Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on kasvissosekeitossa

Vierailija
25.11.2024 |

Syödään paljon eikä hampaita tarvita.

Joku vielä suosittelee painonhallintaan.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeitto on vähäkalorista, joten se voi auttaa painonhallinnassa ja laihduttamisessakin, edellyttäen tietysti ettei syö sitten muuta energiapitoista sen lisäksi. Monen mielestä kasvissosekeitto on myös hyvää. 

Vierailija
2/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään idea. Nostattaa verensokerin pilviin. Soseet on hampaattomille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siihen lisätä jotain purtavaa mukaan. Itse lisään usein esim. porkkanasosekeittoon lautaselle pari ruokalusikallista raejuustoa. 

Vierailija
4/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisten maku tulee paremmin esiin kun ne soseuttaa. Mutta eihän niitä mikään pakko ole soseuttaa, jos ei näe siinä ideaa. Voi ne paloinakin keittää, sitten se on vain kasviskeitto. Tai voi syödä ihan raakanakin. 

Vierailija
5/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään soseuttaa mm jauhelihakeiton.

Vierailija
6/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vetinen vatsa jos vedän sellaista ja joskus tuli muitakin ongelmia. Eli ei ne kaikille sitten sovikaan. Nuorena joku pystyy syömään tai jossain tilanteessa.

Vierailija
7/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitto on vähäkalorista, joten se voi auttaa painonhallinnassa ja laihduttamisessakin, edellyttäen tietysti ettei syö sitten muuta energiapitoista sen lisäksi. Monen mielestä kasvissosekeitto on myös hyvää. 

Se keitto ei ole automaattisesti vähäkalorista. Se on ruokaa, jota on helppo syödä yli tarpeen. Onhan ruoka muussattu helposti nieltävään muotoon. Painonhallinnassa järjetön ruoka.

Vierailija
8/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi siihen lisätä jotain purtavaa mukaan. Itse lisään usein esim. porkkanasosekeittoon lautaselle pari ruokalusikallista raejuustoa. 

Ensin soseutat syömisen ja sitten lisäät raejuustoa, ettå on jotain "purtavaa" :D:D:D

Vierailija
9/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde krapula.

Vierailija
10/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin opettajana voin sanoa, että se sopii hyvin lounaaksi, kun on 10 minuuttia aikaa mikrottaa ja syödä. Laitan yleensä linssejä sekaan niin on ruokaisempaa.

Vierailija
11/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohukermaan tehty, paahdettuja siemeniä ja pähkinöitä päälle. Ja tuoretta hyvää leipää kylkeen. Hyvä kevyt ruoka se välillä on! Vaikka olen ihan ns. lihansyöjä.

Vierailija
12/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota "ajankohtainen" aihe. Lautasella parhaillaan kasvissosekeittoa. Jalostajan eines-sellaista. Tasainen keitto tosiaan, ei ole sattumia joukossa. Kaippa näitä keittoja voi itse tuunata mieleisekseen.

Lisäsin itse keiton joukkoon hieman rasvaista kermaa, niin pitää paremmin nälkää. Eli ihan nälkään tätä syödään, ainakin täällä.

Vierailija
13/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on  parhaimmillaan tosi hyvää ja ravitsevaa, ei kai ruoalla sen enmpää ideaa tarvitse olla

Vierailija
14/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin opettajana voin sanoa, että se sopii hyvin lounaaksi, kun on 10 minuuttia aikaa mikrottaa ja syödä. Laitan yleensä linssejä sekaan niin on ruokaisempaa.

Miksi ette opettajat vaadi kunnollisen pituisia ruokailutaukoja?

Vierailija
15/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lisään jo tekovaiheessa maustamatonta heraproteeiinia siksi, ettei tämän ikäiselle ole missään nimessä terveellistä syödä proteiinittomia aterioita. Sosekeittoa voi laittaa suunnilleen kaiken jääkaapissa nahistuvan mukaan eli on kätevä tapa pienentää ruokahävikkiä.

Vierailija
16/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisten maku tulee paremmin esiin kun ne soseuttaa. Mutta eihän niitä mikään pakko ole soseuttaa, jos ei näe siinä ideaa. Voi ne paloinakin keittää, sitten se on vain kasviskeitto. Tai voi syödä ihan raakanakin. 

Kun osan paahtaa uunissa ensin paloina ja sen jälkeen soseuttaa, saa erityisen hyvää kasvissosekeittoa.

Vierailija
17/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se keitto ei ole automaattisesti vähäkalorista. Se on ruokaa, jota on helppo syödä yli tarpeen. Onhan ruoka muussattu helposti nieltävään muotoon. Painonhallinnassa järjetön ruoka.

Kasviksia voi tosiaan syödä ihan liikaa, se on iso terveysongelma Suomessa. Julkisuudessa on koko ajan joku lääketieteen asiantuntija kertomassa, miten suomalaisten pitäisi vähentää radikaalisti kasvisten syöntiä.

Vierailija
18/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai muusissakaan sen suurempaa ideaa ole. Silti sen syömistä ei ihmetellä. 

Vierailija
19/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota "ajankohtainen" aihe. Lautasella parhaillaan kasvissosekeittoa. Jalostajan eines-sellaista. Tasainen keitto tosiaan, ei ole sattumia joukossa. Kaippa näitä keittoja voi itse tuunata mieleisekseen.

Lisäsin itse keiton joukkoon hieman rasvaista kermaa, niin pitää paremmin nälkää. Eli ihan nälkään tätä syödään, ainakin täällä.

Jalostaja teetti aikaisemmin sienikeittonsa Italiassa ja ne olivat todella hyviä. Pitääpä katsoa seuraavalla kerralla kaupassa, että missä Jalostaja tekee tai teettää keittonsa nykyään.

Vierailija
20/77 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää terveellisten kasvisten ja juuresten syöntiä. Paljon vitamiineja ja kaikkea hyvää, vähemmän kaloreita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi