Huh huh! Noin kolmekymppinen nainen oli tänään ISIN kanssa ostoksilla
Siis aikuinen nainen kutsui isäänsä isiksi! Huuteli että "Isii tuuppas nyt tänne", "Isi, ostetaanko tätä" jne.
Tuli kyllä omituinen tunnelma kun aikuinen ihminen käyttää sanaa isi. Ei ole ollenkaan sopiva sana.
Kommentit (54)
sopivampi aikuisen suuhun kuin isi?
Monet kutsuu aviopuolisoitaan isiksi ja äidiksi, mikä jo on oksettavaa ja sairasta mun mielestä...
jos aikuinen käyttää omasta isästään sitä sanaa niin anteeks vaan mutta tulee jotenkin outo, jopa pervo olo. Iskä, isä, faija sen sijaan ihan ok kenen tahansa käytettäväksi. No ehkä faijaa vierastan jos sanoja on jo vanhempi henkilö.
tai mummiksi, riippuu olenko lasteni kanssa liikkeellä vai kahdestaan äidin kanssa. Isän kanssa nyt en juuri ostoksilla käy, mutta varmaan isäksi kutsuisin.
minä sanon isääni isiksi ja olen 32. jos lapseni on seurassa, sanon papaksi. isi on isi. etunimeltä kutsuminen olisi toooosi kökköä ja jäykkää. miksi ihmeessä en sanoisi isiä isiksi kuten koko elämäni olen häntä kutsunut?
isi = ei ikinä yli 10-vuotiaille!!!
Mäkin olin lauantaina iskän kanssa kaupoilla, remonttitarvikkeita mun vanhempien kotiin, kyllä mäkin ihan julkisella paikalla isääni iskäksi kutsun, onko se sallitumpi kutsumamuoto? Olen 35v jos vaikuttaa arviointiin...
isi = ei ikinä yli 10-vuotiaille!!!
Minä olen 32v ja tosi mielelläni kutsun isiksi. Mihin se "nimi" siitä muuttuisi, kun se on hänen nimensä :)
Tulee mieleen teeskentelevät ihmiset
ja isiksi kutsun ja tulen aina kutsumaan. tulee ihan automaattisesti
vähän pervollekin. Pikkulasten kieltä.
ja isiksi kutsun ja tulen aina kutsumaan. tulee ihan automaattisesti
viimeistään joku 12v. lähtien pystynyt puhumaan mistään isistä, vaan aloin käyttää etunimeä puhuessani isästäni tai hänelle. eipä meillä tosin mitkään maailman lämpimimmät välit olekaan. tuntuisi siis erittäin luonnotttomalta jotain lällynimeä käyttää, lasteni kanssa puhutaan pappasta sitten tietty.
äidistäni voin puhua joskus ehkä siskojeni kesken äitinä, yleensä lasteni ollessa läsnä mummona tai omalla etunimellään, mutta en ainakaan äitiä huutele ;D
se kuullostaa jotenkin todella kornilta mun mielestä aikuisen ihmisen suusta.
Se kun on aina ollut hänen "nimensä". Itseäkin ottaa korvaan sanoa niin, mutta en oikeasti tiedä miten voisin sen yhtäkkiä muuttaakaan joskikaan toiseksi. Onko vinkkejä?
Se kun on aina ollut hänen "nimensä". Itseäkin ottaa korvaan sanoa niin, mutta en oikeasti tiedä miten voisin sen yhtäkkiä muuttaakaan joskikaan toiseksi. Onko vinkkejä?
alkaa häntä omalla nimellä kutsumaan.
Niinkuin joku kirjoittikin kuvastaa vaan sitä etteivät ole lämpimät välit vanheempiin säilyneet.
En itse tykkää että edes pienet sanoo isiksi. Minusta se on vähän ällö sana. Toisaalta monelle muulle se on ihan tavallinen, sama kuin isä jollekin toiselle. Ei siinä mitään kummaa, jos joku nainen sanoo isä tai isi tai iskä tai faija tai mihin vaan on tottunut.