Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä miettinyt, mitä kaikkea voisit elämässä tehdä jos et pelkäisi niin paljoa

Vierailija
17.01.2026 |

Jotkut ihmiset vakuuttavat itselleen, että esim 100 euron muutos suuntaan jos toiseen, tekisi ihan älyttömän suuren eron elämänlaatuun ja tekee/jättää tekemättä tosi paljon muuta sen yhden asian takia. Mitä jos luottaisit itseesi ja kykyysi selviytyä tilanteesta kuin tilanteesta, etkä stressaisi turhia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näin lapsuudenkodissani vähän liikaa niitä kriisiähetkiä, kun oli luotettu kaiken kyllä lutviutuvan.

En ikinä unohda, minkälaista oli selitellä miksei minun kännykkääni tai meidän kotipuhelimeen voi nyt soittaa. Kun oikea syy siis oli, että linjat oli katkaistu maksamattomien laskujen takia.

Tai kuinka vanhempi sai järjettömän kohtauksen huomatessaan, ettei loppukuuksi ole varaa kunnolla edes ruokaan.

Tuota lapsuuden stressiä kannan nyt sitten aikuisena mukanani.

Vierailija
2/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mietin aikanaan. Kyse oli seksistä, ja siitä, että olin liian ujo löytämään tai hakemaan seksiseuraa. Selätin sitten sen pelkoni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti ap, hyvä pointti. 

Pelko selittää 99% ihmisen käytöksestä. Pelko johtuu valtaosin siitä, että asioihin ei tutustuta, eikä omaa pelkoa kohdata. Ihminen on ainoa laji, joka rakentaa itse itselleen vankilan ja menee sinne vapaaehtoisesti asumaan. Tässä se vankila siis tarkoittaa kaikkia niitä rajoituksia ja esteitä, jotka ihminen itse keksii omassa päässään ja ryhtyy elämään noiden keksittyjen rajoitteiden sisällä. Se ei siis tarkoita lakien rikkomista, vaan erilaisia juttuja joita "ei ole soveliasta tehdä".

Vierailija
4/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa oikeasti se 100e tekis merkittävän eron ja helpottaisi elämää.

Kärsin mm ahdistuneisuudesta, paniikkihäiriöstä ja dissosiaatiosta, oon saanut kokea vakavaa väkivaltaa, traumatausta, pelkään kaikkea jne.

Uskalsin silti viime vuonna matkustaa 10h yksin nettimiehen luo. Opin että jos ihastus ja rakkaus kantaa ja auttaa voittamaan ne pelot ja esteet niin kyllä mä kykenen ihan mihin vaan.

Vierailija
5/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mielestäni pelossa ei ole mitään vikaa, se varoittaa mahdollisesta vaarasta enkä koskaan haluaisi siitä luopua. Vikaa voi olla siinä, jos ympäristö ja ihmiset eivät ole tarpeeksi turvallisia.

Vierailija
6/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi vähän vastaava tilanne pari vuotta takaperin kun olin opiskelija. Halusin löytää halvimman mutta viihtyisimmän asunnon mitä vain löysin, vuokra oli 500 euroa ja siellä oli perkule vielä takka, tein nopeaa matematiikkaa ja laskin, että minullehan jää 300 euroa ruokaan joka kuukausi jos tuolla asun. Se mitä en ottanut huomioon, oli se, että sähkölaskut siellä oli siirtoineen n. 220 euroa kuukaudessa, 40 neliön yksiössä. Olin budjetoinut sähkölle sen mitä edellisessä asunnossa oli suunilleen mennyt eli 30 euroa per kuukausi. Selviydyin aivan hyvin vaikka puhuttiin melkein 200 euron suuresta hypystä, mutta en jostain syystä uskaltanut vaihtaa asuntoa modernimpaan ja mukavampaan koska sen vuokra oli 150 euroa suurempi enkä uskonut siellä pärjääväni, vaikka todistin sen joka kuukausi vääräksi. 

Asunnossa oli myös paljon muita ongelmia. Olisin säästynyt paljolta kärsimykseltä jos olisin vain uskaltanut ottaa sen 650e asunnon vastaan.

Vierailija
7/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on kyllä perseestä. Emmin aloittaa yritystäni koska sen perustamiseen olisi pitänyt ottaa 15 000 euroa lainaa, että pärjäisin, en edes enää muista, ehkä 3kk vaikka 0 tuloilla. Pidin tuota summaa aivan järkyttävän suurena koska tulen köyhästä perheestä, ensimmäisen vuoden jälkeen lainaa oli 0 euroa enää jäljellä ja olin antanut pelon ohjata tekemistäni tuota ennen 3 vuotta ennen kuin rohkaistuin.

Vierailija
8/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko on kyllä perseestä. Emmin aloittaa yritystäni koska sen perustamiseen olisi pitänyt ottaa 15 000 euroa lainaa, että pärjäisin, en edes enää muista, ehkä 3kk vaikka 0 tuloilla. Pidin tuota summaa aivan järkyttävän suurena koska tulen köyhästä perheestä, ensimmäisen vuoden jälkeen lainaa oli 0 euroa enää jäljellä ja olin antanut pelon ohjata tekemistäni tuota ennen 3 vuotta ennen kuin rohkaistuin.

Niin. Se vaan, kun sitä kristallipalloa ei ole, ja paljon vaikuttaa sekin kuinka hyvin on niitä tukiverkkoja auttamassa jos ei menekään kivasti.

Minulla ei ole ketään jolta voisin kriisin tullen apua pyytää. Joten minun ainoa turvani ovat säästöissä olevat rahani ja säännöllinen rahavirtani. Ja kiinteät kulut, joita voin maksaa vaikka tulot laskisivat reilusti.

Vierailija
9/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se vaan, kun sitä kristallipalloa ei ole, ja paljon vaikuttaa sekin kuinka hyvin on niitä tukiverkkoja auttamassa jos ei menekään kivasti.

Minulla ei ole ketään jolta voisin kriisin tullen apua pyytää. Joten minun ainoa turvani ovat säästöissä olevat rahani ja säännöllinen rahavirtani. Ja kiinteät kulut, joita voin maksaa vaikka tulot laskisivat reilusti.

Kristallipallolle on toinenkin sana. Pelko. Se ei ole totuus.

Vierailija
10/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko ei ole ennenkään estänyt tekemisiäni, rahan puute on. 

T: Tuntematon 

Vierailija
11/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä säästä, vaan anna rahasi minulle.

T. Ap

Vierailija
12/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä säästä, vaan anna rahasi minulle.

T. Ap

Säästä sinäkin, niin ei tarvitse ruinata muiden säästöjä :)

Vierailija
13/13 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko ei ole ennenkään estänyt tekemisiäni, rahan puute on. 

T: Tuntematon 

Rahaa saa pankista, niin väitteesi on väärä. Jämpti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän