Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh huh! Noin kolmekymppinen nainen oli tänään ISIN kanssa ostoksilla

Vierailija
27.01.2009 |

Siis aikuinen nainen kutsui isäänsä isiksi! Huuteli että "Isii tuuppas nyt tänne", "Isi, ostetaanko tätä" jne.

Tuli kyllä omituinen tunnelma kun aikuinen ihminen käyttää sanaa isi. Ei ole ollenkaan sopiva sana.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tykkää että edes pienet sanoo isiksi. Minusta se on vähän ällö sana. Toisaalta monelle muulle se on ihan tavallinen, sama kuin isä jollekin toiselle. Ei siinä mitään kummaa, jos joku nainen sanoo isä tai isi tai iskä tai faija tai mihin vaan on tottunut.

Vierailija
2/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivampi aikuisen suuhun kuin isi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kutsuu aviopuolisoitaan isiksi ja äidiksi, mikä jo on oksettavaa ja sairasta mun mielestä...

Vierailija
4/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikuinen käyttää omasta isästään sitä sanaa niin anteeks vaan mutta tulee jotenkin outo, jopa pervo olo. Iskä, isä, faija sen sijaan ihan ok kenen tahansa käytettäväksi. No ehkä faijaa vierastan jos sanoja on jo vanhempi henkilö.

Vierailija
5/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mummiksi, riippuu olenko lasteni kanssa liikkeellä vai kahdestaan äidin kanssa. Isän kanssa nyt en juuri ostoksilla käy, mutta varmaan isäksi kutsuisin.

Vierailija
6/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanon isääni isiksi ja olen 32. jos lapseni on seurassa, sanon papaksi. isi on isi. etunimeltä kutsuminen olisi toooosi kökköä ja jäykkää. miksi ihmeessä en sanoisi isiä isiksi kuten koko elämäni olen häntä kutsunut?

Vierailija
7/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isi = ei ikinä yli 10-vuotiaille!!!

Vierailija
8/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin lauantaina iskän kanssa kaupoilla, remonttitarvikkeita mun vanhempien kotiin, kyllä mäkin ihan julkisella paikalla isääni iskäksi kutsun, onko se sallitumpi kutsumamuoto? Olen 35v jos vaikuttaa arviointiin...

Vierailija
9/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isi = ei ikinä yli 10-vuotiaille!!!

Vierailija
10/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 32v ja tosi mielelläni kutsun isiksi. Mihin se "nimi" siitä muuttuisi, kun se on hänen nimensä :)

Vierailija
11/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen teeskentelevät ihmiset

Vierailija
12/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isiksi kutsun ja tulen aina kutsumaan. tulee ihan automaattisesti

Vierailija
13/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pervollekin. Pikkulasten kieltä.

Vierailija
14/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isiksi kutsun ja tulen aina kutsumaan. tulee ihan automaattisesti

Vierailija
15/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään joku 12v. lähtien pystynyt puhumaan mistään isistä, vaan aloin käyttää etunimeä puhuessani isästäni tai hänelle. eipä meillä tosin mitkään maailman lämpimimmät välit olekaan. tuntuisi siis erittäin luonnotttomalta jotain lällynimeä käyttää, lasteni kanssa puhutaan pappasta sitten tietty.

äidistäni voin puhua joskus ehkä siskojeni kesken äitinä, yleensä lasteni ollessa läsnä mummona tai omalla etunimellään, mutta en ainakaan äitiä huutele ;D

se kuullostaa jotenkin todella kornilta mun mielestä aikuisen ihmisen suusta.

Vierailija
16/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on aina ollut hänen "nimensä". Itseäkin ottaa korvaan sanoa niin, mutta en oikeasti tiedä miten voisin sen yhtäkkiä muuttaakaan joskikaan toiseksi. Onko vinkkejä?

Vierailija
17/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on aina ollut hänen "nimensä". Itseäkin ottaa korvaan sanoa niin, mutta en oikeasti tiedä miten voisin sen yhtäkkiä muuttaakaan joskikaan toiseksi. Onko vinkkejä?

Vierailija
18/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa häntä omalla nimellä kutsumaan.

Vierailija
19/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin joku kirjoittikin kuvastaa vaan sitä etteivät ole lämpimät välit vanheempiin säilyneet.

Vierailija
20/54 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset