Auttaako sossu esim. turvaistuimen hankinnassa?
Meillä vanha alkaa olla todella pieni ja saan toimeentulotukea, mutta en tiedä kehtaanko kysyä että avustavatko rahallisesti uuden istuimen hankinnassa??
Kommentit (91)
kunhan ei säästä niin että rahat on tilillä
Miksi niitä lapsia saadaan/tehdään jos ei ole varaa ostaa niille tarvittavat tarvikkeet?
Joillakin on näemmä todella helppoa vaan marssia sossuun että rahat loppu, antakaa lisää ja sitten ostellaan vaunuja, sänkyjä ym ym. sossun piikkiin. Onko ikinä tullut mieleen että voisi itse yrittää ansaita rahat niihin?
siitä, että sossu oikeesti maksaa joillekin esim. turvaistuimen. Kun ite kituuttaa myös pienellä tulolla ja pakosta joutuu tyytymään käytettyihin kamoihin. Kaikki, jopa ne turvaistuimet on olleet kierrätystavaraa meillä. Ei ole tullut mieleenkään mennä pyytämään rahaa sossusta.
Kertokaa mulle, että kun sossusta saa rahaa vaikkapa vaunuihin, niin saako mennä ostamaan ihan UUDET vaunut?
Yhdellä bensatankin täyttökerran hinnalla saa kyllä turvaistuimen. Eli sikäli jos jätätte jonkun reissun ajamatta, säästyy jo istuimen hinta.
Me emme todellakaan aja yhtään turhia reissuja! Kerran viikossa käyn kaupungissa kaupassa! Jätänkö jollain viikolla ruuat ostamatta?? Ja sitten jos on neuvolaa, lääkäriä tms. niin ajetaan useamman kerran, mutta ei niitäkään voi väliin jättää!
AP
bensat, vakuutukset, huollot yms??
Äiti maksaa vakuutukset ja autoveron. Tuttumme huoltaa sen ihan ilmaiseksi. Bensat maksan itse. Tai sitten lähden käyttämään jotakuta kaupungissa asioilla ja saan siitä bensarahat ja hoidan itse ostokset samalla!
AP
Olen itse jopa säästänyt opintotuesta aina niin, että seuraavan rahan tulessa tilille saldo on näyttänyt enemmän kuin edellisenä kuukautena. Vaikka sitten vain muutama eurokin. Säästöä syntyy esim kun jätät jokaisella kaupassa käyntikerralla yhden tuotteen ostamatta esim. leipäpussin. Olemme itsekin välillä ilman leipää, tällöin säästyvät myös leivänpäälliset, viljan voit korvata rehdillä puurolla.
Meitä on seitsemän perheessä ja ruokakulumme on viikossa noin 70 - 90 €/ viikko, eli noin 320 € tekee henkeä kohden 45,71€ kk. Laskin jossakin vaiheessa, että tulomme saataisi jopa oikeuttaa sossuun tukiin mutta sisu ei anna perikisi mennä sinne!
Jos äitini maksaa omissa nimissään olevasta autosta vakuutukset niin eikai siinä mitään ihmeellistä ole? Hän vain "lainaa" sitä minulle!
Luultavasti kuljemmekin jatkossa bussilla, jos en saa turvaistuinta hankittua. Se jää nähtäväksi! Kävellen emme kaupunkiiin asti voi mennä koska matkaa on vajaa 20 km suuntaansa!
AP
Ei se ole pimeää rahaa jos kyydissäni oleva ihminen antaa sen verran mikä menee! En todellakaan ota mitään ylimääräistä! Eli jos matkaan menee 10€ niin kyydissä olija tankkaa autoni sillä 10 eurolla :)
kaikki hankinnat tehdä. Jälkikäteen toimitimme sitten kuitit sosiaalityöntekijälle todistukseksi. Voi olla etteivät yksittäiseen hankintaan anna.
Eli sikäli jos jätätte jonkun reissun ajamatta, säästyy jo istuimen hinta.