Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako sossu esim. turvaistuimen hankinnassa?

Vierailija
26.01.2009 |

Meillä vanha alkaa olla todella pieni ja saan toimeentulotukea, mutta en tiedä kehtaanko kysyä että avustavatko rahallisesti uuden istuimen hankinnassa??

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saan kolmihenkisenä yksinhuoltaja perheenä 1650e/kknettona käteen rahaa joten kyllä lapsen kanssa kaksin asuvan on tonni saatava, perus osa 417+lapsen perusosa 260e+vuokra+sähkö+vesimaksu+vakuutukset (+tarvittavat lääkket)

Pelkästään toi perusosa+vuokrahan tekee jo tonnin, ei sitä ehkä sossusta kokonaan saa mutta siis kaikki rahat mitä yhteensä tulee (kela+sossu+latustuki) tekee yhteensä n. tonnin riippuen vuokrasta

Vierailija
42/91 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvaistuimen. Katsohan sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juuri ne molempien perusosat jää, josta sitten maksetaan laskut, ruuat ym.

Vierailija
44/91 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava oli tosin saanut sossu-lahjoitusvaunut sieltä. Nämä olivat 80-90-luvulta ja kuluneet, mutta toimivat. Oli tyytyväinen.

Vierailija
45/91 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän päälle lääkärin määräämät lääkkeet, on ihme jos pienen vauvan kanssa ei pysty noin vuodessa säästämään sivuun yhtä 100 - 150 e vaikka sitten sukkalaatikossa! Vauvahan ei oikeasti kuluta juurikaan ekanavuotena, vaatteet käytettynä (tai äippälaatikosta) vaippoina vaikka aluksi niitä sideharsoja, tissiä pelkästään suuhun eka puolivuotta...

Vierailija
46/91 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on pieniä valintoja täynnä joka ikinen päivä, kaupassa voi jättää aina jotain vähemmän tarpeellista ostamatta, täytyy vertailla hintoja. Voihan aina myydä esim huutonetissä pieneksi jääneitä kamppeitaan pois. Kysellä lahjoituksia.... Olen itse elättänyt itseni ja vauvani pienellä äitiysrahalla, enkä pyydellyt KENELTÄKÄÄN apuja tai almuja. Rahaa sain joka kuukausi jopa säästöönkin.

Vierailija
47/91 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ostaisit osamaksulla vaikka Hobby Hallista kuten joku jo ehdottikin. Näin itse olen toiminut jos on ollut jotain isompaa hankittavaa.

T: työmarkkinatuella elävä ja välillä toimeentulotukea hakeva yh

Vierailija
48/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hankitaan lisää lapsia jos ei ole varaa edellisiäkään elättää/varustaa?

Kukin tekee tietenkin niinkuin parhaaksi näkee, mutta mä en ymmärrä.

itse olemme olleet sossun luukulta rahaa ruinaamassa ja lapsille on saatu lähes kaikki mitä on tarvinut... kaukalo jouduttiin vuokraamaan neuvolasta, siihen eivät siis myöntäneet avustusta, mutta esikolle seuraavaan istuimeen saatiin rahaa halvin mahdollinen istuin saatiin sillä 100€ mutta uusi oli kuitenkin. samoin ollaan saatu avustus vaunuihin ja sänkyihin...

äiti+ 2poikaa ja masuvauva 29+5

Vierailija
49/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veronmaksajat maksaa. Saat varmasti jotain avustusta mut säästä vaik 5euroa kk lapsen tilille jos vaikka se kouluunmennessä tarvii jotain tärkeää mitä sossu ei maksa!

Vierailija
50/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pimeää rahaa jos kyydissäni oleva ihminen antaa sen verran mikä menee! En todellakaan ota mitään ylimääräistä! Eli jos matkaan menee 10€ niin kyydissä olija tankkaa autoni sillä 10 eurolla :)

MITEN LASKET SEN MATKAN SUMMAN, oletko TODELLA tietoinen siitä mitä autosi KULUTTAA, jos et niin se lasketaan "pimeäksi taksiksi" Näitä "pimeitä takseja" ON PALJON SUOMESSA.

Vierailija
51/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän vaikkapa mummoa kaupungissa ja otan bensarahan vastaan! Tai muuta sukulaista jolla ei ole korttia!

AP

Vierailija
52/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa ostaa ihan uusikin istuin,mutta kierrätyksen takia olen ostanut käytetyn istuimen. Hyviä,halpoja ja siis käytettyjä istuimia löytyy, kun vaan viitsii etsiä. Sitä pitää elää niin miten on varaa..

Vierailija
53/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän ne kolaroidut turvaistuimet menee sen kolaroidun auton kanssa lunastukseen/vakuutusyhtiölle.

Vierailija
54/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut ne jaksaa niuhottaa, voi elämä...

Vierailija
55/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto kyllä lunastettiin.

Vierailija
56/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pieneksi jäävä pois ja osta niillä rahoilla uusi (käytetty) tilalle. jso ei sovi, pyydä äitiäsi tms sukulaisia avittamaan. ellei onnistu, ole ilman. laita vaikka auto seisontaan pariksi kuukaudeksi ja säästät vakuutus- ja bensakulut niiltä kuukausilta ja ostat sitten niillä sen istuimen.

kaikkea ei kuulu saada ilmaiseksi eikä automaattisesti. näin me muutkin säästetään rahoistamme siihen mikä on pakollista.

Vierailija
57/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä vaan tein niin vielä joku aika sitten meidän kakkosautolle...

enää ei voi autoa laittaa seisontaan pariksi kuukaudeksi

.

Vierailija
58/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto on äitini! Ja hän säästäisi siinä, mutta tuskinpa antaisi näitä rahoja minulle istuimen hankintaan. Koska hänellä itselläänkin on todella tiukkaa!

Vierailija
59/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ennen

Vierailija
60/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hän on valmis maksamaan auton vakuutuksen vaikket voisi ilmeisesti sillä enää ajella ilman istuinta, mutta ei sitä parin kuukauden seisonnasta tullutta säästöä istuinrahastoon???

just. pitäisköhä sun nyt alkaa pikkuhiljaa jo ottaa ihan itse vastuuta elämästäsi jos kaikki on noin vaikeeta...

Ei hyödytä vaikka haluaisin laittaa seisontaan, koska EDELLEENKIN

auto on äitini! Ja hän säästäisi siinä, mutta tuskinpa antaisi näitä rahoja minulle istuimen hankintaan. Koska hänellä itselläänkin on todella tiukkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme