Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako sossu esim. turvaistuimen hankinnassa?

Vierailija
26.01.2009 |

Meillä vanha alkaa olla todella pieni ja saan toimeentulotukea, mutta en tiedä kehtaanko kysyä että avustavatko rahallisesti uuden istuimen hankinnassa??

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilvet lähtevät siinä tapauksessa sitten kokonaan.

En mene töihin, koska en halua laittaa lasta vielä hoitoon, kun ei ole vielä edes äitiysloma päättynyt!

AP

Vierailija
62/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...auton liikennekäytöstä poisto. Tämä voidaan tehdä ilman että kilpiä viedään yhtään mihinkään. Autolle tulostetaan uusi rekisteriotteen tekninen osa, jossa on maininta liikennekäytöstä poistamisesta. Tämä toiminto katkaiseen autoveron ja vakuutusten maksamisen.

"siis nykyään auto otetaan rekisteristä pois ja kilvet irrotetaan, ei siis ole sama seisonta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap Sinulla on raha niin tiukassa, että elät toimeentulotuen varassa joka kuukausi eikä sinulla ole rahaa ostaa edes perustarvikkeita (kuten turvaistuin), niin eiköhän olisi aika ottaa lusikka kauniiseen käteen ja mennä töihin, vaikka kuinka pieni lapsi kyseessä. Näin aikuiset toimivat.

Vierailija
64/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin asia on niin, että jos on varaa autoilla, niin kai silloin on varaa ostaa turvaistuin käytettynä, ne ei muutamaa kymppiä enempää maksa. Itsekin ostin Britaxin todella hyvän kaukalon käytettynä, hinta oli 40 euroa.

En vaan voi käsittää, miksi jotkut pitävät elämäntehtävänään lisääntyä vaikkei siihen olisi minkäänlaisia taloudellisia edellytyksiä.

Vierailija
65/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloma loppunut niin etkö voi kuljettaa lastasi siinä turvakaukalossa? niitäkin saa esim.neuvolasta vuokrattua tosi halvalla. ja tekeekö se miehesi mitään töitä? siis ei voi oikeasti olla niin köyhää jos saa vanhempainrahan,lapsilisän,asumistuen,toimeentulotuen,miehen palkan jne. ettei yhteen 60e istuimeen ole varaa!

Vierailija
66/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja enkä aio turvaistuimen takia mennä töihin, kun muuten pärjäämme. Vaikeaa rahallisesti on vain silloin kun on jokin suuri hankinta tehtävänä!

AP

Vierailija
67/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempainrahasi on väh. 15e/pvä,lapsilisä 100e,asumistuki, elatusmaksu,toimeentulotuki ja saat kaiken korotettuna koska olet yh! mihin helvettiin huttiloit rahat joka kuukausi??

Vierailija
68/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempainrahasi on väh. 15e/pvä,lapsilisä 100e,asumistuki, elatusmaksu,toimeentulotuki ja saat kaiken korotettuna koska olet yh! mihin helvettiin huttiloit rahat joka kuukausi??

Selväksi tuli, kyllähän mä noista rahoista sen tuolin saan hankittua! Olisin halunnut kuulla jonkun kokemuksia joka on pyytänyt apua sossusta. Mutta eiköhän tämän asian puiminen nyt riitä. Kiitoksia.

AP

Vierailija
69/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki muut menee töihin tms tai karsii menoja eikä kuvittele että kaikki mahdollinen pitäisi saada ilmaiseksi yhteiskunnalta!

ei se töissä käyminen meistä kaikista muistakaan ole aina niin älyttömän kivaa, mutta hei, elämä on!'

ei silti sitten tartte tuntea itseään hyödyttömäksi loiseksi ja yhteiskunnan elätiksi...

Selväksi tuli, kyllähän mä noista rahoista sen tuolin saan hankittua! Olisin halunnut kuulla jonkun kokemuksia joka on pyytänyt apua sossusta. Mutta eiköhän tämän asian puiminen nyt riitä. Kiitoksia.

AP

Vierailija
70/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio laittaa pientä vauvaa hoitoon! Tilanne on nyt tämä ja tulen kyllä korvaamaan yhteiskunnalle sen että se kustantaa nyt elämisemme! En tiennyt tehdessäni lasta, että jään yksin!

Minua on aivan turha yrittää syyllistää. Sillä ajattelen vain lapseni parasta!

AP

Vierailija
71/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti jouduimme ostamaan käytettynä vaunut, sängyn ja turvaistuimen.

Elämä on.

Vierailija
72/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen, että minulla on niin pienet tulot, että saan tpoimeentulotukea? Toivon, että miehesi pettää sinua ja lähtee toisen naisen matkaan ja sinä jäät yksin lastesi kanssa! Satutpa vielä olemaan raskaanakin ja JOUDUT sitten hakemaan tukia elämiseesi! Sitten tiedät kuinka hana ja onnellinen minun tilanteeni on.

jMinulla on mies ja kumpikin kuljemme töissä a silti jouduimme ostamaan käytettynä vaunut, sängyn ja turvaistuimen.

Elämä on.

AP

Vierailija
73/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies ja kumpikin kuljemme töissä ja silti jouduimme ostamaan käytettynä vaunut, sängyn ja turvaistuimen.

Elämä on.

Miten tämä liittyy tilanteeseeni? Oletko kateellinen siitä että saan toimeentulotukea? Toivon, että miehesi pettää sinua ja lähtee toisen naisen matkaan. Ja sinä satut olemaan silloin raskaana ja sitten JOUDUT hakemaan tukia! Sitten tiedät miten ihana ja onnellinen minun tilanteeni on. Elämä voi yllättää!

AP

Vierailija
74/91 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen, että minulla on niin pienet tulot, että saan tpoimeentulotukea? Toivon, että miehesi pettää sinua ja lähtee toisen naisen matkaan ja sinä jäät yksin lastesi kanssa! Satutpa vielä olemaan raskaanakin ja JOUDUT sitten hakemaan tukia elämiseesi! Sitten tiedät kuinka hana ja onnellinen minun tilanteeni on.

jMinulla on mies ja kumpikin kuljemme töissä a silti jouduimme ostamaan käytettynä vaunut, sängyn ja turvaistuimen.

Elämä on.

AP

Vierailija
75/91 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ap:lle.Pärjäät kyllä jotenkin.Kirpparilta haet halvan istuimen.Voimia.

Vierailija
76/91 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olettaa että toimeentulotukiasiakkaana sinulla on oikeus kaikkeen "luksukseen". Nyt ostat sellaisen istuimen mihin sinulla on varaa (vaikka sen kirpparin kympin istuimen) tai olet ajamatta.

Vierailija
77/91 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttta voithan kokeilla saatko sossusta.

Vierailija
78/91 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kustansihan sossu juopoillekin digiboxit, kun telkkarin katsominen on kuulemma perustarve.. Näin ainakin täällä.. Niin ehkä toi turvaistuin olisi vähän tarpeellisempi..

Vierailija
79/91 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rahasi menevät niihin? siis saat kuitenkin nuiden tukien kanssa jotain yli 1000e kuussa!ja tuskin joudut maksamaan vuokraa paljoa?kysy sossusta mut ihmettelen tosiaan että miksei käytetty istuin kelpaa?tai vuokrattu?

Vierailija
80/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vain vastauksista. Anttilas esim. näkyi olevan oikein edullinen istuin (69) ehkäpä minä tuon hinnan saan kasaan myymällä vanhaa tavaraa (esim vanha istuin)..

Ja sille joka käski säästää! Voit itse tulla yrittämään kuinka helppoa on näistä meidän tuloistamme säästää!! Ja muistaakseni täällä oli juttua siiitä joskus, kuinka toimeentulotukea saavat eivät saa säästää!

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän