Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako sossu esim. turvaistuimen hankinnassa?

Vierailija
26.01.2009 |

Meillä vanha alkaa olla todella pieni ja saan toimeentulotukea, mutta en tiedä kehtaanko kysyä että avustavatko rahallisesti uuden istuimen hankinnassa??

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytettyjä istuimia saa kirppareilta halvalla,itse ostin 2autoon ehjän ja toimivan Britaxin istuimen 10eurolla! ja jos tosiaan niin tiukkaa on niin esim.hobby hall myy osamaksulla lastenistuimia. tai pistä neuvolan,kauppojenseinään ilmoitus jos joku vaikka lahjottais tarpeettoman istuimen.

Vierailija
22/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olemme olleet sossun luukulta rahaa ruinaamassa ja lapsille on saatu lähes kaikki mitä on tarvinut... kaukalo jouduttiin vuokraamaan neuvolasta, siihen eivät siis myöntäneet avustusta, mutta esikolle seuraavaan istuimeen saatiin rahaa halvin mahdollinen istuin saatiin sillä 100€ mutta uusi oli kuitenkin. samoin ollaan saatu avustus vaunuihin ja sänkyihin...

äiti+ 2poikaa ja masuvauva 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa autoilla, niin on varaa hommata se istuinkin. Ihme asenne ap:lla.

Vierailija
25/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat varallisuus ei riitä ONKO OIKEASTI SOSSUN pakko MAKSAA TEILLE NS. VARATTOMILLE kaikki? Itse olen oppinut jo pienestä asti, että kaikkea ei vain saa! Ei siinä sitten auta maryyriksi heittäytyä, että ollaan sitten kotona. Jos rahat ei riitä, säästetään- olethan tiennyt lapsesi syntymästä saakka että hän kasvaa ja tulee tarvitsemaan isompaa ja isompaa turvaistuinta, vaatteita, muita välttämättömiä tarvikkeita. Lapsilla on tapana kasvaa, mekin säästämme joka kk pienen summan säästötilille ja sitten kun lapset oikeasti tarvitsee jotain isompaa niin raha haetaan tililtä EI SOSSUSTA.

Vierailija
26/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvaistuimiin. Ihan poikkeuksena jos lapsi esim. vammainen, jota joutuu kuskaamaan tutkmuksissa ja terapioissa.

Vierailija
27/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöntää muut instanssit kuin sosiaalivirasto! esim. lastenlinnansairaala

Vierailija
28/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole kolaroitu, missä päin asustat?

Vierailija
29/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan siitäkin jioksikin kuuksi rahaa, eikä sitten ole huolta että mistä saisi turvaistuimen

Vierailija
30/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otappa ap huomioon,että sossu voi käskeä myydä sen auton...

Vierailija
31/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton turvaistuimeen rahaa saa, lähes kaikkiin muihin pakollisiin saa (sänky,vaunut,hoitopöytä) no hoitopöytä ei kyl mun mielestä ole pakollinen.. Mutta meillä oli auto koska mies tarvitsi työmatkoja varten, saimme siis toimeentulotukea ja kysyimme turvaistuimeen rahaa, ei tipu, koska autolla ei ole pakko ajaa.

Vierailija
32/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän sossu kyllä maksoi meille turvaistuimen, sängyn, yhdistelmärattaa ja kevyemmät rattaat ja kaikki uusia. Sain maksusitoumuksen paikalliseen lastentarvikekauppaan.

Mene ihmeessä kysymään, kunhan perustelet tarpeen hyvin, niin luulen että saat.

Vierailija
33/91 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutonetistä ostin 20 eurolla ihan hyvän istuimen

Vierailija
34/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukea saaville. Minä ja mieheni olemme molemmat töissä ja ostamme turvaistuimet, sängyt, rattaat, lastenvaatteet yms. suurimmaksi osaksi kirppareilta tai saamme sukulaisten vanhoja.

Vierailija
35/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaistuimeen ei tukea saa koska perjaatteessa ei sais olla autoakaan, mutta tukea voi pyytää lastentarvikkeisiin ja rattaisiin ja sitä kautta saada helppia asiaan.

Minä olen ainakin saanut tukia lastentavaroihin kaikkiaan yhteensä n 850e (en tietenkään kerralla mutta perheen kasvaessa ja tilanteen vaaatiessa eri tarvikkeisiin)

Vierailija
36/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän AP kuukaudessa sen tonnin verran suunnnilleen saa jos kerta toimeentlotuella on, yksinhuoltajana se on suunnilleen 1100-1200e mitä yhden lapsen kanssa kuussa saa rahaa vuokriin ja elämiseen.

Mutta sen lisäksi sossu kyllä avustaa tarvittaessa hankinnoissa koska yksittäinen iso hankinta voi olla vaikea niin pienillä rahoilla.

Ja ihmiset jotka aliarvoivat toimeentuulotukea käyttäviä ihmisiä, ihan tavis kaupankassa, bussikuski tai perhepäivähoitajakin sais toimeentulotukea palkan päälle jos lapsia on useampi ku yksi ja tulot huonot.

Ja tämä siis niille jotkaihmettelevät miksi lapsia tehdään jos ei tulot riitä, kaikilla aloilla se ei vaan riitä. Vihan tulla ero jolloin miehen palkka ei oleenää siihen päälle, tulot putoo nettona vaikka 1500e/kk joka on kolmilapsiselle perheelle peruslaskelman mukaan ihan liian vähän.

Vierailija
37/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanha alkaa olla todella pieni ja saan toimeentulotukea, mutta en tiedä kehtaanko kysyä että avustavatko rahallisesti uuden istuimen hankinnassa??

Me olemme hakenee lähiaikoina avusstusta lapsen istuimeen, ei kuulu kuulemma välttämättömiin joten eivät avustaneet. Sama homma kävi kun vauvan sänkyyn kysyimme avustusta ja sitten vaunuihin, koska auton istuimeen ei saatu niin joku kulkupeli pitää mulla olla että pääsen hakemaan yhden lapsista esikoulusta. Autolla en taas voi ajaa, jos kaikilla ei ole istuinta. Mutta eivät nähneet mitään noista tarpeellisiksi. Okei, meillä on matkaa eskariin 400 metriä, mutta un on lapsi pakko viedä ja hakea, ja muita lapsia (1kk, 3v, 4v ) ei voi jättää kotiinkaan niin kulkupeli olis kyllä välttämätön.

Olen kyllä kuulliut että eräskin tuttava sai sossusta rahat auton vakuutukseen ja katsastukseen mutta meidän perhe ei saanut edes keittiön hanaan, eikä jääkaappiin:( Joten kaiketi pitää osata valittaa oiken kunnolla että jotain saa.

Vierailija
38/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän AP kuukaudessa sen tonnin verran suunnnilleen saa jos kerta toimeentlotuella on, yksinhuoltajana se on suunnilleen 1100-1200e mitä yhden lapsen kanssa kuussa saa rahaa vuokriin ja elämiseen.

Mutta sen lisäksi sossu kyllä avustaa tarvittaessa hankinnoissa koska yksittäinen iso hankinta voi olla vaikea niin pienillä rahoilla.

Ja ihmiset jotka aliarvoivat toimeentuulotukea käyttäviä ihmisiä, ihan tavis kaupankassa, bussikuski tai perhepäivähoitajakin sais toimeentulotukea palkan päälle jos lapsia on useampi ku yksi ja tulot huonot.

Ja tämä siis niille jotkaihmettelevät miksi lapsia tehdään jos ei tulot riitä, kaikilla aloilla se ei vaan riitä. Vihan tulla ero jolloin miehen palkka ei oleenää siihen päälle, tulot putoo nettona vaikka 1500e/kk joka on kolmilapsiselle perheelle peruslaskelman mukaan ihan liian vähän.

Meillä 6 henkinen perhe saa 1800e elämiseen ja asumiseen sossusta, en nyt usko että ihan tonnia saa?!? Lisäksi meilläpäin ei sossu myönnä lastentarvikkeisiin ollenkaan kuulemma rahaa. Näin sanoivat kun kysyin. Sanoin, että voin hankkia tarvikkeet myös käytettynä mutta en silti saanut avustusta.

Vierailija
39/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on 400m matkaa eskariin jossa vanhin lapsi käy, ja sossun olisi siis pitänyt kustantaa sulle auto jotta voit kuskata sitä lasta sinne koska on muitakin lapsia???

just just...

Me olemme hakenee lähiaikoina avusstusta lapsen istuimeen, ei kuulu kuulemma välttämättömiin joten eivät avustaneet. Sama homma kävi kun vauvan sänkyyn kysyimme avustusta ja sitten vaunuihin, koska auton istuimeen ei saatu niin joku kulkupeli pitää mulla olla että pääsen hakemaan yhden lapsista esikoulusta. Autolla en taas voi ajaa, jos kaikilla ei ole istuinta. Mutta eivät nähneet mitään noista tarpeellisiksi. Okei, meillä on matkaa eskariin 400 metriä, mutta un on lapsi pakko viedä ja hakea, ja muita lapsia (1kk, 3v, 4v ) ei voi jättää kotiinkaan niin kulkupeli olis kyllä välttämätön.

Olen kyllä kuulliut että eräskin tuttava sai sossusta rahat auton vakuutukseen ja katsastukseen mutta meidän perhe ei saanut edes keittiön hanaan, eikä jääkaappiin:( Joten kaiketi pitää osata valittaa oiken kunnolla että jotain saa.

Vierailija
40/91 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun olisikin pitänyt siis kustantaa istuimet kaikile.

kuule 400 metrin matkan nyt taittaa lasten kanssa ihan miten vaan, ei siihen autoo eikä istuimia tarvita ollenkaan, kai sulla rattaita on....

sulla on 400m matkaa eskariin jossa vanhin lapsi käy, ja sossun olisi siis pitänyt kustantaa sulle auto jotta voit kuskata sitä lasta sinne koska on muitakin lapsia???

just just...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan