Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: teettekö hiv-testit, ennen kuin aloitatte suojaamattoman seksin?

Vierailija
26.01.2009 |

Uuden parisuhteen osapuolille kyssäri.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki muutkin sukupuolitaudit on testattava molemmin puolin.

Vierailija
2/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska exä oli ollut suhteessamme uskoton. Halusin todella varmistua ettei ole mitään tauteja kun aloitin uuden suhteen. Teetätin silloin kaikki mahdolliset testit..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Itse olen useimmiten käynyt ihan sukupuolitautiklinikalla. Kerran nuorena pienellä paikkakunnalla asuessani kävin tk:ssa (kun Sain tietää että seksikumppanilla oli c-hepatiitti) ja otettiin mukisematta kaikki testit.

Negaa on tullut melkein aina, pari kertaa klamydian olen sairastanut nuorena ja typeränä. Ekalla kerralla tauti oli oireeton, joten käykää ihmeessä testeissä jos on pienikin sukupuolitaudin mahdollisuus.

Vierailija
4/28 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut neuroottinen tautien suhteen, molemmilla oli oma elämä ennen kuin tavattiin ja sana ei paljon paina kummaltakaan puolelta kun tauti voi elää itsestään mitään ilmoittamatta.

Vierailija
5/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa joka tekee testit tarpeettomiksi.

Me kaikki ei jaeta persettä ympäri kaupunkia.

Vierailija
6/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummallakin vain vähän kumppaneita takana, ja piiiiiitkä tauko ennen seksissä (ennen kuin toisemme siis tavattiin). Ja sen verran otin selvää että miehen sanaan voi tosiaan luottaa ennen kuin seksi aloitettiin. Itse käyn myös säännöllisesti luovuttamassa verta niin sitäkin kautta olisi hiv jo paljastunut

Vierailija
7/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan kävin hiv-testissä edellisen pitkän suhteen päätyttyä puolison uskottomuuteen. Sen jälkeen harrastinkin pelkkää turvaseksiä kondomin kanssa siihen asti kunnes törmäsin nykyiseen mieheeni. Hänen kanssaan heitimme kumit nurkkaan heti yhteen muutettuamme.

Vierailija
8/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollut samassa suhteessa kohta 10 vuotta. Niin ja onhan nytkin testattu kun kahta lasta odottanut.

Vierailija
9/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti suhteen alussa. Negatiivisia olivat.

Eli jos nyt jostain joku tauti ilmaantuu, niin turha selitellä että sain sen varmaan eksältä ja se on vaan ollu oireettomana.

Vaikka olisi kuinka vähän ollut seksikumppaneita, ja kuinka pitkä aika edellisestä kerrasta... Ei siihen tarvita kuin yksi yhdyntä, ja voit kantaa vaikkapa oireetonta klamydiaa vuosikausia.

Siis tyhmää sanoa että luotan puolisooni niin paljon etten vaadi testejä. Ei se puoliso välttämättä itsekään tiedä kantavansa jotain oireetonta tautia jonka sai ensimmäiseltä seksikumppaniltaan vuonna keppi ja kivi.

Vierailija
10/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tähän asti ainakin on selvitty oireettomana, tiedä sitten mitä kaikenmaailman tauteja oireettomana kannan. ;) Mut mitäpä tästä elämästä muutenkaan tietää mikä päivä on viimeinen. Ei ole kukaan kumppani koskaan edes kysynyt moista et oletko testeissä käynyt. Itse olen aikoinaan pari kertaa käynyt ja silloin olivat kaikki negatiivisia. Toki nyt en ihan mikään yöperho kyllä olekaan, että ihan joka punkkaan hyppäisin...

Vierailija
11/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim latentissa vaiheessa oleva herpes tarttuu loppuelämän, vaikkei näy testeissä. Kondylooma ei myöskään näy missään testissä, mutta tarttuu kuin viimeistä päivää. Ja te "kaikissa testeissä" käyneet, kai teiltä on myös kaivettu tippurinäytteet virtsaputkesta jos kerran "kaikki" on otettu?

HIV-testaus on typerää suhteen alkuvaiheessa, koska tulos voi olla negatiivinen ensimmäiset 6 kk tartunnasta, vaikka olisi tartunta tullutkin. Niin että kai uusitte testin sitten puolen vuoden seukkauksen jälkeen ennen kuin jätätte kumin pois?

HIV-testissä on jotain ideaa silloin kun on TODELLINEN epäily mahdollisesta tartunnasta. Silloin myös luonnollisesti käytetään kumia se ensimmäinen puoli vuotta.

T. tyhmiä ihmisiä vihaava lääkäri

Vierailija
12/28 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana testataan vain HIV, hepatiitti ja vähän paikkakunnasta riippuen kuppa. Kenen mielestä siinä on kaikki testit? Eiväthän nuo edes ole siitä yleisimmästä päästä.

Toivottavasti kukaan ei kävele ympäriinsä ja kuvittele, että verikokeella otetut pari vasta-ainetutkimusta tarkoittaa sitä, että mitään tauteja ei ole.

Vierailija
13/28 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei sitä tarkoitusta varten käy luovuttamassa verta. Itse olen aina pitänyt vähintään 3kk:n tauon verenluovutuksessa, kun minulla on ollut uusi seksikumppani, vaikka olisi käytetty kondomiakin. Ja sitä paitsi, todennäköisyys saada joku muu tauti kuin HIV, on paljon suurempi.

Ja vastaus kysymykseen: aikaisemmin olen olut hyvin tarkka, enkä ole suostunut seksiin ilman kortsua, eivätkä sitä ole toisaalta miehetkään halunneet. Mutta nykyisessä suhteessa jostain syystä olemme jo hyvin pian tutustumisen jälkeen ajautuneet paljaalla panemiseen ilman mitään ehkäisyä. Tyhmää, tiedän, pitäis varmaan mennä testeihin.

Vierailija
14/28 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ainakin herpes ja kondylooma näkyvät papassa (miehiltä tietenkin vaikeampi selvittää) eikä tippuria enää mistään virtsaputkesta kaivella kovinkaan yleisesti vaan selviää klamydian kanssa alkuvirtsanäytteestä.

Kertokaa viisaammat, miten herpes näkyy papassa ja miten se tuloksiin tulee kirjattua????

Minulla on aina ollut täysin puhtaat I-luokan Papat, vaan eikös vain sitten tullut käytyä Herpes-kokeissa toissa kesänä, kun aviosiippa oireili melko rajusti. Sanoi, että oireilua oli ollut jo 80-luvulta lähtien - juu-u, kiva juttu, eikä ollut minulle aikoinaan kertonut mitään. Luuli näet (näin sanoi), ettei Herpes tartu, jos ei ole seksiä muuta kuin oireettomana aikana. Selvisi siinä yhteydess sekin, miksi mies oli silloin tällöin erinomaisen torjuva.

Herpes-verikokeeni olivat sitten tietysi positiiviset - huom siis molemmat niin Herpes 1 kuin 2:nnenkin, vaikken ollut edes oireillut silloin! Nyttemmin on ollut kahdesti tuo karmea kirvely alapäässä.

Kävin suhteemme alkuaikana 90-luvun alussa sukupuolitesteissä, vaan tuliko siinä herpekset testattua, en muista. Pyysin silloin tosin koko läpileikkauksen. Mieskin sanoi käyneensä, ja saaneensa puhtaan paperit - hmm, en kylläkään nähnyt mitään paperitodisteita...

Mutta siis takaisin alkuperäiseen kysymykseen: NÄKYYKÖ HERPES PAPA-KOKEISSA???

Vierailija
15/28 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen

Vierailija
16/28 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka olette testissä käyneet niin miten siihen on tk:ssa suhtauduttu?

Mun eksä kävi taannoin testauttamassa itsensä eikä PÄÄSSYT hiv-testiin koska ei käytä suonensisäisiä tai ole käynyt huorissa. Uskomatonta.

Vierailija
17/28 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että näin olisi järkevä tehdä, mutta pienessä sievässä sopivassa tilanteessa olen päätynyt suojaamattomaan seksiin jopa miesten kanssa, joita olen tuntenut vain tunteja.

Onneksi on ollut onnea matkassa.

Vierailija
18/28 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin että sillä oli ollut suurempi riski kun partnereita oli ollut useita, kun taas itse tulin pitkästä suhteesta jossa pidin hyvin epätodennäköisenä että toinen olisi pettänyt. Eihän mikään varmaa tietenkään ole, mutta jos sillä mielellä pitäisi liikkua niin sittenhän testeissä pitäisi ravata avioliitossakin koko ajan.

Kun siihen edelliseen pitkään suhteeseeni lähdin, molemmat kävivät testeissä.

Vierailija
19/28 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi käyn suhteessa läpi ne riskit ja käydyt testit ja käyn läpi myös varoajan. Ja selitän omani ja menen tarvittaessa uuteen testiin. Kyllä näistä pitää uskaltaa puhua!

Vierailija
20/28 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuahan se on käydä, mutta en ole kovin järkevä aina muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän