Nuoret tytöt ja naiset ovat todella pitkiä tänä päivänä
Onko joku samaa mieltä? Viikonlopun kun olin töissä asiakaspalvelijana isossa kaupassa yksi positiivinen asia pisti silmään, nimittäin nuoret tytöt ja naisenalut ovat tänä päivänä (?) todella pitkiä, siis huomattava osa. Itse tasan 190 cm kaverina katson joskus että hemmetti vie, nämähän ovat melkein yhtä pitkiä kuin minä.
Jotkut tytöt kävelevät äitinsä kanssa niin äiti näyttäisi olevan joskus 10-15 cm lyhyempi, venyvät yleensä lähes tuonne isäsänsä mittoihin. Paljon näkee ihan oikeasti 190 cm nuoria naisia jotka ovat isänsä kanssa saman pituisia.
Siis tuollaisia 180-185 tyttöjä näkee tuon tuosta ja +190 tytöt eivät ole mikään ihme, tunnissa noitakin näkee 2-3. Tänäänkin jäin ihmettelemään pariin otteseen kun oikeasti joku 16-18v. likka menee vanhempiensa kanssa ja pituutta on oikeasti se 190 paikkeilla, ja näitä näkyy joka päivä.
Liekö vain sattumaa? En usko, sen vakaalta tuo otanta näytti. Ovatko nuo 90-luvulla syntyneet tytöt oikeatsi venahtaneet noin paljon, kun vertaa vaikka +40 naisiin, siellä on paljon enemmän lyhyitä ja vähän pitkiä. No onhan niitä lyhyitäkin tyttöjä juu...
Ja en ole mikään namusetä, paljoa kahdenkympin paremalla puolella itsekkään. Välillä vaan tuntuu että 190 cm kaveri alkaa olla jo "pätkä/normaali" kun tytöt ovat joitakin senttejä lyhyempiä ja kyllä näkyi myös minua pitempiä tyttöjä, siis yli 190 senttisiä!
Ps. Teen työni mutta en voi olla katsomatta noita pitkiä sääriä :/
Kommentit (104)
Veikkaampa että AP on kokenut optisen illuusion, eli nähnyt 170-180cm tyttöjä, jotka kuitenkin muistuttavat mittasuhteiltaan pidempiä. Minä olen "vain" 174 cm pitkä mutta ihmiset arvioi mut yleensä pidemmäksi kun olen hoikka, hyväryhtinen ja jäätävän pitkäsäärinen. Farkuistakaan ei mene sama pituus kuin samanpituiselle kaverilleni, vaan tarvitsen paljon pidempää lahjetta. Varsinkin esim sukkikset päällä, kun on shortsit tai hame, ihmiset arvioi mut jopa yli 180 senttiseksi, kunnes äimistyvät kun tulevat viereen seisomaan :D
Kaikenpituiset naiset ovat kauniita<3 Yleensä omasta pituudestaan kompleksia kokevat naiset ja miehet valittavat ja haukkuvat toisten pituutta. Miehistäkin mua tulee iskemään 160-200 cm pituiset, eikä pituuteni/lyhyyteni heihin verrattuna ole ongelma.
Tämä pitkät naiset vs lyhyet naiset on kyllä vauvapalstan yksi typerimmistä jatkuvista riitelyaiheista ikinä.
Ääripäät eivät ole niitä kauneimpia. 185cm ja 158cm naiset ovat ääripäiden alueilla ja molemmissa on toki omat huonot puolensa. Kaikista viehättävintä on 166-170cm
Tuntuu kyllä tosiaan, että miesten pituus ei ole noussut vuosien aikana ihan samassa suhteessa kuin naisten. Itse olen 25-vuotias ja 174 cm, ja monet naispuoliset ystäväni ovat 170-180 cm, miehet vain hieman pidempiä.
Mutta tuosta siroudesta, itsekin tosiaan suht hoikkana ja pitkänä (jalka 39) en koe olevani mitenkään amatsonin näköinen. Lantio on kapea ja vaatekoko useimmiten XS. Samanpituinen kaverini taas on hyvin tiimalasivartaloinen ja hän näyttää kieltämättä minua huomattavasti kookkaammalta vaikkei lihava olekaan.
Tuntuu, että naiset vain kasvavat koko ajan lisää pituutta, kun taas miehet kasvavat "alaspäin". :D Olen itse lähes 174 cm pituinen nainen ja törmään hyvin useasti miehiin, jotka ovat minun pituisiani tai lyhyempiä. Onkin ihme, jos joskus sattuu näkemään vähintään 180 cm pituisen miehen. :D Toki nämä havainnot perustuvat vain omiin kokemuksiini enkä voi siis yleistää. Onhan niitä yli 180 cm pituisia miehiäkin vielä paljon olemassa - onneksi. ;)
Teinityttöni kaverit ovat kaksi 170-172cm, kaksi 152-155, loput siltä väliltä. Eivät siis ole kasvaneet lähes vuoteen enää, joten kaiketi tuon pituisiksi jäävät. En ole muutenkaan nähnyt kovin useasti yli 185cm naisia täällä Suomessa. Silloin kun harvoin näkee niin katson kyllä vähän pitempään et on kyllä pitkä nainen.
No, itse en hurraa 162cm pituudellani, ja ikää on kuitenkin jo 24 vuotta. Korkojakin voi pitää ja silti pituus jää korkeintaan sinne 175cm paikkeille. Ei ole ongelmaa onneksi miesten pituuden kanssa.
Huomaa taas, että naisilla hieman senttien hahmotuskyky pielessä jos muka yli 190cm pitkiä naisia paljon vastaan tulee :D
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:54"]Omasta mielestä lyhyet ja sirot naiset ovat kaikista kauneimpia. Pitkät naiset ovat usein (=poikkeuksiakin on!) miehekkään näköisiä. Mutta, onneksi mieltymyksiä on erilaisia ja kaikille löytyy ottajia!
[/quote]
aika vähän niitä miehekkään näköisiä pitkiä naisia on.
Itse 182cm, normivarttinen, pitkäsäärinen, tyytyväinen, onnellinen Nainen. Tosin niin olisin onnellinen, jos olisinkin lyhyempi. Pituudella ei ole mitään tekemistä minkään asian kanssa. Pituudesta ei ole ollut minulle haittaa ikinä. Puoliso on löytynyt. Vaatteita on löytynyt, aina. Kenkiäkin, toisinaan miestenpuolelta. Asenne elämäänratkaisee.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:38"]
Hahaha, aloituksen on selvästi kirjoittanut joku pitkä nainen. Paistaa niin läpi :D Nimittäin yhtään ketään väheksymättä, en tunne ketään miestä joka ihailisi 190cm pitkiä naisia. Ja vaikka ihailisikin, niin kyllä aloituksen on selvästi kirjoittanut nainen.
[/quote]
Et siis tunne minua. Ei se mitään, en minäkään sinua.
-mies, joka ihailee pitkiä naisia.
Ap puhuu totta. Olen ollut 20 vuotta sellaisessa työpaikassa, jossa on kova vaihtuvuus, määräaikaisia työntekijöitä tulee ja menee koko ajan. 90-luvulla tuli nuoria naisia, joista kukaan ei ollut huomiota herättävän pitkä, mutta nykyään tulee hyvin usein sellaisia 180 - 190 -senttisiä. Siinä tuntee tällainen 180 pitkä mies itsensä melkein kääpiöksi.
Minusta taas tuntuu kun kuljen kaupungilla että kaikki tytöt ovat järjestään minua lyhyempiä :D en ole pidempiäni kauheasti nähnyt. Olen 167cm.
Mainitkaa vaikka joku naisjulkkis joka on yli 190cm jos he kerran ovat niin yleisiä. Voi pyhä yksinkertaisuus, oletteko todella noin huonoja arvioimaan pituuksia!
-182cm mies, joka näkee itseään pidempiä naisia ehkä kerran vuodessa, vaikka kävelen joka päivä Helsingin keskustassa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 06:41"]Musta taas tuntuu että ihmiset ovat alkaneet lyhentyä. Tosi moni tyttö on joku 150cm ja pojatkin maksimissaan 180cm. Itse olen 180cm ja harva on pitempi.
[/quote]
Nykyajan nuoret aikuiset ovat miniatyyrejä. Itse olen 177 cm pitkä ja aika harvoin näkee tytöissä ketään joka ois mua pidempi.
Pojatkin ovat Mikki Hiiriä, pieniä ja ohkasia.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:34"]Ihmekös se kun kitataan lehmänmaitoa joka on täynnä kasvuhormoneja, niin noita mutantteja syntyy. Muissa maissahan naiset on pääasiassa siroja ja jalat pieniä.
[/quote]
=kääpiöitä
Itse olen 170 cm ja tytär on 152cm ja tuskin siitä venyy. Menkat tytöllä olleet jo 5 v ja ei sentinkään kasvua 3v aikana.
Poikani taas sitten 187cm.
Tuolla tyttärelläni on todella pienet ja sirot kädet, kuin nukella. Kengät kokoa. 36
Pojalla tooodella pitkät sormet, silti siro käsi ja kenkä kokoa 43.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:34"]Ihmekös se kun kitataan lehmänmaitoa joka on täynnä kasvuhormoneja, niin noita mutantteja syntyy. Muissa maissahan naiset on pääasiassa siroja ja jalat pieniä. [/quote] mä olen 172cm ja jalkani ovat 37. Ottaako sua päähän?
[/quote]
Olen yli 170 ja kenkä 42. Suuret kengät ovat kauniita.
Pari viikkoa sitten törmäsin kolmeen nuoreen naiseen, jotka olivat kaikki n. 190cm. Varmaan jotain koripalloilijoita. Piti katsoa oikein kaksi kertaa, niin ufomainen näky oli. Eivät pituudesta huolimatta olleet ollenkaan miesmäisiä vaan ihan naisellisia. Itse olen 167cm nainen. Mieluusti ottaisin 10cm lisää pituutta, olo on nykyään yleensä aika lyhykäinen.
Itse oon 149 cm pitkä ja kengänkoko 35-36. Harvemmin näkee lyhyempiä, jotka ovat samaa ikäluokkaa. Oon 20