Nuoret tytöt ja naiset ovat todella pitkiä tänä päivänä
Onko joku samaa mieltä? Viikonlopun kun olin töissä asiakaspalvelijana isossa kaupassa yksi positiivinen asia pisti silmään, nimittäin nuoret tytöt ja naisenalut ovat tänä päivänä (?) todella pitkiä, siis huomattava osa. Itse tasan 190 cm kaverina katson joskus että hemmetti vie, nämähän ovat melkein yhtä pitkiä kuin minä.
Jotkut tytöt kävelevät äitinsä kanssa niin äiti näyttäisi olevan joskus 10-15 cm lyhyempi, venyvät yleensä lähes tuonne isäsänsä mittoihin. Paljon näkee ihan oikeasti 190 cm nuoria naisia jotka ovat isänsä kanssa saman pituisia.
Siis tuollaisia 180-185 tyttöjä näkee tuon tuosta ja +190 tytöt eivät ole mikään ihme, tunnissa noitakin näkee 2-3. Tänäänkin jäin ihmettelemään pariin otteseen kun oikeasti joku 16-18v. likka menee vanhempiensa kanssa ja pituutta on oikeasti se 190 paikkeilla, ja näitä näkyy joka päivä.
Liekö vain sattumaa? En usko, sen vakaalta tuo otanta näytti. Ovatko nuo 90-luvulla syntyneet tytöt oikeatsi venahtaneet noin paljon, kun vertaa vaikka +40 naisiin, siellä on paljon enemmän lyhyitä ja vähän pitkiä. No onhan niitä lyhyitäkin tyttöjä juu...
Ja en ole mikään namusetä, paljoa kahdenkympin paremalla puolella itsekkään. Välillä vaan tuntuu että 190 cm kaveri alkaa olla jo "pätkä/normaali" kun tytöt ovat joitakin senttejä lyhyempiä ja kyllä näkyi myös minua pitempiä tyttöjä, siis yli 190 senttisiä!
Ps. Teen työni mutta en voi olla katsomatta noita pitkiä sääriä :/
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:24"]Kyllä, ja usein heillä on kengän numerokin lähes miesten luokkaa, eli 45.
[/quote]mä olen 180 cm ja kenkä 38. Samanpituisilla tutuilla kaikilla alle 40 jalka.
Täällä myös 180cm ja kengän koko 39. Onhan se iso 36 verrattuna mutta ei mielestäni pituuteeni nähden. :)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:28"]Täällä myös 180cm ja kengän koko 39. Onhan se iso 36 verrattuna mutta ei mielestäni pituuteeni nähden. :)
[/quote]
joku 36 näyttäis vammaselta 180cm pitkällä. :D
mut eei. Vain miehillä on yli 36 jalka :D
180cm jonka kengänkoko 39.
Jaa, enpä osaa sanoa? Meillä tytöt "vaan" 170+ pitkiä.
Kyllä, ja usein heillä on kengän numerokin lähes miesten luokkaa, eli 45.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:22"]
Korkokengät?
[/quote]
Siinä se shokki tuleekin, kun niitä ei edes ole. Minusta kaikki +180 naiset ja tytöt ovat pitkiä, ja niitä kyllä näyttäisi riittävän. Eihän tätä huomaa jos ei ole kahdeksaa tuntia ihmismassojen keskellä neuvomassa.
Eivät tytöt keskimäärin mitenkään ole voineet ihan yhtäkkiä venähtää dramaattisesti, kun tähän asti keskipituuden nousu on ollut hidasta. Sattumaa vain.
Ihmekös se kun kitataan lehmänmaitoa joka on täynnä kasvuhormoneja, niin noita mutantteja syntyy. Muissa maissahan naiset on pääasiassa siroja ja jalat pieniä.
Ei tästä niin kauan ole, kun jonkunlaista kauneusihkutusta palstoilla herätti joku 160-senttinen muija. Huvitti kyllä hieman, kasvot toki ihan nätit tarkan maalauksen jälkeen, mutta sääret erittäin tyngät, jopa niin että kehon osien mittasuhteet oli epäsymmetriset. Lisäksi pallo-otsa. No, onneksi selfieitä voi ottaa niin että pituus/lyhyys ja sääret ei näy.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:34"]Ihmekös se kun kitataan lehmänmaitoa joka on täynnä kasvuhormoneja, niin noita mutantteja syntyy. Muissa maissahan naiset on pääasiassa siroja ja jalat pieniä.
[/quote] mä olen 172cm ja jalkani ovat 37. Ottaako sua päähän?
Kouluihin pitäisi saada uskonnonopetus takaisin niin että naiset olisivat taas naisia ja miehet miehiä eikä mitään sekasikiöandrogyynejä.
Hahaha, aloituksen on selvästi kirjoittanut joku pitkä nainen. Paistaa niin läpi :D Nimittäin yhtään ketään väheksymättä, en tunne ketään miestä joka ihailisi 190cm pitkiä naisia. Ja vaikka ihailisikin, niin kyllä aloituksen on selvästi kirjoittanut nainen.
Ai, mun mielestä nykyajan tytöt/nuoret naiset ovat hyvinkin lyhkäisiä. Tuolla, kun kaupungilla kävelee, niin ei ne ole edes mun mittaisia (168 cm), saa kattella niiden päälakia ohi mennessä. Olisko kaupunkikohtaista sitten :)
Ap taitaa liioitella. Sellaiset 172-176 senttiset voivat olla vielä aika siroja.
Pienet on harvinaisia ja siksi arvokkaita. Ei kullallakaan mitään arvoa olisi jos sitä voisi kaikki tonkia takapihaltaan.
Ihmisten keskipituus länsimaissa on kasvanut 10cm 100 vuoden aikana.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:38"]
Hahaha, aloituksen on selvästi kirjoittanut joku pitkä nainen. Paistaa niin läpi :D Nimittäin yhtään ketään väheksymättä, en tunne ketään miestä joka ihailisi 190cm pitkiä naisia. Ja vaikka ihailisikin, niin kyllä aloituksen on selvästi kirjoittanut nainen.
[/quote]
Vai että nainen, no ei kyllä ole. Ja mitä 190 senttisiin naisiin tulee niin meneppä jonnekkin Riikan tai Vilnan kaduille tai Itä naapuriimme, voin vannoa että siellä 99 % suomalaisista miehistä katsoisi monttu auki niitä naisia.
Paljon riippuu myös ruumiinrakenteesta: 180 senttinen voi olla mallimaisen siro ja hoikka (monien mielestä "kauhee tikku, varmaan joku anorektikko, muodotkin kuin lapsella") tai sitten raskasrakenteinen, vanhanaikaisesti sanottuna "hyvä työihminen". Tiedä sitten kumpaa mallia näissä nykynuorissa on enemmän.
En ole ikinä nähnyt pitkää tyttöä/naista joka olisi miesmäinen, vaan kaikki ovat aina olleet erittäin naisellisia (ja kauniitakin) ja hyvin pukeutuneita. Ne tuulipuku mammat joilla hiukset repsottaa on lähes aina lyhyen läntiä. Haluaisin itsekin olla n. 10 cm pidempi (nyt 167). Pituus on jotenkin kaunista ja arvokkaan näköistä!