Kun tajuatte, että kumppani onkin eri ihminen
Salamarakastuimme, jos tätä nyt rakkaudeksi voi kutsua. Aluksi tuntui, että olen kohdannut elämäni suuren rakkauden, jollaisesta kaikki muut haaveilevat.
Aluksi laitoin kaikki outoudet stressin, väsymyksen tai kiireen piikkiin. Mietin, miten voisin tuoda asiat esille mahdollisimman kauniisti, mitä muuttaisin omassa käytöksessäni että kelpaisin ja toimisin oikein.
Jos kyseenalaistan mitään miehen tekemistä tai kerron omasta tunne-elämästäni, saan sellaisenkin henkisen ryöpytyksen ettei tosikaan. Riidassa on kerran tönäissyt minua. Niin henkisesti hyvässä tasapainossa ollut ihminen onkin täysin epävakaa ja epäkypsä. Joudun kannattelemaan hänen tunne-elämäänsä ja jos minua ahdistaa tai surettaa tilanne, tulee riita.
Mutta hänhän oli täydellinen. Ja nytkin on, aina kun on aika hyvitellä tekojaan ja sanojaan. Hän tuntuu halveksuvan minua. Hän on saanut minut maailman onnellisimmaksi ja seuraavassa hetkessä tunnen, että olen yksin tässä maailmassa.
Epäilen nyt omaa mielenterveyttäni. Tuntuu, että koko elämäni on hajoamassa palasiksi.
Kommentit (12)
Eroa. Miksi ei hälytyskellot jo kilkata vai soiko. Onko sulla ongelmia eroamisessa aina, oletko henkisesti kiinni miehessä vai kykenetkö siihen? Sitten tee se, itsellesi turvallisen välimatkan päästä ja et enää tapaa sitä, mieti miten tavarat ja mikä jää. Hanki oma asunto erillään ja äkkiä. Jos et pysty eroon, hanki apua vaikka eroon erikoistuneelta terapeutilta pari kertaa. Tai ystävän apua, entä äidin tms. Se joka tajuaa että nyt ei kannata jäädä.
Tutustu termeihin traumaside ja narsisti ja narsistin uhri. Olette oppikirjaesimerkki. Lähde.
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Miksi ei hälytyskellot jo kilkata vai soiko. Onko sulla ongelmia eroamisessa aina, oletko henkisesti kiinni miehessä vai kykenetkö siihen? Sitten tee se, itsellesi turvallisen välimatkan päästä ja et enää tapaa sitä, mieti miten tavarat ja mikä jää. Hanki oma asunto erillään ja äkkiä. Jos et pysty eroon, hanki apua vaikka eroon erikoistuneelta terapeutilta pari kertaa. Tai ystävän apua, entä äidin tms. Se joka tajuaa että nyt ei kannata jäädä.
Olen aikaisemmin ollut väkivaltaisessa suhteessa, josta lähteminen kesti vuosia. En tässä jää odottamaan, että tilanne pahenee. Toivon vain, että löytyisi syy tuolle käytökselle, mutta ei se taida enää selittyä millään.
Minulla ei ole ihmisiä, ketkä auttaisivat. Olen vasta nyt myöntänyt tämän asian itselleni. Valehdellut olen itselleni viimeiset kolme vuotta. Näin täysin ruusunpunaisten linssien läpi, niin älyttömän hyvä mies on minua kohtaan silloin kuin on. Mutta nyt olen nähnyt tämän toisen puolen, ja alan itse oireilemaan tilanteesta.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tutustu termeihin traumaside ja narsisti ja narsistin uhri. Olette oppikirjaesimerkki. Lähde.
Olen aika varma, että exäni oli oikea narsisti. Vaikka kuinka onkin muotitermi ja joka toisen exä tuntuu olevan narsisti nykyään. Hänessä oli ihan kaikki klassisen piilonarsismin merkit ja väkivaltaa.
Tuntuu, että elämäni toistaa kehää. Seuraavaksi varmaan väkivalta alkaisi, jos tähän jään.
t. Ap
Syy kumppanin narsismi. Hoida itsesi kuntoon ennen seuraavaa suhdetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aikaisemmin ollut väkivaltaisessa suhteessa, josta lähteminen kesti vuosia. En tässä jää odottamaan, että tilanne pahenee. Toivon vain, että löytyisi syy tuolle käytökselle, mutta ei se taida enää selittyä millään.
Minulla ei ole ihmisiä, ketkä auttaisivat. Olen vasta nyt myöntänyt tämän asian itselleni. Valehdellut olen itselleni viimeiset kolme vuotta. Näin täysin ruusunpunaisten linssien lä
Niin. Ei ne toisen hyvät puolet auta tosiaan, jos on toisella puolella ne ikävät puolet tai jopa haitalliset. Ehkä voit miettiä miten asumisen saa järjestettyä erillään, kun ajatukset ehtivät sinne saakka. Eroa ehtii miettiä ja vatkata muuton jälkeenkin. Sitä ennen se ei juuri kannata ettei ajatukset sekoitu enempää, kun tietää jo mikä on asian juoni. On muita hyviä asioita vielä elämässä ja tulee.
Jos huomaa kesken parisuhteen että kumppani on muuttunut eri ihmiseksi, suosittelen kääntymään neurologin puoleen. Äitivainaalla kun dementia paheni, hän luuli että kotihoitaja on hänen aviomiehensä.
On ihan normaalia alussa nähdä kumppani ruusunpunaisten lasien silmin. Ja sitten myöhemmin alkaa nähdä niitä negatiivisia piirteitä, joiden myötä sitten tulee mietintään, onko nämä sellaisia asioita, joiden kanssa voin elää? Tai joissain tapauksissa, voiko näitä yhdessä työstää? Ihmisen perusluonne kuitenkaan harvoin ihan hirveästi muuttuu..
Se ei ole hyvä juttu, jos sä joudut koko ajan kannattelemaan toisen tunteita.
Se taas että sua on tönitty, on anteeksi antamatonta. Siinä ei jäädä miettimään eikä katsomaan, jääkö vikaksi kerraksi vai meneekö joku kerta pahemmaksi. Se on teidän molempien etu. Se on ennenkaikkea sinun etu ja oikeus, kenenkään ei pidä pelätä edes murusen verran, että kumppani käy käsiksi. Mutta se on hyvä myös miehellesi; hän tajuaa, että toiseen käsiksi käyminen on aukottomasti väärin ja sillä on suhteessa peruuttamattomat seuraukset (alkaa ehkä työstää asiaa itsensä kanssa ja seuraavaa kumppania ei enää satuta).
Töniminen on väkivaltaa. Hän ei ole muuttunut, todellinen luonne paljastuu nyt. Näitä tyyppejä ei pidä yliymmärtää eikä toivoa heidän oppivan.
Riman korkeudessa ei ole väliä sillä, kuinka korkealta ja kovaa se ylitetään. Sillä on väliä, jos se alitetaan.
Tunteiden valta johtaa ihmistä harhaan on jotain aivan käsittämätöntä. Itse vasta aamulla pohdiskelin tätä samaa asiaa.
Tosin me erosimme jo n. vuosi sitten, koska omat hälytyskellot soi niin kovaa ja alkoi olla sen verran paha olla, etten voinut sitä suhdetta enää jatkaa.
Alussa kaikki toki TUNTUI niin ihanalta, erilaiselta, turvalliselta ja hyvältä.
Lähde.