Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kapitalisti yritti kusettaa kansaa tänään hesarissa perintöverosta?

Vierailija
23.12.2014 |

http://www.hs.fi/talous/a1419312191366

Professori: Vuorineuvos puhui huuhaata

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kusettamista tuossa on? Ja ohan hyvä jos nuo rikkaat alkavat muuttaa perintöverojen vuoksi ulkomaille: ehkäpä päättäjätkin tajuavat, että jotain täytyy kyllä tehdä. Ne ovat nimittäin rikkaat jotka tämän maan elättävät.

Vierailija
2/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 19:56"]Mitä kusettamista tuossa on? Ja ohan hyvä jos nuo rikkaat alkavat muuttaa perintöverojen vuoksi ulkomaille: ehkäpä päättäjätkin tajuavat, että jotain täytyy kyllä tehdä. Ne ovat nimittäin rikkaat jotka tämän maan elättävät.
[/quote]No olipas hyvä tietää tuokin. En ole huomannut että kukaan rikas kävisi puolestani töissä ja maksaisi veroni.
Ihan voit painua kokkari suolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perintövero on oikeasti aika hankala juttu. Esim. ystäväni isä siirsi omaisuutta pois nimistään, ettei lapsille olisi tullut perintöverotaakkaa. Omaisuus oli kuitenkin vaikeasti realisoitavissa ja vaikeaa oli opiskelijoille siltikin saada verot maksettua.

Vierailija
4/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä on luontevaa verottaa. Itsekin olen saanut perintöä, josta olen maksanut perintöveroni: myin asunnon ja sain verojen jälkeenkin vuosien palkkatulojeni verran rahaa. Se oli minulle aika mukavaa ILMAISTA TULOA, jonka joku muu oli minulle ansainnut.

Vierailija
5/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaiden mielestä jokainen on oman onnensa seppä paitsi omat lapsensa?

Vierailija
6/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat pitkään maksaneet veroja ja siten ovat muodostaneet toimivat yhteiskunnan, jossa monen on onnistunut kerryttämään suuren omaisuuden. Sitten kun sitä omaisuutta on toimivaa yhteiskuntaa hyväksikäyttäen kerätty, niin häippästään ja nauretaan päälle. Tuokaan luuska ei olisi rikas jos olisi syntynyt portugaliin.

Kapitalistit kusettaa aina kun siihen tarjoutuu mahdollisuus.

Vierailija
7/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella hyvä uutinen!!!

Yksi rikas perhe poistuu Suomesta ja vie omaisuuden mennessään. 

Tuloerot Suomessa pienevät ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Laiskat, tuella elävät, vasemmistopiipertäjät saavat jäädä maksamaan valtion velat, kiihtyvässä talouden spiraalissa alaspäin.

Nyt siirtyy omistava luokka. Seuraavan 2-3 vuoden aikana lähtijöiksi ilmaantuu johtajat koska firmojen toiminnot on silloin riittävässä määrin siirretty pois Suomesta.

Suomen on vallannut viherstalinistit. Kaikki ne jotka eivät totalitääriseen valtioon usko ja pystyvät lähtemään muuttavat pois.

Vierailija
8/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa tuo onnisen nainen on, pitääkö firma lopettaa, kun perintövero on niin korkea. Näissä täytyy muistaa, että firmat työllistävät ja maksavat veronsa suomeen. Niillä samoilla verorahoilla maksetaan kiekkovieraiden tms sakkien mt kuluja.

Vierailija
9/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälti samaa mieltä. Ainakin pitäisi myöntää, että kyse on erittäin poliittisesta mielipidekysymyksestä, eikä mistään faktasta. Äsken oli maikkarin seitsemän uutisissa ihan samanlainen huuhaa-studiohaastattelu, jossa asiantuntija lateli mielipiteitään ikään kuin kiistattomina faktoina.

Tuokin mimmi kehtaa väittää, että jos lapset perivät miljoonaomaisuuden ja joutuvat maksamaan siitä 20% veroa, "mikään pankki ei myönnä lainaa perintöverojen maksamiseen". Miten niin muka?

Perintöä PITÄÄ verottaa, se tasaa varallisuuseroja edes hiukan aikana, jolloin tuollainen perintörikkaiden luokka rikastuu koko ajan räikeämmin. Lukekaas uudelleen Thomas Pikettynne!

Se sitten on poliittisen säätämisen paika, MITEN verotetaan. Pitäisikö esim. korottaa perityn osakeomaisuuden osinkojen verotusta? Tai verottaa perittyjen osakkeiden ja yritysten myyntituloja - jos se jälkipolvi paneekin sen yrityksen lihoiksi, isketään perintövero sitten kun perintö myydään.

Vierailija
10/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:34"]

Oikeassa tuo onnisen nainen on, pitääkö firma lopettaa, kun perintövero on niin korkea. Näissä täytyy muistaa, että firmat työllistävät ja maksavat veronsa suomeen. Niillä samoilla verorahoilla maksetaan kiekkovieraiden tms sakkien mt kuluja.

[/quote]

Mitäpä jos pilttinsä tekisivät edes hiukan miljoonaperintönsä eteen? esim. ottaisivat pankista lainaa perintöverojen maksamiseksi. Niin me muutkin joduumme tekemään omaisuutta hankkiessamme: säästämään tai ottamaan lainaa.

Ihme nillitystä toi: "Voi voi voi, lapset saisivat kahden miljardin euron liikevaihtoa tahkoavan yrityksen ja MÄ haluan, että ne ei joudu maksamaan siitä mitään..."

Vierailija
11/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:37"]

Pitkälti samaa mieltä. Ainakin pitäisi myöntää, että kyse on erittäin poliittisesta mielipidekysymyksestä, eikä mistään faktasta. Äsken oli maikkarin seitsemän uutisissa ihan samanlainen huuhaa-studiohaastattelu, jossa asiantuntija lateli mielipiteitään ikään kuin kiistattomina faktoina.

Tuokin mimmi kehtaa väittää, että jos lapset perivät miljoonaomaisuuden ja joutuvat maksamaan siitä 20% veroa, "mikään pankki ei myönnä lainaa perintöverojen maksamiseen". Miten niin muka?

Perintöä PITÄÄ verottaa, se tasaa varallisuuseroja edes hiukan aikana, jolloin tuollainen perintörikkaiden luokka rikastuu koko ajan räikeämmin. Lukekaas uudelleen Thomas Pikettynne!

Se sitten on poliittisen säätämisen paika, MITEN verotetaan. Pitäisikö esim. korottaa perityn osakeomaisuuden osinkojen verotusta? Tai verottaa perittyjen osakkeiden ja yritysten myyntituloja - jos se jälkipolvi paneekin sen yrityksen lihoiksi, isketään perintövero sitten kun perintö myydään.

[/quote]

Eihän varallisuuserot kuulu valtiolle tai kenellekään millään tavalla. 

Vierailija
12/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:26"]

Perintöä on luontevaa verottaa. Itsekin olen saanut perintöä, josta olen maksanut perintöveroni: myin asunnon ja sain verojen jälkeenkin vuosien palkkatulojeni verran rahaa. Se oli minulle aika mukavaa ILMAISTA TULOA, jonka joku muu oli minulle ansainnut.

[/quote]

Entä jos olisit saanut perinnöksi työpaikkasi? Jotta voisit maksaa perintöveron, joutuisit myymään sen pois. Sen jälkeen sinulla ei olisi enää työpaikkaa eikä rahaa.

Vierailija
13/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ko. konsernissa töissä ja vähän oudoltahan tuo tuntuu... 

En edes uskalla ajatella, mitä kouutukseni, terveydenhoitoni jne. on maksanut yhteiskunnalle ja nyt niiden ansiosta pakerran pitkää päivää kehnohkolla palkalla nakuttamassa rahaa suvun kassaan. Eli yhteiskunta on mahdollistanut koko yritystoiminnan koulutuksen, infrastruktuurin, terveydenhuollon jne. jne. avulla. Ja nyt niitä sapettaa, kun muksut joutuvat maksamaan veroa perinnöstä joiden tienaamiseen heillä itsellään ei ole muuta osaa kuin sukuun syntyminen. 

Kivahan se on, että haluavat pitää yrityksen toimivana ja säilyttää työpaikat mutta vähän ontuvalta tuo selitys kuulostaa. Eikö tuo tuleva sukupolven vaihdos ole ollut tiedossa jo vaikka kuinka kauan? Jos konserni tuottaa kymmeniä miljoonia voittoa vuodessa niin luulisi, että niistä summista olisi jo tuota perintöveroakin silmällä pitäen saanut vähän sivuun - muista vero- ja yritysjärjestelyistä puhumattakaan..

Jotenkin ei nyt nappaa kyllä vuodenvaihteessa ylitöitä painaa että saataisiin VIELÄ vähän parempi tulos tälle vuodelle - taidan lähteä ajoissa ampumaan raketteja lasteni kanssa. 

Vierailija
14/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:39"]

[/quote]

Mitäpä jos pilttinsä tekisivät edes hiukan miljoonaperintönsä eteen? esim. ottaisivat pankista lainaa perintöverojen maksamiseksi. Niin me muutkin joduumme tekemään omaisuutta hankkiessamme: säästämään tai ottamaan lainaa.

Ihme nillitystä toi: "Voi voi voi, lapset saisivat kahden miljardin euron liikevaihtoa tahkoavan yrityksen ja MÄ haluan, että ne ei joudu maksamaan siitä mitään..."

[/quote]

Et tainnut täysin ymmärtää, että jos lapset realisoi omaisuutta maksaakseen perintöveronsa, jää yrityksessä investoinnit tekemättä ja sieltä pitää irtisanoa väkeä. Sinustako on hyvä, että ihmisiä joutuu työttömäksi, koska yrityksen omistaja kuolee ja perikunta yrittää jatkaa yritystoimintaa?

Vierailija
15/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professorit ovat julkisen sektorin tuotteita eikä heillä ole mitään kokemusta yrityksen vetämisestä. En pistäisi paljon painoarvoa heidän sanomisilleen, koska heidän suurin huolenaiheensa on se, saako vedettyä kymmenen miljoonan budjetit valtiolta seuraavalle vuodelle vai ei.

Vierailija
16/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:37"]

[/quote]

Entä jos pienennettäisiin sosiaalitukia 20%? Päätettäisiin, että 3-henkinen perhe voi asua yhteiskunnan tuella max 30 neliön asunnossa, että sossun asiakkaaksi ei pääse, jos on lemmikkieläimiä ja että kaikki sosiaalituet pienennetään tuloerojen tasaamiseksi. Se olisi reilua, koska nyt osa suomalaisista ei tee mitään, mutta saa kuitenkin saman elintason kuin miljoonaperijät.

Vierailija
17/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:44"]

Olen itse ko. konsernissa töissä ja vähän oudoltahan tuo tuntuu... 

En edes uskalla ajatella, mitä kouutukseni, terveydenhoitoni jne. on maksanut yhteiskunnalle ja nyt niiden ansiosta pakerran pitkää päivää kehnohkolla palkalla nakuttamassa rahaa suvun kassaan. Eli yhteiskunta on mahdollistanut koko yritystoiminnan koulutuksen, infrastruktuurin, terveydenhuollon jne. jne. avulla. Ja nyt niitä sapettaa, kun muksut joutuvat maksamaan veroa perinnöstä joiden tienaamiseen heillä itsellään ei ole muuta osaa kuin sukuun syntyminen. 

Kivahan se on, että haluavat pitää yrityksen toimivana ja säilyttää työpaikat mutta vähän ontuvalta tuo selitys kuulostaa. Eikö tuo tuleva sukupolven vaihdos ole ollut tiedossa jo vaikka kuinka kauan? Jos konserni tuottaa kymmeniä miljoonia voittoa vuodessa niin luulisi, että niistä summista olisi jo tuota perintöveroakin silmällä pitäen saanut vähän sivuun - muista vero- ja yritysjärjestelyistä puhumattakaan..

Jotenkin ei nyt nappaa kyllä vuodenvaihteessa ylitöitä painaa että saataisiin VIELÄ vähän parempi tulos tälle vuodelle - taidan lähteä ajoissa ampumaan raketteja lasteni kanssa. 

[/quote]

Oletko ajatellut, että se suvun kassa = investointeja, jotka työllistävät? Niiden ansiosta sinulla on työpaikka! Ei niillä ole kellarissa aarrearkkua, johon keräävät rahaa vaan tuotto käytetään investointeihin, joiden ansiosta suomalaisia työllistyy. Miljardiomaisuus ei ole kultaharkkoja vaan rakennuksia, koneita ja osaamista

Vierailija
18/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote]

Ja nyt pohdimme yhdessä, ymmärrätkö termin "liikevaihto" merkityksen.

Vierailija
19/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:26"]Perintöä on luontevaa verottaa. Itsekin olen saanut perintöä, josta olen maksanut perintöveroni: myin asunnon ja sain verojen jälkeenkin vuosien palkkatulojeni verran rahaa. Se oli minulle aika mukavaa ILMAISTA TULOA, jonka joku muu oli minulle ansainnut.
[/quote]siitäkin oli jo verot maksettu ja kun myyt niin 30% menee taas veroa. Moneen kertaan verotetaan samaa omaisuutta.

Vierailija
20/123 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi niiden investointien jälkeenkin jää kuitenkin monta kymmentä miljoonaa voittoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän