Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alppiero: mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä tms.

Vierailija
01.04.2026 |

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011899512.html

Mitä mieltä? Onko todellinen ilmiö vai pitäisikö naisten opetella erätaitoja?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin karistaa eukon kannoilta Prisman vihannesosastolla, mutta se piru sai kassoilla kiinni

Vierailija
2/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egt sitten vieläkään ole lääkkeitäsi ottanut 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samoja ukkoja jotka laturaivoaa jos ei hiihtäessä pääse menemään ihan mielensä mukaan vaan pitäisi ottaa muutkin huomioon. 

Vierailija
4/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä ollut jo täälläkin vastaavasta käyttäytymisestä pitkä keskustelu, tyyliin mies kävelee liian lujaa?

Vierailija
5/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin karistaa eukon kannoilta Prisman vihannesosastolla, mutta se piru sai kassoilla kiinni

:DDD

Vierailija
6/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vi-tun kyynel 😭 mitä paskaa taas. Eikö naisten ego kestä pakkeja vaikka tulisivat kesken retken? 

Vierailija
7/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Survival of the fittest.

Vierailija
8/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro yksikin hyvä syy miksi nainen lähtisi miehen kanssa yhtään mihinkään jos osaa hommat itse. 

Vierailija
9/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vi-tun kyynel 😭 mitä paskaa taas. Eikö naisten ego kestä pakkeja vaikka tulisivat kesken retken? 

Älä sitten itke kun sinut hylätään vauvana metsään seuraavassa elämässäsi, pienennät vaan egosi ja pärjäilet.

Vierailija
10/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten itke kun sinut hylätään vauvana metsään seuraavassa elämässäsi, pienennät vaan egosi ja pärjäilet.

Vertasitko juuri naista vauvaan?

Vierailija
11/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin. Montakos kertaa olet ollut Alpeilla tai muussa vuoristossa vaeltamassa saati kiipeilemässä? Tää on pikkasen eri asia kuin Suomalaisessa rämeiköissä käveleminen.

Vierailija
12/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä ollut jo täälläkin vastaavasta käyttäytymisestä pitkä keskustelu, tyyliin mies kävelee liian lujaa?

Hankkisivat lyhyet persjalkaiset Suominaiset joko hyvän kunnon tai kasvaisivat pituutta.

Vierailija
13/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähtee, mutta polulla vastaan tullut turvallisemmaksi koettu karhu pelastaa tilanteen.

Hylätty nainen ja karhu elivät yhdessä onnellisena siitä lähtien. 

Vierailija
14/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo se jotain miehen arvostelukyvysyä, jos vie kokemattoman ihmisen sukupuolesta riippamatta paikkaan, josta hänellä ei ole kokemusta.

Olen itse mennyt pari kertaa miehen kanssa vaellukselle, ja vaelluksen aikana kävi ilmi että harva erätaito on kunnossa saati ymmärrys rinkan järkevästä pakkaamisesta. Raahataan turhaa roinaa, lasti painaa liikaa ja matchoillaan että kyllä jaksaa kantaa. Kunnes ei jaksanutkaan. Eräskin sankari meinas käyttää retkikeitintä teltan sisällä. Koko ajan sai olla vahtimassa mutta en heitä sinne hylännyt. 

Vierailija
15/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni teki tuota jo kun olin lapsi. Muistot ensimmäisiltä hiihtoretkiltä olivat juuri tuota, että jäin yksin suksilla taapertamaan itkien pimenevään metsään sillä välin kun isäni hiihti tunnin lenkin sen ladun ympäri. Olin reilusti alta kouluikäinen, ehkä 4-6 vuotias. 

Vierailija
16/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Luin jutun ääneen miehelle ja kysyin, että eikös meillä just käynyt näin viime kaupunkilomalla kun se jostain syystä hermostui ja jätti minut suunnistustaidottomana kadulle... ampaisi itse kauheaa vauhtia eteenpäin.

Minähän en miehen perässä juokse, joten otin vähän laajemman kävelylierroksen ja löysin lopulta hotellille. Taksikin olisi ollut vaihtoehto, mutta en nähnyt tarpeelliseksi.

Sitten vähän naurettiin. Ei se minusta näin helposti eroon pääse.

Vierailija
17/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti ole niin yleistä, että voisi kutsua ilmiöksi. 

Vierailija
18/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista puolisoa kannattaa varoa joka käänteessä. Ei pidä ripustautua miesoletetun varaan vaan pitää pystyä selviytymään luonnossa aina vuoristoa myöten kun mies saattaa jättää kun sille päälle sattuu.

Vierailija
19/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro yksikin hyvä syy miksi nainen lähtisi miehen kanssa yhtään mihinkään jos osaa hommat itse. 

Miksi ihmeessä nainen lähtee Alpeille ilman kiipeilykokemusta? Minä en lähtisi, mutta minulla onkin järki päässä.

Vierailija
20/84 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyttömien ihmisten kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. 

Jos ei osaa asettua toisen asemaan ja keskittyy vain itseensä niin olkoon yksin.

Kerran katselin yhtä naapuria, joka työnsi lapsen rattaita lumihangessa miehen patsastellessa 3m edellä ja mainasin sanoa, että jätä se sika.

"Silverin mukaan toisen jättäminen jälkeen kertoo todennäköisesti empatian puutteesta. Hän sanoo, ettei empatiakyvyttömien tyyppien kanssa kannata lähteä vaeltamaan.

Alppijättäjä saattaa syyttää jätettyä siitä, ettei tämä kävellyt riittävän nopeasti, pukeutunut oikein tai ottanut tarpeeksi vettä mukaan.

”Empatiakyvyttömät ihmiset haluavat antaa toisille opetuksen”, Sarkis sanoo." HS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan