Ketuttaa nuo Huutonetin huutajat, jotka vaativat saada noutaa tuotteen. ov
Mulla on kohteissa pelkästään postitus/tilisiirto mainittu + selvästi ilmoitettu, että EI noutoa.
Eikös taas yksi uuslukutaidoton huutaja ruvennut pommittamaan viesteillä ja vaatimaan noutoa, kun kerta samassa kaupungissa asutaan.
Kommentit (36)
Ainakin puolisen tuntia pitää varata aikaa, kukaan ei koskaan ole ollut juuri oikeaan aikaan ovella. Ei ikinä ole niin käynyt! Eli jos haluat vaikka lähteä kaupassa käymään ja olet sopinut 17:00 haun, niin kyllä ostaja olettaa, että olet vielä tavoitettavissa 17:15:kin. Et varmaan lähde kauppareissullesi 17:05.
Illat on kuitenkin lyhyitä, enkä halua kieltäytyä mukavasta vapaa-ajanmenosta tai myöhentää sitä siksi että kotona pitää olla 2 min kello 18.30.
Ja meillekin on tehty ohareita, ja juuri vastaavassa tilanteessa: kaverit pyysivät juhlimaan iloista yllätystä, en voinut mennä kun olin sopinut noudosta ja lisäksi noutaja ei koskaan tullutkaan. Kyllä harmitti PALJON.
Mutta toki, jos myyjän ehdoissa on pelkkä postitus, niin huudan tai sitten olen huutamatta, sen mukaan miten koen postikulut.
Myyjä sanelee ehdot, minusta tässä on sellainen take it or leave it - meininki.
Itse vaan koen että nouto on kaikista kätevin tapa, mun ei tarvitse miettiä paketointia, ja tarkkailla tiliäni, ja alkaa viedä paketti postiin. Huomattavasti helpommalla pääsen, jos ostaja tulee ovelleni, ojentaa rahat käteisellä ja minä hänelle tavaran ilman suurempia paketoimisia.
Mutta tapansa kullakin.
Ite olen noutanut omat ostoni AINA tasan minuutilleen silloin kun olen sopinutkin. Olen vaikka odotellut autossa pari minuuttia, ja hoidellut joitain muita asioita puhelimella, ja mennyt sitten juuri silloin kun on sovittukin. Ei ole ollut sitten nokankoputtamista myyjällä.
Samoin mun noutajat on käyneet kyllä AINA 5 min. aikahaarukan sisällä siitä ajasta kun ollaan sovittu (esim. jos sovittu klo 17, ovat käyneet 16.55-17.05 välisenä aikana).
Mutta mulla on varmaan käynyt vaan hyvä säkä ostajien suhteen ja itekin olen todellä säntillinen ja tarkka luonne. Meitä on niin moneen junaan..
Periaatteessa ymmärrän sua kyllä ap, jos tollasia suurpiirteisiä tapauksia tulee moniakin jotka tulevat miten sattuvat tai eivät tule ollenkaan, samoin joitain yksien bodyjen hakijoita kun postarit ovat niissä melko olemattomat.
lounastauollani sukkahousumytty kädessäni ostajaa puolisen tuntia. Ei kuulunut. Jouduin loppupäivän töissä kärsimään nälkääni, kun en ehtinyt lounaalle. Ostajan selitys oli, että heidän vaavinsa nukkuikin poikkeuksellisen pitkään päiväunia, eikä hennonnut herättää sitä. Itse olen nyt lopettanut sitten treffien järjestelyt, mutta kotoa saa hakea. Asun niin kaukana kehä III takana, ettei niitä noutajia sitten näykkään. :)
Pakostahan olet joskus kotona, joten kyllä on äärimmäisen vaikeaa, jollei noutaminen käy.
Itse haluan nähdä tuotteen, mistä maksan, ja tarkistaa sen kunnon.
Herää heti epäilys, että jotakin sontaa myymässä, jollei noutaa voi.
Ja miksi maksaa postimaksuja, jos kerran samassa kaupungissa asuu, ja noutaakin voisi.
Mutta..enpä ostakaan semmoisilta, jolta nouto ei käy :P
Vierailija:
Ainakin puolisen tuntia pitää varata aikaa, kukaan ei koskaan ole ollut juuri oikeaan aikaan ovella. Ei ikinä ole niin käynyt! Eli jos haluat vaikka lähteä kaupassa käymään ja olet sopinut 17:00 haun, niin kyllä ostaja olettaa, että olet vielä tavoitettavissa 17:15:kin. Et varmaan lähde kauppareissullesi 17:05.
Kyllä mulle nouto useimmiten sopii. Mutta ei aina, jos ei jaksa noutoja, jos on kiireistä ja mielummin postittaa.
Joku aika sitten kyllä törmäsin tosi outoon huutajaan. Huuto loppui illalla 18 jälkeen. Niin tyyppi oli katsonut mun osoitteen ja tuli 19:30 oven taakse kysymään tuotetta. Ei ilmoittanut etukäteen mitään. Mä olin aika hämilläni avattua oven, että mikä heebo tää on. En ollut edes vielä tsekannut kenelle huuto edes meni ja pikkasen oli hakusessa missä se tuote edes oli.
- noutajalla pitää olla ehdottomasti tasaraha mukana. meillä ainakin himassa on aina tosi vähän käteistä ja joskus on pitänyt mennä lapsen säästöpossulle hakemaan vaihtorahaa..
- noudosta pitää sopia etukäteen
kotiovelleni. Ihan kuin olisi jokin ylpeä kuningatar ostajana, joka sitten tulee pyörittelemään ovelleni sitä myymääni bodyä käsissään ja lyö 50 eurosen kouraan (odottaen sellaisesta vaihtorahaa) ja vielä yli 15 minuuttia myöhässä. Ja myyjällä ei sun mielestä olisi omia suunnittelemattomia menoja tai perheelle tarvetta saada illalla niiksi muutamiksi tunneiksi yhteistä rauhallista aikaa, kun lapset on vielä hereillä. Siis se myyjäkin on lastentarvikkeissa ja -vaatteissa varsinkin ihan tavallinen samanlainen lapsiperhe kuin muutkin lapsiperheet.
Terv. 18
Olin vielä silloin aika tuore huutonetmyyjä ja olen luonteeltani kiltti ja avulias. :)
Sukkisten postitus olisi mennyt muuten pienessä helpostikuoressa.
23
ne kaupat, mitä olen huutonetin kautta tehnyt, olen kyllä tismalleen minuutilleen saapunut paikalle, mukanani tasaraha.
Enkä ole ketään seisotuttanut ovellaan pitkästi, tutkien minuuttitolkulla ostamaani tavaraa, vaan pikaisesti silmäillyt tuotteen, maksanut sen, kiittänyt kauniisti, ja poistunut paikalta ;)
Enkä mikään kuningatar ole ;), ihan tavallinen perheenäiti.
Valitettavasti sitä hyvätkin hakijat kärsivät, kun huonot piittaamattomat aiheuttavat myyjille tuskaa hakunsa kanssa. Joten tulee lappu luukulle kaikille, että ei noutoa.
Ihme heeboja taas liikkeellä.
Asukoon vaikka naapurissa, mutta nouto ei sovi PISTE. Nopeimmin sen saa postitse. Parhaimmassa tapauksessa tuote on jo seuraavana päivänä maksusta huutajalla, kun se nouto tapauksessa olisi huutajalla viikon/kahden päästä.
Ettekö te hoopot tajua, että myyjiä on erilaisia ja myyjä sanelee säännöt! Olkoot ne sitten mitkä tahansa. Jos myyjä mainitsee, ettei postita tuotetta, niin ette te siitä marisisi!
Ja ai juu, mulle ei sovi myöskään postiennakko, ellei summa ole sitten yli 60 euroa ja silloinkin vaadin huutajalta tupla postikulut + postiennakkomaksun tililleni etukäteen, ihan vaan sen takia, että olen lunastanut kolme pakettia postista.
Ap, joka on vastannut tähän ketjuun nyt toisen kerran. Se mun toka vastaus oli tuo numero kolme vai mikä lie.
joskus myin toista kautta kestovaippoja. No, sovittiin ostajan kanssa nouto. Tuli sitten 1h myöhässä selittelemättä, lisäksi ei ollut yhtään rahaa mukana! Kyseli, että voisiko maksaa kotona nettipankin kautta jälkikäteen. Olin vähän hämmentynyt, joten pyysin saada nähdä ajokortin ja kirjoitin tiedot ylös ja annoin vaipan. kyllä sieltä maksu tuli jälkikäteen mutta vähän ihmettelin. Toinen noutaja oli kyllä ajallaan suurin piirtein, mutta hänelläkään ei ollut käteistä! En tiedä onko joku yleinen kestovaippajuttu noutaa tuote ilman rahaa (sen ymmärtäisin jos ostaisi jotain extraa samalla ettei olisi varautunut siihen, esim. toisenkin vaipan joita mulla oli myynnissä useampia). Mutta ei, nämä oli sovitut tuotteet. Nyt en enää anna noutaa mielelläni, mutta isommat tuotteet esim. rattaat jne. toki sopii (ja niitä on käytykin noutamassa ajallaan).
Huutamatta jäi, koska tältä henkilöltä ei nouto käynyt JA hänellä oli lukuisia nega-palautteita koskien juuri hidasta postittamista / postitusta vasta useiden vaatimusten jälkeen. Pitäköön sitten tuotteensa!
Kyllä pitää tehdä taas asioista vaikeita.
Kauanko siinä menee, jos ostaja käy sen tavaran oven suusta hakemassa? Pari minuuttia? Tuskin sitä kiinnostaa teidän perheidylliin tunkeutua tai tulla kämppää kyylimään.
Kovin olette kiireinen perhe, ellei viittä minuuttia saa järjestymään.