Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketuttaa nuo Huutonetin huutajat, jotka vaativat saada noutaa tuotteen. ov

Vierailija
23.04.2008 |

Mulla on kohteissa pelkästään postitus/tilisiirto mainittu + selvästi ilmoitettu, että EI noutoa.

Eikös taas yksi uuslukutaidoton huutaja ruvennut pommittamaan viesteillä ja vaatimaan noutoa, kun kerta samassa kaupungissa asutaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että mielelläni sekä ostan että myyn niin, että ostaja voi tarkistaa tavaran ennen kuin tavara vaihtaa omistajaa. Ja haluan myös, että raha ja tavara vaihtavat omistajaa yhtäaikaa. En ikinä maksaisi etukäteen kenenkään tilille (enkä odota kenekään maksavan mulle), mutta tässäkin ketjussa on niin ikäviä kokemuksia myös postiennakosta, että sekään ei kuulosta kovin toimivalta.

Vierailija
2/36 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee vielä kohteessa, että jos ei ehto sovi, niin älä huuda kohdettani. Miten sitä onkaan niin ymmärtämättömiä ihmisiä olemassa? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Täyty tulla tänne päästämään höyryt pihalle. Helpotti vähän. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eilen taistelin.

Vierailija
4/36 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla lukee vielä kohteessa, että jos ei ehto sovi, niin älä huuda kohdettani. Miten sitä onkaan niin ymmärtämättömiä ihmisiä olemassa? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Täyty tulla tänne päästämään höyryt pihalle. Helpotti vähän. :)

Niitä, jotka rupeavat kitisemään liian isoista postikuluista, koska heidän mielestään yli 3 senttiä paksu, mutta kevyt tavara tulee kyllä varmasti tavis kirjemaksulla!! Ja myyjä vaan yrittää kusettaa postikulujen kanssa..

Mä en tajua jotain tämän ketjun vastaajia. Myyjä sanelee myyntiehdot, EI ostaja. Olkoot ne ehdot sitten mitkä tahansa. Jos ne ei kelpaa, niin ei tarvitse huutaa tuotetta!

Ja muuten, oletteko tulleet ajatelleeksi, että postiennakko ei ole mikään turvallinen tapa, ihan hyvin siinäkin myyjä voi kusettaa? Lähettää vaikkapa läjän puhelinluetteloita kännykän sijaan.

Vierailija
5/36 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tulla hakee vaikka asuis naapurissa EI dzeesus

Vierailija
6/36 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihme heeboja taas liikkeellä.

Asukoon vaikka naapurissa, mutta nouto ei sovi PISTE.

asun itse eteläsuomessa, olimme menossa lomalle mieheni kotikaupunkiin pohjoissuomeen ja huusin sieltä yhden paidan. no, ilmoituksessa luki että vain postitus ja ajattelin että ok, no meklarin viesti tuli ja huomasin että myyjä sattui olemaan mieheni äidin naapuri. siis aivan seuraava talo anoppilasta, postilaatikotkin vierekkäin.

maksoin tuotteen myyjän tilille, mutta hän oli sitä mieltä että nouto ei käy, eikä se, että tiputtaisi paidan anoppini postilaatikkoon samalla kun käy omalla postilaatikollaan, vaan vain ja ainoastaan postitus. no, maksoin postikulutkin mutta kappas kappas. postikulut tälle myyjälle kyllä kelpasi mutta eipä tullut paita kotiin vaan anopin postilaatikkoon ilman postimerkkiä!

suivaannuin niin että kun mentiin anoppilaan niin ihan piruuttani palautin paidan myyjän postiluukkuun varustettuna post-in tarralapulla jossa oli viesti että raahaa sen perseensä postiin ja postittaa paidan mulle kotiin, kerran oli niin hankala ja halusi multa ne postikulut.

mä en ymmärrä ihmisiä jotka on niin helvetin jyrkkiä näissä asioissa, no tässä tapauksessa myyjä sitten joutui lähtemään postiin paitani kanssa ja postittamaan vaikka todellakin helpompikin tapa olisi ollut.

Vierailija
7/36 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pk-seudulla asuu toisessa kaupunginosassa, niin se ei ole naapurissa asumista. Ja Espoostakin meille tänne Vantaalle on puolen tunnin matka. Tuskin ketään Raumalaisista lähtee ihan vaan ajelulle hakemaan huutistavaraa Poristakaan noin vain (välimatka sielläkin puoli tuntia).

Eikä se mitään, jos asuu naapurissa oikeasti, niin on saanut järkisyistä hakea, esim. sama posti kuitenkin molemmilla käytössä. Mutta kun niitä hakijoita on niin kamalan paljon koko pääkaupunkiseudulla. Ei millään pysty pitämään päivystystä kotona ilman, että se haittaisi omia menoja. Keltainen postilaatikko taas löytyy ihan bussipysäkin vierestä, josta aamuisin lähden töihin. Se odottaa siellä minua, minun ei tarvi odottaa sitä, sille kelpaa ihan mikä aika tahansa mikä mullekin käy. :)

Terveisin se joku aiempi kirjoittaja, joka ei edelleenkään suostu pitämään kotiaan kivijalkakauppana

Vierailija
8/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En todellakaan jaksa enää noita " oharinoutajia" , jotka tulevat joko pari tuntia myöhässä eivätkä ilmoita siitä ollenkaan TAI eivät tule ollenkaan eikä ilmoita mitään.

2. Mä en jaksa venkslailla aikojen kanssa. Nopeimmin sen saa postiin.

3. Meillä on kaks iltaa viikossa vapaata, viikonloput tietty kans.

Vierailija
9/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku toinen väylä romujesi myyntiin :)

Vierailija
10/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etsi joku toinen väylä romujesi myyntiin :)

Ja kyllä mulla kauppa ihan loistavasti!

Vierailija
11/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran itse ilmoitukseen merkitsee, ettei nouto ole mahdollinen. Kyllä huutajan pitää tuo osata lukea ja sisäistää. Ja ei se kenellekään kuulu, miksei myyjä noutoa halua.

Vierailija
12/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa tuotteen varmasti.

Vierailija
13/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten mitä huudatte, jos ei nouto tai postiennakko sovi, niin älä huuda...

Itse vaadin postiennakko ostajalta ennakkoon 2 x postikulut ja pe maksun, koska en enää ala lunastaa noutamattomia postiennakkopaketteja postista ja näin ollen tulen vain maksaneeksi postikulut x 2...

Vierailija
14/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minusta noutoa _voi_ kuitenkin kysyä, mutta silloinkin pitää hyväksyä jos myyjä ei noutoa halua: " Hei, huomasin että asumme samassa kaupungissa, joten mietin olisiko nouto sittenkin mahdollista?" Jos kovin lähekkäin sattuvatkin asumaan, niin nouto voi olla myyjästäkin okei. Mutta vänkäämään ei saa alkaa, myyjän ehdot ovat ostajan tiedossa ja niiden mukaan mennään.

Vierailija
15/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a sekä helpompaa myyjälle että halvempaa ostajalle) niin ei se vaan sovi myyjälle. Niin siis mä en oikein ymmärtänyt MIKSI ei. Jos ostaja on valmis tulemaan hakeen tuotteen sellaisena hetkenä/iltana/päivänä kun ootte kotona, niin mikä siinä on hankalaa sinulle?

Onpa kiva maksaa 10 euroa enemmän siitä, että pääsee hakemaan paketin postista, kun ihan yhtä helposti voisi hakea sen ilman maksua myyjältä.

Jos ostaja asuu kanssasi samassa kaupungissa ja on innokas hakemaan sen tuotteen sinulta, niin miksi sinun ap pitää olla hankala ja sanoa, ettei se käy?

Vierailija
16/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin haluan noutaa jos lähellä asuu. Postarit on niin kalliita!

Vierailija
17/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun mitään kestitystä tarvitse järjestää.

Vierailija
18/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taas ilmoitan että nouto käy. Kuitenkin kaikki ostajat ovat tähän mennessä ymmärtäneet, että noutoajasta sovitaan. Välillä on niin paljon menoja ja jos ostajallakin on vaikka vain ke iltana auto käytössä, niin useasti olemme päätyneet, että laita sittenkin postiin.

Olisko sulla ap vähän pipo kireällä, kostat toisille sitä että joku on myöhästynyt sovitusta ajasta eikä ole ilmoittanut, tai sitten kuvittelet niin tapahtuneen. Sovi sitten tarkkaan ensi kerralla, sano että klo 18 käy mutta jo 18.30 olette menossa muualle.

Vierailija
19/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän aikataulut elää koko ajan, joskus ollaan pitkiä aikoja kotosalla, mutta välillä tulee parin päivän varoitusajalla moneksi illaksi ohjelmaa, ja niitä hankalaoittaisi huomattavasti jos samaksi illaksi olisi sovittu nouto.

Vierailija
20/36 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että en aio pitää kotiani minään kivijalkakauppana. Haluan oman rauhan. Jouduin vaihtamaan nimimerkkiä, kun kotona ramppasi väkeä tuon tuostakin ja jotain YHTÄKIN bodya käytiin hakemassa (postikulut 0.90). Yhden viikon aikana saattoi käydä kuusikin hakijaa. Asun pk-seudulla kätevän hakumatkan päässä monelle.

Ja kun mulla on ilmoituksessa postitus ja paikkakuntana " vain postitus" , niin ostajahan on huomioinut postikulut jo huutaessaan kokonaishuutohinnassa. Jos sitten huomaakin, että kas myyjä on samassa kaupungissa, niin ne postikulut on jo huudossa menneet kuitenkin ostajan eduksi. Mitä siis jää myyjän palkaksi koko sen noudon järjestelemisistä esim. paikallaolovelvoitteesta ja varsinkin niistä kymmenistä ohareista, joista kärsitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä