**** HAAHUT, eli keskenmenon jälkeen kuumeilevat***
meillä odotettiin onnellisina vauvaa lokakuuksi, mutta pääsiäisen alla romahdettiin. olen ollut aika rikki sen jälkeen.
nyt on onneksi ekat menkat keskenmenon jälkeen tulleet ja menneet ja henkisestikin olo alkaa olla parempi. uutta yritystä sitten vaan.
esikoinen (poika 3/07) saatiin hoitojen avulla, niinpä tämä nyt kesken mennyt oli uskomattoman ihana luomuyllätys! toivottavasti moinen yllätys päästään kokemaan uudelleenkin.
mulla on jo ikää 37v, mies täyttää kesällä 39. eli toivotaan että onnistuttaisiin kohtalaisen pian.
täälläkin juodaan naamaa kurtistellen grapemehua ja lisäksi olen alkanut syömään foolihappovalmistetta. kaikki konstit on käytettävä. olisiko muita poppakonstivinkkejä?
ruusunpiikki
Kommentit (146)
"Järeät aseet" siis käytössä: ovistikut, vitamiinit, greippimehu ja Glandin (jota vihdoin viimein löysin) ja mitä tapahtuu?!? Aloin eilen vuotamaan verta! Kiertopäivän (niiden niukkaakin niukempien menkkojen jälkeen) piti olla 10! Ei mulla ole edes ollut mitään kuukautisoireita toisin kuin silloin ennen niitä niukkoja menkkoja. Verta ei tule lorisemalla, mutta vähän enemmän kuin niissä viime menkoissa. Seksiäkään ei olla harrastettu, joten ei voi olla jokin rikkimennyt kohta. Mitä ihmettä tämä sitten on? Veristä limaista vuotoa. Ovista ei ainakaan tikun mukaan ole vielä tulossa. Itku tässä sen sijaan tulee. Keho ihan sekasin. Mitä mahiksia tässä on muka raskautua! Voi kele kele!
Jatkan nyt kuitenkin tikuttelua, että voin sitten mennä lääkäriin itkemään puuttuvaa ovista ja samaan ehkä vieläkin järeämmät aseet käyttöön. Toivottavasti sulla Sittisontiainen tupla-annos puree!
Kirjottelin tuolla aikaisemmassa haahu-pinossa mutta se hiljeni aika täysin talven aikana.
Km oli elokuussa 2007 ja edelleen yritellään. Alku oli ihan kamalaa ja menkat aivan kuin km uudestaan ja uudestaan. Tunnen edelleen masu kateutta kaikkia raskautuneita kohtaan.
Mua on kovasti auttanut Fertility Friendin käyttö, aamulämpöjen mittaaminen ja viiemimpänä ostin kirjan Taking care of your fertility jotta ymmärtäsiin paremmin kiertojani. Olin varma etteen ovuloi ollenkaan yhdessä vaiheessa ja kierrot vaihtelevat 28-43 En aiemminkaan mikään kello ollut, mut 43 on jo liikaa jokatoisessa kierrossa.
Tässä kierros ovis bongattiin selvästi ja hyödynnettiin, ja nyt piinaillaan miehen kanssa. Ironista olisi jos nyt plussataan kun alkukierrossa oltiin juuri naisten polilla ja aloitellaan ensi kierrossa mun kierron kartoitus.
T: Vacsu kp 25/28-43, yk7
Oikeestaan ihan hyvä, että tuli nyt sitten sellaset, ettei tarvi arvuutella, että onko nää menkat vai ei, vaikka tulikin näin omituiseen aikaan. Jätänki nyt tikuttelut sitten tuonnemmaksi...
Tyttö oksennustaudissa (poika oli viikolla). Raasulla kova kuume ja tosi huono olo =( Saas nähä tuleeko seuraavaksi mulle vai miehelle?
Vacsulille peukut pystyssä!
t. Kauralastu kp 2/28
Mulla kp 18/28-29 ja tänään tullut hyvin niukkaa veristä vuotoa. Mulla siis ollut yhdet menkat keskenmenon jälkeen ja ne olivatkin todella runsaat ja pitkäkestoiset.
Rinnat myös vähän arat ja pinkeät... Mitä ihmettä minussa oikein tapahtuu... ? Onkohan minun hormoonit ihan sekaisin sen keskenmenon takia vieläkin?
Täällä muuten lämmennyt :)
Jos vihdoinkin tulisi kesä!
Lomaan aikaa enää 2 viikkoa! :)
5mama
Täällä meillä on kanssa poika ollut kovin kipeä ja nyt pitäisi olla jo paranemaan päin.
Vasculille tervetuloa meidän kanssa höpisemään ja pahoittelut kokemastasi :( Mulla on kanssa sellainen olo että tällä kertaa raskautumiseen voi mennä kauan, ja kyllä ottaa koville kun tuntuu että kaikki kaveri piirissä vain plussailee. Mulla alkaa nyt vasta olemaan toi masukateus aika huipussaan. Niin muuten kokeile kanssa noita glandineita, niiden pitäisi olla aika tehokkaita tasoittamaan kiertoja ja hormoni toimintaa. Mulla nyt eka Glandini kierto meneillään ja heti tunsin eron. Suosittelen :) Niin muuten me piinistellään samaan aikaan! bd bd
Hih! Pian täällä käyttää koko pinkka Glandineita!
Hyvä Kauralastu että löysit Glandinit :) Eiköhän se siitä ala suttaantumaan.
5mama. Sinuna kyllä tekisin testiä, siis raskaus sellaisen ;) Voisiko olla mahdollista että olisi tärppi käynyt?
ON.Tissit tuntuu aika turvonneilta ja joskus vähän masua nippailee, mutta enpä silti usko hyvän tuurin tässä kierrossa käyneen ja melkein jo elelen mielessäni jo seuraavaa kiertoa. Suunnittelen ovistikkujen tilaamista sun muuta. Kai pelkään myös sitä että tipun taas korkealta ja kovalla rytinällä. Joka päivä tuntuu jotenkin kovin pahalta edes ajatella että koska sitä raskaaksi vasta tuleekaan. Vauvan kaipuu on vain niin kova että oikein sydämeen sattuu. Onneksi on tuo ihana esikko kuitenkin päivä ilostuttamassa hauskoilla jutuillaan :)
Jos menisi saunaan perheen kanssa :) Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Hermione kp 27/31 ja yk 3 keskenmenon jälkeen...
Hermione:
Miten vielä voisin raskaana olla? Sitä en kyllä edes ajatellut ollenkaan...
Onko se sitten jotenkin mahdollista?
Menkat viimeksi oli tosi runsaat, joten ei epäilystäkään, etteikö olisi ollut menkat.
No puolentoista viikon päästä pitäisi seuraavat menkat alkaa... Sittenhän sen näkee toimiiko kroppa oikein vieläkään...
5mama
Minulla alkoi lauantaina ruskea vuoto noin rv 5+4 ehkä ja nyt tänään maanantaina se on yltynyt kunnolliseksi vuodoksi. Viivat eivät testeissä oikein lähteneet vahvistumaan aiemminkaan joten osasin epäillä ettei kaikki ole hyvin. Kurjaltahan se silti tuntuu kun jonkin verran jo ehti perheen suunnitelmat muuttua hieman yllättävän vaikkakin toivotun raskauden myötä. Nyt sitten lähdetään toivomaan uutta vauvaa ja varmasti vähän uudenlaisella mielellä, koska ennen minulla ei ole keskenmenoa ollut. Perheeseemme kuuluu kaksi lasta (03/05 ja 10/06 syntyneet). Heille saisi tulla pikkusisarus heti kun tulee.
Peruin tänään neuvola-ajan ja kysyin kuinka pitkään mahtaa kestää ennen kuin menkat taas tulevat. Th sanoi että kovasti on yksilöllistä ja kertoi että suositetaan pitämään yksi kierto väliä ennen uutta yritystä. Nähtäväksi siis jää kuinka kauan tässä vielä kolmatta odotetaan. Aiemmat raskaudet, myös tämä nyt päättyvä mukaan lukien ovat alkaneet melko helposti.
Meikäläinen lupaa aktivoitua, nyt kun kroppakin aktivoitui ;) - eli ekat menkat tuulimunan jälkeen lähtivät käyntiin ja nyt on menossa ruhtinaalliset kp8. Edellisessä raskautumiskierrossahan ovis napsahti kp16, joten loppuviikosta on aika laittaa taas tuulemaan :). Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, eikös niin että plussataan kaikki tästä kierrosta....???
nasse kp8/yk1 :x
tänne saapui lauantaina ikävä kp1. että sen saapuminen voikin olla niin kurjaa ja ikävää. turhauttavaa ja masentavaa.
no, aloitin taas greippimehun juomisen, jatkan foolihappoa ja tänään kävin luontaistuotekaupassa. glandinia mäkin sieltä kuvittelin ostavani, mutta mulle suositeltiin toista tuotetta, efamol-nimistä. kokeilen nyt ensin sitä, katsotaan kuinka käy.
samaisella kauppareissulla törmäsin sitten vanhaan perhetuttuun. hän sitten kysäisi että jokos odotan toista. ja että heti perään pitää toinen lapsi tehdä.
(juu - tekisin kyllä jos onnistuisin...) kyllä sattui taas tuokin. ei siinä vaan osaa, tai mä en ainakaan kykene sanomaan että oli toinen jo tulossakin. tai yleensäkin että ei se kaikille niin helppoa ole. joka kerta sitä vaan oman mielensä pahoittaa noista kyselyistä.
kaikille nyt vaan oikein paljon plussatuulia että päästään vuoden sisällä vaihtamaan vauvanhoitovinkkejä!
ruusunpiikki
Hännälle tervetuloa höpisemään meidän kanssa ja pahoittelut keskenmenostasi.
Ruusunpiikki. Mä söin kanssa ennen sitä Efamolia mutta siitä ei ikävä kyllä ollut mitään hyötyä mulla. Molemmat sisältävät omega-6:ta mutta eri aineista. Eli se Efamol on puristettu jättihelokinsiemenistä ja Glandin purasruohon siemenistä. Sen purasruohon pitäsi olla paljon tehokkaampi aine ja itse kyllä huomasin sen tehon.
5mama. Kai kaikki on mahdollista jos pupuilua on tullut harrastettua. Bd bd jos olisikin käynyt hyvä säkä.
Niin ja muistakaa kaikki Glandinin ja Efamolinkin syöjät ettei kannata syödä niitä oviksen jälkeen, koska ne saattavat aiheuttaa kohdun supistelua ja sitten sitten taas haitata hyvin alkanutta alkion kiinnittymistä. Ne vain luovat hyvän pohjan sinne kohtuun jotta kiinnittyminen voisi tapahtua, sitten kun se on tapahtuakseen.
ON. Välillä on sellainen olo että on raskaana mutta sitten taas että menkat alkaa ihan just, että ottaa nyt tästä sitten selvää. Mutta viimeistään lauantaina testailen jos tätiä ei näy.... Vielä kun pari päivää jaksais tätä epävarmuutta...
Hermione kp29/31 ja yk 3 km jälkeen...
olisi vaan sit pitänyt ostaa sitä mitä menin hakemaankin... no, pienemmän purkin tota efamolia ostin. syödään se ja vaihdetaan sitten merkkiä.
mä kysyin siltä myyjältä, että kannattaako tota syödä koko kierron ajan. hämmästyksekseni sanoi että kyllä. itse asiassa kehotti aloittamaan annostuksella 1/pvä ja parin viikon jälkeen nostamaan sen 3/pvä. eli sit ovulaation jälkeen annostus olisi suuri.
mitähän kaikkea sitä muuten tekisikään jos sillä saisi lisättyä raskauden todennäköisyyttä....
Onneksi saatiin yläkerran vessa valmiiksi tänä keväänä. Toipilaana täällä vielä ollaan, mutta koneella jo kestää istua.
Valo muuten lisää raskautumismahdollisuuksia, joten kaikki pihalle kipin kapin aurinkoon =)
Mun tekisi mieli itkeä ja raivota kun oon ihan varma että huomenna alkaa menkat. Tää alkaa käymään koko ajan raskaammaksi vaan.
Muutenkin ollut ihan surkea päivä ja mikään ei ole mennyt putkeen. Miten ihmeessä tää voi olla näin vaikeata. Ja tuntuu että tällä hetkellä kaikki idiootit "kaveritkin" plussailee ihan mennen tullen, eikä ne saa edes keskenmenoja. Miksi minä sitten saan aina olla pelko perseessä joka kuukausi. Ja sitten kun plussa pärähtää lopulta niin sitten pelkäät kauheasti pari kuukautta että meneekö kesken...
Kiitos että olette olemassa, on ainakin joku kuka ymmärtää näitä sekavia tunteita...
Itkua tihrustava Hermione kp 30/31 joka pelkää huomista enemmän kuin kukaan..... :_|
Mulla oli silloin joulukuussa ihan varma olo siitä, että menkat alkaa - vaan eipäs alkaneetkaan :) Odota nyt huomiseen (ylihuomiseen) ennen kuin luovut toivosta. Se on kyllä niin pirullista odotella niitä kuukautisia, kun tietää, että sitten menee taas kokonainen kuukausi, ennen kuin on uusi mahdollisuus olla raskaana.
Mun tekee edelleen tosi tiukkaa kuulla raskausuutisia tutuilta tai tutuntutuilta, vaikka periaatteessa itse olen jo samassa tilassa. Jäi aika paljon katkeruutta tuosta keskenmenosta, kun sen ympärille sattui tulemaan ihan ennätysmäisen paljon plussauutisia lähipiiristä. Oikeastaan koko vuonna kuulemistani plussauksista kolme neljäsosaa sattui parin kuukauden sisään siitä keskenmenosta. Miten tyypillistä tuuria...
Kaikille muillekin kovasti jaksuja! Kyllähän se plussa joskus tulee, mutta sen odottaminen on kamalaa.
Me ollaan vähän puhuttu, että jos tämä menee kesken ja heti ei tärppää uudestaan, on pakko pitää yritystaukoa ainakin lokakuun loppuun saakka. Syksyllä en voi olla näin puolikuollut, kun pitää saada se tutkinto tehtyä. Enkä kyllä jaksaisi 9kk sisään kolmea alkuraskautta :/
Kandi
tsemppauksesta. Ehkä tää tästä taas...
Jaksuja sulle sinne! Alkuraskaus km:n jälkeen on tosi raskasta. Tiedän kokemuksesta kun mulla meni se eka silloin kesken pari vuotta ennen Miloa. Mä olin ihan kauhuissani koko alkuajan. Seuraavalla kerralla oon varmaan vielä enemmän kauhuissani, luulisin. Tuu aina välillä kertomaan kuulumisia ja miten menee. Voimahalauksia hirmuiset määrät!
Mihin lie eksynyt :) On mulla jokus aina tullut täti vasta kp 32 että en nyt vielä hirveästi usko raskauteen. Yleensä täti paukahtaa kylään heti ekaks aamulla. Joten jos huomenna ei ämmän rutkaletta näy niin sitten testaan.
Tänään on jo onnks paljon parempi mieli ja oon kai jo tavallaan surrut valmiiksi jos se vuoto alkaakin. Täytyy vain nyt suhtautua ihan uudellla tavalla tähän projektiin. Vähän on vaikeuksia koska kolme aikasempaa raskautta saanut alkunsa vähän turhankin helposti. Joten nyt vain jäitä hattuun niin pirusti ja täytyy vain olla siitä onnellinen että on saanut edes tuon yhden kullanmurusen tähän mailmaan :)
Hermione kp 31/31- 32?
P.S Tuolla mun profiilissa on muuten kuva siitä meidän pikkumiehestä, jos joku haluaa kurkata :)
;) Onko mitään oireita; rinnat kipeet tai tai muuta? Testaatko huomenna heti aamulla, jos Moonika ei sitä ennen tuu? Voi, kun mua jänskättää sun puolesta.
Kävin katsomassa sen sun pojan kuvan. Sulonen vesseli :) Tollasia lisää...
Mulla ei ole maha vieläkään ihan kunnossa. Ruoka ei vieläkään oikein maistu. Paino on tippunut kilolla, mikä on tietysti iloinen asia. Tänään olis ratsastustunti. Saa nähä kuinka jaksan ratsastaa. En mielellään kuitenkaan peru tunteja, kun tunnin jälkeen on aina niin mahtava olo: selkä hiessä ja suupielet korvissa.
mutta niin oli viime kierrossakin. Tissit on arat, raskaan tuntuiset ja turvoksissa. Masussa nippailee kummallisesti ja on repäisykipuja.
Tänään haen testin ja aamulla pissin purkkiin, niin siinä kerkiää näkemään tuliko se tätsy vai ei. Jos ei niin sitten kastetaan tikku sinne purkkiin, katsotaan miten käy...
En siltikään vielä usko että olisin raskaana, varmaan jotain itsesuojelua. Sitten uskon jos testiin paukahtaa plussa. Mutta sitten alkaakin se kamalin osuus, eli meneekö kesken vai ei...
No huomenna mulla on varmaan jo jotain kerrottavaa. Suuntaan tai toiseen..
Noh, jäitä vaan hattuun nyt, vaikka vaikeeta on..
mutta testikin näytti negaa... Ihan tyhmää. Tulis nyt vaan täti ihan rehellisesti paikealle niinkuin kaikilla aikaisemmillakin kierroilla. Tarvii vielä hieroa suolaa haavoihin...
No mulla on silti muuten ihan positiiviset fiilikset, mutta ärsyttää vaan se täti mikä on eksynyt ihan turhaan. Kun vaan pääsis nopeasti uuteen kiertoon.
viuha, mulla oli just samat tunteet vauvamahoja kohtaan, yhä edelleenkin surun tunne tulee, tosin jo laimeampana. Mulla yks sukulainen sai vauvan muutaman kk:n päästä siitä mun keskenmenosta. Ensin välttelin vauvan näkemistä vedoten nuhaan yms, ja kun sitten viimein menin katsomaan vauvaa, niin kyllä sen jälkeen itku tuli. Eipä siinä muuten mitään, mutta kun on kummityttö... ristiäisissä sitten pidin ekaa kertaa sylissä, eikä se sitten enää niin ylivoimaiselta tuntunut.
Niin, ja sitten mun siskolla oli laskettuaika muutama viikko "mun" ajan jälkeen. Se oli ehkä pahinta, koska aina kun näki siskon mahan, niin ajattelin että mulla olis samanlainen jos kaikki olis menny hyvin.
Ja sitten eilisen lääkärikäynnin tulos, ei ne clomit olleet auttaneet, joten enskierrossa kaks tabua päivässä. Vähän lyökää nyt lyötyä- olo.