Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** HAAHUT, eli keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

22.04.2008 |

meillä odotettiin onnellisina vauvaa lokakuuksi, mutta pääsiäisen alla romahdettiin. olen ollut aika rikki sen jälkeen.

nyt on onneksi ekat menkat keskenmenon jälkeen tulleet ja menneet ja henkisestikin olo alkaa olla parempi. uutta yritystä sitten vaan.

esikoinen (poika 3/07) saatiin hoitojen avulla, niinpä tämä nyt kesken mennyt oli uskomattoman ihana luomuyllätys! toivottavasti moinen yllätys päästään kokemaan uudelleenkin.

mulla on jo ikää 37v, mies täyttää kesällä 39. eli toivotaan että onnistuttaisiin kohtalaisen pian.

täälläkin juodaan naamaa kurtistellen grapemehua ja lisäksi olen alkanut syömään foolihappovalmistetta. kaikki konstit on käytettävä. olisiko muita poppakonstivinkkejä?

ruusunpiikki

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, en höpise mitään tuolla muualla. Mutta pidän kyllä kovasti sulle peukkuja pystyssä :)Tule kertomaan sitten lisää kun on varmempi olo. Ja jaksuja kovasti siihen piinaavaan aikaan.Palailen taas paremmalla ajalla :)Hermione kp 17/31

Vierailija
22/146 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkistä tsemppiä Kandille! mukavaa kuulla että meillä on vielä toivoa kurjien kokemusten jälkeen.tota mäkin olen miettinyt, että missä vaiheessa sitä uskaltaa sit mahdollisessa tulevassa raskaudessa iloita. huoli kulkee varmaan ihan eritavalla mukana. ainakaan uutista pidetään varmaan itsellämme huomattavasti edellistä kertaa kauemmin. toivottavasti meistä moni pääsee pian jakamaan noita tuntemuksia kanssasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muistaakseni molemmat siellä elokuisissa silloin aikoinaan. Pidän sulle kovasti peukkuja. Mulla alkoi eilen menkat, joten nyt alkoi sitten yk2. Jospa tässä vielä onnistuis. Flunssakin iski päälle, joten kurjuutta maksimoidaan nyt oikein kunnolla. Voi kun tuo sää edes lämpenis. Eilenkin tuli taas lunta ja rakeita.

Taidan käydä tänään apteeksissa ostamassa sitä Glandinia ja kaupasta lisää greippimehua. Eiköhän tää taas tästä...

kp 2, yk 2

Vierailija
24/146 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ostamassa sitä Glandinia :) Juon myös greippimehua ja syön vitamiineja. En kehtaa ees miehelle sanoo, että teen kaikkea tällaista pöllöä ;) koska siltä se välillä tuntuu..

Kovasti oon miettiny tuota uudelleen yrittämistä.. Mulla on nyt hyvä olo, siis fyysisesti. Vuotoa tulee todella vähän, ei oikeastaan ollenkaan ja muutenkin tuntuu että kroppa on jotenkin parantunut. Tietysti totuus nähdään ensi vkolla jälkitarkastuksessa. Henkisestikin tuntuu paljon paremmalta, itkua ei tule ja muutenkin on ihan hyvä mieli. Toki välillä surettaa, mutta jotenkin tuntuu siltä että olen hyväksynyt tämän asian ja se helpottaa. Mutta siis tuosta uudelleen yrittämisestä, se että olo on näin hyvä, pistää miettimään että voisiko sitä alkaakin yrittämään uudestaan jo heti jos vain jälkitarkastus on ok... Toki aion kysyä tätä lääkäriltä, mutta tiedän jo melkeinpä vastauksen (yhdet menkat kannattaisi odottaa).

Noh, viikonloppu on kuitenkin ovella, mukavaa siis. Kaikille hyvää viikonloppua!

Vierailija
25/146 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin kirjoittelen palstalle, välillä sitten alkaa ahdistamaan kun ei raskaaksi ole tullut ja lopetan palstailun...

Nyt olen ollut siis palstahiljaisuudessa jo jonkun aikaa. Tässä vähän taustoja, koska täällä on paljon outoja nimiä:

Olen 29-vuotias, yhden 3,5- vuotiaan pojan äiti. Me ollaan yritetty toista lasta 9/06 asti, keskenmeno 12/06, minkä jälkeen kierrot heittäneet häränpyllyä ja teroluteilla niitä on yritetty tasata ilman tulosta.

Eilen sitten aloitin Clomi kuurin, joten hiukan on taas toivoa ilmassa, mutta erittäin ristiriitainen olo. Toisaalta tältä nyt odottaisi tulosta, toisaalta takaraivossa jäytää pelko. Tuntuu, että kroppa nyt sitten pettää toistamiseen, ensin keskenmeno ja nyt sitten en edes ovuloi... Sitten tietysti se, että nämä hormoonihoidot vaikuttavat mielialaan joten poika ja mies sen kärttyisyyden joutuvat kestämään. Siitä sitten huono omatunto ja välillä todella mietin, että onko tässä mitään järkeä.

Ei kai tässä muuta kuin paljon onnea niille, ketkä ovat raskautuneet ja tsemppiä ja voimia vielä yrittäville!

Vierailija
26/146 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ei meinaa tullakaan sitten ollenkaan. Aamulla ennen kasia vein pojan jalkapalloturnaukseen ja oli vielä pakkasen puolella. Palellutin sitten toissayönä miehen ostaman äitienpäiväkukankin :( Toivotaan, että se leikkauksen jälkeen vielä toipuisi...

Uudelleen täällä flunssaa (?) tai jotain poden. Liikunnallisena ihmisenä minulla ottaa päähän, kun oltava nyt niin aloillaan. Viikolla kävin salilla ja sen jälkeen pyörtyä meinasin ja sitten koko illan voin todella huonosti kotona... Eli kroppa kaipaa lepoa, se nyt vaan uskottava...

Minulla nyt menossa kp 10, yhdet menkat olleet km jälkeen. Teillä muilla kuulostaa olleen eka menkat niukat, mutta minulla oli ihan päinvastoin. Normaalisti vuodan vain yhden päivän reilummin ja sitten niukkenee ja menkat kestää 3 - 4 pvää. Nyt vuodin todella runsaasti melkein viikon. Hyvä vai huono?

Nyt myös ollut pari päivää rinnat tosi pinkeänä, ihan niinkuin alkuraskaudessa. Mistähän tuokin mahtaa johtua? Tästä minun flunssastako? Saa nähdä miten meidän ehkäisy onnistuu, kun ei sitten millään malteta "olla kunnolla", vaikka kierron puoliväli lähestyy. Meillä ollut pikkuisen kriisiäkin minun töistä johtuen, kun mies ilmeisesti kokee, että minun ura menee nyt kaiken muun edelle. Mutta kun tämä elämän suunnittelu on niin hirveän vaikeaa, kun ne työtkin on vaan pakko ottaa huomioon ja nekin ovat minulle todella tärkeitä. Harmittaa ihan vietävästi taas tuo km, kun vauvan tulo lokakuussa olisi ollut kuitenkin meille niin sopiva...

Toisaalta en usko, että meistä kumpikaan kovin olisi pahoillaankaan vaikka raskaaksi heti tulisinkin, mutta työni takia en vain saisi tulla... Ja loppujen lopuksi kun miettii, onkohan työn kannalta koskaan sellaista hetkeä, että sieltä voisin rauhassa sieltä pois vuodeksi jäädä... Eikö tämä naisen elämä olekin kamalaa!

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
27/146 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kai mun on tultava.. Viikko sitten pe 9+5 alkoi vuoto ja tän viikon pe todettiin täydellinen keskenmeno. Limakalvo vielä vähän paksu, mut muuten näyttäis tyhjentyneen. Lääkäri sanoi, et tän vuodon jälkeen pitäs tulla menkat ja sit pitäs odottaa vielä yks kierto ennenku alottaa uutta yritystä. Onks se tosiaan niin? Tosi pitkä aika.. Kai sitä vaan on liian malttamaton..

Itku on herkässä. Olin jo niin ehtinyt olla onnellinen vauvan tulosta. Ristiriitaiset tunteet on kaikin puolin. Välillä tuntuu et mitä jos antais koko asian olla ja nautittais siitä et lapset on jo aika "isoja", 6v ja kohta 4.. Sit toisaalta tuntuu et ei jaksais odottaa hetkeäkään et sais vauvan syliin. Varmaan meillä kaikilla on ollu monenlaisia tunteita mukana..

Töihin pitäis jaksaa ma lähteä. En tiedä, miten käy. Oon siellä paljon ihmisten kanssa tekemisissä eikä oo kovin kiva, jos kaikki väliajat itken.. Onneks lääkäri lupasi, et saan saikkua puhelinsoitolla, jos siltä tuntuu.

Tsemppiä kaikille yritykseen tai yrityksen odotukseen! Ja kaunista kesän alkua!

t. iiiik ja surullinen muisto hippusesta

Vierailija
28/146 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia se on, että tunteet ailahtelee laidasta laitaan. Defenssien kautta psyyke toimii ja yrittää helpottaa oloa esim. hakemalla hyviä puolia nykyisestä elämästä ilman vauvaa, mutta samalla miettii toisaalta sitä minkä menetti... Ja ihan hölmöissäkin tilanteissa sitä huomaa kyynelehtivänsä. Psyykkinen toipuminen kestää huomattavasti pidempään kuin fyysinen...

Uuden raskauden yrittämistä tosiaan suositellaan vasta, kun ensimmäiset kuukautiset ovat olleet, koska vasta silloin kohdun limakalvo olisi riittävän "terve", jotta uusi alkio sinne kiinnittyisi ja siellä pysyisi. Eli odottavan aika on pitkä, kun esim. itselläni meni melkein kaksi kk ennen kuin ekat menkat tulivat. Tiedän kyllä kaveripiiristäni, että raskaus on onnistunut heti keskenmenon jälkeenkin ilman kuukautisten odottamista. Tässäkin tapauksessa kaveri kyllä kärsi 3 km, ennenkuin raskaus jatkui ja meni onnellisesti loppuun asti.

Voimia sinulle ja paljon onnea uuteen yritykseen!

Vierailija
29/146 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut iiiik!!

Reilusti saikkua vaan jos tuntuu ettet jaksa. Mulla itsellänni työnteko helpotti jonkinverran oloa, mutta töistä kotiin ajellessa itku tuli heti ja jatkui pitkälle iltaan. olin viikon lomalla km jälkeen. Sen jälkeen koko ajan töissä ja kyllä se siitä helpottaa. Itku tulee vieläkin aika herkästi, vaikka en mielestäni ole aiemmin ollut kovin itkuherkkä. Mulla km on jo aikaa yli puolivuotta. Tosin on jo ollut pitkään enemmän naurua ja hymyä kun itkua.

Tunteita todellakin on monenlaisia. Toisinaan ei millään haluaisi odottaa ja odottaa sitä omaa pientä ihmettä ja toisinaan pelkään ihan kauheesti, että entäs jos seuraavakin raskaus menee kesken. Jaksanko sitä ja haluanko kokea. No en tietty halua, mutta uskallanko ottaa sen riskin. Vaikeita asioita. Siinä on niin henkisesti rikki ja kovilla, että kaikki tunteet heittää volttia.

Irish

Vierailija
30/146 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tosta uuden yrittämisestä.. Minäkin olen ymmärtänyt, että yhdet menkat pitäis odottaa ja musta se on ihan ok, mut se mun lääkäri sano et ekojen menkkojen jälkeen vielä toiset.. Sitä mietin.. No.. samapa tuo. Annetaan kesän tässä mennä ja katellaan sit..

t. iiik

Vierailija
31/146 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että ekojen menkkojen jälkeen voi yrittää uutta raskautta. Työni puolesta myös tiedän näistä asioista ja olen aina ollut juuri tässä luulossa myös.

Voi olla että suosituksia on useita... Miten teillä muilla? Milloin "luvattiin" yrittää uutta raskautta? Onko suosituksissa kenties alueellisia eroja?

Vierailija
32/146 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso voimarutistus sinulle!

Mulla maaliskuussa todettu epätäydellinen-km. lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen suositeltiin odottamaan yhdet kuukautiset, mutta mua jäi häiritsemään kun hoitaja sanoi sen silleen ylimalkaisesti, tyyliin "olis ihan suositeltavaa" odottaa yksi kierto, joten nämä kurittomat puuhastelivat ilman mitää ehkäisyä, mutta myös ilman tulosta :O)! Nyt on toinen kierto menossa ja ovis taisi olla juuri muutama päivä sitten...

Toisaalta tossa lääkärin kehoituksessa ymmärrän järjen hitusen ainakin omalla kohdallani, sillä nämä ensimmäiset kk:t oli melko niukat normaaliin nähden enkä tyhjennyksenkään jälkeen vuodellut edes kuukautisten verran, joten mahtaa olla kertynyttä "matskua" kohdussa, joka tuskin kovin vastaanottavaista uudelle tulijalle.

Kuitenkin mä jotenkin luotan että luonto hoitaa sen päätöksen, onko "alusta" sopiva uudelle taimelle, jos ei ole, ei siihen lienee kykene silloin kiinnittymäänkään! Pakko järkeistää näitä juttuja ruohonjuuritasolle, kun tää on muuten melkoista salatiedettä tämä ihmisen alku ja sen aikaan saaminen :O)!!

Onnea yritykseen ja kuuntelet vain kehoasi ja mieltäsi!!!

Vierailija
33/146 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti kyselen, että onko täällä tosiaan vanha Kevättoive-tuttuni Maria? :) Vai oletko joku muu samankaltaisella nimimerkillä? Omaa napaa vaan sen verran, että viimeisiä kuukautisia ei kuulunutkaan, mutta on sisuskaluissa niin jäytävä pelko, etten aio vielä vähään aikaan mainostaa asiaa kovin julkisesti. En kaipaa vielä onnitteluja, ja arvostaisin sitäkin, ettei tätä asiaa vielä nostettaisi muille palstoille... Piti vaan tulla kertomaan, ettette ihmettele, mihin katosin. Viikkoja on vielä kovin vähän, enkä ole vielä päättänyt, kestänkö ajatuksen varhaisultrasta, vai onko vielä tuskaisempaa odotella ekaa neuvolaa. En olisi kyllä arvannut, että tekee näin kipeää laskea taas näitä ensimmäisten viikkojen päiviä, jotka todellakin matelee...Kandi

Tosin en nyt täällä vauvakuumepuolella mitenkään vakituiseen pyöri, kun tuonne odotuspuolelle "kuulun", mutta se puolen sivut tökkivät niin pahasti, niin täytyy välillä käydä tälläkin puolella kurkkimassa aikansa kuluksi... Täällä töissä on nimittäin melko hiljaista toisinaan... Mutta suojelusenkeleitä lähettelen sulle paljon matkaan!!!

Vierailija
34/146 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahoittelut keskenmenosta!

Ja omaa napaa pikaisesti. On ollut tosi kiireinen viikonloppu ja alkuviikko. Ja loppuviikkoa kohti vain pahenee. Viikonlopuksi pitäis vielä lähteä ekaa kertaa mökille.

Mulla on aika ihmeellisiä oireita. Mahaa juilii ja nippailee ja tissit tuntuu aroilta ja raskailta. Mutta en silti uskalla toivoa että tärppi olisi käynyt. Viimeksikin kun oli lupaavat oireet niin silti täti vain paukkas ihan ajallaan paikalle. Ja vielä olisi 9 päivää piinailtavaa.... Yritän vain ajatella kokoajan ihan muuta..

Hyvää päivän jatkoa kaikille haahuille!

Terveisin Leinikki kp 22/31

Vierailija
35/146 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sokerirasituksessa ja niin huiteli arvot liian korkeella... Saapa nähä, mitä lääkäri asiasta tuumii. Perjantaina on siis se ultra, missä tarkastetaan onko clomit tehneet tehtäväänsä. Toivottavasti ei suosittele ainakaan lykkäämään vauva haavetta tuonnemmaksi. Mutta eipä sen suurempia, jännittää jo perjantai.

Vierailija
36/146 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Iiikille pahoittelut ja voimahalit.

Olen ollut remppaamassa äidin uutta asuntoa. Ette usko, että voi olla tapetit tiukasti seinässä kiinni! Sain remppahommien lomassa ostettua ovistikkuja mutta Glandinia en ole vielä onnistunut löytämään, vaikka olen käynyt useammassakin kaupassa ja apteekissa. Jääkaappi on täynnä greippimehua, jonka avulla huuhtelen aamuiset vitamiinit kurkusta alas. Järeät aseet on siis käytössä. Olisko sen Glandinin syöminen pitänyt aloittaa heti menkkojen tultua? Onko siitä enää mitään hyötyä, jos huomenna aloitan (jos sitä huomennakaan mistään löydän) ja kp on jo 8? No, ainakin ovistikuilla pitäisi nähdä, ovuloinko ollenkaan. Vaikka sama kai se sille, kun ei se kuitenkaan KIINNITY X-(

Äiti oli jostain saanut ilmaiskappaleen vauvalehteä, jota sitten aamiaspöydässä lueskelin. Vauvakuume senkun yltyi vaan.

Jaksa nyt Sittisontiainen vielä yks päivä odottaa. Pidetään peukkuja, että Clomit on tehonneet.

Vierailija
37/146 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clomeista: Mitä kautta sait reseptin. Mä kävin neuvolan lääkärillä ultrassa ja verikokeet tietty tk:ssa. Hän ei kuulemma reseptiä voi kirjottaa ja uskoi että siitä olis mulle apua. En siis ovuloinut vaikka rakkula olikin melkoinen ultrassa. Ikävää.. Yksityiselle on mentävä, mutta käykö ihan tavallinen gyne vai pitääkö olla joku erikoislääkäri?

Irish

Vierailija
38/146 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitää nyt vielä yrittää jaksaa huomiseen odotella, mutta kyllä se vähän tiukkaa tekee.

Irish79, mulla meni kans just noin, eka tk/neuvola lääkäri ultras ja otettiin verikokeet, söin myös kaksi pakkausta teroluteja, kun ei menkkoja muuten tullut. Lääkäri laittoi lähetteen sairaalaan gynelle ja siitä sitten lähti homma kulkemaan.

Mutta nyt täytyy rientää, pojalla taas paljo asiaa...

Vierailija
39/146 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauralastu. Kyllä sitä pitäsi luontaistuotekaupasta löytyä. Jos ei hyllyssä näy niin kysy Pharma Nordin valmistamia Glandin 25 kapseleita niin ihmettelen jos ei löydy. Tuo Pharma Nord merkki on niin yleinen että olen niitä melkein joka luontaistuote kaupassa nähnyt. Ainakin täällä Tampereen suunnasta. Itse ostin ne Idea Parkin luontaistuote kaupasta. Joku myöskin kertoi ostaneensa niitä verkkoapteekista tuolla KaksPlussan Glandin pinossa.

Ja ei varmasti ole haitta aloittaa niitä vähän myöhäisessä vaiheessakin. Otat vain kaks kapselia ovikseen asti joka päivä.

Kiirettä taas pitää kun poika on kovassa kuumeessa :(

Hermione kp24/31

Vierailija
40/146 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä.. Kävin alkuviikosta jälkitarkastuksessa ja kaikki on ok, eli tyhjennys onnistui (thank god..). Nyt sitä sitten odotellaan niitä menkkoja.. tuskastuttaa!!

Aloin syömään Glandinia, josko vaikka kiertoa palautuisi nopeammin..(?), luontaistuotekaupasta niitä löysin. Greippimehua oon kans killittäny edelleen joka päivä :) Glandinia aattelin syödä menkkoihin ja vielä siitä hetken, aattelin alkaa tikuttamaan sitä ovista koska mulla ei oo mitään hajua millon se mulla on..

Oon huomannu, että mulla on "raskaana olevien naisten" -kammo. Aina kun nään jossain vauvamahan, sisältä viiltää. Ja nyt tuntuu sitä, että kaikkialla on niitä vauvamahoja! Keksin jopa tekosyyn olla näkemättä erästä kaveriani joka odottaa kun hän oli pitkästä aikaa käymässä... ihan hävettää. Vauvat eivät aiheuta samaa, vauvoja on ihana katsella. No kaipa tämä on normaalia.. kun tietää että se oma vauvamaha on ainakin toistaiseksi menetetty.

Mutta toivottavasti meillä kaikilla on sellaiset tulevaisuudessa!! :)