Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI niin monet " mummoutuvat" jo kolmekymppisinä?

Vierailija
22.04.2008 |

Mikä ihme siinä on, että naiset alkavat tuntea itsensä vanhaksi, kun ikä alkaa kolmosella?

Kunto ja ulkonäkö lässähtää eikä asialle tehdä mitään. Vaatteet ostetaan Prisman matamiosastolta, koska sieltä ne kätevimmin saa. Ei enää repäistä tai osata pitää hauskaa, koska kaikenlainen höpsöttely " kuuluu teini-ikään" . Ei viitsitä pysyä ajan tasalla esim. uuden viestintäteknologian kanssa - ajatellaan että kännykkä, sähköposti ja perussurffailu netissä riittävät.

Lapsia ei voi missään nimessä enää hankkia yli kolmekymppisenä, koska ollaan niin vanhoja ettei jakseta vauva-aikaa - puhumattakaan siitä, että vielä koin syömänä ja ruosteen raiskaamana viisikymppisenä jaksaisi enää pitää huolta omista teineistään.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" viestintäteknologiasta" tippumisesta!!!

Puhupas nyt ap ihan asioiden oikeilla nimillä. Mitä tarkoitat tuolla? (ja vastaukseksi ei kelpaa, että 10 vuoden päässä koulun vanhempainilloissa ihmetellään, että mitä ne lapset puuhaa)

Vierailija
22/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, moni kolmekymppinen saa aikaan enemmän kuin koskaan elämässään. Etenee töissä, tulee perhettä, rakennetaan taloa, matkustellaan...

Asiat mihin energia kohdistuu ovat vain toisilla erilaisia kuin ennen. Sitä kutsutaan myös aikuistumiseksi kun ymmärtää, ettei maailma pyöri vain oman navan ympärillä;) Viestintäteknologian allonharjalla onkin vaikeampi pysyä silloin kun tiivis (lue päivittäinen) kommunikointi ystävien kesken vähenee iän myötä. Sen ei onneksi tarvitse loppua, mutta tavallista on, että elämän painopiste siirtyy kavereista muualle kun tulee ikää lisää.

Mutta joskus jossain juhlissa minäkin olen miettinyt, miksi niin moni kolmekymppinen näyttää 10-20 vuotta vanhemmalta. Tyyliin avokaat ja tummansininen bleiseri, jossa kultanapit. Tukka pitkä ja laittamaton tai punaiseksi värjätty, juurikasvulla varustettu ' nuorekas' leikkaus. Mutta eipä tuosta ole yöunet menneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö selain jumiin?

Vierailija
24/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä ihme siinä on, että naiset alkavat tuntea itsensä vanhaksi, kun ikä alkaa kolmosella?

Kunto ja ulkonäkö lässähtää eikä asialle tehdä mitään. Vaatteet ostetaan Prisman matamiosastolta, koska sieltä ne kätevimmin saa. Ei enää repäistä tai osata pitää hauskaa, koska kaikenlainen höpsöttely " kuuluu teini-ikään" . Ei viitsitä pysyä ajan tasalla esim. uuden viestintäteknologian kanssa - ajatellaan että kännykkä, sähköposti ja perussurffailu netissä riittävät.

Lapsia ei voi missään nimessä enää hankkia yli kolmekymppisenä, koska ollaan niin vanhoja ettei jakseta vauva-aikaa - puhumattakaan siitä, että vielä koin syömänä ja ruosteen raiskaamana viisikymppisenä jaksaisi enää pitää huolta omista teineistään.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Vierailija
25/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pysyä kärryillä siitä, mitä nuoret minäkin aikana tekevät netissä. Tällä hetkellä se on esim. tutustumista erilaisiin chatteihin, messengeriin ym., peleihin, yhteisöihin, gallerioihin jne. " Perussurffailulla" taas tarkoitin sitä, että osaa lukea Iltasanomien verkkomediaa tai käyttää verkkopankkia.

Nuorille on täysin luonnollista esim. hoitaa kaverisuhteitaan netissä, mitä nykyiset 35-v:t pitävät pinnallisena, epäaitona ja turhana. Totuus kuitenkin on, että kohta nykyajan päiväkotilapset ovat teini-iässä ja vanhempien todellakin sietää tietää ja ymmärtää, mitä heidän maailmaansa tältä osin kuuluu ja miten siinä kulttuurissa toimitaan.

Toisaalta myös aikuiset voisivat löytää netistä ihan uusia ulottuvuuksia, jos viitsisivät nähdä vaivaa. Minusta on sääli, että jo tässä iässä ollaan niin haluttomia oppimaan uutta, " kun ne on sellaisia nuorten juttuja" .

ap

Vierailija
26/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 44-vuotias nörttimummo odottaa myös kiinnostuneena ap:n kommentteja tuosta uusimmasta viestintäteknologiasta :)

Lähden nyt kuitenkin pelaamaan pleikkaa ja tulen myöhemmin lukemaan, jos ap:ltä olisi vaikka tullut vastausta. Kiinnostaisi tietää, onko multa jotain mennyt ohi...

Vierailija
27/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kannattaa pysyä kärryillä siitä, mitä nuoret minäkin aikana tekevät netissä. Tällä hetkellä se on esim. tutustumista erilaisiin chatteihin, messengeriin ym., peleihin, yhteisöihin, gallerioihin jne. " Perussurffailulla" taas tarkoitin sitä, että osaa lukea Iltasanomien verkkomediaa tai käyttää verkkopankkia.

Nuorille on täysin luonnollista esim. hoitaa kaverisuhteitaan netissä, mitä nykyiset 35-v:t pitävät pinnallisena, epäaitona ja turhana. Totuus kuitenkin on, että kohta nykyajan päiväkotilapset ovat teini-iässä ja vanhempien todellakin sietää tietää ja ymmärtää, mitä heidän maailmaansa tältä osin kuuluu ja miten siinä kulttuurissa toimitaan.

Toisaalta myös aikuiset voisivat löytää netistä ihan uusia ulottuvuuksia, jos viitsisivät nähdä vaivaa. Minusta on sääli, että jo tässä iässä ollaan niin haluttomia oppimaan uutta, " kun ne on sellaisia nuorten juttuja" .

ap

Vierailija
28/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa mä sitten olen ikäisekseni hyvin säilynyt!

Vierailija
29/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat yleistää ja pahasti, ap. Ymmärrän mitä sanot joistain mummoutuneista mammoista, mutta todella, mitä väliä sillä on? Ei minua ainakaan haittaa, ei se minulta ole mitenkään pois. Minua ei voisi vähempää hetkauttaa miten toiset pukeutuu tai ovatko kärryillä asioista.

Ei tuo mikään uusi ilmiö ole, ihmiset ovat aina olleet erilaisia, toiset trendikkäämpiä kuin toiset. Minusta olisi aika kamalaa jos kaikki olisivat samanlaisia sotilaita. Yksi kavereistani inhoaa teknologiaa, eikä suostu käyttämään tietokonetta. Pitäisiköhän pakkosivistää mummoa av:n oppien mukaan! :)

Vierailija
30/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa ystävyyssuhteitaan netissä, " naamakirjassa" ja muualla.

Tietty nuoret ja lapsetkin, mutta ei se nyt todellakaan ole vierasta vanhemmillekaan!

Vierailija
31/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät milloinkaan.

Vierailija
32/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyli muuttuu mummoksi nuorilla ihmisilla. suomessa tosiaan vallalla tuo ' mukavuus ennen MITAANMUUTA' - tyyli. ja on aika jarrkya katsojalle, pitajalle tietenkin hienoa ja mukavaa.

Vierailija
33/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse kuulun nimenomaan mummoutumassa oleviin. Aika ja energia ei vain tällähetkellä riitä pysymään ajan hermoilla ihan kaikessa. En ole enää perillä uusimmista puhelinmalleista ja niiden ominaisuuksista, en tunne välttämättä radiossa soivia listahittejä niiden esittäjistä puhumattakaan. En ole vielä ehtinyt perehtyä edes, mikä on Facebook.

En tiennyt, mikä kapistus oli I pod. Kysyin nuoremmalta työkaverilta ja häntä vähän nauratti " tyhmyyteni" . Testasimme leikillään vielä muutkin taukohuoneeseen saapuvat työkaverit ja eipä tiennyt sitten moni muukaan.

Nuorempana (no ei nyt niin kauan sitten, sanotaan 5-6v sitten) olin hyvin innoissani jokaisesta muutoksesta. Uusi kone, mikä tahansa uusi systeemi- ihanaa. Nyt uudet asiat, muuttuneet työtavat, elektrooniset apparaatit saavat vain tylsistyneen huokauksen. Mikäs siinä vanhassa hyvässä oli vikana??

Vierailija
34/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman paikkansa ja ne tärkeät asiat, joista haluaa pitää kiinni ja joista pitää. Ei tarvitse vaikkapa bilettää tai tuhlata energiaa vaateostosten miettimiseen. Voi käyttää kaiken energiansa *oleelliseen*. Mitä se on, riippuu varmasti ihmisestä.

Vierailija
35/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei ole mitään joukkoonsulautumisen painetta ja stressiä.

Vierailija
36/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi käyttää kaiken energiansa *oleelliseen*. Mitä se on, riippuu varmasti ihmisestä.

entäs sitten kuusikymppiset, jotka käyttäytyvät kuin vanhukset? Onko heille " oleellista" ruveta jo siinä iässä odottelemaan kuolemaa (kun elämää saattaa olla jäljellä yli 20 v)? Puhun siis nyt ihmisistä, joiden terveys on ok.

ap

Vierailija
37/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vastustan mummoutumista! Olen 30 ja risat eikä todellakaan tunnu että olen kolmekymppinen. Pidän kuitenkin tästä iästä, sillä koulut on käyty ja biletykset koettu. Se ei tarkoita silti sitä, että kulkisin ilman meikkiä tukka harmaana, verkkarit päällä..ja hautoisin itseäni vain kotisohvalla.

Laitan joka päivä puuteria, kajalia ja luomiväriä. Se vie niin pienen ajan, että en koe, että laittaudun erityisesti. Se saa ilmeen näyttämään pirteämmältä ja pidän peiliin katsomisesta enemmän kun sieltä näkyy pirteä tyyppi. Tukkaa värjään hieman omaa väriä tummemmalla noin 3 kk välein ettei näytä harmaalta varpuselta. Vaatteet hoidan säännöllisesti ja pidän ne hyvässä kunnossa. En osta halpoja verkkareita joten ei ole vaaraa että ne päällä eksyisin kaupungille.

Tämä sama asenne mulla on ollut koko ikäni enkä siitä miksikään muutu. Parikymppisenä pukeuduin myös perus siististi ja naisellisesti, mutten pukeutunut baariinkaan mitenkään super-raflaavasti. Ihan perus naisellinen ja siisti vaatetus kävi sinnekin. Mun mielestä mummoutumisen estäminen on aika vaivatonta, enkä ymmärrä perusteluja että " kuka sitä katsoo miltä näytän" . Tai " jotkut pukeutuu vaan miehiä varten" .

Mulla lähtökohta on kyllä oma hyvinvointi ja oma fiilis. Kun näytän pirteältä niin olokin on paljon pirteämpi. Arkena hillitysti mutta sopivasti meikkiä ja juhlissa vähän enemmän.

Vierailija
38/65 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
39/65 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se jos panostaa pukeutumiseen olisi pois tärkeämmiltä asioilta? En ymmärrä.

Rakastan kauniita vaatteita ja kauneuden hoitoa mutta koen silti olevani sivistynyt nainen jolla arvot kohdallaan.

Vierailija
40/65 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen mielestä jakkupuku ja avokkaat ovat hyvännäköiset, toisen mielestä on oltava Onlyn farkut ja kilo pakkelia naamassa.

Mä en ole meikkaamista koskaan ymmärtänyt. Mulla on luonnostaan suuret, tummat silmät ja pitkät ripset. Huulet ovat sellaiset Angelina Jolie -tyyppiset. Iho on hyvä, ei ryppyjäkään vielä (en päässyt Belgeen näyttämättä papereitani tässä männä viikolla). Miksi mun tarttis meikata? Ihan turhaa sellanen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän