Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitä sitten tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
22.04.2008 |

Kun odotin esikoistani, saimme ystävältäni jonkin verran vauvan vaatteita sekä tarvikkeita. Osasta maksoin, osasta hän ei halunnut mitään hintaa, koska halusi päästä eroon turhasta tavarasta. Lisää lapsia heille ei kuulemma pitänyt enää tulla. Nyt tuo ystäväni on kuitenkin raskaana. Pitäisikö minun tarjota heiltä saamani / ostamani tavarat takaisin, vaikka meillä itselläkin on niille käyttöä? Suoraan hän ei ole niitä takaisinkaan pyytänyt, mutta toisaalta puhuu siitä, että joutuu nyt hankkimaan kaiken uudestaan.....

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä nro 71 juttu. vatsaahan.

Vierailija
62/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En aio kysyä ystävältäni mitään ennen kuin saan omat ajatukseni selväksi. Mielestäni on hölmöä kysyä, tarvitseeko hän jotain, jos en sitten loppujen lopuksi olekaan itse halukas tavaroista luopumaan.

2. Kyllä, vauvat syntyvät suunnilleen samaan vuodenaikaan eli samat tavarat ja samankokoiset vaatteet ovat käytössä molemmissa perheissä suunnilleen samaan aikaan.

3. Tulevan vauvan sukupuoli on selvillä. Esikoisen vaatteille tulee olemaan käyttöä.

ap

Vierailija:

vaivihkaa kysyä ystävältä, että " tarvitsetteko vauvatarvikkeita" . Ja vastauksesta riippuen sitten miettiä miten toimia.

Ap voi miettiä:

-tuleeko vauva samaan vuodenaikaan kuin esikoinen? siis tarvitseeko samankokoiset talvipuvut jne? Jos ei, niin voit antaa vääränkokoisia pois?

-selviääkö/selvittäisittekö sukupuolen? Voisitte sitten tietää mitä vaatetta voitte ahkä antaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä suotta osoittamaan mitään sellaista hyväntahtoisuutta, mikä ei lähde sydämestä. Johtaisi ihmisiä vain turhaan harhaan.

Vierailija
64/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ostanut kaveriltaan vauvan vaatteita ja tarvikkeita jollain nimellisellä summalla? Summa on hänen mielestään ollut liian pieni, mutta kaveri ei ole suostunut ottamaan enempää maksua niistä? Nyt ap kokee saaneensa osan ilmaiseksi ja maksaneensa vain osasta?

Jos ymmärsin oikein, niin mielestäni murehdit ihan turhaan. Olet maksanut kamoista kaverillesi, omapa on häpeänsä jos ei ole ottanut niistä isompaa summaa vastaan, vaikka olisit suostunut enemmänkin maksamaan. Eihän se enää ole sun ongelmasi. Tavara on myyty, jolloin omistusoikeus on nyt sulla. Jos tarvit tavaroita, pidät ne itselläsi. Jos et, myy ne kaverille takaisin, laita kirpparille tai tee niille mitä ikinä haluat. Sunhan ne on.

Vierailija
65/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö tekee minusta nyt pahantahtoisen ihmisen, etten luovu tavaroista, joita itse vielä tarvitsen?

Käsi sydämelle, mitä itse tekisit minun tilanteessani?

ap

Vierailija
66/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jostain jonkun talvipuvun löytää puoli-ilmaiseksi, mutta pahaa mieltä en halua ystävien välille.

Vierailija
67/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ymmärsit oikein. Tuo ilmaiseksi saaminen on vain minun korvieni välissä. Eli tavarat on maksettu, mutta summa oli sen verran pieni, että olisin mielelläni maksanut niistä vähän enemmänkin. Jos olisin saanut maksaa suuremman summan, en kokisi saaneeni ikään kuin osaa ilmaiseksi.

ap

Vierailija
68/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien se on tarkoittanut, että olet ostanut ne tavarat?

Vierailija
69/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kukaan ei kärsi mitään vääryyttä.

Vierailija
70/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita tuli meille pikku hiljaa. Osasta sain annettua rahaa samantien, osasta ystäväni ei huolinut maksua lainkaan, vaikka sitä tarjosinkin. Kysyin vielä lopuksi, kun kaikki tavarat oli meillä, että mitä olen niistä velkaa. Vastaus oli: et enää mitään. Eli ystäväni oli tyytyväinen saamaansa summaan ja siihen, että pääsi turhasta tavarasta eroon.

ap

Vierailija
71/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kaikki kirjoittamani viestit läpi (eli numerot 1, 6, 37, 39, 41, 64, 69, 77, 79, 82, 84, 88, 92, 95, 97, 105, 107, 110, 117, 121 ja 125). Mielestäni olen kirjoittanut ihan asiallista tekstiä enkä ole haukkunut ketään. Yhdessä viestissäni sanoin, että on törkeää laittaa suuhuni sanoja, joita en ole sanonut. Olit ilmeisesti lukenut jonkun toisen kommentin ja kuvitellut sen olevan minun kirjoittamani?

129: Ystäväni ja minun lasketuilla ajoilla on eroa vain noin 3 viikkoa, joten siinä ajassa ei hirveästi ehdi jäädä vaatteita pieniksi tai tavaroita tarpeettomaksi. Tarkkaa listaa tavaroista en ala tänne laittamaan, kaikista vaatteista en luultavasti enää edes muista mistä ne ovat peräisin. Mitä muuta haluat tietää?

ap

Vierailija
72/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saatiin 2 lasta tosi pienellä ikäerolla, piti olla niin ettei meille tule enää lapsia. vaatteet ANNOIN pois mutta vauvatavarat (pinnis, rattaat, turvakaukalo, amme) annettiin käyttöön kaveripariskunnalle joille syntyi esikoinen.

nyt kuitenkin olen yllättäen raskaana ja kohta tarvisimme tavaroita itsekin...

kaverit sanoivat heti että tottakai antavat meidän kamat takaisin ja hommaavat itse omat. tosin tilanne ehkä silleen eri että heidän lapsi ei välttämättä tarvitse enää kaukaloa ja pinnistä kun meidän vaakki syntyy.

kyllä olisi vähintäänkin erikoista llet kaverisi kanssa ottaisi asiaa esille. jos olen maksanut esim 20e vaatteista, kaukalosta, pinnasängystä ym. niin kyllä se on todella kohtuutonta olla antamatta takaisin.

vaatteista en ole koskaan mitään kirjaa pitänyt. me kierrätetään täysillä ystävien kesken kaikki vaatteet loppuun asti ja niitä saa AINA lisää eivätkä maksa juuri mitään mutta kyllä tuollaiset isommat hankinnat on ihan eri asia.

Vierailija
73/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet siis antanut kaverillesi käyttöön tavaroita. Silloin toki voi olettaa saavansa ne takaisin, varsinkaan jos heillä ei ole niille enää käyttöä. Ap:n tilanne on mun mielestä ihan erilainen.

Vierailija
74/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oot joskus maksanut jonkun tavaran jonka saat ystävältä ja hän sanoo että se riittää niin eihän se nyt sitä tarkoita, että olet sillä summalla ostanut oikeudenmukaisella hinnalla kaiken muunkin mitä olet häneltä koskaan saanut tai tulet koskaan saamaan.

Vierailija
75/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitseeko hän siitä jotain vastapalvelusta sinulta, vai onko se itsestäänselvä oikeutesi, että muut tekevät sinulle mukavia asioita ja sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos tilanne on joskus päinvastainen? Ehkäpä ystäväsi on jopa sinulle velkaa siitä, että hyvää hyvyyttäsi suostuit ottamaan tavaraa vastaan, niin että hän saa ne pois nurkistaan?

Miten piheys voi mennä vastavuoroisen ystävyyden edelle, sitä en käsitä.

Vierailija
76/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsitkö ihan tahallaan minut väärin?

Jos ystäväni on pyytämättäni kantanut minulle tavaraa ja lopuksi olen kysynyt häneltä, mitä olen niistä velkaa, eikä hän ole suostunut ottamaan niistä enemmän rahaa kuin olen jo maksanut, niin tarkoittaako se sitten sitä, että olen hänelle kiitollisuudenvelassa lopun ikäni? Sen käsityksen viestistäsi nimittäin sai.

ap

Vierailija
77/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teksin näin (käsi sydämellä):

kokoaisin pienen määrän vaatteita (niitä on aina muutamia ylimääräisiä, meillä ainakin, siis 5-10 kpl erilaisia, muutama body, parit pöksyt, aina on jotakin mitä ei PAKOSTA itse tarvitse) ja kysyisin, tarvitseeko kaveri jotakin. Sitten jos tarvitsee, niin sanoisin, että meillä olisi tällaisia ja tällaisia ylimääräisinä (ja siis kertoisin mitä liikenee).

Vierailija
78/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka jonkin kivan " tuotepaketin" , johon laitat vaippapaketin, tuttipulloja, tutteja, rasvaa ja vastaavaa pientä jotka kuitenkin tulee olemaan vauvaperheessä tarpeellista.. Näin voisit jälkikäteen epävirallisesti maksaa ostamistasi tuotteista vähän extraa, jos kerran aluksi tunsit maksaneesi tavaroista liian vähän... :)

Vierailija
79/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai arvostan.

Mutta oletko siis sitä mieltä, että osoittaakseni arvostukseni, minun tulisi nyt luopua noista tarvitsemistani tavaroista vain, jotta ystäväni ymmärtäisi minun arvostavan hänen reiluuttaan? Ja että olen pihi, jos sanon tarvitsevani tavaroita vielä itse, enkä sen vuoksi ole kovin halukas niistä luopumaan?

ap

Vierailija
80/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aouo. Että ap:n pitäisi ostaa kaverilleen SITTERI, koska kaveri on aikanaan antanut käytetyt vauvanvaatteensa ap:lle???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi