Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitä sitten tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
22.04.2008 |

Kun odotin esikoistani, saimme ystävältäni jonkin verran vauvan vaatteita sekä tarvikkeita. Osasta maksoin, osasta hän ei halunnut mitään hintaa, koska halusi päästä eroon turhasta tavarasta. Lisää lapsia heille ei kuulemma pitänyt enää tulla. Nyt tuo ystäväni on kuitenkin raskaana. Pitäisikö minun tarjota heiltä saamani / ostamani tavarat takaisin, vaikka meillä itselläkin on niille käyttöä? Suoraan hän ei ole niitä takaisinkaan pyytänyt, mutta toisaalta puhuu siitä, että joutuu nyt hankkimaan kaiken uudestaan.....

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräisiä ei ole säästelty. Kaikki, mikä oli esikoisella tarpeetonta, on jo laitettu kiertoon.

ap

Vierailija
82/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan vapaasti saat olla välittämättä siitä, voit pitää kaikki ne tavarat ja olla tarjoamatta mitään takaisin, eikä sinun koskaan tarvitse tehdä mitään muutakaan mukavaa vastapalvelukseksi. Eihän se sinun ongelmasi ole, että ystäväsi halusi auttaa sinua, etkä sinä halua auttaa häntä. Eikä se varmaan ole sinun ystäväsikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja mä kyl käsitin yhdestä viestistä, että ap oli saanut mm. pinnasängyn ja syöttötuolinkin..korjatkaa jos olen väärässä... :)

Vierailija
84/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ylimääräisiä ei ole säästelty. Kaikki, mikä oli esikoisella tarpeetonta, on jo laitettu kiertoon.

ap

YHTÄKÄÄN bodya tai potkaria et voi kaverille antaa? Johan olet tyyppi!

No ÄLÄ SITTEN ANNA! Mitä ihmettä sä täällä jauhat?!?!

Vierailija
85/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n pitäisi ostaa kaverilleen sitteri tai antaa saamansa tai ostamansa whatever kamat takaisin. Jos ne kamat on kerran myyty tai annettu pois eikä lainaan, ei kai kukaan voi olettaa, että ne palautetaan vielä joskus takaisin. En mä ainakaan olettais. Varsinkaan jos mitään ylimääräistä ei ap:n nurkissa ole.

Vierailija
86/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OUTO (aouo).

Ja tästä (alla olevasta) huolimatta ei ap:n mun mielestä tarvitse OSTAA kaverillee mitään. Mutta minusta hän voisi joitakin vaatteita antaa kaverille, aina liikenee jotakin pientä. Keneltä tahansa.

Vierailija:

..ja mä kyl käsitin yhdestä viestistä, että ap oli saanut mm. pinnasängyn ja syöttötuolinkin..korjatkaa jos olen väärässä... :)

Vierailija
87/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapahan on ongelmansa kun antoi tavaransa minulle... En minä ole ollut niitä vailla... ihan pyytämättä kantoi romunsa meille... Mutta enpäs suostu tarjoamaan takaisinkaan, ähhähhää...

Minusta ystäväsi oli reilu kun antoi sinulle tavaraa ja sinä olet epäreilu jos et kysy haluaisiko hän jotain takaisin, mutta eihän sinun tarvitse minun mielipiteestäni välittää eikä ystäväsikään mielipiteestä. Sinähän TARVITSET niitä vielä...

Enkä minä muuten kirjoittanut että olet kiitollisuudenvelassa lopun ikääsi, kirjoitin, että se että on maksanut osasta tavaroita ja osasta tavaroita kaveri ei ole suostunut ottamaan rahaa, ei tarkoita että olisi ostanut ne kaikki. Se tarkoittaa että on ostanut osan ja saanut osan ilmaiseksi. Mutta ehkäpä itse tiedät olevasi hänelle vielä kiitollisuudenvelassa kun teit tuollaisen tulkinnan...?

Vierailija
88/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti vaan sitten on tekemättä.

Vierailija:

Vierailija:

ap

YHTÄKÄÄN bodya tai potkaria et voi kaverille antaa? Johan olet tyyppi!

No ÄLÄ SITTEN ANNA! Mitä ihmettä sä täällä jauhat?!?!

Vierailija
89/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

98: tarkoittaako se mielestäsi sitä, että jos en nyt anna tavaroita takaisin, en voi koskaan tehdä mitään muutakaan palvelusta ystävälleni? Että ystävyytemme loppuu nyt tähän, koska olen ilkeä, itsekäs ja ahdasmielinen ihminen?

100: eiköhän se olisi aikas naurettavaa tarjota ystävälle yhtä bodya tai potkupukua...... Tarkoitin kommentillani sitä, ettei meillä ole kaapissa muovikassillista ylimääräisiä vaatteita, vaan kaikki mikä on säästetty, on myös todellakin ollut esikoisen käytössä. Kaikki ylimääräinen vaate on laitettu kiertoon, koska meillä ei ole ylimääräisiä säilytystiloja. Varmasti pärjäisimme vaikka bodeja olisikin yksi vähemmän, mutta sekö nyt olisi mielestäsi käypä ratkaisu tähän ongelmaan?

ap

Vierailija
90/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yhtään käytettyä vauvanvaatettakaan liikene antaa niin perheellä taitaa olla rahat niin vähissä, että uuden vauvan myötä esikoiselle ei varmasti riitä enää ruokaa.

Vierailija
91/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vääristele sanomisiani tai laita suuhuni sanoja, joita en ole sanonut. Tässä ketjussa on muidenkin kirjoittamia kommentteja kuin minun. Kertaakaan en ole lällätellyt ystäväni tyhmyyttä hänen luopuessaan tavaroistaan enkä ole romuksi haukkunut mitään. Tuo on törkeää.

ap

Vierailija:

Omapahan on ongelmansa kun antoi tavaransa minulle... En minä ole ollut niitä vailla... ihan pyytämättä kantoi romunsa meille... Mutta enpäs suostu tarjoamaan takaisinkaan, ähhähhää...

Vierailija
92/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma etu paras etu.

Vierailija
93/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kokoaisit kaverillesi " onnittelupaketin" vauvan johdosta.

Voisit vaikka antaa sen baby showerin nimissä ja tarjota samalla kahvit & pullat. Ostaisit sinne vaippapaketin ynnä muuta tarpeellista ja laittaisit nätisti koriin kortin kanssa.

Ja tietysti tuo, että KYSY kaveriltasi, harmittaako häntä, että antoi sinulle ne tavarat liian halvalla!

Vierailija
94/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sait hyvän mielen itsellesi. Minun mieleni onnistuit pahoittamaan, onnittelut siitä.

En ole pyytänyt enkä tule pyytämään keneltäkään mitään, en rahaa enkä tavaraa. Raha on toisinaan tiukassa, koska olen hoitovapaalla ilman kuntalisiä, mutta aina on perheelle ruoka pöytään saatu. Mutta se on totta, että jos nyt joutuisin hankkimaan suuren määrän vauvatavaraa, se vetäisi taloutemme todella tiukille. Siksi olenkin ollut " kaukaa viisas" ja säästänyt kaikki esikoisen tavarat.

Nämä ovat kuitenkin perheemme sisäisiä asioita eikä tuo ilkeämielinen kommenttisi suinkaan auttanut asiaa.

terveisin ap, jolle lapset ovat elämässä ykkösasia (kaikesta muusta tingitään, mutta ei lapsiin liittyvästä)

Vierailija
95/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoitin kommentillani sitä, ettei meillä ole kaapissa muovikassillista ylimääräisiä vaatteita, vaan kaikki mikä on säästetty, on myös todellakin ollut esikoisen käytössä. Kaikki ylimääräinen vaate on laitettu kiertoon, koska meillä ei ole ylimääräisiä säilytystiloja. Varmasti pärjäisimme vaikka bodeja olisikin yksi vähemmän, mutta sekö nyt olisi mielestäsi käypä ratkaisu tähän ongelmaan?

ap

Kyllä, minusta muutaman vaatteen tarjoaminen on ratkaisu. Annat sellaista mikä liikenee, kiuten kaverisi teki aikanaan. Jos ei teiltä MITÄÄN todellakaan liikene, niin sitten ET ANNA MITÄÄN ja lopetat tämän asian jauhamisen.

Siis

A) annat JOTAKIN mitä liikenee, esim. muutaman vaatteen

B) et anna mitään jos kerran mitään ei liikene

Vierailija
96/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukamas et muka koskaan ole ollut mitään häneltä pyytämässä etkä hänen tavaroitaan vailla, mutta oletpa kuitenkin jos tästä ketjusta voi mitään päätellä... Omituinen tapa olla olematta vailla jos ei edes voi kysyä mitä toinen haluaisi.

Vierailija
97/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja vois lieventää ap:n fiilareita siitä, että olisi maksanut liian pienen hinnan alunperin ostamistaan tavaroista.. :)

Vierailija
98/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuutta antaa ystävälle yhtään mitään tai edes tiedustella mitä hän haluaisi, ja vaikka hän haluaisikin jotain takaisin niin sinä et voi antaa potkarin potkaria, koska olet niin köyhä? Miksi sitten edes kysyit?

Vierailija
99/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnet, että sinun kuuluisi tarjota tavaroita takaisin, mutta et oikein voi? Ja tarjoudut sitten auttamaan vaikka lapsenhoidossa tai tekemään jotain muuta mikä ei maksa?

Vierailija
100/111 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten ole ollut ystävältäni mitään vailla tarkoittaa sitä, että vaikka tiesin ystävälläni olevan vauvan tarvikkeita, en koskaan kysynyt enkä vihjaillut, että olisiko hän halukas luopumaan niistä. Taloudellinen tilanteemmekin oli siihen aikaan aivan toinen, koska olimme molemmat töissä (siis mieheni ja minä), joten olisimme hyvin voineet hommata kaikki tarvittavat tavarat muualtakin. Hän itse alkoi tuomaan tarpeettomia tavaroitaan meille ja ei minulla ollut mitään järkevää syytä olla ottamatta tarjousta vastaan. Ennemminkin hän olisi luultavasti pahastunut, jos olisin sanonut, että ei kiitos, ostan tavarat mieluummin muualta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä