*~*~*~TAMMIMAMMAT , viikko 17 ~*~*~*
Tästä se lähtee käyntiin, ensimmäisten tammikuisten piinaviikko...
Oikein paljon plussaonnea piinailijoille!
Onnea kaikille oviksen metsästäjille!
Odottajille kärsivällisyyttä ja hyvää mieltä kaikille!
Kommentit (131)
Kitteni-81: lle suuret pahoittelut tädin tulosta :( !
Toivottavasti muistan nyt nimimerkin oikein, mutta Annalle myös pahoitteluni!
Seuraavaksi tarvittaisiin niitä plussia tähän pinoon! Itselläni ei ole vielä sen paremmin sanottavaa tuohon, sitä ovista odotellessa. Ja kun ei siitäkään voi olla varma, tähän asti on ollut likimain joka toinen kierto ovuloimaton. Jos samaan tahtiin mennään edelleen, se tarkoittaisi ettei tässä kierrossa sitä tule... Mutta katsotaan nyt siis.
kaakaokirahvi
Minun pitäisi mennä nyt alkukierrosta prolaktiini verikokeeseen. Kun rinnoista tulee vieläkin maitotippoja. Nyt siis tulisi kysymys: Voiko kuukautisten aikana käydä tuossa kokeessa? Kun huomenna olisi mahdollisuus päästä, mutta on vata kp 3. En ihan jokapäivä lääkriin pääse, kun prolaktiinikoe pitäisi ottaa klo 10-13 välillä ja junnun päikkärit on juuri silloin.
Tietäisikö joku miten aikaisessa vaiheessa sen voi ottaa?
Kp 2/26-30, yk 9
Voi ei Anna061 ja kitteni-81... niin jo odotin ja uskoin että teille suotaisiin plussat.. :( Anna061 pysyt vielä tammikuisissa ja se varmasti piristää! Itse tipahdan sitten jo helmikuisiin jos täti tulee..
2poj@näiti, kauan sulla on imetyksen lopettamisesta? Mulla maito loppui vasta ekoihin menkkoihin synnytyksen jälkeen.. en siis imettänyt kuin ensimmäiset viikot, tosi huonolla menestyksellä... olin kuitenkin ihmeissäni siitä että niinkin pitkään sitä maitoa tuli puristamalla (2kk) vaikkei enää imettänyt/pumpannut..
heh, ainiin, vähän ajoissa testasin, ja negahan sieltä tuli :D en vaan millään malttanut olla testaamatta kun eilen tuli tilaamani testit :D
mammmaa kp30/33 yk2
Tiedän todellakin miltä susta tuntuu! Tais olla joku toinenkin jonka luokse täti saapui pilaamana päivän? Valitettavasti en nyt muista nimimerkkiä :(
Meinaa taas kuume olla nousussa, eikä siis pelkästään vauvakuume, vaan se toinen kuume. Päätin etten lähde töihin tänään, iltavuoro olis ollu.
Laskin tolla vauvalaskurilla, että tammikuun puolelle menis kuitenkin, jos nyt tästä kierrosta raskaudun, eli pysyttelen vielä tiedän mukana :)
Kovasti pohdin tässä alanko tikuttelemaan ovista, vai yritänkö greippimehun avulla tunnistella limoista ja nippailuista...
Täytynee mennä lepäämään, ei vaan malttas täältä pysyä poissa :D
Pahoittelut tyhmän tädin yllättämille =( Se sitten jaksaa kirpasta, kun punainen pöllähtää paikalle! Vuodon lakattua jaksaa taas innostua uudesta kierrosta ja oviksen bongauksesta, tsemppiä kaikille sinne asti ja tietty sitten taas seuraavaan piinailuun... (on tääkin kierre...!)
).( Itse tikuttelen ekaa kiertoa ja äsken se tuli; [color=red]♥ovisPLUSSA!!!♥[/color] Mä oon samalla ihan innoissani ja paniikissa saadaanko hommat osumaan kohdilleen. Mulla on nyt hätähousun vikaa pahemman kerran. Ohjeetkin sanoo, että ovulaatio tapahtuu todennäköisimmin 24-48h ovisplussasta, mutta mä haluisin heti ja koko ajan puuhiin, ettei missata sitä ;) Puuhiin päästään oikeesti vasta illalla myöhään, ja täytyy varmistella huomenna ja ylihuomennakin vaikka...
Iloista mieltä kaikille! =)
Shania kp 12/28(-30) yk 6
Hei kaikki Tammimammat!
Kirjoittelinkin jo hieman tuonne 3-kuumeilijoihin,mutta ajatuksissa jos tammivauvan saisi!
2 lasta ennestään siis ja toivoin jo olevani raskaana kunnes täti eilen sai minut surulliseksi =( tuli nimittäin 3 päivää myöhässä niin ehdin jo suunnitella kaksosten rattaita ja vaikka sun mitä....
Nuorin siis nyt 1,5v. ja vanhin 5v.
Mulla vielä sellainen juttu että toivoisin että tärppää ekasta kierrosta(niin tietysti kaikki=)helpompi sanoa kuin tehdä!)kun jos ei nyt tärppää niin lähden syksyllä varmaan jatkamaan opiskeluja ja sitten vajaan vuoden päästä vasta alkaisi uudestaan yritys.
Mutta ihanaa olisi jos nyt tärppäis!
kppPLUSSATUULIA PUHALTELE...varsinkin teille joilla on piinaviikot!
(ja kaikille muillekin)
Ajattelin jos ensimmäistä kertaa kokeilisin ovistestejä.Se on mulle IHAN UUSI juttu...siis onko se niin kun plussa tulee testiin niin sillon munasolu irtoaa???
Ja ekaa kertaa mittailin lämpöäkin viime kierron lopulla!!Luulin olevani vielä enemmän raskaana kun menkat myöhässä ja lämmöt 37.3 mutta seur.aamuna 36.8 ja illalla alko menkat.
Siis onko se yleensä niin että lämmöt laskee juuri ennen tädin tuloo?
Plussaisia aikoja vielä!
kp.1-26/30 yk.1
En oikeastaan ole imettänyt kun se ei onnistunut, mutta pumppasin maitoa 4 kk. Eli sen lopettamisesta on n. 1v. 3kk. Ja vielä tulee tippoja maitoa.
lähetteen varmuuden vuoksi kun ennen esikoistakin oli tuo arvo koholla.
On varmasti hyvä käydä kattomassa ne arvot, kun onhan tuo reilu vuosi jo aika pitkäaika, saat varmaan sitten sen lääkekuurin joka lopettaa maidontuotannon, luulisi että sitten tärppikin käy helpommin :)
Ilmoittelehan kuulumisia gynen jälkeen!
mammmaa
Onpa ikävää lukea tädin visiiteistä:( Pahoittelut teille Anna ja Kitteni, että kävi näin. Olikos joku muu vielä.. anteeksi jos en nyt muista.... mutta toivottavasti te olitte ainoat. Kyllä se vetää mielen niin matalaksi, ja se pettymys on aina valtava vaikka itseään miten valmistaisi siihen mahdollisuuteen. Tsemppiä uuteen kiertoon, ja kiva kun pysytte tammikuisissa!! :))
Omaa napaa... Eli hirveä jännitys päällä. Aamuyöllä kävin vessassa, ja silloin tuntui että on niin huono olo että oksennan. Aamulla tunne oli tiessään, ja päivä on mennyt hyvin. Nyt tuntuu jo että kuvittelin tuon, liittyi ehkä johonkin uneen tms. Huoh. Oikeita oireita ei siis ole. Rinnat on nyt kipeytyneet aivan kuten aiemmissakin kierroissa ennen menkkoja. Tylsää. Ja testit polttelee jo kaapissa... Mutta aikaisintaan sunnuntaina testaan herkällä testillä, jos täti ei ole tullut.
Kyllä tässä vaan toiveet on hurjan korkealla, kevätkin jo itsessään lisää kuumetta...
Paljon plussia nyt tammikuulle!!!!! +++++++++++++++++++++++
tikru. kp26/(27-)30 dpo11 yk2
Täti tuli eilen. Vaikka oli sellainen olo, että eipä ole tässä kuussa tärpännyt, niin vieläkin on pettynyt olo. No, kierto sentään normalisoitui. Edellinen oli eka keskenmenon jälkeen ja 42kp, nyt vain 32. Ja ovis oli juuri silloin, kun sen olin tuntevinani. Eli peliä ei ole menetetty. Mutta tosi huono tuurikin, sillä ovis osui juuri siihen päivään, kun lennettiin lomalta takaisin eikä pupuiltu! Muina päivinä sitäkin ahkerammin :) Mutta ei mahda mitään. Tässä kierrossa aloitin taas greippimehun juonnin ja tilasin ovistikkuja.
On tämä odottavan aika pitkä näin alkukuusta (odottavan ja odottavan, sniif. Mukavampi olisi odotella vauvaa kuin ovista!!!) joten piristäkää plussauutisilla!!!
Tinttana 2/32
Anteeksi vaan kaikille, kun en ole nyt oikein osallistunut taas näihin juttuihin. Oon taas töissä täällä pk-seudulla ja tuntuu, ettei töissä saati sitten vapaa-ajalla jää aikaa edes avata konetta :( No nyt huomenna enää 7tunnin päivä ja sitten taas kotiin! Ihanaa!
Pahoittelut kaikille tädin yllättämille :( ja onnea ensi kiertoon!
Täällä siis menossa kp 28/28-30 eli aika jännät paikat... Ihan päivittäin vaihtelee taas tunnelmat eli esim. eilen olin ihan varma, että nyt on tärpännyt, mutta sitten taas tänään tuntuu tosi vahvasti siltä, että kyllähän se täti punainen sieltä vielä saapuu... Eli ei oikeesti ole voinut ns. oireista päätellä mitään, koska niitä ei ole ollut. Paitsi toki niitä jotka olen itselleni psyykannut :) Eli viime viikonloppuna oli muutamana päivänä mukamas pahaa oloa, mutta meni sitten ohi. Sitten, kun olin lukenut jostain, että usealla plussanneella olisi ollut kipua nivusissa niin sittenhän mullakin tietenkin oli. No nyt siis niitä tavallisia eli rinnat arat, niin kuin aina ennen menkkoja ja alavatsalla juilii ja nippailee oikein urakalla.
Ja sitten niistä vielä niistä kaappia polttavista testeistä sen verran, että onneksi mulla ei ole niitä mukana, muuten olisin jo tehnyt niitä monta :) Haluan kuitenkin nyt hillitä itseäni, koska sitä negaa ei ole kiva testissä nähdä ja haluan odottaa, että olen kotona ja tehdä yhdessä miehen kanssa ;) Aikaisintaan kuitenkin lauantaina jolloin siis olisi kp 30
Anteeksi omanapainen viesti, mutta mitä voi odottaa loppukierrosta...
Em kp 28/28-30 yk4
Oiskohan tuo sun vaaleanpunainen tuhruttelu ollu sitä kiinnittymisvuotoa!? Toivotaan... :) bd bd bd
Pahoittelunu Kitteni81... Pysytkö silti vielä tammikuisissa?
Meillä kuopus kohta 2v8kk, imetin 1v2kk ja viimeiset pari-kolme kuukautta aika vähän. Imetyksen loppumisesta siis nyt 1,5 vuotta ja maitoa tulee... Joskus jos näen vaikka unta vauvoista (joita aina silloin tällöin näen!), niin saattaa olla märät läikät yöpaidassa. Puristamalla tulee kans ihan kunnolla samoin saunassa jos pidempään istuu. Kysyin asiasta gyneltä, niin ei kuulemma kannata huolestua. Ihan hyvin voi odotella reilu pari vuottakin. Eikä pitäis vaikuttaa raskautumiseen. Imetin esikoista ihan täysillä ja silti raskauduin eka yk:sta!
Emmuli81, Anna061, kitteni-81 ja Tinttana76! Toivottavsti teitä ei ollut muita. Parempaa onnea ensi kiertoon!
Tervetuloa uusille!
Tikrulle kovasti plussaonnea. Lupaavia oireita!
shania07: Onnittelut ovisplussasta!
anna061: On aina pieni lohdutus tädin tullessa, kun saa pysyä samassa pinossa :). Jospa se toinen kierros tässä pinossa toisi tulosta.
Tuosta luteaalivaiheesta gyne sanoi mulle, että 10 päivää on aivan riittävä raskautumiseen. Että luulisin, että tuo 11 olis ihan ok. Itsellä on useimmiten vaan 9 päivää ja se on jo melko lyhyt. Teroilla ja Clomeilla oon saanut neljäkin päivää tuohon lisää.
Olisi mukava kuulla, mitä mieltä sun gyne oli.
oinass: Ovisplussa kertoo lh-huipun ja siitä munasolun irtoamiseen on n.24-36 tuntia. Tuo aika taitaa vaihdella, mitä testiä sitten käyttää. Itse käytän Clearbluen digitestiä ja siinä ohjeessa on tuo 24-36h.
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php tuolta löydät ovistietoa.
ON: Ei mitään ihmeitä. Ovis oli ja se saatiin aika hyvin hyödynnettyä. Nyt sais päivät mennä vauhdilla. Pari testiä jäi viime kierrosta odottamaan.
Viime vuonna toivoin äitienpäiväplussaa, oli sillon dpo 10. Nyt se dpo 10 olis vappupäivänä. Kyllä mulle vappuplussakin kelpais :).
Plussasäteitä ihan kaikille!
AnniHelen@ kp17/~27 dpo3 yk16
Kyllä tämä alkaa jo helpottamaan.
Mimmille: Pysyn onneksi tammikuisissa:) sain uudeksi la: ksi 29.1., pistin kierron pituudeksi 32pv, mikä mulla oli ennen ku aloin syömään pillereitä, sitähän ei tiedä, mitä se nykyään on, mut en usko, että tuon pidempi.
Tikrulla tosi hyvän kuuloset oireet! Nyt vaan sitä plussaa kehiin :)
Mietin tuossa tänään, kun oli tosi kipeä maha, että uskaltaakohan sitä ottaa särkylääkettä, kun jostain lukenut, että voi estää oviksen, mutta se varmaan tarkottaa pitempiaikasta käyttöä, vai mitä ootte mieltä? Mulla ei mikään panadol auta, pakko olla kunnon lääkkeet.
Uskaltaskohan sitä pienessä lämmössä mennä saunaan, auttas vähän tähän kurkkukipuun.
Kitteni kp1/32 yk2
Moikka!
Mulla lähti juuri yk 5 käyntiin. Olen tässä 4 pv miettinyt etten kuumeile liikaa mutta en enää pystynyt välttämään lukemasta (ja kirjoittamasta) uutta pinoa ;o)
Esikoinen täyttää helmikuussa 3 v. ja olisi kiva tulla sisarusten ikäeroksi alle 3 v., tämä kk on nyt viiminen mahdolisuus. En saisi siis kuitenkaan liikaa ajatella asiaa, eihän se mikään maailmanloppu oo jos on vähän yli 3 v ;o) Esikko tärppäsi ekasta silloin ja luulin että nyt käy myös niin ihanasti, mutta aina ei saa sitä mitä tilaa, näköjään. Minkä ikäisiä teidän muiden lapset ovat?
Greippimehusta: Ajattelin, etten vieläkään halua mitään tikutella, koska ettei vaan mene liian yrittämiseksi. Mutta jos sitä greippimehun juomista aloittelisi. Eli se sen funktio oli? Limat ja oviksen lähestyminen? Kiitos jos joku vastaa!
Ehkä harvakseen kirjoittelen, mutta luultavasti tulen taas lukemaan juttujanne päivittäin.
Onnea kaikille!
V yk5 kp 4/28
Viime yönä alkoi sitten vuoto ja kunnollinen sellainen :( Luulen, että mulla oli se surullisenkuuluisa kemiallinen raskaus, kun siinä testissä oli hiukkanen sitä väriä eilen. Nyt ärsyttää että meninkin sen testin tekemään ja pettymys oli kyllä valtava yöllä. Ehdin jo innostua mahdollisesta plussasta...
No ei tässä auta muu kuin luoda katse eteenpäin ja alkaa kohtapuoliin bongaamaan ovista.
Plussatuulia kaikille muille piinailijoille, toivotaan, että saadaan paljon plussia tähän pinoon, vaikkei sitä minun suunnalta tullutkaan :)
Täytyy lähteä keittämään finrexiniä, tulin sitten samalla kipeäksi, kun täti tuli. Mahtava yhteensattuma :/
Kitteni kp1 yk2