Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*~TAMMIMAMMAT , viikko 17 ~*~*~*

21.04.2008 |

Tästä se lähtee käyntiin, ensimmäisten tammikuisten piinaviikko...

Oikein paljon plussaonnea piinailijoille!

Onnea kaikille oviksen metsästäjille!

Odottajille kärsivällisyyttä ja hyvää mieltä kaikille!

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olikin sama juttu maaliskuussa, unohdin äsken mainita. Eli marrastoiveissa plussasin ja se kesti vain 4 pv.

V80

Vierailija
82/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lueskelen pinoa ja vastaan viesti kerrallaan... Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis menen prolaktiiniverikokeeseen ja ottanut myös hemoglobiini (kun olin muka niin väsyneen näköinen maaliskuun lopussa gynellä). Ja virtsakoe myös, jossa katsotaan onko tulehdusta. Tällaisia alkututkimuksia kun vauvayritystä on nyt ollut jo 8 kk.

Prolaktiinikokeen tuloksissa kestää 2 viikkoa. Silloinhan ovis on jo käsillä kun tulokset tulevatta ehkä jo ohi. Siis että olisi kiva tietää tulos jo ennen kun aloitaa puuhailut. Mutta täytyy jaksaa vaan odottaa. Niin, ja menen yksityiselle tuohon verikokeeseen. Arvatkaa vaan maksaako se kamalasti... Nuo kokeet mitä otetaan tulee maksamaan n. 100 e! Lähetten ole saanut yksityiseltä myös, joten se ei käy terv.keskukseen.

Tämän viikon olen ollut tosi väsynyt kun oli kamalat menkkakivut (viime yöstä ei esim. ole mitään hajua milloin mies on tulult nukkumaan. Kun yleensä herään kun hän tulee sänkyyn. Ja pienin on vatrmaan herännyt ainakin sen 1 krt yöllä, mutta siitäkään en msuita mtiään..). :/ Minulla on aikaisemminkin ollut kovat menkkakivut, mutta jossain vaiheessa vähän helpottivat, mutta nyt kevään myötä taas pahenivat. Ei ole kiva kun kp 1 pyörryttää ja oksettaa ja vatsa on sekaisin, niin ja sattuu niin pirusti! Ei normaali Burana 400 auta. :( En minä kyllä jok kk jaksa tällaista. Jospa raskautuisin nopeasti? Toivossa on hyvä elää...

Ai niin, tuli mieleen se, että jos saan nuo prolaktiinilääkkeet (siis maidon loppumiseen tarvittavat), niin vaikuttavat kuulemma niin, että on sitten todella hedelmällinen. Ohjeissa musitaakseni luki, että JOS ei halua raskautta, niin pitää huolehtia hyvin ehkäisystä. Mutta minun kohdallani ei tuota " vaaraa" ainakaan ole. :D

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta en nyt muista.

Täytyy mennä laittamaan junnut päikkäreille.

Hyvää viikonloppua! =)

kp 3/26-30, yk 9

Vierailija
84/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen aikamoisen epäuskoinen olo että oisin voinu raskautua, mutta joku teistähän sanoikin kerran että tässä vaiheessa yritystä tulee ns taisteluväsymys että ei jaksa uskoa koko touhuun ja sen onnistymiseen, jos tää ois nyt sitten sitä vaan ja menee muutaman kierron päästä sitten ohi...

Jos jotain oireita täytyis miettiä, niin eilen tunsin aika lujan repäisykivun oikealla puolella, käännyin autossa takapenkin jalkatilaa penkomaan etupenkiltä käsin, niin repäs ihan kunnolla että jouduin kääntymään takas ja odottelemaan hetken, mutta noita repäisykipuja mula on ollut aiemmissakin kierroissa loppuvaiheessa enkä ole ollut raskaana, että se siitä kai sitten että olis oire sekään :)

Muuta ei oo, eli jos täti ei viikonloppuna etuajassa tule, ni maanantaina testaan, täytyy käydä viikonloppuna apteekissa siis, mä en nyt jaksa tähän kiertoon ostaa ennakkotestausta varten niitä RFSUn halpoja, vaan haen suoraan vaan yhden eli sen Aconin Early Detectionin ja teen sen kp27 aamulla sitten. Tosiaan, joku osa minusta edelleen haluaa uskoa tuohon että 28.4. (keskenmenneen raskauden LA) mulle annetaan plussa tilalle :)

Mutta jos ei, niin ens kuu voi olla henkisesti helpompi jo kun tää huhtikuu on ollu aika surkea, on ollu koko ajan mielesä edellinen raskaus josta olisin saanut tässä kuussa vauvan ;( Ja ens kuussa sitten onkin jo toinen kerta kun helmikuisissa oon mukana, eli tulee vuosi täyteen yritystä ja tätä odotuksen odotusta...Tai olinhan mä melkein kuukauden raskaana tuossa syksyllä (plussasin 20.8. ja km-vuoto alkoi 14.9.) :/

No, annetaan katsoa miten meidän käy, ovisplussia ja odotusplussia jokaiselle, Tikru, sä oot aikaistanut testaamispäivää sunnuntaille? ;) Viime kuu oli tosiaan kuumeilijoille aika hiljainen plussien suhteen, niin tästä kuusta meitä lähtee sitten enemmän odottajiin, jo ihan tilastollisestikin täytyy olla niin eiks juu siskot :)

amber kp24/26-30 yk7

Vierailija
85/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelen@: Mä pidän edelleen sulle peukkuja ja toivon sulle ihan hirveästi [color=red]plussaa...[/color] =)

).( Tänäänkin voimakas [color=red]♥ovisPLUSSA♥[/color] ja lämmöt 36,4 eli ilmeisesti munasolu ei ole irronnut vielä... Vai? Äh, eihän tän nyt pitäisi olla näin vaikeaa ja jatkuvaa pähkäilyä... Mä oon muutenkin hieman allapäin, kun jos nyt ei onnistu, ensi kuussa mies on matkoilla oviksen aikaan eikä päästä edes yrittämään. Sitten otan varmasti taukoa koko hommaan! Mutta katsotaan nyt tää kierto loppuun ensin =) Mulla on muuten sairaan kipeet tissit, mitä ei ikinä ole ennen ollut oviksen aikaan!

[color=blue]+++PLUSSAPUHURIA+++[/color] kaikille, joilla testiajat käsillä! Jännityksellä odotellaan iloisia uutisia!! =D

Shania kp 13/28(-30) yk 6

Vierailija
86/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ovismasennus :( Tai siis oviksenpuuttumismasennus... Olen tikutellut ovista maanantaista lähtien. Ensin tuli ma-ke ihan haalean haalea viiva. Eilen (kp13) tuli sitten jo vähän vahvempi viiva, ja tietenkin kuvittelin saavani ovisplussan tänään. Mutta, eipä tullutkaan kahta yhtä vahvaa viivaa, vaan eilistä vaaleampi viiva :(

En ilmeisesti ovuloi tässä kierrossa ollenkaan :( Limatkin on mitä sattuu tai niitä ei ole laisinkaan. Ärsyttää ja masentaa kun pitää ottaa tää homma niin tosissaan. Osaisinpa rentoutua ja unohtaa koko asian!!

Että sellanen purkautuminen tällä kertaa. Tsempitykset kaikille sitä tarvitseville!!

Koitan palata myöhemmin vähän iloisemmalla mielellä.. :)

-PP

Vierailija
87/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negaviivoja ei silleen voi verrata keskenään, koska joskus pissi on laimeampaa ja joskus vahvempaa. Negahan on kaikkea " ei viivaa ollenkaan" ja " kontrolliviivaa asteen vaaleampi" väliltä. Plussa taas on yhtä vahva tai tummempi kuin kontrolliviiva. Mulla ainakin negaa testaillessa (joita on tullu paljon!) on perättäisinä päivinä tullu " haalea-ei mitään-haalea" .

Vierailija
88/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiva! Välillä aina helpottaa olo ja sitten kohta taas vääntää mahassa ihan sikana. Kyllä tuossa mietin pönttöä halaillessa, että jos raskautuisin, niin toivottavasti ei olis kovin kovat pahoinvoinnit...

).( Nyt dpo 6 tai 7 (ehkä???)... Jonkin verran ihme jomotuksia alamahalla. Tosin tämä tauti nyt sotkee mahd. raskausoireita. En sitten tiedä, onko noilla clomeilla ollu vaikutusta, kun muutenkin on nyt ollu alamaha jotenki turvonnu... Rinnat ei ole kipeät, mutta jotenkin tuntoherkät. Ajattelin eka kerran testata vappuna, jos mitään selviä tätioireita ole. Odotukset raskauden suhteen ei ole kovin korkealla, toiveet sitäkin enemmän...

Mimmi75, kp.28/??, yritystä elokuusta -07

Vierailija
89/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille!

Tää on nyt taas niin tätä minua --> jaksan tulla tänne (tai koneelle yleensäkään) vain viikonloppuisin. No, on ainakin paljon lukemista aina :)

Ovista odotellaan, huomenna varmaan aloitan jo tikuttamisen.. Toivottavasti nyt tulisi ovis!! Ensi viikolla gynelle aika ja alkaa jännittämään, että mitä siellä tehdään tai mitä selviää..

Greippimehua on juotu tunnollisesti, mutta vielä ei mitään limoja ole näkynyt.

Mitäs mieltä olette sellaisesta, että voiko oma pessimistinen suhtautuminen raskautumiseen vaikuttaa raskaaksi tuloon? Siis kun aina puhutaan siitä että ei saisi stressata liikaa ja raskaaksi tulee heti kun lakkaa " yrittämästä" . Mutta jos onkin niinpäin että itse koko ajan miettii, että ei kuitenkaan tule raskaaksi? Onko se myös sitten stressaamista? Minulla ainakin on lähestulkoon koko ajan se tunne, että en tule raskaaksi. Toki sitä toivoo, mutta jotenkin vain tuntuu että ei niin oikeasti tule tapahtumaan. Ja nyt sitten aloin miettimään sitä, että vaikuttaakohan oma asenteeni omalta osaltaan tähän yritykseen..?

Annu_81, kp 6/27, yk 4

Vierailija
90/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo Em, jolla tuli kanssa täti kylään kellon tarkkuudella! Nyt on taas pieni ihminen nujerrettu ja olo on paha, miks ei meille??? ottaa kyllä niin pannuun ettei tosi oo... Mulla on kanssa koko ajan olo ettei tule ikinä onnistumaan, en tiedä miks, mutta näin se vaan on. Odottanut ja toivonut niin kauan... Mulla on ollut vauvakuume varmaan viimeiset 10vuotta ja nyt vihdoin, kun mies on mukana projektissa niin se ei onnistukaan, eli kp 5 lähtee nyt käyntiin (siis ajoitettua yritystä, mutta pillerit olen jättänyt pois jo viime kesänä häiden jälkeen...) Eli tämmöistä täällä...

Pahoittelut jälleen kaikille kohtalotovereille! Ei ole reilua ei!

Jos nyt jotain positiivista hakee niin saampahan pysyä samassa pinossa, eli LA (jos seuraavassa kaikesta huolimatta tärppäisi) olisi 29.1 (jos kierto 28pv), 30.1 (jos kierto 29pv) tai 31.1 (jos kierto sen pisimmän mitä ollut eli 30pv). Nyt siis jäi 29:n päivään.

Oon tosi pahoillani, että mulla ei taas oo muuta, kun oma napa asiaa... Nyt kyllä todella tekis terää jos tulis edes muutamalle +, toki toivon sitä kaikille tammimammoille sydämeni kyllyydestä!

Em kp1/28-30 :(

Vierailija
91/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu,

Annu,

kai tuo ajattelu on just sitä mitä ne sanoo siksi stressiksi mitä pitää välttää ;) Eli kun ajatukset kokoajan pyörii raskautumisessa tai pikemmin siis ei-raskautumisessa niin mahikset kai heikkenee, jos on stressiherkkä kroppa, no en tiiä onko se täysin vedenpitävä juttu, mutta monet siis sanoo että kun lakkaa yrittämästä liikaa ja koittaa saada muuta ajateltavaa kuin sen " ainaisen epäonnistumisen" niin vois vaikka tärpätäkin,

no mutta onhan näissä pinoissa moni, todella moni, plussannut vaikka on ollut ihan epätoivon syövereissä monta kuukautta putkeen, että ei se stressaaminen ja pessimistinen ajattelu ihan kaikkea pilaa :)

Varmaan aika pieni mahdollisuus kuitenkin että juuri siitä johtuu ettei tärppää, luulen ja toivon ;)

Mä oon kans niin varma etten enää koskaan ole raskaana, tai varmin olen etten enää koskaan saa vauvaa :(

Mutta tosiaan niin moni on niin varma ettei onnistu ja silti joka kuukausi heistä moni alkaa onnellisesti odottaa ja saa heistä tosi moni vielä vauvan syliinkin asti, että kyllä mekin kuulutaan siihen porukkaan vielä joskus, ehkä jo tästä kierrosta molemmat :)

Mä oon siitäkin valmiiksi pessimistinen, että vaikka joskus vielä plussan saisin, niin kesken sen menee niinkuin edellinenkin, pelottaa jo ihan jos plussaan, että sitten ne negatiiviset ajatukset vasta alkaakin ja aiheutan sillä keskenmenon, tosin oon lukenut että keskenmenoa ei voi aiheuttaa millään ajatuksillaan itse...Että voiko raskautumistakaan sitten vastaavasti estää millään omilla " pahoilla" ajatuksilla, niin, en tiedä...

Tänään oon ollu aika ärtynyt koko päivän, tekis mieli testata mutta maanantaihin ootan, mies sanoi että hakee huomenna mulle sen testin mutta maanantaina aamulla " saan" vasta tehdä kun on ehkä tarpeeksi päiviä kasassa ovulaatiosta (jos sitä edes tapahtuikaan, huoh)...

No, tää viikonloppu ja sitten tiedetään, itkettää jo valmiiksi kun alkaa uusi pitkä kuukausi odottaa ja yrittää taas :( Sitten kun nyt täti tulee, niin meille tulee vuosi täyteen että ollaan yritetty toista lasta, yksi plussa elokuussa ja keskenmeno syyskuussa saatu aikaiseksi tän vierähtäneen vuoden aikana :(

No, ehkä nyt onnistuu, tuli ihan hirveän kova vauvan kaipuu kun kävin KELAn sivuillla katsomassa uuden 2008 äitiyspakkauksen kuvat, oli ihanan värisiä vaatteita ja se me saatais jos tässä nyt muutaman kierron sisään edes tultais raskaaksi :)

Tuo onkin melkein päivän ainut positiivinen ajatus, no onneksi on aika paljon töitä viikonloppuna, eilen kävin alustavasti katsomassa ja mitä huomasin niin työt kannattaa aloittaa jo tänään ja huominen ja sunnuntai on ihan täynnä hommaa silti, niin ehkä maanantai tulee siten nopeesti ja pääsen testaamaan sen surullisen kuuluisan negan, hah hah :/

amber kp24/26-30 yk7 (nollattu keskenmenosta)

Vierailija
92/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin apeat tunnelmat monella. Ei tämä itselläkään ole ollut mitään paraatimarssia. Vielä viikko sitten olin niin käsittämättömän iloinen ja onnellinen positiivisesta testistä sekä päivä päivältä vahvistuvasta viivasta, kunnes sitten.. Välillä tuntuu niin kovin epäoikeudenmukaiselta, miksi niin piti käydä. Toisaalta mietin myös sitä, että jos niin oli _ihan pakko_ käydä, niin onneksi niin aikaisessa vaiheessa. Suru saattaisi olla vieläkin suurempi jos niin olisi käynyt myöhemmin, esim vasta kuukausien päästä. Yritän pitää ajatukset edes suunnilleen valoisina ja kasassa, mutta se ei ole joka hetki ihan helppoa, sillä ei ole todellakaan mitään takeita siitä, saammeko lapsen ja jos, niin koska. Mulla tämä on edelleen päivä kerrallaan etenemistä. Jotenkin sanapari " syntymän ihme" on avautunut ihan uudella tavalla. Se, että saa terveen lapsen syliinsä, on jo sinällään yksi maailman hienoimmista asioista ja ihme, mutta se, että kaikki menisi jo ennen sitä täysin nappiin... Täytyy vain yrittää jaksaa, toivoa ja uskoa. Todella paljon voimia ja rutistuksia kaikille niitä tarviseville! Ei luovuteta.

Onnea haamuilijoille ja plussanneille!

Vierailija
93/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne saa valittaa ja purkaa pahaa mieltä! Nimenomaan tuota olen itsekkin miettinyt, kun olen tässä hommassa nyt ehkä liiankin tosissaan mukana. Voisi olla paremmat mahdollisuudet raskautua, kun osaisi ottaa astetta rennommin. Tai itse ainakin säästyisi siltä stressiltä, mikä aiheutuu oviksen bongailusta ja otollisten päivien laskusta. Sitä tulostakin saa kuitenkin aina vähän piinailla...

Mutta tosiaan, ei sulla tuon oviksen suhteen ole peli mitenkään menetetty! Jatka ihmeessä tikuttelua vaan =) Voimia!

Vierailija
94/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten heti tuli ikäviä uutisia:( Emmalle isot pahoittelut tädistä. Ei sitä tuskaa mikään helpota, vasta uuden oviksen tuntumilla on taas parempi. Tai niin ainakin itse koen sen. Mutta jos jotain positiivista hakee niin ainakin pysyt tammikuisissa. Ja se on kiva:)

Pinkspinks, täältä tulee sulle suuren suuri voimahali<3 Toivottavasti sun olo olisi jo parempi. Ja kuten shania sanoikin, just omien tunteiden purkamiseenhan tämä palsta on tarkoitettu. Ovisnegat, ja niiden testien tulkitseminen yleensäkin, on aivan hermoja raastavaa. Kuinkas pitkä sun kierto olikaan yleensä... että pitäiskö sen oviksen olla näihin aikoihin? Tsemppiä sulle, ja kyllä se voi kuule ihan hyvin tärpätä huolimatta noista epäonnisista testeistä! Joten peittojen heiluttelua vaan! :)

V80: Greippimehusta kyselit. Itse olen lukenut, että kierron alusta ovikseen asti (ja jotkut juo koko kierron). Ja noin lasillinen päivässä olisi riittävä. Tuota reseptiä mä olen noudattanut:)

Sitten sitä omaa napaa.

Eli olo ony H Y V I N jännittynyt. Haluaisin mennä nyt heti nukkumaan, että aika kuluisi nopeammin. Alkaa olla sellainen tunne, että testaan huomisaamuna (JO), kun en malta odottaa. Jos se nega sieltä tulee, niin enpähän 24/7 ainakaan mieti olenko vai enkö ole raskaana. Joten.. pöydällä odottaa kotitesti.fi:n herkkä puikkotesti aamua:)

Pelottaa ja jännittää ja vaikka mitä samaan aikaan. Toivon, mutta en usko.... Vaikea selittää, mutta luultavasti te kaikki ymmärrätte mitä tarkoitan. Mahaa on nipistellyt ja rinnat on arat. Tää mahanippailu... väittäisin ettei tällaista ole ollut yleensä. Mutta kun en ole kunnolla kaikkai pms-oireita (tyhmä-minä) kirjannut aiemmissa kierroissa, niin varma ei voi olla.

Aamulla olen ehkä hiukan viisaampi:) Vaikka JOS olisinkin raskaana, niin eihän se testi silti välttämättä vielä huomenna mitään näyttäisi... Ympyrää kuljen:)

Toivottavasti kaikki saa vähän piristystä ja jaksamista viikonlopusta ja auringosta! :)

tikru. kp27/(27-)30 dpo12 yk2

Vierailija
95/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuli pahamieli kun luki teidän kirjoituksia.

ISO sylillinen voimistushaleja jokaiselle tädin yllättämälle ja muuten vaan ressaantuneille odotuksen odottajalle! Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Ainakin yritän uskoa niin. Omankin mielen matalaksi vetää eilen tehty negatesti. Toivon niin kovin vielä että viikonlopun jälkeen ei täti ois vielä tullu ja uutta testiä tekemään. En oikeen uskalla kun nii masensi tuo edellinen. No pakko jatkaa toivomista.

Voisko joku olla niin ihana että laittais meille iloisen plussa- uutisen. Se taitaisi luoda toivoa meihin muihinkin!=)

Tsemppiä kaikille!

=Putulinius= kp 23/ 28? yk 1

Vierailija
96/131 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaaa TIKRUlle paljon peukkuja huomisaamuun dbdbdbdbdbdb!!

Tule heti ilmoittamaan miten kävin, tietenkin +++

Tinttana76 ja V80 pahoittelut tädistä, mutta tervetuloa tänne tammikuisiin. Toivottavasti nyt onnistaa teitäkin!

Pahoittelut tädistä teillekin Kitteni81, emmuli81, Anna061. Nyt vaan hetken hengähdys ja sitten taas peitonheilutukseen.

AnniHelen@ ja Shania07 toivottavasti ovikset aikaiset simpat tuottavat +++ uutisia. Niitä kovin mielelläni päivittäisin lisää tuonne esittelypinoon.

2poj@näiti, hui onpa kalliita verikokeet yksityisellä. Kyllä itsekin on hieman miettinyt miten paljon rahaa kuluu kun ostelee ovistikkuja ja raskaustestejä ja aina saa pettyä...9kk menossa.

amber04 toivon todellakin, että saisit kokea onnenlahjan pian. Paljon plussatuulia sinulle ja jaksamista. Ymmärrän, että varmasti kestää pitkään toipua keskenmenosta, vaikka raskaus ei olisi kovin pitkälle kestänytkään.

Pinkspinks jatka vaan tikuttelua, mulla menee ihan samalla tavalla kuin sinullakin...välillä on vaan pissa eri vahvuista niin kuin mimmi75 kommentoi. Kyllä se sieltä vielä tulee, ei välttämättä samana päivänä kuin edellisessä kierrossa. Mullakin oli kerran ovis kp23 ja sit taas viimeksi kp16. Eli aika paljon eroa. Tosin on mun kierrotkin olleet eri mittaisia.

Mimmi75 pikaista paranemista sinne vatsatautisille. Toivotaan, että sinulla jatkuisi edes kuvotus tuosta taudista ;) ...siis raskauden merkkinä.

En nyt muista ketkä kaikki täällä oli hieman mieli maassa, mutta samoja tunteita täälläkin on. Välillä tulee niin turhautunut olo kun joka ikinen kuukausi vain pettyy.

Päivittelin tuota meidän tammimammat esittelypinoa ja meitä on yhteensä 53!! Aika paljon. Yksi plussa on vasta saatu, joten laitetaas naiset[color=red]++++++[/color]niihin meidän raskaustesteihin tässä kuussa!! Olisi mukava päivittää plussauutisia :)

ON:Täällä tikutellaan ovista...tiedän aloitin tikuttelemaan hieman liian ajoissa, mutta kun ei jaksa odottaa. On edes jotain mitä touhuta ;) No täällä jatketaan ovisbongausta, ei muuta ihmeempää.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Lila82 kp11/29-38 yk9

Vierailija
97/131 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille, tsemiä yrityksiin, peukkuja jännääjille ja pahoittelut tädin vierailuista!!

Ja heti omaa napaa. Siispä täällä en ole moneen viikkoon käynyt, kun töissä ollut kauhea härdelli ja muutenki sattunu kaikenlaista ja ovis meni niin sanotusti ohi, kun just sillon ei tapahtunu mitään... Joten en jaksanu täällä roikkua, kun ajattelin ettei mitään sanottavaa ole. Tai niin mä luulin, siis että meillä oli välikuukausi... Siis pupuiltiin kp 11 ja sitten ei tapahtunutkaan mitään yli viikkoon. Olin ihan varma, ettei mitään mahiksia ja tätiä kiltisti odottelin. MUTTA nyt kp 31/27-30 eikä näy ei kuulu. Tässähän alkaa pikkuhiljaa jännittää.. Viikolla oli mahassa menkkatunnetta ja rinnat kipeät, mutta eilisillan jälkeen ei mitään. Nyt suht normi olo. Ajattelin että jos tekisin testin huomenna, kun mieskin olisi sitten kotona.

aurinkoista viikonloppuaamua ja jännäämistä

hömppä kp 31/27-30

Vierailija
98/131 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen. Olen seurannut teidän juttuja, mutta en oo osannu mitään kirjottaa. Km:n jälkeen oon vaan odottanu menkkoja ja luulin niiden alkavan jo paaljon aikaisemmin. No, tänään vasta alkoivat kp 30, eli sainhan sen la-toiveen tammikuulle kuitenkin! Eli nyt päästään keskenmenon jälkeiseen yrityskiertoon nro 1 ja toiveikkailla mielillä greippimehua siemaillen...

Pahoittelut teille, joilla menkat on alkaneet. kurjaa.

Itsellä ne oli tällä kertaa enemmän kuin odotetut, mutta sitten viimeistä kertaa. Enää ei tarvitse tullakaan :)

T. Jaffa

kp 1/26 yk 1 !!!!

Vierailija
99/131 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressistä ja sen vaikutuksista oli monet puhuneet... Mä jossain vaiheessa koetin ottaa selvää, onko tuolla oikeasti mitään pohjaa. Löytyi jotain tutkimuksia ja artikkeleita, ja mun oma loppupäätelmä niistä on, että jatkuvasti kohonneet stressihormonit (kuten adrenaliini) saattaa heikentää hedelmällisyyttä, mutta ei ole pitkään jatkuneen lapsettomuuden ainoa syy. Oikein kova stressi voi tietysti estää ovulaation ja vaikuttaa muutenkin hormonitasapainoon, niin että raskautuminen vaikeutuu, mutta ilmeisesti myös ovulaation tapahtuessa normaalisti stressi voi vaikuttaa negatiivisesti raskauden mahdollisuuksiin.

Mun tulkinnan mukaan stressi voi siis olla se pieni ratkaiseva tekijä, mutta toisaalta mitään selvää syy-seurausyhteyttä ei ole vahvistettu. Olen kyllä omalla kohdallani miettinyt, että jatkuva stressi ei ylipäänsä ole terveellistä ja siitä pitäisi pystyä pääsemään eroon. Tai tasapainottaa elämää jollain rentouttavalla sekä kohottaa kuntoa ja samalla stressinsietokykyä. Mua vaan stressaa kaikki menossa olevat endo- ym. gynetutkimukset, tai lähinnä niiden odottelu ja samalla jatkuvat oudot kivut ja oireet. Vaikea saada ajatuksia pois, kun lähes koko ajan tuntuu kehossa jotain outoa...

No ehkä tässä kierrossa voisi yrittää ottaa rennommin... Koetan ajatella, ettei kyse nyt ole tammivauvasta vaan jos tämän vuoden puolella nyt tulisin raskaaksi niin se olisi hienoa. Kyllähän se pettymys aina tulee, mutta edessä on silti uusia mahdollisuuksia!

Ovista odotellen

syre kp 10/28-30, yk 3

Vierailija
100/131 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin hätäpäissäni sitten aamulla. Ja negahan se oli. Ei auttanut vaikka kuinka testiä väänteli ja käänteli. Nega se oli ja sellaisena pysyi. Mieli aika maassa. Tiedän kyllä, että luultavasti oli liian aikaistakin: viime kierrossa ovis oli samana kp:nä kuin nyt, ja kierto 30pvää. Luulen että niin olisi nytkin. Joten testasin 2pvää ennen odotettua kuukautisten alkamispäivää. En heitä vielä pyyhettä kehään:)

Hömppä82, ihanaa lukea että sulla on toiveikas olo! Ja niin on kyllä syytäkin! Kerropa sitten heti tulos:)) Plussaonnea oikein roppakaupalla!! ++++++++++++++++++++++++++++++++++

Muillekin RENTOUTTAVAA viikonlopun alkua:)

tikru. kp28/(27-)30 dpo13 yk2