Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*~TAMMIMAMMAT , viikko 17 ~*~*~*

21.04.2008 |

Tästä se lähtee käyntiin, ensimmäisten tammikuisten piinaviikko...

Oikein paljon plussaonnea piinailijoille!

Onnea kaikille oviksen metsästäjille!

Odottajille kärsivällisyyttä ja hyvää mieltä kaikille!

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se piinaviikko sitten lähti käyntiin. Minkäänlaisia oireita ei mulla ole ollut taaskaan, jos ei sitten pientä vihlontaa rinnoissa lasketa. Eli aika varma olen, ettei vieläkään meille ole kiinnittynyt mukaan pikku kaveria. Sunnuntaina pitäis tätskyn tulla kyläilemään, mutta tietysti toivotaan että pysyy poissa. Onko muilla piinailijoilla ollut mitään merkkiä raskautumisesta?

-wenla- kp 19/25

Vierailija
2/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei piinaviikko alkanut mitenkään lupaavasti. Menin jo tänään testaamaan ensimmäisen kerran dpo9 ja negahan sieltä tuli. Mulla on lauantaista asti ollut lievää pahoinvointia. En ajatellut sen olevan sitä toivottua pahoinvointia, koska mun mielestä alkoi siihen nähden vähän liian aikaisin. Lisäksi mulla on joskus ollut pms-oireena pahoinvointia ennen menkkoja. Mutta jotenkin sitä sain yön aikana heitettyä toiveet korkealle kun päätin aamulla testata. Väkisinkin mieleen tunki ajatuksia, että mitäs jos se on plussa ja miten kerron miehelle jne... Joten olihan se nega tas kylmä rätti kasvoille. Voihan se vielä plussaksi muuttua, mutta en oikein jaksa uskoa.

Toisaalta näissä pettyneissä fiiliksissä tunnen itseni todella itsekkääksi kun niin kovasti toivon meille toista lasta. Olen jo nyt saanut niin paljon, minulla on ihana mies ja niin ihana terve taapero kotona, olen jo saanut tulla äidiksi. Teille esikoista yrittäville toivoisin niin kovasti omaa nyyttiä syliin!

Pahoitteluni tästä kovin omanapaisesta ja negatiivisesta viestistä.

Emma_80 ja -wenla- olivat ainakin myös piinailemassa tällä viikolla. Oikein paljon plussaonnea teille ja kaikille muillekin piinailijoille, joita en nyt muistanut.

Mimmi75, toivottavasti olet jo sannut plussan ovistestiin tai ainakin saisit sen lähipäivinä!

Itse suosittelen lämpimästi kaikille oviksen metsästäjille aamulämmön mittausta vaikka ovistestien rinnalle. Ovistestillä saa tiedon lähestyvästä oviksesta ja lämmönnousu sitten varmistaa tapahtuneen oviksen.

anna061 kp?? dpo9 yk4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet Tammikuiset!

En viime viikolla ehtinyt paljoa palstailemaan, joten olen vähän pihalla pinomme tapahtumista. Yritän tällä viikolla kirjoitella sitten viime viikonkin edestä :)

ON: Ei mitään uutta tai ihmeellistä. Kp:t vielä sellaisissa lukemissa, ettei mitään raportoitavaa. Tällä viikolla alkaa kuitenkin oviksen tikuttelu, onhan sekin jotain ;) Tosin minulla ovis on aina ollut melko myöhäisessä vaiheessa, joten h-hetki on luultavasti vasta viikonloppuna. Eipä tarvitse keksiä ohjelmaa loppuviikolle.. ;)

Tsemppiä kaikille piinailijoille, ja aivan hirvittävää plussamyrskytuulta Tammikuisten pinoon!

-PP kp10/27-28

Vierailija
4/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullu ovisplussaa, ja itseasiassa tikut loppui perjantaina, niin en ole voinu tikutellakaan! Mutta oireita oli, ja ihan oikeasti, ei mitään kuvittelua... Toiveissa on, että viikonlopun pupuilut olis tuottanu tulosta. Gynehän mulle arvioi toissa viikon torstaina, että ehkä noin reilu viikon päästä olis ovulaatio (jos on), niin se olisi ollut nyt viikonloppuna. Aloitin vaan nuo tikuttelut turhan hätiköiden... Olisi pitänyt malttaa säästää tikkuja pari päivää eteenpäin, niin olisi riittänyt pidemmälle!

Vierailija
5/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana taas alkaa jännäämään muiden puolesta ja vertailla mahdollisia oireita... Toivotaan nyt hirmu paljon niitä plussia!!! Päästään sitten samalla tutulla porukalla jatkamaan tuolla odotuspuolella. Jooko?

Mulla " alkuperäisen suunnitelman mukaan" piti testauspäivä olla ens lauantai. Siis, kun olen syöny clomeja ja oletus oli, että ne olisi säännöllistäneet kierron siihen noin 28 kiertopäivään, mutta kun ei se mennytkään niin... Nyt sitten testaan aikaisintaan vapun jälkeen!

).( Ovis oli ehkä mahdollisesti viikon lopulla. Ovisoireiden tapaiset alkoi torstaina ja kesti lauantaihin. Lasken nyt, että se olisi ollut lauantaina. Pupuiltiin to, pe ja su... Toivottavasti nyt oikeasti ovuloin, että olis edes mahdollisuuksia raskautua... Olis kyllä kiva, kun olis pikkasen enemmän perillä, mitä omassa kropassa tapahtuu!

Mimmi75, kp.24/?? dpo2(?), yritystä elokuusta -07

Vierailija
6/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin piinaillaan, ja jatkuvasti tutkitaan ja kuunnellaan omaa kroppaa, että oisko nämä nyt raskausoireita vai alkavien menkkojen oireilua. Tämä on tosiaan ensimmäinen luomukierto pillereiden jälkeen, ja lämpöjen ja oireiden mukaan ovis oli jo kp 7-10. Pupuilua harrastettiin kovasti kp 7-9, mutta sitten mies lähti kertausharjotuksiin :( Että hommat jäi siihen.. ja jatkuu vasta viikonloppuna...

Mutta toiveet on silti korkealla, koska oireita on jonkun verran. Mutta luin just päiväkirjaa edellisestä vauvan yrityksestä, niin nuo oireet voi viitata ihan kumpaan vaan... menkkoihin tai raskauteen. Saas nähdä kuinka käy :)

Mies tulee tosiaankin takaisin perjantaina, ja ajattelin tehdä ekan testin silloin aamulla. Jos vaikka olisi sitten iloisia uutisia kerrottavana :)

bambiino kp 15/23? yk 1

Vierailija
7/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella näyttääkin olevan piinaviikot käsillä! Oikein paljon plussasäteitä! :)

Nyt tulee vaan omaa napaa ja paljon:

Minullahan alkoi nyt 5. clomikierto ja ovisplussan pitäisi tulla lauantaina. Eilen illalla mies muisti kertoa, että onkin sitten perjantaista sunnuntaihin työmatkalla :( Ja maanantainahan mulla olisi sitten kontrolliultra, ja osastonhoitaja sanoi, että jos plussa tulee ennen maanantaita, niin ei sitten tartte enää tulla. No, ensiksi mun täytyy nyt koittaa saada mies siirtämään työmatkaa tai sitten ei auta kuin ajoittaa siementämiset torstaille tai perjantaiaamulle ja toivoa plussaa joko aikaisemmaksi tai myöhäisemmäksi. Tosi kurjaa, kun tiedän, että ovistesti on kuitenkin plussaa juuri lauantaina kp 14. En saa enää syödä kuin tän ja ensi kierron clomeja, joten tosi huono tuuri, että sitten mies ei olekaan kotona juuri oviksen aikaan...

Aion kyllä mennä maanantaina sinne ultraan, vaikka plussa tulisikin aikaisemmin. Sanon vaikka, että tikut loppui kesken tai että en saanut plussaa. Haluan kuitenkin päästä kasvotusten lääkärin kanssa keskustelemaan, että olisiko mahdollista ensi kuussa kokeilla inseminaatiota ennen kuin pistävät polin koko kesäksi kiinni.

Rizza kp 9/30, yk 25

Vierailija
8/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla sitten olis mitään mahdollisuutta lähteä miehesi mukaan reissuun? Tuo on kyllä niin turhauttavaa jos joutuu jättämään yhden kuukauden välistä, varsinkin kun sulla on vielä nuo clomitkin nyt käytössä. On niin epistä, että kaikki hoidot pysähtyy kesän ajaksi ja toiveet senkuin lykkääntyy eteenpäin. Eihän siinä pysty kesästäkään nauttimaan tosissaan, kun jotain puuttuu. Kesä kun muutenkin olis parasta aikaa tulla raskaaksi. Näin ainakin olen käsittänyt, että kesäaikaan ihminen olisi hedelmällisimmillään.

).( Jännityksellä odottelen ehdinkö ovuloida ajoissa, kun olen lähdössä ensi tiistaina reissuun. Jos pystyn olemaan ajattelematta asiaa, niin pitäis olla ovis ohi jo silloin, mutta jos stressaan, niin pelkään että se lykkääntyy. :( Siinä tapauksessa pitää uskoa että simpat selviää hengissä.

-Annique, kp 9/24-29, yk15-

Vierailija
9/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnä kiitokset anna061 uuden pinon aloittamisesta ja pahoittelut negasta, mutta taidat kyllä olla aikaisin liikkeellä, joten kaikkihan voi vielä muuttua, negasta plussaksi bd bd :)

bambiino: Toivotaan että pupuilut riitti kp7-9 kun eikös ne simpat selviä hengissä useammankin päivän? :)

Rizza: :( voi surku.. nyt kyllä vaikka läpi harmaan kiven että miehesi työmatka siirtyisi!!

ON: -wenla- taisikin kysellä oireista.. no eipä ole näkynyt :(

tosin oletettu oviskin oli mulla vasta 5pv sitten niin onhan tässä aikaa :)

Ens kiertoon hommaan sitten tukuttain ovistestejä ja alan mittaamaan noita lämpöjä ihan kunnolla.

Pupuiltu ollaan joka ainua päivä että sen puoleen sais kyllä tärpätä, muuten tätämenoa on paikat siinä kunnossa että sairaslomaa otettava vauvanteosta :D

Sunnuntaina pitäis tädin tulla tupsahtaa joten varmaan perjantaina aikasintaan testaan.. viime kierrossa tuhruvuoto alkoi jo dpo9 eli jos niinkäy nyttenkin ni se olis perjantaina.. saas nähä!

mammmaa kp27/33 yk2 dpo5

Vierailija
10/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovisteltiin viikonlopulla. Oli sen verran mojovat oviskivut ettei ilman särkylääkettä selvinny. Nyt jännitetään pari viikkoa alkaako menkat. Odottavan aika on pitkä...

ukko tekee neljättä viikkoa älyttömän pitkää päivää töissä ja mulle iski se liikkeellä oleva flunssatauti. Kuumetta ja mieletön yskä. Poikakin luultavasti korvatulehduksessa.. Huoah..

-Kolmekamua kp 16/28

Vierailija
11/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo monella piinaviikko menossa, jänskää.TOIVOTTAVASTI mahdollisimman moni plussaa!!!

RIZZA:Tylsiä tollaset miesten työmatkat, ja vielä ihan väärään aikaan, plääh!!!Kyllähän ne simpat saattaa pitkäänkin säilyä toimintakykyisenä.

ON: täällä menossa tylsimmät päivät...vasta menkkoja odottelen loppuvaksi, tylsäätylsää. Voi olla, että alkukierrosta olen hiljakseen, mutta loppukierrosta takuulla aktivoidun :)) Mutta teidän muiden plussat kyllä käyn lukasemassa.

Tsemppiä kaikille.

t.HOPE-a kp 4/26-29 yk 7

Vierailija
12/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi kurjaa, jos mies sattuu olemaan just sillon matkoilla kun sitä eniten tarvittais :(

Matkalle mukaan vaan, jos suinkin mahdollista ;)

Me kun ollaan molemmat opiskelijoita, niin ei ole noita työmatkoja riesana. Aikataulun voi yleensä tehdä itselleen parhaiten sopivaksi.

Laskeskelin juuri, että minä pääsen testailemaan äitienpäivän kynnyksellä (pe/la). Juhlapäivää vietetään sitten testin tuloksesta riippuen joko todella hyvissä tai sitten ei-niin-hyvissä tunnelmissa. Mutta siihen on vielä piiiitkä aika. Mukava päästä jännäämään teidän muiden testailuja ensin :)

Nyt taas koulutöiden pariin. Ciao!

-PP

Vierailija
13/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet piinailemvat jo, toivottavasti loppuviikosta saadaan ekat plussat, joten voitte sitten vetää meidät loput odotuspuolelle mukaan!!

Olen vähemmän kirjoitellut toistaiseksi, mutta toivottavasti huolitte mukaan...=) Tällä palstalla harvemmin intoillaan tätin tulemisesta, mutta mä oon innoissani siitä tänään, koska tästä saatiin se eka yk käyntiin...=)=) Tosin ehkäisynä on ollut pillerit, että saas nähdä kuinka onnistuu, mutta toiveet on korkealla...=)

ON sen verran, että olen ihan onneton bongailemaan oviksia, mulla ei koskaan ole ollut mitään tuntemuksia siitä. JOko pitää pupuilla tasaisesti koko kuukauden tai sitten tutustua ovistikkujen ihmeelliseen maailmaan, niistä ei toistaiseksi ole vielä mitään hajua...

Pinkpinks (ja muuta opiskelevat tammikuiset jos teitä on): Sä opiskelet myös? Kuinka sulla opiskelut kestää? Mulla meinaan myös opiskelut kesken, mutta vauvakuume on molemmilla sen verran korkealla, että pidän vain välivuotta (tai opiskelen etänä mahd. mukaan) jos tämä kuume tuottaisi jotain tulosta...=)

Sofi kp1-28 yk1

Vierailija
14/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaapa kanssasisaret teinkö virheen tilatessani raskaustestejä kotitesti.fi- osoitteesta....? Puikkomallisia valitsin, mutta en tiedä yhtään millaisia ovat, tarkoitan etten ole kuullut kenenkään niitä kokeilleen.

Tuntuu hullulta että ens viikolla vois uskaltaa jo testata, ellei täti kipitä luokseni ei-toivotulle vierailulle.

Valistakaapa myöskin jos suinkin viitsitte,että millon kannattaisi alkaa testaileen, kun oletettu ovis oli joko 16 tai 17 pv? Tällä hetkellä mieli tekee temppuja kovaan tahtiin, kun maha vihloo ja paineentunnetta on ollu pari päivää. Ei kait se ois vielä edes mahdollista...? KOvasti kyllä sisarusta ja toista aarretta tänne haluttais ja alkuvuoteen kun sen vielä saisi..oih...ja näin sitä lähdettiin taas unelmoimaan....pitkä on tosiaan odottavan aika...huoh...=)

Antakaa anteeksi ulinat ja koitetaan kaikki tsempata kovasti toisiamme, niin eiköhän ne pienet aarteet ilostuta meidän jokaisen arkea tulevaisuudessa! =)

Kaikkien plussauutisia iloisesti odotellen:

Putulinius ni ja nyt mie kokeilen ku ohjeitakin sain... eli.... kp 19/ 27-28 yk 1

Vierailija
15/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kyllä kun kierron loppu... ja piina.. taas lähenee:) ihana kamalaa.

sofi121 (toivottavasti muistin nimimerkkisi oikein), täällä myös yksi opiskelijapariskunta:) Eli jos piakkoin raskautuisin niin opiskelut jäisi multa hieman kesken lapsen syntyessä. Jos taas hieman pidempään kestää, niin mä valmistun mutta mies opiskelee. Ja jos kauan menee tärppiin... No, sitä en tahdo vielä edes ajatella. Meillä oli myös se tilanne, että oli tarkoitus odottaa niin, että oltaisiin aloitettu yritys suunnilleen niillä main että olisin valmistunut ennen raskauden puoltaväliä. Mutta sitten se aikaistui... ja nyt vielä aikaistui:) Ja nyt on menossa yk2. Sellaista:)

Taitaa tulla varsin omanapainen viesti.. Vaikka eikös tämä palsta juuri siksi ole, tuntojen purkamiseen:)

Tänään ehkä kuviteltuja raskausoireita! En uskaltanu sanoa miehelle mitään, kun musta tuntuu että kuvittelin.. Olivat varmaan ilmavaivoja tai jotain:DD Mutta koko päivän siis on ollut ihme nipistelyä alavatsassa, välillä pieniä yksittäisiä " pistoksia" , välillä taas menkkamaista kipua, eli aika kovaakin kipua.

En vaan oikein uskalla ääneen edes toivoa mitään.. Pupuilutkin jäi niin kovin vähiin... Mut eihän sitä toisaalta tarvittais kuin yksi oikeaan osoitteeseen päätynyt sitkeä simppa:)

Tällaisissa pohdinnoissa tänään. Paljon on piinailijoita tällä viikolla! :) Mun siis tarkoitus testata vasta maanantaina, se on oletettu tädin saapumis päivä. Enkä viitsis tilata herkkiä testejä kun kaapissa on niin kovin monta tavallista:)

Joten saa nähdä kuinka kauan jaksaa jännäillä:)

tikru. kp23/(27-)30 dpo6 yk2

Vierailija
16/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Eli tänään tuli ovis. Eilen aamulla ollaan viimeks puuhailtu ja nyt odotan et mies kotiutuis että sais lähettää vielä satsin matkaan :D Muutaman päivän olen tuntenut jotain kipuja alavatsalla ja tänään sit selvä irtoomis kipu aamulla kymmeneltä. Olis tehny mieli soittaa miehelle et tänne ja heti. Noh, kait se munasolu siellä vielä nyt illallakin on..hehe

5.5 olis sit menkkojen alkamis päivä, eli piinailut siihen asti :)

Greippimehusta vielä sen verran että eipä ainakaan mun limat lisääntyneet sillä, kuivempaa tuntunut olevan kuin ennen :((

Vierailija
17/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa!

Toivottavasti ei keltään jää ovis hyödyntämättä. Kurjia noi aikatauluongelmat ovisaikaan. Aika säätöä se on meilläkin ollut, onneksi aina on saatu jotain aikaiseksi.

Putulinius: Oliko sun ovis 16. tai 17. päivä vai kp 16 tai 17? Herkimmillä testeillä, herkkyys 10 IU, voi saada tuloksia 10 päivää oviksesta. Jotkut on saaneet väriä testiin jo 8 päivää oviksesta (eli dpo 8), mutta on aika harvinaista.

Ne sun testit on varmaan ihan ok. Jos niiden herkkyys on 25 IU tai sinnepäin, on aikalailla testien tuhlausta kovin paljon ennen kuukautisten alkua niillä testata.

Korjatkaa joku, jos on parempaa tietoa. Paljon plussaonnea Putulinius!

Tikru siellä jo jännäilee. Hyviä hermoja piinailuun :)

@lisella oli ovispäivä. Mulla samoin. Eilen sain plussan ovistestiin. O-plussasta seuraava päivä, ovispäivä, on ollut yleensä melko kivuton. Tänään mulla oli ihan jumalaton selkäsärky ja aristi myös. Johtuisko clomeista? Ei aikaisemmissa clomikierroissakaan ihan näin kivuliasta ovista oo ollut.

Nyt iltaa kohti kivut loppui. Ihan hyvin saatiin ovis hyödynnettyä. Päivä ennen ovisplussaa, o-plussapäivä ja päivä jälkeen. Nyt sitten vaan taas sormet ristiin ja piinailemaan.

Mukavia kevätpäiviä kaikille!

AnniHelen@ kp14 yk16

Vierailija
18/131 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas esittelypinoa eli [color=red]jos tulee muutoksia esittelypinoon, niin laittakaa 21.4 päivitettyyn pinoon viestiä, kiitos :)[/color] Ihan vaan punaisella, että kaikki huomaisi! Noh, en jaksa tänään enempää raapustaa. Jos huomenna kirjoittaisi enemmän.

Lila82 kp7/29-38 yk9

Vierailija
19/131 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että näin julmasti tunkeudun teidän kuukausipinoonne, mutta pakko kommentoida Putulinukselle noista testeistä :)

Mä ainakin tilasin omat testini kotitesti.fi:stä, puikkomallit! Se oli jotain 2 puikkoa/7,99e. Tai jotain. Ni ne sellaset ainakin oli ihan herkkiä testejä, just sen 10mlIU :) Vaikka niillä vissiin voikin testata jo tosi ajoissa, kun ovat niin herkkiä, ni mä testasin vissiin ekaa kertaa, kun oli kp25/26-27. En viittiny aiemmin testata, ettei olis sit tullu väärästä negasta turhaa pettymystä :) Niin, ja siis plussasin ERITTÄIN haaleasti tollon kp25, mutta plussasin kumminkin :) Pari päivää sen jälkeen tein toisen testin, ja jo oli selvempi, haamu, mutta selvempi :) Että ihan käypiä testejä ovat!

tikru. Jipppiii!!! Ihanaa, et oot osannu ottaa rennommin :) Mä täällä jo olinkin ihan ihmeissäni, et mihin oikeen oot kadonnu, kun mistään en sun kuulumisia löytänyt... :D Rentoutuminen on varmasti auttanut kuule, ja pupuilutkin on varmasti kohdallaan, kattelin niitä päiviä, mitä tonne aiemmin olit laittanu :) Koita kestää piinaviikon verran vielä, ja mä TODELLA toivon, että se plussa tällä kertaa napsahtais teille!! ♥

Nyt lähden täältä terrorisoimasta teidän pinoa :D Hyvää tiistaita itse kullekin tammivauvan toivojalle!!

.:Naranja:. rv 5+3 (hyvin on mennyt tähän asti tän viispluskolmosen kanssa, ei paljoo mitään oireita oo ollu, sellasia tappavan tuskasia siis, jotain pientä tietty :) 28.4. aion soittaa neuvolaan, ja sitten tää toivottavasti muuttuu hiukan konkreettisemmaks. Vaikka onhan tää näinkin ihanaa - tietysti! Noniin.... Heippa!!: )

Vierailija
20/131 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee ihan vaan omaanapaa, pahoitteluni..

Kyllä tää on nyt tympäsevää :( fiilikset on jotenkin ihan mitä sattuu.. Välillä semmonen olo et ois vaan pitäny oottaa sen aikaa et kierto palautuis normaaliks ja vast sitte alkaa yrittämään, mut sitten taas aattelee et jos joutuu pitkäänkin yrittämään ni hyvä aloittaa ajoissa.

Tällähetkellä en ees herättele toivoa plussasta kun lämmöt seilaa siksakkia ja oireita ei oo sitten vaikka kuinka yrittäis keksiä..

Niitä oireita tosiaan odottelen kun viime raskaudessa oireet alkoi vahvoina jo ennen menkkojen poisjääntiä.. uskoisin niin käyvän myös tulevissa raskauksissa.

Tämmösiä aatteita tiistai aamuksi!

Ainiin, Ptulinus: Kotitesti.fi on luotettava, toimittaa nopeasti kaikki tilaukset! Kotitestit.com oli se epäluotettava joka on tietääkseni lopettanut jo toimintansa..

mammmaa kp28/33? yk2