*~*~*~TAMMIMAMMAT , viikko 17 ~*~*~*
Tästä se lähtee käyntiin, ensimmäisten tammikuisten piinaviikko...
Oikein paljon plussaonnea piinailijoille!
Onnea kaikille oviksen metsästäjille!
Odottajille kärsivällisyyttä ja hyvää mieltä kaikille!
Kommentit (131)
kp:t tässä kuussa olikin 37 eikä 39.
Eli: Pötkö kp 2/28-37
Pötkö05: tervetuloa ja pahoittelut tädistä :( toivotaan tammikuun olevan sinulle juuri SE kuukausi :) Itse olen testannut liuskatesteillä ovista ja raskautta, ihan hyviä siis ovat kun plussaa olen saanut molemmilla. Puikkotesteillä olen testannut raskautta ja nekin on olleet hyviä. Liuskatestejä käytän itse koska ne on kuitenkin edullisempia ja ihan luotettavia.. ja tällä testaus määrällä teen henk.koht konkurssin jos en valitse edullisimpia testejä :D
tikru. Kanssasi samaa mieltä, naiset ovat kauneimmillaan raskaana!
Ja juu, niinkuin joku jo kotitesti.fi:stä kertoikin, niin testit tosiaan tulee seuraavana päivänä jos tilasit ennen klo.16.00, tänään siis pitäisi postilaatikkoon tipahtaa, ja sitten vaan yritän olla testaamatta ennen huomista, ei onnistu :D
-wenla- 1¿ raskaus- ja ovistestit?! häh? entäs toimituskulut? ja mihin ne toimitetaan?
Aliina: Sullahan on jännät paikat eikös tänään ole kp28/28?! toivotaan että plussaa tulee :)
Lila82 kiitos ymmärtäväisyydestä.. taitaa tosiaan nää fiilikset heitellä ilosta suruun :) Tänään taas parempi päivä!
Anna061 Munasarjoissa tuntuvat kivut voi hyvinkin kertoa raskaudesta!! Joten elä pelottele itseäsi millään kystalla :) Mulla ensimmäisessä ja tähän mennessä ainoassa raskaudessa kipuili munasarjojen kohdalta tosi kovasti (toispuoleisesti) ja sanoinkin miehelle että kaikki ei ole nyt kohdallaan.. sitten tein testin ja plussa tuli että pamahti.. Sen jälkeen pelkäsin kohdunulkoista yms.. juuri niiden kovien kipujen takia, mutta kaikki oli niinkuin pitikin, eli kuuluu raskausoireisiin :)
ON: Mitään oireita ei ole ilmaantunut, mutta kuten tuossa jo tikru.lle mainitsin, niin tänään pitäisi testejen saapua :)
Aivan ihana ilma tänään ja se saa niin pirteälle tuulelle!!
Toivon hyvää keskiviikkoa kaikille!
mammmaa kp29/33? yk2
Ehdin jo käydä täällä vilkaisemassa jo aiemmin. Tänään alkoi menkat niinkun vähän jo arvelinkin niiden tulevan. Vaikka oireita oli vaikka muille jakaa. Ehkä hormoonit ovat nyt vasta palautumassa vaikka pienin on jo 1v 7kk. Vai tämä kevätkö sen tekee?
Elikkäs uusperhe ollaan. Lapsia on tällä hetkellä viisi. Miehen lapsia on kolme: kohta 14v, 12v. ja 11v. Ja yhteiset lapset on 2v 9kk ja 1v 7kk. Mutta kuitenkin mieli halajaa vielä yhtä lasta. Tyttöä toivoisin, mutta ei varmaan tule kun pokia on 4 ja vain yksi tyttö. Mutta terve lapsihan on pääasia. Kahdeksan kiertoa on yritetty. Yhdeksäs alkoi nyt. Minulla oli tämän vuoden tammikuussa endo epäily, mutta ei ole vahvistettu vielä mitään. Jos syksyyn mennessä ei ole tärpännyt, niin pääsen tutkimuksiin, jossa myös tuo endoepäily tutkitaan paremmin. Siis näin puhuttiin lääkärin kanssa.
La olisi 28.1.´09.
Täytyy lähteä pojan kanssa ulos. Esikoinen on 3krt/vko päiväkodissa.
Aurinkoista viikkoa! :)
mammmaa: Joo ne testit tosiaan 1¿/kpl ja postikulut 1¿. Tulivat mulla viimeksi jo seuraavana päivänä tilauksesta. En löytänyt sitä ilmoitusta suomi24:lta, mutta kyllä niitä viel on kaupan.
-wenla-
Tulin tänne tuolta o-puolelta kurkkimaan kuulumisia. Koralli olikin plussannut jo joku aika sitten, nyt toivoisi kyllä muillekin " pitkänmatkalaisille" plussaa! Etenkin Anniquelle toivoisin onnenpotkua! Josko se kevätaurinkokin vähän auttelisi :)
Paljon plussatuulia toivotellen
- bee 16+3 -
Meidän vauvatoiveet siirtyivät joulukuulta varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi tammikuulle.
Elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa, kivut ja pahin suru helpottaa sekä edes ajatuksen tasolla alkaa taas miettiä uusien ovistestien ostoa.
Nyt siis kp 4/28-33
-Christina
ja Christina84; mulla juurikin sama kokemus takana... ♥Voimia sinulle!♥
).( Tikuttelen ekaa kiertoa ja tänään pähkäilen viivojen voimakkuuksien kanssa. Joo, aloitin ajoissa ;) koska joskus on tuntunut nippailuja jo melko alussa kiertoa. No, aiemmat viivat on ollut heikkoja, selkeitä tulkita negoiksi. Tänään tuli melkein tasavahva viiva, mutta ilmeisesti positiivinen on joko tasavahva tai vahvempi. Muistan jonkun kirjoitelleen, että digitaalinen ovistesti olisi parempi, kun ei tarvitse vertailla viivojen vahvuuksia...
Noh, täytyy varmaan varmuuden vuoksi heilutella peittoja joka päivä! =D
Shania kp 11/28(-30) yk 6
[color=red]♥♥♥Puhtia petipuuhiin, onnea oviksen metsästykseen, plussapuhuria, kaikille tasapuolisesti oman tilanteen mukaan! =) ♥♥♥[/color]
Kuumeilen myös tuolla neliapiloissa, siis neljättä meille toivotaan. Toistaiseksi mennään tjot-taktiikalla, mutta tuossa kesän korvalla on tarkoitus alkaa tositoimiin jos tärppi ei sitä ennen käy.
Kierrot ei ole oikein vielä tasoittuneet, vaikka pillerit jätin viime kesänä. Mutta selkeästi ovuloimattomat kierrot on minulla hiukan pitempiä kuin ne hedelmälliset kierrot. Tunnen oviksen kyllä, joten siinä mielessä olen " kartalla" milloin kannattaa puuhailla. ;) Tämän kierron ovis pitäisi tuossa ensi viikon alkupuolella olla, jos on.
Plussaonnea tähän pinoon kaikille!
kaakaokirahvi
Tipuin tänään joulukuisista ja tänne matka käy.. ei kovin luottavaisena, mut kuitenkin eli yk 10 lähtee käyntiin :/ Huh aikas hurjalta tuntuu, vaikkakin onhan täällä valitettavasti vielä kauemminkin yrittäneitä ja teille toivoisin niin kovasti plussaa!
Mä en varmaan kauheesti kirjottele tässä alkukierrossa, et pidän sitten tota loppupäätä pystyssä enemmän :) Nyt täällä olikin jo ensimmäisiä piinailijoita, joten heti voin toivotella plussaonnea heille!!
Emmuli kp 1/30 yk 10
Tervetuloa uusille tammimammoille ja plussaonnea piinailijoille!
Pinkspinks, mä oon huomannu saman, että meidän " kotipino" on käyny kovin hiljaiseksi. En kyllä itsekään oo siellä viime päivinä käyny jorisemassa. Johtuu varmaan siitä, että porukka on jakaantunu kuukausipinkkoihin ja osa odotuspuolellekin. Mutta kiva nähdä vanhoja tuttuja täällä tammimammoissa ja saada uusiakin tuttuja ;)
Mulla on viime päivinä ollu vähän sellainen pelko persauksissa, että mitä jos joutuukin ihan hirveän kauan odottamaan raskautumista. Esikoista yriteltiin n. 1½vuotta (joka tuntui loputtoman pitkältä!!) ja toinen sai alkunsa heti kun haluttiin. Nyt kun ollaan tästä miehen kans juteltu, ollaan tajuttu kuinka onnekkaita ollaan, että saatiin nuo kaksi ihanaa pientä tyttöä. Täytyy vain olla onnellinen jo saamastaan ja toivoa, että oltaisiin jatkossakin onnekkaita.
Tässä kierrossa en aio tikutella ovista ja päätettiin, että hommaillaan silloin kun tuntuu siltä, eikä liiaksi mietitä otollisia päiviä. En usko että stressaaminen oikeasta ajankohdasta auttaa raskautumisessa. Pitää toivoa parasta.
Tärppionnea kaikille tammimammoille!!!!!!
Rhanna kp 6/25-26 yk 2
Eka omaa napaa. El miehen kanssa ollaan keskusteltu tästä toisen yrittämisestä ja hän on kyllä ihan suostunut siihen. Pelko siitä, että ei kuitenkaan oo mukana kytee silti tuolla takaraivossa..:/ Tänään viimeksi sanoi, että kai se on pakko suostua kun sovittu on..jeejee..:/
Ihania uutisia kuulin ystävältä tänään. Hän on raskaana!!! LA on tossa joulukuun lopulla, eli ihan alussa ollaan. Oon niiiiin onnellinen hänen puolestaan, mutta samalla itellä pelkoa, että jos ei ihan heti raskaudukaan ym.. Ois niin ihana olla taas samaan aikaan raskaana.:)
Joku mietti kystaa kun nippailee toispuoleisesti ja mulla tuli heti mieleen, etä mulla ainakin esikoisen kohdalla noi kiinnittymiskivut oli tosi kivuliaita, joten älkää vielä menettäkö toivoa. Se voi olla, että kaveri kiinnittyy siellä lujasti kohtuun kiinni, että pysyy loppuunasti mukana. Stemppiä!:)
Joillakin on jo piinapäivät..voi jukra..toivottavasti sieltä tulee paljon plussauutisia. Eiks jotkun sano, että aurinkoisina kuukausina naiset raskautuu helpommin. Toivotaan, että pitää paikkansa meijän kohdalla!:)
Nyt pitää lopettaa ja alkaa seurustella ton minimiehen kanssa! Hyvää illanjatkoa kaikille!=)
T. Daim yk1 7/31
Tein äsken rfsu. n raskaustestin ja siihen tuli ihan hirveän haalea haamu!! Mun mielestä siinä on rippunen väriä, eli ei ois pelkkä viivanpaikka. Ennen kun olen kyseisellä testillä testannut, on joskus tullut viivanpaikka, mutta se on ollut juuri ja juuri nähtävissä ja valkoinen ja tuossa on minun mielestä hiukkanen väriä ja näkyykin paremmin kuin pelkkä viivanpaikka. Onko mulla nyt sitten tärpänny??!!
Tein ruokaa, niin en ole varma katoinko tuo 30minuutin sisällä tuon tuloksen, omasta mielestä katoin. Pitänee huomenna testata aamuvirtsasta. Voi apua, jos tää nyt on sitä itteesä :D
Pitäkää tytöt peukut pystyssä!
Toiveikas Kitteni
Kitteni: Jännät paikat sulla siellä. Niinhän se on et haamutkin on niitä plussia. Mikä kp sulla olikaan nyt? Toivotaan että aamulla saat sit selkeemmän plussan jo. Saatas täällä tammimammojenkin puolella ekat plussat :)
Peukut pystyssä sulle et olis nyt sit " sitä" :D
Ja muillekkin, jos on muita uusia liittynyt mukaan.
@lise: mulla huitelee kiertopäivät jo 59: ssä! Lopetin pillerit 2kk sitten ja olin ihan varma etten oo ovukoinut tässä kierrossa, pupuilutki jäi vähäisiksi, eli siis todlelinen ihme on, jos tosiaan oon jo nyt raskautunut! Viikonloppuna mulla tuli sellasta vaaleanpunaista vuotoa ja lähinnä vain pyyhkiessä ja loppu tosi nopeasti.
Täytyy nyt vaan pysyä tyynenä ja aamulla testata uudestaan, toivottavasti viiva vahvistuu!
Jänskättää tosiaan ihan kaikkien puolesta, jotka alkavat kohta testaileen!
Voi kun sitä toivoo kaikille niitä ihania kahta viivaa!=) Koitetaan pysyä positiivisina!
Kiitokset kaikille vastauksista. Ihanaa kun saa avun kun sitä tarvii!=)
Kuka sitä kyselikään nii tarkoitin niillä 16 ja 17 päiviä. Siis 16-17 pv tätä kuuta oli ovis. =)
Tosiaan tilasin sietä kotitesti. fi ja sellaisen paketin jossa oli 2kpl puikkoa ja ilmeisesti sitten just niitä herkkiä. Maksoi jotain 7,70 tai sinnepäin. Eli ihan hyväksyttävä hinta mun mielestä. Paha vaan toisaalta kun ne tuli kahes päivässä kun illalla tein tilauksen ja nyt ne huutelee mua tuolta vessankaapista...iiks....ei saa alkaa liian aikaisin...ei saa...vai uskaltaisinko sittenkin...?=)
Voi ilmoitetelkaa heti kun testejä alatte tekeen niin kai sitä sitten itsekkin uskaltais ja tosiaan nnnnnnnnnääääääääääääääääääääiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon plussa-taikaa joka iikalle!
Putulinius
Ja kun aiemmin niistä oireista laitoin, mahakipuiluu sun muuta, niin nyt tuntuu että kuvittelin kait kaiken. Ei oo nyt ainakaan ollu mitään..=(
On se kumma kun ihminen vapaaehtoisesti toivoo itselleen ja muille=) pahaaoloa! MUTTA vain sellaista jonka vaava aiheuttaa!
Suuri kiitos kannustuksesta ja tsemppauksesta noiden mun pelkojen suhteen! Mammaan ja Daimin kokemukset sai taas omat toiveet nousemaan korkealle. Jos ei ole nuo kivut raskateen liittyviä, niin toivottavasti silti ihan luonnollisia.
Tosin sen verran pessimistisesti suhtaudun, että varasin tänään jo gynelle ajan niin saa ultrata munasarjat. Otin ajan vapun jälkeen, niin on sitten ne menkatkin jo loppuneet.
Hiukka pessimistiset fiilikset siis silti. Kyllähän se toivonkipinä on, sillä jotain oireita on. Mutta joka yrityskierrossa olen jossain vaiheessa kuvitellut jo olevani raskaana kun oireet on ollut edelliseen kiertoon verrattuna erilaisia. Ja sitten on kuitenkin menkat alkanut. Olis ihan reilua, että pms-oireet olis joka kierrossa samanlaiset! Nyt niitä mahdollisia oireita on kaikenlaiset mahanippailut (tänään toispuoleista munasarjakipuilua on ollut vähemmän, mutta hetkittäin jotain muita nippailuja), rinnat lähes kainaloista arat sekä ajoittainen pahoinvointi.
Nyt oli kauhean omanapainen viesti kun ei väsyneenä jaksa kommentoida muita, pahoittelut siitä!
Mutta sen verran kuitenkin, että jännityksellä jään odottamaan Kitteni-81 aamun testitulosta, kyllä se varmasti plussa oli kun viivassa oli väriä! Mutta toivottavasti saat olla aamulla jo aivan varma!
anna061 dpo 11 yk4
Ihan ekaksi Kitteni-81!! Tuus kertoo tuloksia!! bd bd bd Mul on täällä sormet ja varpaat ristissä sun puolesta!
Ikävää toivottaa niin moni tervetulleeksi tuolta joulukuisista :( Mutta tervetuloa kuitenkin ja paljon tärppi onnea tähän kiertoon!!
Shania07: Jostain luin et myös ovistestin selkeä tummuminen kertoo oviksesta, kun sitä varsinaista kunnon plussaa on niihin hankala saada, meinaan se LH huippukin on nopeasti ohi, esim. aamulla testattaessa plussa, mutta iltapäivällä jo haamu eli nega.. Elikkäs se saattaa mennä ohi niin ettei sitä " saa testille" .. Olipas hankala sepustus, toivottavasti ymmärsit pointin :)
Rhanna: Oon suunnitellut samaa.. tosin suunitelmani muuttuu päivästä toiseen :) Eli tällähetkellä meinaan jättää ovistestit ostamatta ja testaamatta ens kierrossa ja muutenkin ottaa rauhallisemmin, jos se vaikka auttaisi plussaukseen.. :D
Anna061: Sullahan on tosi lupaavat oireet! Nyt vaan peukut pystyyn että plussaat! Toivotaan, että gyne toteaa kaiken olevan ok, ja mahdollisesti vaikka ultraavan vähän kohtuakin, jos sielä köllöttäisi pieni ihme ;)
ON: Silmät ristissä, viime yö meni pipariksi :( Nelikuinen esikoisemme päätti herätä 3krt syömään (normi yönä 1-2krt) ja tuttia laitettiin vähän väliä suuhun ja kitistiin masua.. kiinteiden aloitus taitaa vähän kovettaa mahaa.. noh kaikenkaikkiaan herättiinkin sitten jo 05.30.
Oireita..raskausoireita ei ole kyllä, ei vaikka kuinka toivoisin..
Täti-oireita kyllä.. eli tissit taas painoi aamulla ja alamaha kipuilee juuri niinkuin aina pariapäivää ennen menkkoja.. Enpäs suostu masentumaan, vaan kohti uutta kiertoa sitten luultavimmin maanantaina!
mammmaa kp30/33 yk2
Niin, lupaavista oireista huolimatta tais menkat alkaa tänään. Tuhrulla mennään vielä, mutta lämmöt on laskusuunnassa ja alamahaa juilii siihen tyyliin, että epäilyksiä ei enää ole. Onneksi on tuo esikoinen piristämässä, muuten palaisin varmaan sänkyyn koko päiväksi surkuttelemaan.
Olen tyytyväinen, että varasin sen gyneajan. Tässä kierrossa luteaalivaiheen pituudeksi tuli vain 11 päivää, yleensä se on ollut 12. Saa sitten kertoa mielipiteensä onko liian lyhyt.
Positiivista on se, että pysyn edelleen tammikuisissa, eli teitä ei onneksi tarvitse vielä jättää!! Mutta toivon kuitenkin että te muut pääsette sanomaan hyvästit ja siirtymään odotuspuolelle!!
Oikein paljon plussia teille kuumeilijat, mammaa ja muut!
Niin ja Kitteni-81, tulehan pian vahvistamaan pinon ensimmäinen plussa!
anna061 kp1? yk5
Ihan alkuun pitää heti onnitella Kitteni-81:stä! Vautsi vau, kuulostaa todella lupaavalta!
Ja heti perään ON, anteeksi, pakko avautua. Elikkäs tänään on kiertopäivä 29/28-?. Aamulla sitten intoa täynnä huomasin että jaahas ei ole täti tullut vielä kylään, yleensä menkat alkaa heti aamusta. No tein tietysti testin ja nega lävähti ruutuun niin että pumps vaan ja nyt harmittaa. Olin kehittänyt itselleni kaikki mahdolliset oireet ja siksi tiputtiin korkealta ja kovaa. No täti ei vielä ole tullut kylään ja toisaalta mietin että kun tämä on eka luomukierto 15 vuoteen voihan olla että mun kierto on pidempi kuin 28 päivää. Mietin myös että koska nyt on vasta 10 dpo niin ehkä testasin liian aikaisin.
Äh, en tiedä, harmittaa vaan vaikka yritin olla niin realisti. No nyt sitten pitää alkaa psyykata itseään tädin odotteluun.
Harmistunut Aliina. kp 29/28-?
Suositteletteko liuska- vai puikko-ovistestejä? Tai ei kai sillä mitään väliä ole, testaustapa vaan on eri?