Miten reagoisit jos miehesi huutaisi " Turpa kiinni akka" ?
Kommentit (62)
Kunpa joku voisi sun käytöstä muuttaa ja sua auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta keskusteltaisiin rauhallisesti, erittäin pitkästi ja hartaasti. Tekisin hyvin selväksi, että olisi viimeinen kerta kun suostun kuulemaan vastaavan lauseen. Velvottaisin miehen harjoittelemaan aktiivisesti tapoja ilmaista suuttumustaan rakentavammilla tavoilla.
Taidat olla sinkku.
Ja taas harjotellaan miesisyyttä vähillä tykötarpeilla. :(
Vierailija kirjoitti:
Olisin hyvin surullinen siitä, että olen päätynyt yhteen sivistymättömän ja aggressiivisen miehen kanssa. Se olisi ensimmäinen ja viimeinen kerta kun minua puhutellaan kyseisessä suhteessa noin, koska eroaisin miehestä tuollaisen jälkeen.
En usko
Huutaisin kahta pahemmin takaisin tai alkaisin itkemään ja lähtisin pois. Ei mitään hyvää seuraisi.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta keskusteltaisiin rauhallisesti, erittäin pitkästi ja hartaasti. Tekisin hyvin selväksi, että olisi viimeinen kerta kun suostun kuulemaan vastaavan lauseen. Velvottaisin miehen harjoittelemaan aktiivisesti tapoja ilmaista suuttumustaan rakentavammilla tavoilla.
Ei miehet ole mitään pikkulapsia joita tuolla tavalla opetetaan. Oletko koskaan edes seurustellut?
Minulla on mukava ja kohtelias mies. Pahin , mitä hän on tällaisesta asiasta sanonut on, että voisitko olla hetken hiljaa. Kolmannen päivän iltana mies alkoi jo anella puhumaan.
Ymmärtäisin toimineeni todella tuhmasti valtiastani kohtaan ja tekisin kaikkeni
hyvittäkseeni suunnattoman typeryyteni.
Kaikkeni.
Jos kyseessä olisi yhteisymmärryksessä tapahtuvaa vitsailua, josta tietäisin ettei mies oikeasti tarkoita sitä, niin varmaan nauraisin tai kuittaisin jotain nasevaa takaisin.
Jos mies taas olisi tosissaan ja puhuisi tai karjuisi minulle tuolla tavalla, niin ilmoittaisin hyvin painokkaasti, että oli sitten viimeinen kerta kun kohtelee minua tuolla tavalla, seuraavasta pistän pihalle.
Olen ollut parisuhteessa yli 20 vuotta, emmekä koskaan huuda tai puhu toiselle rumasti. Eri mieltä saa olla, mutta se ei ole oikeutus huonolle käytökselle, ja kaikki asiat voi selvittää puhumalla.
Huutaisin kurkku suorana, että saatanan pienikyrpäinen, paskallehaiseva äijänuvatus, tulin juuri panemasta naapurinmiehen kanssa ja Sinähän et mulle huutele! Sitten vetäisin äijää suoraan nyrkillä naamaan ja potkaisisin varmuuden vuoksi munille!l
Huutaisin takaisin, että; "Turpa kiinni ukko!"
Mies osaa olla ilkeä toisinaan, mutta ei sanoisi tuollaista.
Amisvauveli menee nyt kysypysymyksineen jo tutimaan. Kiits.
Yrittäisin toimia asiallisesti ja rauhallisesti.
Sanoisin ystävällisesti, että nyt minä kuuntelen mikä sinun mieltäsi painaa. Istutaan tässä niin kauan, kunnes pystyt kertomaan, mikä sinulla on.
Terve ihminen käyttäytyy aina hyvin. Huono käytös on oire pahoinvoinnista. Pahoinvoipaa ihmistä pitää kuunnella ja kuulla.
Olisin hyvin hämmentynyt ja huolissani että hän käyttäytyisi noin. Miettisin ehkä myös että hänen olisi syytä käydä lääkärissä, ei olisi normaalia käytöstä häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin hyvin surullinen siitä, että olen päätynyt yhteen sivistymättömän ja aggressiivisen miehen kanssa. Se olisi ensimmäinen ja viimeinen kerta kun minua puhutellaan kyseisessä suhteessa noin, koska eroaisin miehestä tuollaisen jälkeen.
En usko
Kyllä eroaisin, ihan jo siksi, että tuollainen käytös usein enteilee väkivaltaa. En haluaisi enkä edes uskaltaisi jäädä suhteeseen. Valitettavasti monet naiset ovat oppineet laittamaan oman hyvinvointinsa taka-alalle ja jättämään huomiotta vaaran merkit suhteessa, vaikka todellakin kannattaisi huomioida ne ja toimia sen mukaan.
Kuuntelija kirjoitti:
Sanoisin ystävällisesti, että nyt minä kuuntelen mikä sinun mieltäsi painaa. Istutaan tässä niin kauan, kunnes pystyt kertomaan, mikä sinulla on.
Terve ihminen käyttäytyy aina hyvin. Huono käytös on oire pahoinvoinnista. Pahoinvoipaa ihmistä pitää kuunnella ja kuulla.
Oot joku ammattiauttaja.
Vierailija kirjoitti:
Joten ois kyllä kumma paikka. Ehkä joku onnettomuuden jälkitilanne, jsosa minä olisin hysteerinen???
Oikeasti se olen minä, joka huutaa, jos meillä joku huutaa.
En haluaisii olla suhteessa, jossa noin sanottaisiin. Huutaakin saa, mutta ei silti kovin pahoja sanoa.
Pahoja sanoja? Turpa? kiinni? Akka?
Eiks nää ole ihan tavallista arkikieltä? Ei nyt mitään ylemmän sivistyneistön, mutta kuitenkin!
Kuten esim. "Nosta persettäs?" Onko sekin paha?
Mies lentäisi heti pihalle. Poliisi kävisi hakemassa hänet pois, mikäli mies ei noudata minun antamaani poistumiskäskyä.
Nollatoleranssi (heti parisuhteen alkumetreillä) on tehokas keino päästä eroon kusipäisistä miehistä.