Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit jos miehesi huutaisi " Turpa kiinni akka" ?

Vierailija
19.04.2008 |

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"se on moro!"

Vierailija
42/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaakaan sanomatta pakkaisin laukut ja painuisin hotelliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauraisin epäuskoisesti ja kysyisin että anteeksi mitä?

Vierailija
44/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten ois kyllä kumma paikka. Ehkä joku onnettomuuden jälkitilanne, jsosa minä olisin hysteerinen???

Oikeasti se olen minä, joka huutaa, jos meillä joku huutaa.

En haluaisii olla suhteessa, jossa noin sanottaisiin. Huutaakin saa, mutta ei silti kovin pahoja sanoa.

Pahoja sanoja? Turpa? kiinni? Akka?

Eiks nää ole ihan tavallista arkikieltä? Ei nyt mitään ylemmän  sivistyneistön, mutta kuitenkin!

Kuten esim. "Nosta persettäs?" Onko sekin paha?

"Turpa kiinni akka" on varsin aggressiivinen ilmaisu ja kyllä sinäkin sen tiedät. Mies joka puhuttelee naista noin on hyvin uhkaava.

Vierailija
45/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten ois kyllä kumma paikka. Ehkä joku onnettomuuden jälkitilanne, jsosa minä olisin hysteerinen???

En haluaisii olla suhteessa, jossa noin sanottaisiin. Huutaakin saa, mutta ei silti kovin pahoja sanoa.

Eiks nää ole ihan tavallista arkikieltä? Ei nyt mitään ylemmän  sivistyneistön, mutta kuitenkin!

Näin! Kun käyn oikein hempeäksi sanon akalle, että "anna panna". Se on oikeasti melkein runollisen kuuloista, mutta sillä ei ole oikein huumorintajua!

Vierailija
46/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika lailla hiljaa seuraavat 11 vuotta.

Vierailija
47/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin 2 vuotta puhumatta eri osoitteessa

Vierailija
48/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin haista v..tu, johon mieheni vastaa yleensä "mielelläni" 🙄

Vierailija
49/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin sitten aivan normaalia parisuhdekeskustelua, kun se akka huutaa kurkku suorana, että "Turpa kiinni Ukko"

Vierailija
50/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin syvästi järkyttynyt.

En usko, että voisin olla miehen kanssa, jonka sanavarastoon kuuluu akka. En ikinä, ikinä, ikinä ole kuullut 15 vuoden aikana miehen suusta tuota sanaa, enkä käytä sitä itsekään. Se on halventava ja sävyltään negatiivinen. 

Vierailija
51/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, että mulla ei ole turpaa 🐴 enkä ole mikään akka! 👵🤠🙊🙍‍♀️🙅‍♀️

Vierailija
52/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopas kun täällä on muitakin kuin teitä r o s k a s a k k i a.

Vierailija
53/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälleni tuo oli tuttua juttua. Hänelle tuo oli vielä aika kevyttä ja kesyä puheenpartta. Vaikeaa siihen akoitteluun ja ämmittelyyn oli tottua. Meni monta vuotta ennen kuin se lakkasi loukkaamasta. Sama koski väkivaltaakin ja kuristamista ym.

Eron jälkeenkin hän on käynyt käsiksi ja ämmittelee sekä haistattelee ja nimittelee, mutta enää se ei tunnu oikeastaan yhtään miltään. Tuskin edes reagoin. Jos ihminen kohtaa tarpeeksi paljon halventavaa kielenkäyttöä ja väkivaltaa, niin jossain vaiheessa se ei enää oikessti tunnu missään.

Aivan kuin mulla olisi joku exä-filtteri: en enää oikein edes kiinnitä huomiota niihin törkeyksiin ja silti saatan vain vastata ystävällisesti ja rauhallisesti hymyillen hänelle (ilman mitään kettuiluakaan, vaan siis oikeasti ystävällisesti ja hyvillä mielin).

Vierailija
54/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi olla ihan fiksu ja koulutettu ja asiallisesta perheestä, mutta jos ei ole ulkonäköä suotu, niin sitä nyt vain joutuu sietämään ala-arvoista kohtelua kumppaniltaan.

T. Ruma nainen, joka siltikään ei ole mainitsemaasi r-sakkia

Vierailija
55/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Turpa kiinni, lehmä!” on vielä pahempi ilmaisu. En kuunnellut, sai etsiä uuden nimiteltävän.

Vierailija
56/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi olla ihan fiksu ja koulutettu ja asiallisesta perheestä, mutta jos ei ole ulkonäköä suotu, niin sitä nyt vain joutuu sietämään ala-arvoista kohtelua kumppaniltaan.

T. Ruma nainen, joka siltikään ei ole mainitsemaasi r-sakkia

Se, joka kohtelee kumppaniaan ala-arvoisesti on r o s k a s a k k i a. Jätä se sika.

Vierailija
57/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin hyvin surullinen siitä, että olen päätynyt yhteen sivistymättömän ja aggressiivisen miehen kanssa. Se olisi ensimmäinen ja viimeinen kerta kun minua puhutellaan kyseisessä suhteessa noin, koska eroaisin miehestä tuollaisen jälkeen.

En usko

Kyllä eroaisin, ihan jo siksi, että tuollainen käytös usein enteilee väkivaltaa. En haluaisi enkä edes uskaltaisi jäädä suhteeseen. Valitettavasti monet naiset ovat oppineet laittamaan oman hyvinvointinsa taka-alalle ja jättämään huomiotta vaaran merkit suhteessa, vaikka todellakin kannattaisi huomioida ne ja toimia sen mukaan.

Sä et itse varmaan ole koskaan suuttunut kellekään ja sanonut pahasti? Etkä varmaan suutu koskaan mahdolliselle miehellesikään missään asiassa.

Jos sulla on tuollaiset vaatimukset, et tule koskaan löytämään kestävää suhdetta.

Vierailija
58/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat hiljaa!

Vierailija
59/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin hyvin surullinen siitä, että olen päätynyt yhteen sivistymättömän ja aggressiivisen miehen kanssa. Se olisi ensimmäinen ja viimeinen kerta kun minua puhutellaan kyseisessä suhteessa noin, koska eroaisin miehestä tuollaisen jälkeen.

En usko

Kyllä eroaisin, ihan jo siksi, että tuollainen käytös usein enteilee väkivaltaa. En haluaisi enkä edes uskaltaisi jäädä suhteeseen. Valitettavasti monet naiset ovat oppineet laittamaan oman hyvinvointinsa taka-alalle ja jättämään huomiotta vaaran merkit suhteessa, vaikka todellakin kannattaisi huomioida ne ja toimia sen mukaan.

Sä et itse varmaan ole koskaan suuttunut kellekään ja sanonut pahasti? Etkä varmaan suutu koskaan mahdolliselle miehellesikään missään asiassa.

Jos sulla on tuollaiset vaatimukset, et tule koskaan löytämään kestävää suhdetta.

Sivusta. Itse en suuttuneenakaan huuda kenellekään ja vielä vähemmän käytän alatyylisiä ilmaisuja. Mieheni on samanlaisen kasvatuksen saanut ja yhdessä olemme olleet 35 vuotta. Ei kyllä kummallakaan ole tapana haastaa riitaa tai menettää malttiaan.

Vierailija
60/62 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin saattaisin hämmentyä hetken että mitä ihmettä juuri tapahtui. Sitten "Mulle ei puhuta noin. " ja kalppisin ovesta ulos, jos ei herra itse tajuaisi pyydellä anteeksi ja häipyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi