Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että tekis mieli tappaa ittensä. Loppukuuksi taas rahaa 60 €. :(

Vierailija
15.04.2008 |

Tällä mennään, viisihenkinen perhe, isä, äiti ja 2- ja 4-vuotiaat lapset sekä masuvauva. Kiitos Suomi, että pidät meistä lapsiperheistä huolta! Mies raataa aamut illat, käteen jää 1400 ¿/kk. Minä minimiäitiyspäivärahaa. Vuokraa kosteusvaurioisesta kolmiosta 750 ¿/kk. Asuntolainaa emme saa, kun minulla, nuorella äidillä, ei ole vakitusita työpaikkaa. Kaikki kymmenet tilirahakortit, mastercardit, netanttilan laskut. Niin, niitä on nyt maksettu neljä vuotta pois, pelkkiä korkoja. Kun jollain piti se pesukone ostaa hajoneen tilalle, ja ruokakaupassa käydä kun kuun puolessavälissä jo loppui rahat. Tässä kuussa jäi laskujen maksun jälkeen 200 ¿. Toimeentulotukea emme saa.

Kyllä tässä maassa lapsiperheitä hellitään! ja niin, anteeksi, emme ole voineet korkeakouluttaa itseämme, koska halusimme lapset nuorina. ja silti, vaikka itku pääseekin joka ilta lasten mentyä nukkumaan, että mitä huomenna syödään, niin noita lapsia en vaihtaisi mihinkään. Mieluummin näin ja ehkä sitten joskus on varaa ruokaan ja uusiin kenkiin.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen jossa aina rahat loppu mutta siitä huolimatta on nortti huulessa, on auto yms tarpeetonta.

En väitä että teillä olisi noin.

Vierailija
22/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saathan 200 euroa 26.4 lapsilisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te osaatte olla julmia! kiitos ja hyvää jatkoa teille kaikille, JOTKA OLETTE JUMALAUTA OSANNEET SUUNNITELLA ELÄMÄNNE PIIRUN TARKKAAN ILMAN INHIMILLISIÄ VIRHEARVIOITA!

Vierailija
24/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siksi että se sopii aikatauluun tai lompakolle. Ja jos teillä muilla on asiat hyvin, eikö teillä ole varaa olla empaattisia??

No, Siperia opettaa teitäkin vielä joskus....

9

Vierailija
25/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olette ihan itse tehneet valintanne, jokainen makaa niinkuin petaa.

Vierailija
26/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos löydät jotain kaappien perukoilta esim. huutonettiin tai kirppikselle myytäväksi, niin siitä saatte vähän rahaa. Entäs se pankkilainan otto luottokorttivelkojen maksamiseksi?

Vierailija
27/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroppas meille ne teidän " inhimilliset virhearviot" , ap, niin jos sitten ymmärtäisimme paremmin?

3 virhearviota jo siis tiedämme: lapset.

4. virhearvio: ehkäisyn puute

Vierailija
28/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenemästä siihen asti, että syntyy vaavi. Googleta ehkäisy.

Vain aikuisen tulisi edes harkita lastenlaittamista. Aikuisen tunnistaa siitä, että hän osaa miettiä asioita etukäteen. Lasten tekeminen " rakkaudesta" kurjiin oloihin, joissa vanhemmat syyttävät kaikesta muita kuin itseään, on lapsellista.

On myös epäkypsää uhkailla itsemurhalla, kun on velkoja kerryttänyt ja sitten lisää vaan lapsia saatava " kun mä haluan lapset nuorena" .

Vierailija
29/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan saa jo vaikka mitä vai oletteko te niitä hieno persietä, joita kelpaa vain paras?

Vierailija
30/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En minä osaa sen kummemmin perustella, miksi nyt päätimme tehdä lapset ensin ja sitten vasta luoda uraa. Olemme nuoria, tyhmiäkö? Rakkauden huumassa halusimme saada lapsen, toinen tuli, ja nyt tämä kolmaskin?

Kyllä me vielä joskus sitä uraa luommekin, itkettää ja masentaa välillä niin kauheasti, kun tuntuu että on suossa josta ei ole mitään ylöspääsyä...itkua ja pelkoa vain. :(

tämä on juuri se syy, miksi pitäisi ensin huolehtia ne oman elämän puitteet kuntoon ja sellaisiksi, että pystyy lapset elättämään. jos meinaa lisääntyä, on kyllä lapsilleen VELKAA sen että hankkii heidät tilanteeseen, jossa heillä on kunnolliset elämisen mahdollisuudet ilman vanhempien jatkuvia itkuja ja masennuksia siitä, mistä ruoka tulee. mä en KESTÄ tällasta hälläväliä-meininkiä. ja sitten ruinataan yhteiskunnalta elatusta ja valitetaan, kun joku muu ei vaan ilmesty jostain laittamaan TEIDÄN asioita kuntoon.

ihan ITSE tässä on muutkin käyneet koulunsa ensin ja hankkineet riittävän toimeentulon, että kykenee sitten sen kokoisen perheen elättämään, kuin mihin rahkeet riittää. kenen hemmetin sinun asioistasi pitäisi huolehtia, ellei sinun itsesi??? se ei ole KENENKÄÄN muun vastuu.

välillä kaksi opiskeluaikaista aborttia vähärahaisissa, keskeneräisissä tilanteissa kaduttaa. vaan näitä surkutteluja lukiessa taas vakuuttuu siitä, että lapsien aika on todellakin vasta sitten, kun on se koulutus ja vakituinen, hyvätuloinen työpaikka hommattuna. nyt kolmekymppisenä, ensimmäisen lapsen ollessa 2v ja toisen tulossa elokuussa, ei tarvitse todellakaan ihmetellä, millä tulisi toimeen. äitiyspäivärahat neljättä tonnia, ja silti olen viimeisen vuoden tehnyt töitä vain 6 h viikossa (saaden siitäkin reilun kolme tonnia kuussa käteen). miehen palkka parempi.

ihmiset, tehkää vastuullisia päätöksiä. niin itsenne kuin lastennekin takia. ei mene koko elämä hunningolle. ikävä kyllä voi ennustaa jo nyt, että ap:n lapsista tulee vanhempiensa kaltaisia. " minä teen niinkuin huvittaa, ja vaivaahan ei huvita nähdä, kaiken pitää tulla valmiina eteen YHTEISKUNNALTA ja jos ei tule, olen sorrettu!" mä en kestä *kellistyy maahan*

Vierailija
31/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI on yhteiskunnan vikaa. Itsessä ei tietenkään ole vikaa. Mistä ne luottokorttilaskut on tulleet? Nekin joku otti teille vai?

Kasvakaa aikuisiksi.

Ps. olen yleensä empaattinen, mutta jos ihminen ei näytä ottavan MITÄÄN vastuuta elämästään ja teoistaan - kaikki on muiden vikaa, en vaan jaksa.

Vierailija
32/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette varmaan niitä ihmisiä jotka potkitte toisia lisää vaikka makaavat jo maassa. Hävetkää!!

Vierailija
33/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6h päivässä eikä viikossa nyt töitä kuitenkin.. ihan niin hyvin pullat uunissa sentään ole

Vierailija
34/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroa ei tarvitse ottaa ja mies voi vierailla teillä ja te yksiössä ihan vapaasti. Tässä ei ole mitään väärää ja pelättävää, jos mies oikeasti muuttaa toiseen osoitteeseen.

Saatte asunnosta asumistukea noin 500¿, yksinhuotajakorotuksen n 45¿x3, mahdollisesti kotihoidontuenlisäosan n 140¿ tai vaihtoehtoisesti vanhemmat lapset ilmaiseksi päiväkotiin.

Mies saa verotuksessa pientä helpotusta elatusmaksujen takia.

Kelan sivuilta voi käydä laskemassa asumistuen suuruuden ja muut tuet tilanteenne mukaan. Valitettavasti Suomessa pienipalkkaisia lapsiperheitä tuetaan vain, jos vanhemmat asuvat erillään. Toivottavasti tilanteenne helpottuu pian! Voimia ja halaus!

Vierailija
35/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää sinun kaltaiset ihmiset kuin ap ja perheensä.

Joillakin elämänarvot on eri järjestyksessä ja onneksi niin.

Sinulla on materia ihmishenkiä tärkeämpää ja se on surullista.

Vierailija
36/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että täällä aika monella mammalla mies elättää..

Vierailija
37/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ovat itse onnistuneet tekemään kaiken oikeassa järjestyksessä. Entä jos tapahtuukin jotain yllättävää? Toinen vanhemmista joutuu sairaseläkkeelle, työttömäksi, tulee ero, toinen kuolee, tms. Saadaanko me sitten tulla haukkumaan teitä tyhmiksi kun " piti ostaa se kallis kämppä ettekä ottaneet kaikkia mahdollisia vakuutuksia ja säästäneet niin paljon että tulette loppuelämänne toimeen IHAN ITSE. En nyt sano etteikö ap olisi voinut tehdä toisin, tottakai, mutta mitä teidän haukkuminen auttaa???? Pistäkää se energianne ratkaisujen miettimiseen eikä tuollaiseen ylimieliseen kirjoitteluun.

Vierailija
38/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukien nostamisella! Missä ihmisten moraali on??

Vierailija
39/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nettiliittymä maksaa 35¿/ kk. Luulisi sen olevan iso raha teille??

Vierailija
40/138 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hei hölmöläiset, lapsia tehdään rakkaudesta

ei siksi että se sopii aikatauluun tai lompakolle. Ja jos teillä muilla on asiat hyvin, eikö teillä ole varaa olla empaattisia??

No, Siperia opettaa teitäkin vielä joskus....

9

no tässä on kyllä ap tehnyt lapsia ihan puhtaasta itsekkyydestä ilman pienintäkään harkintaa lasten parhaaksi tai heidän hyvinvointinsa eteen. ei tuollaiset hölmöt " lapsia tehdään rakkaudesta" -kommentit auta ketään mihinkään muuhun suuntaan kuin siihen, että kaikki vastuu TOISTEN IHMISTEN ELÄMÄÄ koskevista päätöksistä voidaan heittää tuuleen ja tehdä lapsia kärsimään nälästä ja köyhyydestä vaan, koska MINÄ halusin lapset " nuorena" . mä on NIIN sitä mieltä että lasten hankkiminen pitäis olla luvanvaraista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän