Että tekis mieli tappaa ittensä. Loppukuuksi taas rahaa 60 €. :(
Tällä mennään, viisihenkinen perhe, isä, äiti ja 2- ja 4-vuotiaat lapset sekä masuvauva. Kiitos Suomi, että pidät meistä lapsiperheistä huolta! Mies raataa aamut illat, käteen jää 1400 ¿/kk. Minä minimiäitiyspäivärahaa. Vuokraa kosteusvaurioisesta kolmiosta 750 ¿/kk. Asuntolainaa emme saa, kun minulla, nuorella äidillä, ei ole vakitusita työpaikkaa. Kaikki kymmenet tilirahakortit, mastercardit, netanttilan laskut. Niin, niitä on nyt maksettu neljä vuotta pois, pelkkiä korkoja. Kun jollain piti se pesukone ostaa hajoneen tilalle, ja ruokakaupassa käydä kun kuun puolessavälissä jo loppui rahat. Tässä kuussa jäi laskujen maksun jälkeen 200 ¿. Toimeentulotukea emme saa.
Kyllä tässä maassa lapsiperheitä hellitään! ja niin, anteeksi, emme ole voineet korkeakouluttaa itseämme, koska halusimme lapset nuorina. ja silti, vaikka itku pääseekin joka ilta lasten mentyä nukkumaan, että mitä huomenna syödään, niin noita lapsia en vaihtaisi mihinkään. Mieluummin näin ja ehkä sitten joskus on varaa ruokaan ja uusiin kenkiin.
Kommentit (138)
Mieluummin olisin kylmä ihminen, kuin tyhmä ja laiska ihminen.
kolmevitosenkin kotonamakoilun, vieläpä lähes kolmella tonnilla. Minusta se jos mikä on systeemissä vikana, että eräille maksetaan makoilusta kolme tonnia ja toisille 300euroa jolla ei tule toimeen. Kyllä nämäkin, jotka ovat tehneet lapset nuorina joutavat veroja maksamaan myöhemmin, vaikka äitiyspvraha nostettaisiin inhimilliselle tasolle. Itsekin tein lapset nuorena ja muistan sen kohtuuttoman kituutusvaiheen, mutta niin vain siitä on noustu, ja olen kyllä maksanut osani veroista moneen kertaan!
ap:n perhe on ylivelkaantunut ja kierteessä, josta on vaikea päästä irti. Muuten kyllä eläisi ap:n perheen tuloilla, mutta kun on velkaa joka suuntaan, niin elämiseen tarkoitettu raha menee luotttojen maksuun. Eli nyt velkaantumiskierre pitäisi saada poikki. Velkaneuvontaan?
35 + muut samaan kastiin kuuluvat, teidän kaltaisia en voi sietää! Täällä paasataan ehkäisystä, kun lapset ovat jo olemassa. Tappaako pitäisi? Tilanne ap:lla on nyt se mikä on ja siitä on eteenpäin mentävä. Nro 35 oli aika kylmäkiskoinen, abortteja tekee, ehkäisyn merkitystä korostaa, hivenen outoja neuvoja kun ei näköjään itsekään osaa ehkäisyä käyttää. Niin, sanoisitteko esim. päihdeongelmaisellekin että ole yksinäsi, itseppä olet hankkiutunut siihen tilanteeseen, apua ei heru?
Mutta: onneksi täällä on vielä empaattisia ihmisiä joilta ap saa tukea ja rohkaisuja.
se, että jotkut meistä käy edes välillä töissä. Kaikkihan me päivät pitkät makoiltaisiin kotona lapsia tekemässä, jos saataisiin automaattisesti semmoinen vähintään kolmen tonnin kuukausiraha jostain yhteiskunnan kassasta.
Tämä ihminen, joka saa sen tietyn rajatun ajan kolme tonnia kuussa kotona makoilusta on tehnyt kaksin käsin töitä ja maksanut töillään veroja, joilla maksetaan tulonsiirrot.
Pakkohan joku kannustus on korkeatuloisille myös oltava verojenmaksuun. Vai olisiko se reilua, että toiset makaavat kotona ja toiset maksavat ilman mitään vastiketta näiden toisen makoilun?
tekemään muuta kuin lyömään lyötyä (ap) ja muutkin köyhät.
Olen niin suunnattoman surullinen tästä eriarvoisuudesta. 35 ei tarvitsisi lapsilisiä eikä muitakaan sosiaalietuuksia koska hän ja miehensä pärjäävät omillaan. Olisi suotavaa että 35 jakaisi omastaan vähäosaisille.
Kävi ilmi että ajoittain 35 katuu aborttejaan. Tulikin siitä mieleeni miksi ei ensimmäisen aborttinsa jälkeen hankkinut ehkäisyä vaan käytti aborttia ehkäisykeinonaan jopa kaksi kertaa. Joten 35 älä turhaan nostele häntääsi sinäkään et oppinut virheestäsi.
Tiedän että elämä opettaa tätä 35 kirjoittajaakin ja ehkä silloin muistaa tämän ketjun.
Mä en epäile hetkeäkään ettei ap ottaisi vastuuta mistään. Mikäli kaikki olisi hänelle yhdentekevää niin tuskin tulisi tänne vuodattamaan miten pahoin voi rahatilanteen vuoksi. Ap tarvitsee nyt tukea ja neuvoja miten tästä tilanteesta selviää. Ymmärrän että mieli voi olla aika maassa ja elämänhalukin kadoksissa. Toivottoman tuntuisessa tilanteessa voimat voivat olla aika vähissä. Teille jäätävät tyypit: empaattisuus ei olisi pahitteeksi.
100
Saisitteko velkanne järjesteltyä uudelleen pankissa? Voisivatko sukulaiset auttaa. Voisiko miehesi ottaa toisen työn? Voisitteko muuttaa jonnekin, missä asuminen on halvempaa ja terveellisempää ilman kosteusvauriota?
Olisiko sinun mahdollista tehdä jotain työtä kotoa käsin?
Saisitko ruokaa ruokakassijakelusta esim seurakunnalta?
Nokka pystyyn. Raha-asioita voi järjestellä, kun pitää avoimet välit pankin suuntaan ja pitää minkä lupaa.
Ja vaikka olisi kuinka olemattomat tulot ja kauheat menot, säästöön on saatava joka tilistä ja tulosta. Kyllä se voittokin sitten häämöttää.
Tänä päivänä on puute käytännön työn tekijöistä. Oppisopimuksella putkimieheksi tai timpuriksi tai leipuriksi.
Nokka pystyyn, toivoa ei saa menettää. Lapset tarvitsevat sinua ja miestäsi.
Totta on se, että ihminen joka leveilee tehneensä kaksi?! aborttia ei ehkä ole paras nuvomaan ehkäisyasioissa. Samoin kun tämä ap. alkaisi meille tässä antamaan talousneuvontaa.
Ap. voisi nyt katsoa peiliin ja mennä hoitamaan velka-asiat kuntoon.
Toivottavasti olet Ap. nyt jotain oppinut rahankäytöstä ja lapsien teosta! Ethän sinä enempää lapsia aio tehdä? Ethän enää osta luotolle taulutelkkareita ja marimekko-verhoja tms.
Täällä antaa ekäisyneuvontaa kun itsekin sählää miten sählää.
yli varojen elämisestä). Ei se elämä ihan oikeasti mene sillä tavalla, että käsi pitkällä odotetaan, että yhteiskunta maksaa kaiken.
Meillä oli huono taloudellinen tilanne 2000-luvun alkuvuosina. Mä en saanut kuin lapsilisän yhdestä lapsesta, siinä mun tulot. Mies teki työttömänä satunnaisia keikkoja, onneksi sai sitten vakituisen paikan, jossa bruttopalkka oli huumaavat 1500e/kk! Asumislisää ei saatu, koska oli liian hyvät tulot (kyllä, näin meille sanottiin kelasta), vuokra oli silloin 400e.
Me selvittiin. Piti vain suhteuttaa menot tuloihin, meillä oli jonkin verran luottokorttivelkaakin, mutta se saatiin maksettua, kaikesta huolimatta. Oli muuten ihan hiton vaikeaa, mutta hengissä ollaan edelleen.
Meillä on tarkoituksella yksi lapsi. Meillä ei edelleenkään ole varaa hankkia enempää lapsia. Asutaan ahtaasti, mutta onneksi miehellä on nykyään hyvä työ, josta mun mittapuun mukaan saa hyvää palkkaakin. Itse opiskelen.
niin huomaa suuren eron siinä, kuinka toiset ottavat vastuuta elämästään ja tekevät elämänvalintoja elämän realiteettien mukaan, ei omien halujen vietävinä.
ja sen jälkeen tulla tänne jeesustelemaan omasta vastuullisuudesta. Mieluummin olisin köyhän perheen lapsi, jolla on rakkaita sisaruksia, kuin rikkaan perheen yksinäinen ainokainen.
on todennäköisesti nostanut ihan rauhassa pääomatuloa 25 prosentin verotuksella. Pääomatuloista maksetaan vähemmän veroa kuin keskimääräinen tulonsaaja palkastaan. Rikkaita sikoja täällä täytyy elättää.
koska vauvat ovat korvikkeilla (en pysty imettämään, olisin kyllä halunnut) ja toisen vauvan sairaus(hoidot, lääkitys) on vetänyt rahatilanteen tiukoille. Kuvittelevat siis täällä että kaikki asiat pystyy ennakoimaan jne jne. Kovin ymmärtäväisiä ja kannustavia äitejä täällä liikenteessä.
Valehtelet ja koitat saada sääliä ja sympatiaa!
Vierailija:
koska vauvat ovat korvikkeilla (en pysty imettämään, olisin kyllä halunnut) ja toisen vauvan sairaus(hoidot, lääkitys) on vetänyt rahatilanteen tiukoille. Kuvittelevat siis täällä että kaikki asiat pystyy ennakoimaan jne jne. Kovin ymmärtäväisiä ja kannustavia äitejä täällä liikenteessä.
Ai että valehtelen. Päättele niin jos haluat, minulle on aivan sama. Ja tiedoksi vaan että korvikkeisiin ei saa yhtikäs mitään tukea tms.
Minä en täällä kerää sääliä pätkääkään, ei ole tarvetta. Voin ihan hyvin ja pärjätään vaikka tiukkaa onkin. Viittasin vaan siihen että kun täällä tätä ehkäisyneuvontaa lasten syntymien jälkeen annetaan, niin halusin sanoa vaan sen ettei kaikkia tilanteita kykene ennakoimaan.
Hengitä syvään 117 ja rauhoitu.
Vierailija:
Ai että valehtelen. Päättele niin jos haluat, minulle on aivan sama. Ja tiedoksi vaan että korvikkeisiin ei saa yhtikäs mitään tukea tms.
Minä en täällä kerää sääliä pätkääkään, ei ole tarvetta. Voin ihan hyvin ja pärjätään vaikka tiukkaa onkin. Viittasin vaan siihen että kun täällä tätä ehkäisyneuvontaa lasten syntymien jälkeen annetaan, niin halusin sanoa vaan sen ettei kaikkia tilanteita kykene ennakoimaan.
Hengitä syvään 117 ja rauhoitu.
Olen joo täysin tietoinen että katot hoito-ja lääkekuluissa ovat olemassa, mutta niissäkin on ihan tarpeeksi ollut maksamista kun mies on pienipalkkaisessa työssä ja itse minimillä. Olen silti onnellinen elämääni joten suotta 117 kiihdyt. Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin!
jos kyseessä olisi itse edes jollain tavalla yrittävä, mutta olosuhteista johtuen epäonnistuva ihminen, menisin ruokakassien kanssa ovelle. "
Tuo antoi sinule ihmisyyden silmissäni.
Olen itsekin sitä mieltä että, jos ja kun rahat ei riitä, opiskelemaan ja töihin välillä ja sitten lisää rakkaudenlapsia.
No itse olen opiskellut ja taas työtön mutta jospa se siitä.