Että tekis mieli tappaa ittensä. Loppukuuksi taas rahaa 60 €. :(
Tällä mennään, viisihenkinen perhe, isä, äiti ja 2- ja 4-vuotiaat lapset sekä masuvauva. Kiitos Suomi, että pidät meistä lapsiperheistä huolta! Mies raataa aamut illat, käteen jää 1400 ¿/kk. Minä minimiäitiyspäivärahaa. Vuokraa kosteusvaurioisesta kolmiosta 750 ¿/kk. Asuntolainaa emme saa, kun minulla, nuorella äidillä, ei ole vakitusita työpaikkaa. Kaikki kymmenet tilirahakortit, mastercardit, netanttilan laskut. Niin, niitä on nyt maksettu neljä vuotta pois, pelkkiä korkoja. Kun jollain piti se pesukone ostaa hajoneen tilalle, ja ruokakaupassa käydä kun kuun puolessavälissä jo loppui rahat. Tässä kuussa jäi laskujen maksun jälkeen 200 ¿. Toimeentulotukea emme saa.
Kyllä tässä maassa lapsiperheitä hellitään! ja niin, anteeksi, emme ole voineet korkeakouluttaa itseämme, koska halusimme lapset nuorina. ja silti, vaikka itku pääseekin joka ilta lasten mentyä nukkumaan, että mitä huomenna syödään, niin noita lapsia en vaihtaisi mihinkään. Mieluummin näin ja ehkä sitten joskus on varaa ruokaan ja uusiin kenkiin.
Kommentit (138)
otsikko oli " olen sen eilisen ketjun ap jolla oli 60e rahaa ruokaan"
valheessa ja kiinnijäämisen pelossa. Ei ei . Onko rehellisyys tyhmyyttä?
Ette ole vielä viisihenkinen perhe jos se kolmas lapsi on " masuasukki" . Saisisiko miehesi otettua pankista matalakorkoisen lainan jolla maksatte kaikki pikaluotot yms. pois?
voi että minua ärsyttää tuon kaltaiset kommentit. Itse olet taatusti yli kolmevitonen rouva, joka on ensin luonut uraa kolmekymppiseksi ja sitten tehnyt sen yhden lapsen, ja nyt ajellaan kahdella autolla ja asutaan espoon parhaimmalla alueella. Onnea sinulle, ihan hirmuisesti, mutta meitä on sellaisiakin ihmisiä, joille lapsien hankinta on elämän suurin asia. Lähinnä tuo vuodatukseni tarkoitus oli vain purkaa omaa turhautuneisuuttani siihen, miten paljon yhteiskuntamme kunnioittaa kotityötä tekeviä. me kasvatamme uusia kansalaisia tähän maailmaan, mutta onko sillä mitään arvoa? Ei ole. Köyhyyttä ja kurjuutta vaan, maa uuteen nousuun!
Mutta älä lannistu. Suosittelen velkaneuvontaa, otapa selvää tarjoaako kuntasi sellaista (tai ehkä lähin Marttaliitto tai vastaava).
Kunhan saatte purettua nuo velka-asiat, niin varmasti tilanne helpottaa. Muutoinkin kannattaa tietty kerätä vinkkejä siitä, kuinka voi säästää.
Ja käsittääkseni muuten aika monet korkeakouluopiskelijat tekevät lapsia myös kesken opintojen, eikä koskaan ole myöhäistä kouluttautua vaikka myöhemminkin. Eipä sillä että siten saisitte parempaa palkkaa, mutta jos se asia on jäänyt kummittelemaan mieleen.
Voisikohan muuten kirkko auttaa teitä, luulisin että pitää olla taho joka auttaa (eihän 60e voi riittää kahdeksi viikoksi koko perheelle).
Olen pahoillani, että en osaa auttaa paremmin. Halusin kuitenkin kirjoittaa että älkää luovuttako, aina on toivoa. Ja toivottaa parempaa ja aurinkoisempaa tulevaisuutta!
Eikö teillä ole vanhemmilla millä vähän avustaa, vaikka ostamalla joskus ruokaa tms.?
Itse olen joskus miettinyt että avustaisin paljon mieluummin jotain tuntemaani suomalaista perhettä tai yksinhuoltajaa kuin laitan rahaa johonkin ulkomaille missä paikalliset viranomaiset vievät kermat päältä. Ei vain kuulu tuttavapiiriinkään ketään jolla ei olis raha-asiat hyvin tai ainakin ihan ok. Ei mekään mitään kroisoksia olla mutta ei meiltä puutukaan mitään. Harmittaa ajatella että joku oikeasti joutuu itkemään miettiessään millä pärjää.
Voimia ja tsemppiä teidän perheelle.
tehdä lisää lapsia, jos ei edellisiäkään pysty elättämään? Miehelles tiedoksi, että siivoojana normaalilla 8 tunnin päivällä saa saman käteen kuin hän nyt raatamalla pohjattomia tunteja. Henkilöstövuokrausfirman kautta voi siivoojana saada kympinkin tunti.
enemmin kuin kouluttaisitte itsenne töihin, joista saa kunnon palkkaa?
silloinhan se on oma valinta.
miksi teette lisää lapsia kärsimään köyhyydestänne?
Ettäkö vielä pitäisi yhteiskunnan maksaa lastesi (perheesi) menot??!
Olisit käynyt välillä töissä tienaamassa, mutta jos on pakko lisääntyä kuin kanit niin...
Jos mulla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa autoa, en osta.
Jos mulla ei kertakaikkiaan olisi varaa tehdä lapsia, en tekisi.
Vahinkoja voi tietty tulla, mutta tuskin montaa peräkkäin...
Luuletko että muissa maissa yhteiskunta maksaa sen parempia tukia lapsiperheille?
josko saisitte lainaa sen verran että pystyisitte yhdistämään kaikki luottokorttilainat yhdeksi lainaksi. Sitten kaikki kortit poikki ja pinoon. Korkoja ja käsittelymaksuja maksaisitte varmasti kymppejä ellei satasia vähemmän joka kk yhdestä isommasta lainasta kuin monesta pienestä. Näin me teimme ja minäkin olen ilman vakkarityötä nyt kotona lasten kanssa, mies tienaa suht saman verran kuin sinunkin. Muuten ei kannata ellei oikeasti pysty lopettamaan kaikkia kortteja uuden lainan jälkeen ja sitten olla kanssa ottamatta enempää lainaa mistään.
Meillä sama tilanne, paitsi että miehellä ei tuloja ja itse saan päivärahaa n. 900e/kk. Toimeentulotukea ei saada, asumistukea kylläkin.
Hyvin ollaan pärjätty.
teidänkaltaisianne ihmisiä kun olisi tuolla maamme hallituksessakin....ihan itku pääsi, kiitos paljon sanoistanne. ;(
En minä osaa sen kummemmin perustella, miksi nyt päätimme tehdä lapset ensin ja sitten vasta luoda uraa. Olemme nuoria, tyhmiäkö? Rakkauden huumassa halusimme saada lapsen, toinen tuli, ja nyt tämä kolmaskin?
Kyllä me vielä joskus sitä uraa luommekin, itkettää ja masentaa välillä niin kauheasti, kun tuntuu että on suossa josta ei ole mitään ylöspääsyä...itkua ja pelkoa vain. :(
- kunnallinen päivähoito
- lapsilisät
- ilmainen kouluruokailu
- ilmainen koulutus korkeakouluissakin
- ilmainen terveydenhuolto lapsille
- kotihoidontuki, yksityisen hoidon tuki jne.
- KELAn lääkekorvaukset
- äitiysavustus
- vammaistuki
- vanhempainvapaat
en luule että missään on asiat tämän paremmin. Sehän tässä maailmassa onkin vialla, kun perhearvoilla ei ole mitään merkitystä! Sitten ihmetellään miksi maailma on tällainen? Miksiköhän? Voi kun koko maailma pistäisi arvonsa uusiksi. Mutta niin ei koskaan käy.
Saathan 200 euroa 26.4 lapsilisinä.
luettelostasi. kaikki nuo tuet on tiedossa. Nuokin ovat vain sanoja paperilla, tarkastelisimmeko summia?
Miksi muuten työtön saa enemmän päivärahaa kuin kotona lapsiaan hoitava äiti?
Ei mulla ollut vakityötä, mutta oli vaan pakko saada se.
Nyt ei ole varaa maksaa sitä, mutta paska yhteiskunta ei tulee apuun vaan joudun maksamaan talon ihan ite =((
HALOO!!!
ne rahat on jo menneet ennenkuin tulivatkaan. mastercardin lyhennykseen menee 180 ¿ heti samana päivänä.
Töistään irtisanottu, jolla ei ole töitä, koska tehdas muutti Kiinaan, ei ole omasta halustaan työmarkkinoiden ulkopuolella ja on halukas ottamaan töitä vastaan heti sellaisen tilanteen ilmaannuttua.
MIKSI valtion pitäisi maksaa kouluttamattomille kaneille nopeasta lisääntymisestä jotain extrapalkkiota?
Itiksessä/Jumbossa ostamassa viimeisillä rahoillaan perheelle pitsat, lapsille sipsejä, miehelle saunakaljat ja itselleen sen ihanan pinkin topin ja Iberon korvikset. Siihenhän ne rahat sit menee. No onneks on huomenna sossu auki. Sieltä saa maksarin ruokakauppaan, että voivat ostaa loppukuuksi pitsat ja nakit kaappiin.