Vesiputki lienee jäätynyt maan alla(?)
Vettä ei tule hanasta, ja kaikki rakennuksen sisällä olevat putket ovat plussan puolella, mistään ei vuoda.
Voikohan tuolle itse tehdä mitään?
Kommentit (34)
Olen ymmärtänyt että jäätymisen voi ehkäistä jättämällä hanan liruttamaan pienelle auki . Jäähän päästetty putkisto ei niin vaan sula ennen kevättä . Voi olla että joudut tilaamaan sulatuksen .
Laita hana päälle. Niin sain oman putken auki kun viimeksi jäätyi. Olisi tullut sulatus kalliiksi. Jatkossa hana tipottelemaan pakkasilla
Voiko kerros- tai rivitalossa putket jäätyä, vai onko tämä vain omakotitalojen ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Laita hana päälle. Niin sain oman putken auki kun viimeksi jäätyi. Olisi tullut sulatus kalliiksi. Jatkossa hana tipottelemaan pakkasilla
Miten voi laittaa hanan päälle, jos sieltä ei tule pisaraakaan vettä? Meillä myös putket jäässä ja sulattelijoita odotellaan. Ei todellakaan kannata lähteä säätämään mitään itse tai saattaa saada vaan isompaa vahinkoa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kerros- tai rivitalossa putket jäätyä, vai onko tämä vain omakotitalojen ongelma?
Voi. Tiedän rivitalon, jossa putkitus yhdelle vesipisteelle ulkoseinässä ja putki jäätynyt joskus kovilla pakkasella, kun samaan aikaan tuullut kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Meillä rivitalon päätyhuoneistossa on usein talvella putket jäässä, koska asukkaat on paikalla vain satunnaisesti. Työkaveri asuu 2022 rakennetussa kerrostalossa, jossa putkien eristäminen vaillinaista ja siellä yksi linjasto on nytkin jäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Meillä rivitalon päätyhuoneistossa on usein talvella putket jäässä, koska asukkaat on paikalla vain satunnaisesti. Työkaveri asuu 2022 rakennetussa kerrostalossa, jossa putkien eristäminen vaillinaista ja siellä yksi linjasto on nytkin jäässä.
Herää kysymys että miksi ette ole korjanneet jäätymisongelmaa? Se asukas jos valittaa siitä jäätymisongelmasta niin taloyhtiön pitää korjata putkisto niin ettei se jäädy.
Ap kun saatte putken auki niin kasaa maan alla olevan putken päälle lunta koko matkalle. Lämmittää eikä jäädy.
Kuse sen putken päälle tai sisään niin se sulaa.
Auton sisätilan lämmittimellä sulatteli isäni eilen heidän putken.
Jos jäätynyt kohta on lähellä rakennusta voi sulattaa kuumalla vedellä. Tarvitset puutarhaletkun tai vastaavan, työnnä se jäähän asti, laske letkuun kiehuvan kuumaa vettä. Jos jäätä on vain lyhyellä matkalla sen saa näin sulamaan, joskus muinoin tuli koettua.
Päätalossa voi laittaa. Tai asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli että imurilla
Aa tää oll että suojaputken sisällä, eli sisäputket kai...
Vierailija kirjoitti:
Auton sisätilan lämmittimellä sulatteli isäni eilen heidän putken.
Kaivoiko hän putken oikein esiin?
Vierailija kirjoitti:
Kuskaa putki sulaksi.
Minne putki pitää kuskata?
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaa vettä lavuaariin?
Mistä mä saan vettä keitettäväksi kun aloituksessa sanottiin että vesiputki on jäässä?
Kiehuvaa vettä lavuaariin?