Vietko terveen lapsen hoitoon ja toinen lapsesi on kipeä?
Minä vien!
Kommentit (78)
Xandris:
Haluatte, että lapsella on kivaa, eikä tarvitse jaksottaa itse sitä ulkoilua vaikkapa iltaan (kun siippa on kotona - yksinhuoltajat toki hiukan eri juttu nyt).
Lapsi " vaatii" päästä tarhaan ja sillä on siellä kivempaa - ja höpsis. Ihan takuulla keksitte - jos viitsitte - sille toisellekin sisarukselle kotona tekemistä.Huippu on ap, joka marisee, että onhan se lapsi vietävä, kun KERRAN ON HOITOMAKSUKIN MAKSETTU KOKO KUUKAUDELTA.
Jumalauta. Harvoin suutun, mutta tää ketju on kyllä itsekkyyden ja typeryyden huipentuma.
Vierailija:
minkä mukavuuden parantamisesta tässä on puhuttu? Yksikään ei ole perustellut sillä, että olisi ITSELLE helpompaa.Syy on, että toinen lapsi saa levätä rauhassa, jos toinen ei ole kärttämässä leikkii ja hyppimässä seinille, kun ei ole mitään ketään kaveria/mitään hauskaa tekemistä/pääse ulos.
Toisekseen jos vanhemman on pakko myös vastailla työpuheluihin, kirjoitella maileja, pitää mahdollisesti palavereita /osallistua niihin kotoa käsin, niin ei vanhemmaltakaan aikaa riitä sitten sille terveelle.
JÄRJESTÄ sille toiselle lapselle tekemistä! Leiki hänen kanssaan. Pelaa pelejä. Leivo. Askartele. Anna katsoa piirrettyjä.
Jos vanhemman on koko kotonaolon ajan hoidettava työasioita, miten hän sitten hoitaa sen sairaan lapsen?
kannatus kotona pitämiselle. Meidän päiväkodissa on jopa eteisessä ohjeet noista tuomisista ja siinä sanotaan, että jos sisaruksilla on tarttuva tauti, muidenkin lasten kotona pitäminen on toivottavaa.
Keskimmäisellä lapsella on astma ja on tosi kurjaa, kun kaikki pikkuflunssatkin tuppaa kehittymään koviksi riesoiksi ja tulehduksiksi. Mielellään välttäisi ainakin ne turhat tartunnat.
Olen täysin Xandriksen kanssa samaa mieltä. Eikö kenellekään tule mieleenkään, että juuri sairaan lapsen sisrukset levittävät tautia eteenpäin! Ihan uskomatonta! Ja sitten ihmetellään, kun koko ajan on joku kipeänä.
Mitä ihmeen tekemistä sillä on asian kanssa? Jos teille on tullut tauti päiväkodista, niin sitten on sinusta ihan hälläväliä, jos te tartutatte sitä turhan vuoksi eteenpäin? Kyse on kontaktitartunnoista, joten mitä enemmän siellä päiväkodeissa pörrää tartuttavia lapsia, sitä todennäköisempää on, että iso joukko lapsia (ja hoitajiakin) saa sen pöpön.
Nythan siis tosiaan puhutaan tilanteesta, jossa sitä toistaiseksi tervettä sisarusta ei ole PAKKO viedä hoitoon: vanhempi on kotona joka tapauksessa sen sairaan sisaruksen kanssa.
Minulla on 2 lasta, enkä koskaan vienyt toista päiväkotiin, jos toinen poti kotona. Nyt esikoinen on koulussa ja sieltä ei voi olla poissa, jos sisarus on kotona kipeänä - mutta jos esikoinen on kipeänä kotona, pidän takuuvarmasti kuopuksenkin kotosalla.
Vierailija:
Ihan turha syyllistää.Montakos lasta Xandris sulla muuten on?
Viette lapsen päiväkotiin, kun hän haluaa! Viis siitä, että muu perhe tai sisarus on kipeänä ja muut päiväkodin lapset ja muut perheet saattavat saada tartunnan. Viis siitä - kunhan oma mussukka pääsee päiväkotiin, kun hän niin kovasti haluaa. Eikö lapselle voi sanoa, että tänään on kotipäivä, koska sisko/veli on kipeä. Ihan uskomatonta ajattelua ihmisillä.
Sinäpä vasta kamala olet!!! Sen sijaan, että yksi ja sama tauti jylläisi päiväkodissa, jossa se anyway jyllää, sinä annat lapsesi kantaa sen taudin KOULUUN, josta muut lapset vievät sen koteihinsa ja he pikkusisaruksiinsa ja edelleen moniin muihin päiväkoteihin.
HUH HUH! Paljon laajemmin tartuttaa sinun perheesi kuin minun, jossa terve sisarus toden totta viedään hoitoon silloin kun teen etätöitä sairaan lapsen kanssa kotona.
Meidän perheessä ei ole tapana tartuttaa tauteja. Sama aina kaikkien perheenjäsenten kohdalla. Jos ovat työpaikalla ihmetelleet, mutta me olemme Xandriksen tavoin VASTUULLISIA aikuisia.
Hyi, Hyi Tartuttajat!
Just joo, kun hoitomaksukin on maksettu...kuinka kylmä joku voi olla?? Rahassako lapsi mitataan?? Meillä AINA molemmat lapset kotona kun joku sairas - myös usein silloin kun minä olen sairas. Meillä ajatellaan lapsen parasta ja keksitään ITSE tekemistä koko päiväksi, luetaan, katotaan kotivideoita, askarrellaan, piirretään, rakennetaan maja...mutta tiedän yhden äidin joka vie toisen hoitoon juuri rahan takia - ja kun siellä saa sen ilmasen ruuankin. Hyi olkoon!! Muutenkin lapsilla pitkät päivät, joka IKINEN vapaapäivä on kotiinpäin. Myös päiväkodin hoitajien mielestä.
ja kouluun ja sitä kautta edelleen moniin perheisiin...
Olen pitänyt sinua fiksuna kirjoittajana, mutta ilmeisesti logiikassasi on pahoja puutteita. :-)
Se siitä majan rakennuksesta, yms puuhailuista.
Kummasta näillä virikkeellisillä majanrakennus-askartelija-ulkoilijaäideillä riittää aikaa tänne nettiinkin. ;-)
Työpaikalta ei voi olla kaksi vanhempaa poissa siksi, että perheessä on joku sairaana. Koulusta ei voi terve lapsi olla poissa siksi, että kotona on sisarus kipeänä.
Vierailija:
ja kouluun ja sitä kautta edelleen moniin perheisiin...Olen pitänyt sinua fiksuna kirjoittajana, mutta ilmeisesti logiikassasi on pahoja puutteita. :-)
Tässä oli nyt kyse ei-pakollisesta tartuttamisesta. Siis siitä, kun mukavuudenhaluisuuttasi viet mieluummin toistaiseksi terveen, mutta tartuttavan lapsen hoitoon kuin nostat persettä penkistä ja kehität hänelle jotakin tekemistä kotona.
minusta se on luksusta sille toiselle, että saa jäädä kotiin äidin tai isän kanssa. Onneksi meidän lapset ovat sairastaneet tosi vähän.
enemmän aikaa lasteni kanssa. Saanko kysyä, että miksi ihmeessä viet toisen hoitoon?
ja lapsella on varmasti kivempaa olla kavereiden kanssa kun kipeän sisaruksen. Hoitomaksu peritään myös, vaikken veisikään lasta hoitoon. Miksi siis en veisi?
ap
haluaisi. Mutta samoin, jos toisella lapsella on mahatautia tms, niin silloin en päästä päiväkotiin tervettäkään lasta.
Älä sitten ainakaan yhtään ihmettele, miksi lapsenne tuovat tiuhaan päiväkodista tauteja kotiin, kun itsekin kuskaat sinne tartuntavaiheessa olevia lapsiasi.
PS: jos lapsi jo ON ollut siinä samassa taudissa kuin sisaruksensa, tilanne on eri. Mutta on todella piittaamatonta kuskata sinne lasta, jolle on tuloillaan tartuntatauti.
Vierailija: