Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietko terveen lapsen hoitoon ja toinen lapsesi on kipeä?

Vierailija
08.04.2008 |

Minä vien!

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä kolme lasta ja jos jokaisesta yhden lapsen räkätaudista jokainen alkaisi olla kotona niin valehtelematta YKSIKÄÄN meidän kolmesta lapsesta ei olisi ollut hoidossa helmikuusta lähtien... Että repikää siitä!!

Ja mistä voitte muka tietää mikä tauti onkin mikä? Itsellänikin on tänä keväänä ollut useita eri flunssia, nythän liikkeellä on useita eri viruksia. Monet virukset kytevät jopa kehossa muutamia päiviä, laukaisevat taas flunssan jne jne. Meidän lasten isoisällä on ollut kuumetta useita viikkoja!!

Enkä valehtele kun sanon, että lapset eivät olisi olleet hoidossa ollenkaan kahteen kuukauteen. Pikkuveljellä on ollut kaksi korvatulehdusta, meillä on ollut ripulia (sitä oli yhtäaikaa joten olivat silloin kaikki kotona), isoveljellä varmaan kuumetta nelisen kertaa tässä kahden kk:n aikana, tytöllä yskää, räkää, flunssaa, joskus kuumetta, seuraavana päivänä ei jne jne.

Ei tietenkään voi tietää, mikä tauti on mikä ja miten se tarttuu - mut just sen takia täytyy olla varovainen. Xanttu on täysin oikeassa.

Vierailija
42/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin ja ihme työpaikkoja teillä myös jos voitte olla niistä pois pitkiä aikoja...

Tässä puhuttiin just siitä, että jos sä anyway olet kotona, voit pitää ne muutkin tenavat kotona, ettei ne mene tartuttamaan muita siellä päiväkodissa.

Yks juttu, mitä tässä ketjussa ei ole kukaan mun huomatakseni maininnut on se, että jos ne muut sisarukset käy pk:ssa, ne tuo kotiin sieltä pöpöjä ja ne tarttuu tosi herkästi siihen veljeen tai siskoon, joka on jo valmiiksi vastustuskyky heikoilla edellisen taudin takia! Eli on jo itsennekin kannalta tosi typerää lisätä tota kierrettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin todellakin ollaan oltu parikin kk kotona, kun jompi kumpi lapsista on kipeänä. Esim. toissakeväänä lapset olivat peräkkäin vesirokossa, perään kuumeessa ja sitten vielä mahataudissa (eri aikoihin, yhteensä 2 kk). Viime keväänä lapset olivat helmi-maaliskuussa päiväkodissa yhteensä reilun viikon. Onneksi onnistuimme pitämään sairaat kotona, kun järjestelimme miehen kanssa työvuoroja.

Onhan se raskasta, muttei tulisi mieleenkään viedä lapsia tartuttamaan tarhaan.

Itsekin tiedät, että lapset tartuttavat ennen kuin sairastuvat. Miksi siis tuo tieto ei sinulla johda oikeaan toimintaan?

Vierailija:

Meillä kolme lasta ja jos jokaisesta yhden lapsen räkätaudista jokainen alkaisi olla kotona niin valehtelematta YKSIKÄÄN meidän kolmesta lapsesta ei olisi ollut hoidossa helmikuusta lähtien... Että repikää siitä!!

Ja mistä voitte muka tietää mikä tauti onkin mikä? Itsellänikin on tänä keväänä ollut useita eri flunssia, nythän liikkeellä on useita eri viruksia. Monet virukset kytevät jopa kehossa muutamia päiviä, laukaisevat taas flunssan jne jne. Meidän lasten isoisällä on ollut kuumetta useita viikkoja!!

Vierailija
44/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysyn haluaako lapsi olla kotona tänään vai mennä hoitoon.

Esikoinen haluaa mennä hoitoon, pienempi vasta alkaa kasvaan sisälle ryhmään, aikasemmin pienempi mielummin jäi kotiin kun meni hoitoon. Nyt voisi olla pienemmälläkin toisinpäin.

Kotona sairastuneen sisaren kanssa on tylsempää kuin hoidossa, hoidossa on kaverit, ulkoilut jne. kun taas kotona homma on tavallista rauhallisempaa.

Vierailija
45/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni nauttivat siitä, että saavat olla kotona. Käyttävät kaikki tilaisuudet hyväkseen, että voisivat jäädä kotiin.

Vierailija
46/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, jonka työt tekee joku toinen silloin kun on itse poissa, en ehkä veisi. Mutta kun töitäni ei kukaan tee vaikka olisin henkitoreissani, teen lasten sairaspäivinä etätöitä ja terve tapaus pääsee leikkimään päikkyyn.

Vierailija
47/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus päikyssä oli tiedossa jotain kivaa ja lapsi halusi mennä ja sai mennä. Kun lapsi oli eskari iässä vein, eskari oli siis päiväkodin yhetydessä.

Vierailija
48/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kotonaolopäivän jälkeen veisin kyllä hoitoon, jos toisen sairastelu vain jatkuisi.

Vierailija
49/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joku tekee toisen työt. Niin meilläkin tehtaassa. :)

Opettajilla on sijaiset, niin pitää myös sairaanhoitajaa tuurata jonkun..

9

Vierailija
50/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lätättekö sairaan lapsen kotiin yksin siksi ajaksi kun viette toisen lapsen hoitoon? Vai raahatteko kipeänkin lapsen mukana hoitoonvienti matkalle?

- Ettekö ole yhtään huolissanne, että lapsistanne on mukavampaa olla kavereiden kanssa hoidossa kun teidän kanssa kotona??

Vierailija
51/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyisivät edes vain odottamaan töihin paluuta, mutta ei... Kipeänäkin (tai sairaan muksun kanssa) on tehtävä töitä!

Vierailija
52/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli opejen, hoitsujen jne. työt eivät kasaudu hamaan tulevaisuuteen niiltä päiviltä kun he ovat itse pois.

Minun työni taas kasautuvat, koska niitä ei puolestani kukaan tee.

Pitääkö vääntää vielä paremmin rautalangasta?

t. 11

Vierailija
53/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas sairastaa rauhassa kotona. Terveen ei tarvitse olla koko päivää sisällä, kun yksin 3v:ta ei voi uloskaan laittaa.

Vierailija
54/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen 9v ja 11v lapsensa olivat sairaita melkein 2vk ja kaikki 4 hoitolasta olivat paikalla (nyt meillä sairastetaan). Mahtoi pph olla uupunut.

Vierailija
55/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä molemmat on kotona, mutta tänä vuonna eskarilainen on usein pyytänyt mennä eskarin ajaksi (9-13) koska ei halua " menettää mitään" , on niin innoissaan eskarista.

Ja jos toinen on ihan hirveän heikossa kunnossa, niin toinen yleensä haluaakin mennä hoitoon. Just leikkikaverien takia. Mutta jos on toipilaspäivä, niin kotiinjäävä saattaa ihan toivoa, että veli/sisko jäisi leikkiseuraksi, ja lapsi saa sit itse päättää.

Vierailija
56/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin monet tartuntataudit tartuttavat jo ennen kuin ihminen itse alkaa oirehtia. Jos sisaruksella on vaikkapa flunssa, se on suurella todennäköisyydellä myös muilla sisaruksilla ja siinä välissä se hyvinkin tarttuu.

Joten älkää nyt ihmeessä vain MUKAVUUDEN takia pahentako infektiotilannetta.

Vierailija
57/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä mukavuuden parantamisesta tässä on puhuttu? Yksikään ei ole perustellut sillä, että olisi ITSELLE helpompaa.

Syy on, että toinen lapsi saa levätä rauhassa, jos toinen ei ole kärttämässä leikkii ja hyppimässä seinille, kun ei ole mitään ketään kaveria/mitään hauskaa tekemistä/pääse ulos.

Toisekseen jos vanhemman on pakko myös vastailla työpuheluihin, kirjoitella maileja, pitää mahdollisesti palavereita /osallistua niihin kotoa käsin, niin ei vanhemmaltakaan aikaa riitä sitten sille terveelle.

Vierailija
58/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 11: kyllä ne kuule openkin työt vaan kasaantuu kun on poissa töistä ja vaikka sijaisenkin sais (mitä ei todellakaan aina tapahdu!!)

Kuten joku jo mainitsikin, on kyllä kamalaa opettajana olla sairaana tai ylipäänsä poissa töistä kun ne tunnit täytyy kuitenkin sijaiselle suunnitella tai ainakin jollekin kertoa mitä siellä nyt tulisi oppilaiden tehdä, eli kovempi työ on siinä!! Ei siis saa rauhassa vaan sairastaa.

Ja kun siellä nyt ei ikinä tehdä kaikkea niin kuin sanoo, niin kun palaat töihin, alkaa kaiken selvittely, mitä on tekemättä jne. ja näin asiat ovat kasaantuneet ja joskus ihan hirveä työ edessä jos on ollut kauemminkin poissa. Ei ne kuule niin ole asiat yksinkertaisia nyt ainakaan open työn kohdalla, ehkä sen kaupan kassan sitten...

Itse en mistään hinnasta haluaisi olla poissa töistä koska olen ope ja onneksi en juuri ole joutunutkaan. (Varsinkin kun meidän koulussa pitäis vielä se sijainenkin soitella itse sinne töihin aamulla kun oot kipeenä :(!) Että näin.

Vierailija
59/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte, että lapsella on kivaa, eikä tarvitse jaksottaa itse sitä ulkoilua vaikkapa iltaan (kun siippa on kotona - yksinhuoltajat toki hiukan eri juttu nyt).

Lapsi " vaatii" päästä tarhaan ja sillä on siellä kivempaa - ja höpsis. Ihan takuulla keksitte - jos viitsitte - sille toisellekin sisarukselle kotona tekemistä.

Huippu on ap, joka marisee, että onhan se lapsi vietävä, kun KERRAN ON HOITOMAKSUKIN MAKSETTU KOKO KUUKAUDELTA.

Jumalauta. Harvoin suutun, mutta tää ketju on kyllä itsekkyyden ja typeryyden huipentuma.

Vierailija:

minkä mukavuuden parantamisesta tässä on puhuttu? Yksikään ei ole perustellut sillä, että olisi ITSELLE helpompaa.

Syy on, että toinen lapsi saa levätä rauhassa, jos toinen ei ole kärttämässä leikkii ja hyppimässä seinille, kun ei ole mitään ketään kaveria/mitään hauskaa tekemistä/pääse ulos.

Toisekseen jos vanhemman on pakko myös vastailla työpuheluihin, kirjoitella maileja, pitää mahdollisesti palavereita /osallistua niihin kotoa käsin, niin ei vanhemmaltakaan aikaa riitä sitten sille terveelle.

JÄRJESTÄ sille toiselle lapselle tekemistä! Leiki hänen kanssaan. Pelaa pelejä. Leivo. Askartele. Anna katsoa piirrettyjä.

Jos vanhemman on koko kotonaolon ajan hoidettava työasioita, miten hän sitten hoitaa sen sairaan lapsen?

Vierailija
60/78 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan myös voi hyvällä omalla tunnolla katsoa videoita vaikka koko päivän, koska sairaana ON tarkoitus levätä.

Minua ei hetkauta tippaakaan Xandriksen päivittelyt. Minä teen joka tapauksessa niin kuin perheellemme ja lapsillemme on parasta.