Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*TONSKAT joulukuussa*

01.12.2008 |

Aloittelen uutta pinoa, kun nythän on jo vuoden 2008 viimeinen kuukausi :)

Tässä linkki viime pinon viimeiseen sivuun:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle osanotto ja suuri halaus. Kuinka elämä voikin olla näin epäreilua!!!

Lohdutuksen sanoja ei löydy... :´(

Voimia.

Viipero

Vierailija
82/160 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle iso lämmin halaus ja voimia. Kuten Viipero totesi, ei ole oikeita sanoja tähän hetkeen... Jaksamista sinulle ja miehellesi!

Sitten vähän omaa napaa. Kovasti tässä iltaa kohden olen ruennut miettimään, että onkohan käynnistys jotenkin kuitenkin väärä toimintatapa... Olisiko pitänyt kuitenkin odottaa vähintään laskettuunpäivään jos vaikka synnytys käynnistyisikin?! Äh, ei pitäisi miettiä liikaa vaan luottaa siihen mitä yhdessä lääkärin kanssa päätettiin. Ja kun tyttöstäkin sain ponnistaa maailmaan 50 min ja hän oli alle 4 kg, niin mielestäni on kai kuitenkin ihan perusteltua ettei toista raskautta päästetä yliaikaiseksi. Joo, näin nämä ajatukset ailahtelee laidasta laitaan. Taitaa vaan olla ramppikuumetta toisen lapsen syntymästä ja arjen pyörittämisestä kahden pienokaisen kanssa!

Nyt väsyttää ja "klasu" melskaa sellaista kyytiä, että pakko päästä pitkälleen.

Voikaa hyvin kaikki!

t. iida-linnea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle iso haluas ja paljon voimia koko perheelle!

Bejpi kipeänä ja Tiuhti 8+5 vissiin

Vierailija
84/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimiä halauksia Hermionelle! Mä niin toivoin että kaikki menis nyt hyvin. Tuntuu ihan kauhealta teidän puolesta !!!

Nyt tuntuu ihan tyhmältä kertoa omia juttuja, mutta elämän pitää jatkua...

Ei ole enää supistellut niin paljoa kuin silloin perjantaina, mutta kyllä ihan kiitettävästi vieläkin supistaa. Kipeätä ei sentään enää ole tehnyt. Oltiin miehen kanssa ihan ex tempore -matkalla Tallinnassa ja kotiuduttiin eilen. Ajateltiin, että nyt pitää lähteä, jos vielä johonkin kahdestaan aikoo. Helmi oli mummolassa hoidossa. Ihan risteily tehtiin ja oltiinhan siinä maissakin muutama tunti. Ei kyllä lähdetty muualle kuin Sadamarkettiin ostamaan tuliaisia. Ja tuli siinäkin käveltyä sen verran, että nyt on taas lonkka kipeänä. Vauvakin sai ihanan plyysisen potkarin. Ajattelin, että jos vaikka ristiäisissä käyttäis.

MiaMik on saanut kunnon kuntoiluvimman. Eipä oo täällä näkynyt moista. Helmiä vedin pulkassa yks päivä tuonne ehkä vajaan kilsan päähän heppoja kattomaan, niin kyllä vihloi joka puolelta. Mitenköhän kunto kestää ollenkaan synnytyksen ?! Ja hyvä että sait huojentavan vastauksen svo:lta. Nyt sitten vaan doppleri nurkkaan hetkeksi, ettei tarvii stressata. Jaahas, Ida vesirokossa vai?!

Kokoasiaa oli pohdittu. Mä jotenkin ajattelen, että tää ois pienempi kuin Helmi, joka syntyessään oli 3690g. Rakenne-ultrassa silloin joskus puhuttiin sirosta vauvasta ja painoarvio oli tuolloin huomattavasti Helmin vastaavaa pienmpi. Mutta onhan tuo voinut ottaa jonkun kasvuspurtin. No, en kyllä kauheesti sitä mieti, ainakaan vielä. Tietenkin, kun Helmin ponnistusvaihe kesti sen 2,5 tuntia niin kauheesti isompaa ei toivois. Mutta siihenkin varmaan vaikutti enemmän Helmin virhetarjonta kuin koko.

Hermionelle vielä kerran voimia!

Jepsis rv 35+4

Vierailija
85/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionella oli taas surullisia uutisia :( Kyllä teitä nyt koetellaan. Toivottavasti tammikuisissa tutkimuksissa selviäisi onko sitä vikaa vai ei ja tarvittaessa saisitte apuja! Iso hali koko perheelle!

Jepsis käväisi laivalla. Mua ihan jännitti kuinka teillä siellä menee :) Juu Ida tosiaan nyt vesirokossa, toivottavasti ei tule teille jouluksi!

Sitten omaa napaa. Mulla tuli eilen pitkästä aikaa kipeitä supistuksia kun piti yöunille käydä. Petihommat tietenkin sai aikaan ;) Muutaman tunnin ajan tuli säännöllisiä supistuksia, ei nyt mitään synnytyssupistuksia. Mutta sen verran kipeitä olivat, että sängyssä oli vaikeeta maata. Kaiken lisäksi ravasin koko ajan pissalla ja se vaan pahensi koko ajan niitä. Oliskohan vauva sitten kuitenkin laskeutunut kun nyt eilisestä asti oikeastaan koko ajan on tuntunut aikasmoinen paine tuossa alamasulla ja muutenkin on alamaha ja alaselkä ihan turtana eiliseltä supistelulta?

Jaahas, Ida haluaa äiteen mukaan leikkeihin, täytyykin mennä...

MiaMik rv 35+0

Vierailija
86/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä vaan jotenkin "eksyy" tänne lukemaan teidän kuulumisianne...

Meillä on nyt jo 1kk vanha poika!!! Hui, kuin nopeeta tää aika on mennyt! Vielä kuukausi sitten elettiin ikäviä hetkiä, kun ei tiennyt millon saa pienen vierelleen tarkkailusta... Mutta nyt ne on ohi!

Jepsis ja I-L olivat miettineet synnytystä... Mullahan kesti Eetun ponnistusvaihe yli tunnin, ja kaksi kertaa lähti irti imukuppikin vauvan päästä, ja lopulta kun toinen kätilö painoi mun vattan päältä niin Eetu syntyi (syntyessään oli 3915g) "tullessaan" useamman tikin ja hirveät kivut alapäähän... En vissiin kahteen kuukauteen istunut kunnolla! Mutta nyt "eemelin" syntyi n puolen tunnin ponnistamisen jälkeen (painoa oli 4170g) ja yhden tikin kätilö parsi ja sitäkin mietti että tarviiko laittaa... Alapää tuntui noin tunti syntymän jälkeen jo "normaalilta" mitä nyt noin nopeesti voi tuntua. Ja istumaan olen pystynyt kunnolla heti ekasta päivästä lähtien! Joten hyvin erilaiset voi olla syntymät, ja niinhän se yleensä menee, että eka on kipiä ja toka helpompi! Ja näin toivon että teilläkin KAIKILLA on!!!

Täällähän on moni jolla on kohta puoliin synnytys edessä, ihanaa tulee uusia tonskia! Jokos Karssuli on nyytti sylissä? Mitenkäs Laventeli jakselee?

napero ja pojat

Vierailija
87/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä käynnistäni täällä on jo viikko, joten paljon on sillä välin tapahtunut. Täytyy kyllä sanoa, että eniten kosketti Hermionen kuulumiset, kuten varmasti kaikkia. Ihan kamalaa, että raskaus aina alkaa muttei sitten jatku! Moni varmaan pelkää keskenmenoa, mutta harva sen joutuu kokemaan, vieläpä noin monta kertaa! :'( Kovasti voimia koko perheelle ja vaikka vauvahaaveet tuntuvat nyt raastavan kaukaisilta, toivoisin, että saisitte vielä kaikesta huolimatta uuden vauvan...

Iida-Linnealle myötäeloa täältäpäin, jos tosiaan olisitte jo nelihenkinen perhe jouluna! Jännittävältä tuntuu, että synnytys saatetaan käynnistää, vaikka la:kin on jo ihan lähellä...

Mulla oli eilen tosi kuvottava olo kun vatsaa väänteli. Kävin eilen kontrolliverikokeessa miinusvereni takia ja sain lopettaa rautakuurin, jolla olin pari viikkoa. Illalla en ottanut enää rautaa ja nyt on ihan toisenlainen olo. Se oli siis ilmeisesti se rauta, joka sekoitti vatsan.

Tässä alkaa tosiaan monilla lasketut ajat lähestymään, joten kohtapuoliin on luvassa vauva-uutisten aalto! Naperolle terkut!

Laventeli 35+4 ja Nasu 3v.

Vierailija
88/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMIONE, sanoja ei löydy :( Hirmu pahoillani olen kaksinkertaisen menetyksenne vuoksi :( Toivon sulle ja miehellesi paljon voimia tulevaan.

Han, S 1v10kk ja Basisti 35+3

Vierailija
89/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että pyörin täällä ihan jatkuvasti nykyään :) Tätä se lisääntynyt vapaa-aika teettää...

*I-L*, kannattaa nyt vaan nauttia siitä ajatuksesta, että saatte jouluksi vauvan kotiin :) Tai jos tulet ihan toisiin ajatuksiin, niin voit varmasti mainita asiasta perjantaina. Mutta saattaisihan tuo käynnistykseen mennä myöhemminkin, eihän sitä tiedä.

*MiaMikilläkin* oli yöllisiä supisteluita, niitä on varmaan liikkeellä enemmänkin. En muista, että Noelia odottaessa olisin yöllä herännyt supisteluihin, mutta tuli sekin koettua viime yönä. Eilen ja viime yönä oli kyllä olo sen verran tukala, että tuli muutamat kirosanat päästettyä ajatellessa jäljellä olevia viikkoja...

Meidänkin pitäisi tuota yhtä ässää kokeilla, mutta eipä ole oikein huvittanut viime viikkoina. Nyt kun olen pari kertaa jo ajatuksen tasolla innostunut asiasta, mies on illalla nukahtanut, ennen kuin olen ehtinyt edes kylkeä kääntää sen suuntaan (ei käy ihan hetkessä ;))... Jospa tässä tällä viikolla vielä kokeiltaisiin, millaisia supisteluja tuollainen toiminta saa aikaiseksi.

Nyt heittäydyn sohvalle, kun mies vei kylässä olevine kavereineen Noelin leikkimään duploilla yläkertaan :)

Kandi & Sofia 36+

Vierailija
90/160 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionen ikävät uutiset pyöriny mielessä koko päivän.. Vielä kerran voimia!

Mä kävin viime pe ja tänään poistattamassa viisaudenhampaat. Vielä maanantaina haluaa paikata yhden. Täytyy sanoa että tähän asti kun on käynyt vain tk:n hammaslääkärissä, niin on pelottanut. Tuo on ollut ihana hampilääkäri. :)

Perjantai aamuna on eka neuvola. Mieskin pääsee mukaan se on huomisesta alkaen lomautettu. Toisaalta hyvä, Eve ollu taas tän viikon kuumeessa. :( Aion kyllä kysyä pääseekö tänä vuonna vielä ultraan, 10+ viikoilla..

Onkos kellään täällä riesanaan migreeniä? Mulla se on diagnosoitu joskus vuosia sitten, mutta lääkkeitä en ole syönyt melkein yhtä pitkään aikaan. Viime viikolla tuli pari kertaa aurallisen(?)migreenin valokuviot silmiin ja päänsärky..

Bejpi ja Tiuhti 8+6 (en osannut laskea aamulla..)

Vierailija
91/160 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret pahoittelut Hermionelle! Kovasti jaksamista arkeen, onneksi pääsette tutkimuksiin vaikka hermojakiristävää sekin taitaa olla...

Kaikille tonskansa lunastaneille isot onnittelut, ketä niitä nyt olikaan Osse, Viipero, AA ja taisi olla joku muukin, ei nyt vain muista ketä, sori!

Beijpille, Laventelille ja Viipulille onnittelut plussista!

Sittenkö olisi Karssulin ja I-L :n vuoro... Suppareita sinne siis...

Mammis: olitteko jo kylpylässä? Missä jos saa kysyä? Me oltiin su-ma Naantalin kylpylässä ja kyllä oli kivaa, Nooa siis oli myös mukana ja nautti täysin rinnoin! ;) Ootkos käynyt jo Haikarapesän käynnille?

Iiris oli huhuillut P&T: n tiimoilta... Juu tilattiin P&T Vibet Ebayn kautta, tulivat Englannista noin viikossa ja hintaa tuli koko pläjäykselle 763 € sisältäen rattaat, sisaristuimen, sadesuojan ja cocoonin eli pehmeän kantokassin... Katseltiin kyllä Saksanmaan antia myös mutta hinnat eivät houkutelleet, pelkästä sisaristuimesta olisi saanut pulittaa n. 150 €... Suosittelen siis Ebaytä lämpimästi! :) En tosin tiedän hintoja siellä Sporteille jos ootte ajatelleet niitä... Hyvin ovat tähän asti toimineet Nooan käytössä, sen vähän mitä ollaa ehditty niitä käyttää, pääasiassa ovat autossa tällä hetkellä. Mutta kun vauva syntyy niin varmastikin päivittäisessä käytössä lenkeillä..

Ja sitten omaa napaa, lukekoon ken jaksaa... :)

Olin viime viikon talvilomalla ja nyt sitten kolmatta päivää äitiyslomalla... Podin erittäin huonoa omaatuntoa Nooan hoidosta kun itse olen kotona... No olenpahan saanut joululahjaostokset hoidettua sekä kaikki vauvantarvike ostokset tehtyä. Kaikki olisi nyt sitten valmiina, vaatteet lipastossa pestyinä, tarvikkeet sekä mulle että vauvalle hankittuna, patja kehtoon hankittu, vauva vain puuttuu... Tosin jos onkin tyttö, niin sitten täytyy lähteä ostelemaan uusia vaatteita, poikaan kun ollaan varauduttu. Mähän kävin tossa marraskuussa sokrurasituksessa kun painoa oli tullut sen vajaat 10 kiloa ja mahahuitelee omalla kärällään... No lukemat ei olisi voineet olla paremmat joten sokrut ei ainakaan selitä mahankokoa.. Nyt kasvu onkin tasaantunut ja ollaan keskikäyrän tuntumassa, viikot 33+0 ja edellinen mittaus 30 cm, hemppa 150, + 1 kilo/kk ja poika raivotarjonnassa.. :) Nyt se terkka sitten motkotti että muistathan sä syödä tarpeeksi... Koskaan ei siis taida olla hyvä.. No hyväähän se vaan tarkoittaa??

Sitten ahdistaa suunnttomasti, sain käyntiajan Haikaranpesään vasta viikolle 36+0 ja todella toivon ettei vauva synny ennen sitä, Nooahan syntyi 37+3. Lisäksi viimeinen lääkäriaika on myös tuolloin samalla viikolla joten jännittää että ehdinkö käymään kummassakaan ennen synnytystä... No eipä Nooan raskaudessa vika lääkäriaika ennustanut synnytystä niin lähelle kuin se oli... Itse synnytyshän meni nopeasti jäi kaikenkaikkiaan hyvä kuva koko hommasta... Ainoastaa totuttelu vauvaan ja arkeen kesti kuukauden verran kun en jotenkin ollut osannut odottaa että vauva tulee melkein 3 viikkoa etuajassa... No ehkä täytyy yrittää vain relata ja luottaa siihen että homma menee omalla painollaan... :)

Vielä kommentoin vauva numero 3 hankintaan... Ei kiitos meille ihan heti! Mulla ollut hermo nyt niin tiukilla, enkä voi oikein sanoa nauttineeni tästä raskaudesta... Meillähän on pakastimessa vielä 2 alkiota, jotka ehkä joskus, sanotaanko 3- vuoden kuluttua voisi käyttää, tuloksestahan ei ole kuitenkaan takeita...

Tulipas pitkät löpinät! Kaikille muillekin huiskutukset ja jaksamiset viikoista huolimatta! ;))

bicci 33+0, hemmo ja Nooa (1,5v) tarhassa

Vierailija
92/160 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Naperohan oli myös jakautunut, joten onnittelut sinne myös... Olen ollut vähän laiska kirjoittelemisen suhteen... ja sitten pitäisi muistaa yhdellä kertaa hirveesti kommentoida.. Ehkäpä teen tähän muutoksen kun kerta olen kotona! :)

bicci taas

Vierailija
93/160 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin itsekkäästi omaa napaa.. Tänään on eka virallinen äippälomapäivä! JEY! :) Käyn vielä PE töissä siivoamassa pöydän ja jätän sinne tietokoneen + puhelimen, sitten aion "lomailla" ihan kunnolla. Vein Oonan hetki sitten varakodille (pph:n oma lapsi on nyt vuorostaan kipeänä) ja sinne jäi iloisena ulos leikkimään. Neiti saakin "spesiaalihuomiota" kun hoitajia on 2 ja lapsia oli vain 4. :) Lyhyempi päivä tänään kun vein 9.30 ja haen joskus 15 aikaan. Huomenna pidetään vapaapäivä hoidosta ja mennään papan kanssa IKEAan etsimään neidin huoneeseen pöytää ja tuoleja.

Meillä on sairasteltu sitten ihan kunnolla. Blaah, eikö tää ikinä lopu!? Nyt on mieskin (joka sairastaa ehkä sen kerran vuodessa) ollut kuumeessa ja ihan kaput pari päivää. Onneksi Oonalla ei tosiaan se kuume kestänyt kuin sen vuorokauden, yskäkin alkaa vähän hellittää kiitos "astmalääkkeiden".. Kävin MA neuvolassakin. Verenpaineet on taas nousussa, HB laskussa, turvotus sen kun lisääntyy.. Vauveli onneksi liikkuu paljon ja sykkeet oli hyvät. Sfmitta oli jo 35 - ääk! Mihinköhän asti se paisuu vielä tässä loppuaikana..

HERMIONE - että elämä osaa olla epäreilu! :( Luin jo sun kuulumiset eilen, mutta en ehtinyt kirjoittaa ja kummasti vaan ootte pyörineet mielessä vähän väliä. Toivon totisesti teille jaksamista koko perheelle, nauttikaa toisistanne! Jospa tutkimuksista paljastuisi jotain ja saisitte vielä joku kaunis päivä perheenlisäystä.

IIDA-LINNEA - vai että PE menet jo Hyvinkäälle! Varmasti mietteet vaeltaa laidasta laitaan sen käynnistyksen suhteen, mutta musta on toisaalta ihana että sulla on sattunut niin ihana lääkäri joka "ottaa sut tosissaan", ettei vaan tuumaa että hyvä siitä tulee ja lähetä takaisin kotiin. Kyllä se äidin oma vaisto yleensä menee niin oikeaan.. Toivottavasti olet saanut järjesteltyä asioita kotona sille varalle että teitä on viikonloppuna jo 4. Me pidetään Oonan kanssa kovasti peukkuja teille, lähetetään myötäisiä tuulia ja odotellaan milloin teistä kuullaan!!! :)))

MIAMIK - suhun on sitten lenkkeilyvimmakin iskenyt! :) Ihana kuulla että voit hyvin. Lähettäisitkö mullekin tuota energiaa.. ;) Musta tuntuu että heti kun lopetin jumppien pitämisen, oon laiskistunut ihan sikana.. Toivottavasti Idan vesirokkokin alkaisi jo pian helpottamaan vaikka neiti onkin ollut pirteänä.

KANDI - meilläkin oli eilen pph:n joulujuhla ja oli kyllä ihan katsella noiden pienten riemua! :) Haikea fiilis varmasti on kun kerran pitää hoitotädille sanoa heipat, meillä tulee ensi viikko taukoa hoidosta mutta sitten taas Oona jatkaa suht normaalisti. Varmaan mennään melkein samaan tahtiin kuin tämäkin viikko, eli 9-9.30 viedään ja 15 aikaan haetaan. Kuukauden päästä sitten se 3 pv viikossa. Huomaa kyllä miten paljon Oona nauttii hoidosta kun vapaapäivinä ja viikonloppuinakin kertoo tarinoita mitä ovat kavereiden ja hoitajan kanssa tehneet ja kyselee että milloin mennään.. :) Mitenkäs teillä muuten Noelin synttäreitä vietetään?

JEPSIS oli päässyt viettämään miehen kanssa kahdenkeskeistä laatuaikaa. :) Meidänkin piti, mutta sairastelut esti.. höh. Sullakin alkaa olla aika "hyvät viikot" kasassa.. näin tää aika vaan hurahtaa ettei huomaakaan. Ja LAVENTELI, HAN, KANDI.. niin monella alkaa jo viikot vähenemään "uhkaavasti".. Ihanaa, nyt sitten vain jännäillään mistä niitä vauvauutisia seuraavaksi tulee.

NAPEROkin kävi kertomassa kuulumisia.. Uskomatonta että teilläkin on jo 1kk vanha poitsu! ;) Vastahan me sua täällä onniteltiin..

BEJPIllä meinaa migreeni vaivata. Ei ole mulle moista vaivaa tullut, toivon että ei suakaan kiusaisi! Parilla kaverilla on ollut ja kurjaa varmasti..

BICCI - ei päästy kylpylään ei.. Eli sairasteltiin koko perhe vuoronperään. Meidän piti mennä ihan vaan Vanajanlinnaan kahdestaan yöksi ja Oonan mummolaan.. Naantalissa käytiin sillon muutama viikko taaksepäin Oonan, mummon & papan kanssa, mutta silloin jäi Oonalta polskuttelut väliin kun oli se sairaalakeikkakin vasta tehty jne. Mutta se Naantali oli kyllä kiva paikka! Haikaranpesän synnytyskeskustelukäynti on vasta vuoden viimeisenä päivänä.. Blaah. Ensi TI on neuvolalääkäri ja sieltä tulee lähete sit vielä erikseen Kättärille lekuriin - ultraan ilmeisesti ja tutkivat siis että oisko se "normaali" alatiesynnytys mahdollinen tällä kertaa..

Nyt taidan laittaa vihdoin itselleni aamupalaa (ruokahalu on jostain syystä ihan kadoksissa) ja katsoa vaikkapa eiliset salkkarit boxilta. Sitten heiluukin imuri & luutu ja lähden asioille.. Mukavaa päivää kaikille ja voikaa hyvin! Suppareita niitä kaipaaville!

Mammis + O 34+2 + Oona leikkimässä varakodilla kamujen kanssa

Vierailija
94/160 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun oli taas mahtava viime yö! Huhhuhheijakkaa. Oltiin miehen kanssa illalla syömässä ja teatterissa. Vähän oli tukalaa istua siellä teatterissa kun oli juuri vetänyt thaimaalaista ruokaa ja jälkkäriksi vielä friteerattua banaania ja mansikkajäätelöä :) Yö meni sitten kutakuinkin näin: Klo 22.30 alkoi taas kipeät supistukset, kauhea tuskahiki päällä yritin maata vaan sängyssä. Klo 23 Ida heräsi itkemään ja hain hänet meidän väliin. Alkuyön torkahtelin aina supisteluiden välillä ja neidin pyörinnän lomasta. Klo 2.30 Ida sanoi, että äiti vie mut omaan sänkyyn. Sen jälkeen nukahdin kunnolla kunnes jossain vaiheessa tuli armoton suonenveto pohkeeseen ja sehän ei sitten meinannut mennä ohi millään, vieläkin pohjelihas hellänä. Loppuyön sitten heräilin milloin supistukseen ja milloin lonkkasärkyyn. Klo 7.30 olinkin jo tikkana pystyssä keittämässä kahvia kun Idakin vielä nukkui.

Kandi, kannattaa mennä sänkyyn jo valmiiksi kasvot mieheen päin ettei mies vaan ehdi nukahtamaan :D Niin minäkin teen :D Kääntyminen kun kestää sen valovuoden ;) Ei mullakaan Idasta ollut näin "paljon" näitä yöllisiä, kipeitä supistuksia. Jotenkin musta tuntuu, että siltikään ei ole mitään tapahtunut tuolla alakerrassa. Huomennahan sen EHKÄ näkee. Jos sattuu olemaan taas se ehkä-lääkäri ;)

Vai Mammiksella alkoi äippäloma. Mä olen kohta jo peräti viikon "lomaillut" :)

Idalla on vesirokko pahentunut, eilisestä asti ollut lämpöä ja kuumetta ja niin vaan neiti istuu koko ajan äipän sylkyssä ja hokee "kutiaa, laitetaan rasvaa". Näppylät on siis alkanut jo vähän kuivumaan ja sekös kovasti kutittaa ja harmittaa. Mutta eiköhän tämä tästä jo kohta ala helpottamaan.

MiaMik rv 35+1

Vierailija
95/160 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että yöllisiä kohtalotovereita löytyy! Oma viime yöni muistutti kovasti MiaMikin kuvailemaa vääntelyä sinne tänne... Olen nyt loppuvaiheessa kärsinyt varsinkin öiseen aikaan ihmeellisistä kuumista aalloista ja hikoilen kuin pieni eläin, milloin saan ylipäänsä vähän unta. Jatkuva flunssa kruunaa olotilan. Viimeksi nukuin loppuun asti tosi hyvin ja nyt vähän potuttaa, että yöt alkavat olla repaleisia jo ennen kuin vauva on kotiutunut!

Huvitti Kandin ja MiaMikin miehenviettelysuunnitelmat :D Ajatuksen tasolla aikuisten leikit vetäisivät myös minua puoleensa, mutta ei sitä tällaisena norsuna sen pidemmälle oikeastaan asiassa pääse... Säälittää oma rakas mies, joka on kuin suloinen spanieli, joka elää toivossa, josko meidän välillä tapahtuisi vielä jotakin eroottista tässä lähiaikoina... Ostin kyllä tuossa hemaisevia alusvaatteita alusvaatekutsuilta viime viikolla ja vähän niitä "testattiin" yhdessä. Sääliseksiä, hahaa! Ei vaan, jotenkin tämä toista kertaa äidiksi tulo on parisuhteen kannalta ihan toista kuin ensimmäinen kerta kun osasi ajatella vain tulevaa vauvaa. Nyt jo osaa hallita useampaa palasta samalla kertaa ja tunteet on lämpöiset myös omaa kultaa kohtaan!

Bicci, mun mielestä ei kannata muutamasta enskan hoitopäivästä kantaa huonoa omaatuntoa, varsinkin kun olet saanut noin hirveästi aikaiseksi "omalla ajallasi". Kyllä sua sitten taas viedään kun vauva syntyy... Itse tarvitsen viikoittain aikaa ihan puhtaasti lepäämiseen jolloin poika on hoidossa, varsinkin kun yöunet ovat mitä sattuu. Musta ei juuri olekaan enää leikkikaveriksi pojalle kun maha on niin suuri ettei ainakaan lattialla istumisesta tule mitään!

Poika oli aamulla paimenena lasten joulukirkossa, oli hommasta kovasti innoissaan! Into tosin lopahti kesken ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen, ja hän kipitti mun viereen penkkiin. Siinä sitten katseltiin yhdessä kuvaelma loppuun. :)

Hyviä vointeja kaikille tonskille!

Laventeli 35+5 ja Nasu 3v.

Vierailija
96/160 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin yökukkujia :/ Täällä yöt on kutakuinkin sellaisia, että herään vähän väliä vaihtamaan asentoa, vaikka ei se tilannetta muuta miksikään; joka paikkaa, erityisesti jalkoja ja lonkkia särkee niin ettei uni tule. Ja valvon! Huooh. Äiti olis ihan kypsä synnyttämään, ei vaan vauva taida vielä olla kypsä syntymään :p

Eilen oli taas neukku. Kaikki ok ja vauva raivotarjonnassa. Oon niin mielissäni :) Meinasi terkka, että vauva on myös sen verran alhaalla, ettei hän oikein usko sen enää kääntyvän, mutta eihän hän mitään voi luvata. Tosin kyllä sen itsekin tuntee, kuinka alhaalla se on. Välillä tuntuu, että uloshan se tippuu. Aivan erilainen olo kuin Ässää odottaessa!! Mahakin tuntuu olevan paljon alempana.

Lääkärineukku huomenna iltapäivällä. Olis pitänyt olla jo eilen, mutta lääkäri oli kipeänä. Terkka kuitenkin otti mut vastaan, koska piti ottaa verinäytteet sun muut. Huomenna sitten selvinnee kohdunsuun tilanne yms.. Liekö yhtään mitään tapahtunut :/

Ruoanlaittoon ->

Han, S 1v10kk ja Basisti 35+4

Vierailija
97/160 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vaan tsempityksestä kaikille mahdollisen käynnistyksen suhteen. Maanantain jälkeen jonkinmoista juilintaa masussa tuntunut päivittäin ja limaista vuotoakin ollut. Taitaa siis jotain olla tapahtumassa kohdunsuulla ja sehän vain edistää käynnistettyäkin synnytystä. =)

Äitini tulee huomenna illalla meille, joten tyttösen hoitokin on järjestyksessä. Tavallaan olo on jo tosi malttamaton, mutta hirmuisesti myös hommia tehtäväksi ennen kuin voin kotoa sairaalaan lähteä. No, jospa sitä huomenna saisi paljon aikaiseksi...

Hyvää vointia kaikille ja mahdollisimman hyviä unia huonosti nukkuville!! Uni kun olisi niin tärkeää (itse kullekin) ennen synnytyskoitosta.

T: iida-linnea, "klasu" 38+3 ja tyttönen zzzz

Vierailija
98/160 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän se ehkä-lääkäri oli vastassa ;) Verenpaineet oli 105/77, loppua kohden senkus laskee, hb 120 eikä olekaan ollut reiluun viikkoon heikotusta. Painoa oli tullut 453g/vko eli nyt yhteensä noin 11kg ja terkka sanoi ettei ole muka yhtään liikaa tullut ;) Lääkäri sai sf-mitaksi 30cm ja mun oli ihan pakko sanoa ääneen että onko hän nyt ihan varma siitä korkeimmasta kohdasta. Hän ei oikein ollenkaan painellut, laittoi vain mitan tuohon miekkalisäkkeen kohdalle! Vauvan syke oli 120-130 ja raivotarjonnassa edelleen majaillaan. Kohdunsuu oli taas tosi takana ja siitä tämä ehkä-homma taas. Lääkäri vain tokaisi että ei ole ainakaan lähiaikoina syntymässä kun kyllä se kohdunsuu sieltä ennen sitä laskeutuu ;) Kanavaa oli jäljellä 2cm, kohdunsuu pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Ehkä siis :)

Mun piti niin kysyä lääkäriltä vaikka mitä, kuten saanko mennä vielä kylpylään jne. Mutta kävikin taas jälleen kerran niin että meinasin pyörtyä siihen pöydälle vai petille vai mikä se on. Tällä kertaa tuli heti huono olo ja lääkärillä vielä kesti kun ei meinannut saada sitä kohdunsuuta kiinni ja aika kauan kuunteli vauvan sydänääniä jne. Sain taas tähtien lomasta tokaistua että pakko nousta istumaan. Olo helpottui melkein heti kunnes taas hetken päästä alkoi näkymään tähtiä, tuskahikeä pukkasi päälle. Käännyin äkkiä kyljelleni ja lääkäri lähti pyytämään terkalta syötävää/juotavaa. Mitenköhän selviän seuraavasta käynnistä kun en näköjään pysty enää sitä minuuttiakaan makaamaan selälläni..

Kai tästä pitää mennä vähän huilaamaan kun Iitukka se valvotti koko viime yön. Toisella on niin tuskainen olo koko ajan että sääliksi ihan käy. Kutiaa ja kutiaa ja mikään ei auta. Onneksi ei tällä kertaa ollut mitään omaa vaivaa yöllä. Muutama kipeä supistus tuli ja lonkat ei vaivanneet yhtään...

MiaMik rv 35+2

Vierailija
99/160 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinnä Hermionelle suuren suuret halit. Kyllä tuli niin paha mieli teidän puolesta =/ toivottavasti tutkimukset antavat jotain selvyyttä asiaan ja teillekin se pikku nyytti vielä suodaan.

AA:lle onnittelut vielä tätäkin kautta!

Napero, apua... kuinka teidänkin poika on jo noin "iso" =O

Viipuli, onnea plussasta!!!! Hienoa kun tulee lisää tonskaväkeä =)

MiaMik, hyvä että sykkeiden kanssa kaikki oli kunnossa =) Hitsi kun sullakin on viikkoja jo paljon.

Me oltiin miehen kanssa siellä Budapestissa viikonloppu ja ihana reissu olikin! Käveltiin vaan niin paljon, että iskias huusi välillä hoosiannaa ja alavatsaa viilteli niin että oli pakko hidastaa tahtia. Tiistaina mulla oli sokerirasitus ja tänään saan vastaukset siitä kun on neuvola. Olis ne saanut jo eilen, mutta en viitsinyt sen takia alkaa soittelemaan kun tänään tosiaan on neuvola jokatapauksessa.

Eilen oltiin Akselin ekoissa joulujuhlissa (viime vuonna kun ei pidetty ollenkaan sen vesikriisin takia). Voi vitsit että mä paruin siellä... mua alkoi itkettää jo ennen kuin ne pikkutontut olivat päässeet edes saliin :D ja tippa silmässä menikin sitten koko juhlat. Olin ihan varma, että Aksu kipittää äidin ja isän huomiin kun meidät näkee siellä, mutta niin reippaana sitten leikki ja lauloi muiden kanssa. Mä olin ihan hämmästynyt kun Aksu osas alusta loppuun ne kaikki laulut ihan sanasta sanaan =O

Tässä vielä pari kuvaa eilisestä juhlasta. Ekassa menossa Joulupuu on rakennettu ja toisessa Tuiki tuiki tähtönen

http://www.aijaa.com/v.php?i=3248922.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3250241.jpg

Palailen illemmalla vielä neuvolakuulumisten kera. On lääkärineuvola tuo tämänpäiväinen.

pikku-milli, Aksu 2v7kk & Frank 24+4

Vierailija
100/160 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muistakin tammikuisista! Ja tietysti ihan kaikista muistakin, ei sen puoleen :)

MiaMik, mä otin sun neuvosta vaarin, ja oikein asettauduin "oikein päin" nukkumaan mennessä - tulosta tuli! Vaan ei supistuksia juurikaan, tai ainakaan yhtään enempää kuin yleensäkään. No, onhan siinä touhussa tietty muitakin funktioita kuin supistusten aikaansaaminen ;)

Mua alkaa nyt vähän masentaa, kun alkanee taas tulla vauvauutisia... Iloinen olen toki I-L:n puolesta, ja Karssulinkin, jos pääset lähiviikkoina asiaan, mutta TAHTOO MYÖS! :) Viikkoja on vasta näin vähän kasassa, mutta malttamattomana silti odotan.

Vaan ei tämänpäiväinen neuvolakaan mitään paljastanut. Sf-mitta ei ollut kasvanut, mutta vauvan pää vielä tuntuu tuolla alhaalla, eli ei ole kiinnittynyt. Hemppa oli pudonnut 124:een, eli 12 pykälää edellisestä mittauksesta. Painoa huimat 1400g/vk, tosin meni eri vaa'an piikkiin (mietinkin viimeksi lääkärineuvolassa, että väkisin on tullut enemmän kuin 200g/vk)... Kaikki on ihan ok, ja vielä ehdin ennen joulua yhdelle käynnille. Noelia odottaessa 37+5 jäi viimeiseksi neukkukäynniksi, saa nähdä toistuuko sama tällä kertaa. Veikkaan kyllä, että ehdin vielä moneen neuvolaan ennen Sofian syntymää...

Ihana kuva Aksusta! On ihan samanlainen hoikka pieni pellavapää kuin Noelkin.

Kandi & Sofia 37+0