Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*TONSKAT joulukuussa*

01.12.2008 |

Aloittelen uutta pinoa, kun nythän on jo vuoden 2008 viimeinen kuukausi :)

Tässä linkki viime pinon viimeiseen sivuun:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Meille siis syntyi tummahiuksinen tytön tylleröinen lauantaina 20.12. klo 10.54. Mittaa neidillä oli 53 cm ja painoa 3840 g. Kotiuduimme eilen iltapäivällä ja nyt ihmettelemme elämää kahden lapsen kanssa.

Synnytyksestä sen verran, että se käynnistettiin perjantaina kalvojen puhkaisulla klo 9.50. Rankin vaihe koitti illalla, kun kohdunsuun tilanne ei edennyt 4 cm:stä ja synnytyksen käynnistäminen keskeytettiin. Mies lähti tietysti kotiin nukkumaan ja minä jäin itkeä pillittämään sairaalaan. Tein nimittäin elämäni suurimman virheen ja soittelin kotiin mummille, että tyttösen iskä tulee jossain vaiheessa alkuyötä kotiin ja palailee sairaalaan viimeistään aamulla. No, kun soitin niin tyttönen arvasi kenen kanssa mummi juttelee ja alkoi itkemään taustalla. Siitäkös mulla alkoi kyyneleet valumaan eikä loppua meinannut tulla. Ikävä oli ihan tosi, tosi kova. No, sain onneksi yöllä nukuttua ihan ok. Välillä heräilin supistuksiin, jotka saivat jotain aikaiseksikin.

Oksitosiinitippa laitettiin uudelleen tippumaan ennen klo 7 lauantaiaamuna ja tunti siitä alkoi säännölliset supistukset. Kätilö oli aivan loistava ja hänen ehdotuksestaan laitettiin spinaalipuudutus. Sen laitto oli tosi kammottavaa, kun supisteli kovasti, kipu oksetti ja jostain syystä lääkärillä meni tosi kauan sen laitossa. Onneksi mies tuli juuri paikalle, kun puudutusta aloitettiin laittamaan. Helpotti, kun sain pitää häntä kädestä. Mutta ah mikä autuus sen jälkeen koittikaan! Kipu hävisi ja muutaman supistuksen ajan tuli paineen tunnetta, jolloin kätilö tulikin paikalle ja sain aloittaa ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti 4 min eli kolmella supistuksella pikkuinen tuli maailmaan. =)

Kätilön mukaan olin uskomattoman rauhallinen synnyttäjä eikä hän olisi ulospäin voinut kuvitella, että mua supisteli kipeästi, koska näytin niin tyyneltä. Ilokaasusta ei ollut tälläkään kertaa apua, joten ennen spinaalia sai taas kokea sellaista kipua mitä ei muuten kuin synnytyksessä voi tuntea.

Uskomatonta, miten hyvä ja erilainen olo olikaan kuin esikoisen syntymän jälkeen. Jaksoin kävellä osastolle ja hoidella heti vauvaa ihan itse. Miehen kanssa olimme ihan sanattomia ja onnesta ymmällään kun linnunpoikanen saatiin syliin. Vauva on jotenkin tosi siron ja hentoisen oloinen, ihan kuin linnunpoikanen.

Tyttösellä ottaa vähän lujille elämän suuret muutokset. Neiti on flunssassa ja viime päivinä ei ole päiväunia juuri nukkunut. No, ajan kanssa elämä löytää varmasti tasaiset uomansa.

Vauva on tosi erilainen kuin esikoinen. Ei juuri itke, nukkuisi kaiket päivät eli väkisin pitää herätellä syömään. Yöllä sitten haluaisi seurustella, mutta kyllä ollaan saatu nukutuksikin. Vähän epävarma olo on välillä saako hän ruokaa tarpeeksi, mutta eiköhän tässä jonkinmoinen varmuus pienen hoitamiseen tule pikku hiljaa.

Olen tosi tosi onnellinen ja on ihanaa olla kotona. Nyt täytyy mennä herättelemään isosiskoa, koska muuten ei yöunista tule mitään. Kävi siis päikkäreille noin tunti sitten...

Ihanaa joulua kaikille!!!!

T. iida-linnea ja tytöt 1v 7 kk & 3 vrk

Vierailija
122/160 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Iida-Linnealle ja Karssulille!!!

Ja Kandi, ny vaan nautit viimeisistä päivistä ison massun kanssa!!! Kyllä se sunkin aikas vielä koittaa ennemmin tai myöhemmin, varmasti! Vaikka onhan se niin että oottavan aika on pitkä...

Mutta nyt on mentävä, pieni mies haluaa ruokaa...

napero ja pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut I-L:lle ja Karssulille!

Taisin sekoittaa tossa edellisessä kirjoituksessani Laventelin ja jonkun muun plussanneen... Pahoittelut siis siitä, Laventelillahan on viikkoja hurjasti kasassa ja loppu häämöttää...

Omaan napaan ei ihmeempiä, huomenna tasan 6 viikkoa laskettuun ja 3 viikkoa 3 päivää siihen kun Nooa syntyi joten sitä välietappia odotellessa...

Kaikille tonskailijoille Rauhallista, närästämätöntä Joulua! :)

bicci

Vierailija
124/160 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut I-L:lle ja Karssulille!

Mä sain eilen oman joululahjani kun kotidoppleri ehti tulla ennen joulua. :) Luulen että sain äänet kuulumaan!

Hassua ajatelle että kaksi vuotta oli viikkoja kasassa huimat 41+0! Ja neitihän antoi odottaa vielä 4 päivää lisää..

Kaikille tonskille perheineen oikein hyvää joulua!

Bejpi, Eveliina sunnuntaina siis 2v ja Tiuhti 10+1

Vierailija
125/160 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yhdessä koossa, mitä nyt kivuttomia tai ihan vähän kivuliaita supistuksia tulee kyllä tiheämmin kuin ennen... Myös liitoskivut ja paine alapäässä ovat lisääntyneet. Se sopii, sillä Sofia saa syntyä lauantaista eteenpäin ihan milloin tahtoo :) Ei kuitenkaan ole mitään akuutteja synnytyksen merkkejä. Viimeksi tuli ennakoivana se limatulppa, mutta nyt en ole moista bongannut. Onhan tässä vielä viikkoja jäljellä...

Toivottavasti kaikilla enska- ja tonskalapsilla on hyvä joulu, on se sitten eka, toka tai kolmas! Meillä on riisipuuro tulilla ja lohi savustumassa uunissa, laatikot pääsee sitten seuraavaksi uuniin. Eli hauskaa joulua kaikille!

Kandi

p.s. Karssuli viestitteli, että varmaankin joulupäivänä pääsevät kotiin uuden perheenjäsenen kanssa. Yksi uusi tonskavauva ehtii siis joulunviettoon :)

Vierailija
126/160 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Iida-innealle ja Karssulille ihanista joulupaketeista! I-L:n synnytyskin kuulosti ihan "mukavalta" !!! Mäkin muistan jääneeni kaks vuotta sitten synnärille itkemään, kun käynnistys ei tuottanut tulosta ja passittivat miehen kotiin.

Omaan napaan ei kummempaa. Pahoinvointia ei ole ollut sitten viime perjantain, mutta supistuksia kyllä tulee ja ihan napakoitakin aina silloin tällöin. MM kyseli limatulpasta. Onhan mulla jo pari viikkoa tullut sellasta limaa, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta sellasta klönttimäistä. En tiedä sitten onko ihan vaan valkkaria vai mitä?! Eiköhän tässä köllötellä ainakin ensi vuoden puolelle yhdessä koossa.

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!!

Jepsis rv 36+5

Vierailija
127/160 |
24.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas kurkistelemaan kuulumisia kun saatiin koko päivän reippaasti touhunnut neiti unille. :) Lahjoja tuli jo liikaakin pikkuneidille, mutta mieleisiä kyllä. Kohta mamma saa nauttia omasta lahjastaan, nimittäin sellaisesta jalkakylpylaitteesta. ;) Vedet porisemaan ja vähän suklaata huuleen.. mmm. Kävin neuvolalääkärilläkin MA, rv 35+0 ja paikat eivät ole auenneet vielä, lekuri arveli että vauva olisi nyt n. 3,2kg (ääk), sf-mitta 35, vauva on tunnustelun perusteella pää alaspäin mutta ei vielä laskeutunut, verenpaineet alkaa taas nousta 145/89 eli niitä mittaillaan nyt joka ilta. Semmosta..

Suurensuuret onnittelut vielä IIDA-LINNEAlle & KARSSULIlle perheineen ihanista joulupaketeista!!! :)))

BEJPI oli saanut dopplerin ja äänetkin kuuluviin joululahjaksi! :) ihanaa!

Mites KANDI, toivottavasti Noelia ois alkanut nukuttamaan paremmin ettei teillä ole jatkettu niitä yövalvomisia..? Mä varmaan liityn siihen jengiin joka laskee niitä raskausviikkoja vielä reippaasti yli sen 40.. Lähettelen sulle nyt niitä suppareita jotka tuottaisivat tulosta! ;)

Ok, nyt menen nauttimaan jalkakylvystäni. Oikein rauhallista ja ihanaa joulunaikaa kaikille! Suppareita niitä kaipaaville!

Mammis + O rv 35+2 + Oona 1v8kk zzz

Vierailija
128/160 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosiaan saatiin paras joululahja 23.12. kun Helmi-neiti syntyi viikoilla 39+5. Eilen jo päästiin kotio, kun kaikki oli mallillaan. Enpä olis vielä maanantaina uskonut että vietetään kotijoulua nelihenkisenä perheenä!!

Synnytys käynnistyi vesien menolla ma klo 19, kun olin kuuraamassa vessan lattiaa. :) Lähdettiin yöksi anopille, ja 12 aikaan yöllä alkoi supistukset. Ne oli tosi kipeitä heti, väli n. 7 min. Kahden aikaan olin niin kipeä, että oksensin aina supistaessa ja välikin vaihteli jo 3-5 min. välillä, joten lähdettiin Kättärille. Olinkin klo 2.30 tutkittaessa 5 cm auki, joten sain kolmelta epiduraalin ja ah mikä taivas siitä aukesi! Kivut katosivat täysin, toisin kuin Ainon syntyessä. Aukeaminen kävi nopsasti ja Helmi syntyi 5 min. ponnistusvaiheen jälkeen klo 4.49. Oli siis nopea ja helppo synnytys, aivan upea kokemus ekaan synnytykseen verrattuna, vaikkei sekään mitenkään kamala ollut. Toipuminenkin on käynyt tosi paljon paremmin, olo on melkein kuin ei olisi synnyttänytkään, tosin jälkisupistukset SATTUU!

Neitokainen painoi 3705 g ja mittaa 51 cm. On aivan isosiskonsa näköinen! :) On kyllä muutenkin Ainon oloinen, tosin hokasi syömishomman paljon paremmin eli ainakin so far sujuu imetys tosi hienosti. Aivan ihana pikkuneiti on, pieni ruttunenä. :)

Aino on ihan hyvin suhtautunut Helmiin, puhuu nätisti pikkusiskosta ja suukottaa. Jos mitä mustasukkaisuutta on niin kohdistuu lähinnä isäänsä ja varmaan sit kun jäädään päiviksi kolmisteen niin on vähän hankalampaa.

Toivottelen vielä onnea Iida-Linnealle pikku prinsessasta ja Kandille jaksamista viimeisiin viikkoihin, sitten syöttöpuuhiin!

Karssuli, Aino 2v2kk ja Helmi 2pv

Vierailija
129/160 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ONNEA I-L:LLE sekä KARSSULILLE uusista perheenjäsenistä! Ja kiitokset molemmille synnytyskertomuksista, niitä on aina ilo lukea :)

Täällä joulu sujunut oikein kivasti, mitä nyt sektioarpi tuli aattoiltaa kohden kipeäksi sisäpuolelta O.o Viilteli aika ikävän tuntoisesti (samaan tapaan kuin heti leikkauksen jälkeen, esim. kurottaessa tai kääntyessä jne.). Tänään ei onneksi ole kipuillut, että tuskin mitään hätää sen suhteen.

Onko muuten muilla joilla enska syntyi sektiolla arpi kipuillut raskauden aikana?

Muuten hyvä olo ja vauvallakin toivon mukaan kaikki hyvin, kun liikuskelee välillä ja ilmoittelee olemassaolostaan. S on ollut uusista leluistaan aivan täpinässä koko päivän, se on kyllä ihana lapsi <3 Nyt ovat isän kanssa testaamassa ulkona uutta lumilapiota :)

Nyt ruokaa valmistelemaan ->

Han, S 1v10kk ja Basisti 36+5

Vierailija
130/160 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että synnytykset meni hyvin :)

Hiukan omaa kurjaa napaa.. Tyhjennys on takana, ja se olikin tällä kertaa tosi rankka kokemus :( Olin niin kipeä 4 tuntia ettei jalat edes kantanut eikä mikään lääke auttanut. Vieläkin on supisteluita jonkin verran vaikka tyhjennyksestä tulee huomenna jo viikko. Oon jo pari kertaa miettinyt että pitääkö lähteä päivystykseen. Henkinen puoli on ollut niin tiukilla koko tämän ajan. Mielessä on vain ne meidän pienet enkelit. Kävin hautausmaallakin eilen laittamassa miehen kanssa heille kaksi kynttilää.

Vieläkin sitä täällä miehen kanssa ihmetellään että meille oli tulossa kaksoset. Me luultiin ettei se ole mahdollista kun meidän suvussa ei ole lainkaan kaksos raskauksia :O Mutta pakko se on uskoa koska näin ne ihan omin silminkin vielä kun ulos tulivat. Ja se tietenkin selitti sen miksi mulla oli niin järkyttävä olo koko sen raskauden ajan..

Tässä kun ollaan selvitelty meidän suvun keskenmenoja, niin niitä on ihan hirveä määrä varsinkin mun isänpuolella ja sitten äitin puolella on myös kohtukuolemia melkein joka perheessä. Aika synkältä tuntuu tällä hetkellä tulevaisuus. Ollaan myös mietitty adoptiota. Mutta ensin kuullaan mitä lääkäri ja koetulokset sanovat. Onko meillä vielä minkään laista toivoa. Pelottaa..

Pillerit jouduin kanssa aloittamaan pariksi kierroksi, koska en nyt saa tulla missään tapauksessa raskaaksi tutkimus aikana :(

Mutta haluan toivottaa teille kaikille ihanaa raskausaikaa! Ja hyvää ensi vuotta :) Ja kiitos myös siitä että olette ihanasti minua tukeneet näiden vaikeiden aikojen kanssa :) Tulen kyllä vielä kertomaan teille mitä tutkimus tulokset ja lääkäri sanoo.

Hermione

Vierailija
131/160 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista ja KARSSULILLE hurjan paljon onnea jouluvauvan syntymän johdosta! Tekin saitte viettää ikimuistoisen joulun pienokaiseen tutustuen.

Ihan niin kuin Karssuli kirjoitti, niin meidänkin vauva on hoksannut imemisotteen paljon paremmin kuin tyttönen ja toistaiseksi lisämaitoa on tarvinnut antaa vain pari kertaa. Maito tuntuu myös nousseen paremmin rintoihin kuin ekalla kerralla. Vauveli on ollut tänään pikkuisen enempi hereillä päiväsaikaan mutta edelleen on kovin kova nukkumaan päivällä ja yöllä tykkää katella äitiä. =) Isosisko saatiin onneksi nukkumaan ajoissa tänään, joten kohta suuntaan yöunille niin jaksaa hymyssä suin aloittaa huomenna uuden päivän.

Mun vanhemmat ja sisko miehineen kävivät tänään kylässä. Kovasti antoivat huomiota tyttöselle, kun vihjasin että isosiskon rooli ottaa näin alussa lujille. Ja tietysti vauveli sai myös osuutensa ihastelusta.

Nyt suuntaan syömään ja unille.

Tsemppiä Kandille!

T. tyttäristään kiitollinen ja onnellinen iida-linnea

Vierailija
132/160 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelemaan joulun lapsista I-L:aa ja Karssulia, onnea hirmuisesti!! Ihanaa kun pääsitte kotiinkin niin nopeasti.

Hermionelle myös isot lohdutushalit, olen kovasti teitä ajatellut ja toivon, että vielä joskus se onnistuisi. Hurjaltahan tuo teidän suvun historia kuulostaa, mitään tuollaista kun ei kenellekään toivoisi ja teillä tuntuu useammallakin noita surullisia tapahtumia olleen. :(

Meillä poju opettaa äitiään edelleen, nukkuu öisin lähes ainoastaan äitin vieressä (tosin nyt on nukkunut jo reilun tunnin omassa sängyssään, kop kop), ja päivisinkin nukahtaa kyllä nätisti vaunuihin ulos, mutta 45 min jälkeen aloittaa kitinärumban, vaunuja lykkimällä unia saa pidennettyä pariin tuntiin ja sitten saattaa vielä tovin nukkua sisällä kaikissa toppavaatteissa. Sisällä nukkuu vain sylissä, ja siinäkin heräilee vähän väliä. Eli tosissaan ihan eri tyyppiä kuin siskonsa, joka edelleen nukkuu hyvin missä vain (vaikka ihan elämän ensimmäinen "minä en nuku päikkäreitä"-taistelu käytiin aaton aattona, nukkui tosin sit autossa ne päikkärinsä pari tuntia normaalia myöhemmin). Vähän on väsynyt olo niin äitillä kuin isällä, tässä on vietetty hauskoja hetkiä peilin edessä silmäpusseja ihaillen - ja vieläpä sen hyvin nukutun yön jälkeen. :D

Jaahas, kai sitä pitää itsekin mennä nukkumaan. Rauhallista loppujoulua kaikille!

-Osse, typykkä 2v1kk+ ja poju 6vk+

Vierailija
133/160 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, mäkö olen jo seuraava listalla, kun rupeaa tsempityksiä tulemaan :) Nyt nimittäin TODELLA toivon, ettei vauva ihan pariin päivään synny: muhun iski ihan hirveä kuumetauti. Aattoiltana valvoin myöhään, ja kun menin nukkumaan, olo oli aika ikävä. Sitten heräsinkin yöllä rajuun kuumeeseen. Eilinen meni ihan tötterössä, paracetamoleillakaan ei kuume laskenut kuin 38 asteeseen. Tänään on jo "normaalin" kipeä olo, mutta olisi kyllä ihan hirveää lähteä synnyttämään tässä kunnossa! Särkee lihaksia, yskittää, ja kuumetta on vielä jonkin verran. Pahoin pelkään, että kyseessä on influenssa... Onneksi mies ja Noel on rokotettu, niin eivät varmaankaan sairastu, jos tämä on sitä itseään.

Eipä mulla mitään enteilyjä ole vielä synnytyksen suhteen, mitä nyt joka ilta ja yö supistelee kipeästi jonkin verran. Saisi neiti tosiaan aikaisintaan ensi viikolla syntyä, niin saisin vähän voimia takaisin. Kotikin on ihan hirveässä kunnossa, kun en ole saanut mitään tehtyä (ja miehen aika on mennyt Noelia viihdyttäessä)...

*Hermione*, ikävää, että tuo tyhjennys oli niin vaikea. Liekö liittyi siihen kaksosuuteen..? Kyllä ne tutkimukset varmaan valoittavat asiaa, jos sitä sukurasitettakin on. Ja voisi kuvitella, että löytyy myös joitain raskauden alkutaivalta helpottavia hoitomuotoja, kun eikös teilläkin kaikki keskenmenot ole tapahtuneet ensimmäisen kolmanneksen aikana..? Varmasti pillereiden syönti tekee kropalle ihan hyvää nyt, vaikka henkinen puoli tuskin sillä kohenee. Ihan kohtuuttoman raskas taival teillä on ollut, voi kun jotain selviäisi nyt lääkäreiden avulla!

Kiva oli kuulla *Iida-Linnean* ja *Karssulin* kokemuksista. Nyt on osunut tuttavapiiriin niin monta helppoa tytön synnytystä, että mulla alkaa olla jo paineita ;) En vaan jaksa uskoa, että tälläkään kertaa kaikki menisi nappiin. No, kunhan nyt ensin tulisi jotain merkkejä alkavasta synnytyksestä... Sisko tulee meille su tai ma, ja lähtee ke tai to, joten maanantaina alkaa sitten häätötoimet oikein kunnolla!

Kandi & Sofia, jo 38+1..!

Vierailija
134/160 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sylin täydeltä sekä Karssulin että Iida-Linnean perheelle pikkuisista! :)

Hermionelle halaus...

Loppumetriläisille jaksuja ja voimia tulevaan koitokseen, ja kaikille muillekin kaikkea hyvää :)

Lyhyesti meidän kuulumiset:

Ristiäisiä vietettiin tänään ja pojasta tuli Eeli Mikael. Mukavat juhlat mutta nyt väsyttää ankarasti, etenkin kun Eeli päätti valvoa illalla puoleenyöhön pieruja ähisten, ja Aleksi heräsi kuudelta kun pikkuveljellä oli yösyönnit menossa, eikä suostunut enää nukkumaan joten äitinhän sitä oli noustava...

Viipero, Aleksi 2v1kk ja Eeli 1kk3vk

Vierailija
135/160 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että tervehtyisit ja että vauva valitsisi sopivan ajankohdan syntymälle kun teillä ei joka päiväksi ole enskalle hoitajaa... Varmaan olet kyllä seuraavana vuorossa, sen verran "oireita" on sinulla ollut ilmassa! :)

Torstain ja perjantain välisenä yönä olin itse jo aivan varma, että vauva syntyy, alkoivat supistukset olla sellaista sarjaa, että melkein jo herätin miehen ja anopin... Mutta onneksi maltoin mieleni ja supistukset loppuivat. Päivittäin on kuitenkin tullut lisää suppareita, joten enköhän tästä minäkin jakaannu pikkuhiljaa... Ihanaa on kuulla toisten tonskien vauva-arkea, jotenkin sitä kuvittelee itse olevansa loputtomiin raskaana, eikä osaa yhtään hahmottaa, millaista se vauva-arki taas olikaan! Eli lisää vaan kuulumisia, kiitos, niitä on mukava lukea! Viiperon poikakin sai kauniin nimen!

Hermionelle edelleen kovasti, kovasti voimia, olisitte kyllä tekin onnenne ansainneet...

Iida-Linnealle ja Karssulille vielä onnittelut omista ihanista nyyteistä!

Laventeli 37+2 ja Nasu 3v.

Vierailija
136/160 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla huomista. Oona pääsee taas leikkimään ph:lle ja isi menee töihin. Aion siis aamun viettää ihan yksikseni kotosalla hoitaen paperiasioita ja sitten menen autonpesun kautta shoppailemaan ALEen äitini kanssa joka on lomalla. Jospa käydään lounaallakin samalla. :) Jos sitten tulisin kotiin, siivoaisin (taas kerran) ja menisin sitten reippaasti rattaiden kera hakemaan neidin vähän aikaisemmin hoidosta. TI on tiedossa neuvola (tosin ihan oudolla terkkarilla kun oma on lomalla) johon mieskin aikoi tulla mukaan. Mennään sen jälkeen sitten varmaan kaupungille kahdestaan lounaalle ja käydään ostamassa pari juttua (ajatuksissa mm. toinen makuupussi finlaysonin myymälästä).. Joulu on ollut ihana mutta aika rankka, syystä että ollaan reissattu joka päivä (paitsi eilen ja tänään) Oonan kaikki mummolat + isomummolat (tässä pk-seudulla kuitenkin) läpi. Mulla oli jo tänään niin tiukat supparit että maha oli ihan kivikova ja tajusin vasta klo 19 aikaan syöneeni päivän aikana vain viilin ja banaanin.. huh huh. Että se siitä omasta navasta.

HERMIONELLE jaksuja!

Ja KANDIN kuumeelle kovasti häätöjä.. toivottavasti lähtisi vikkelästi pois jotta pääset kunnossa sitten synnyttämään. Tsemppiä häätötoimenpiteisiin! :)

VIIPERO - ihana nimi - Eeli Mikael. :) Onnittelut!

LAVENTELIlla kans alkaa viikot paukkua niin hyvillä lukemilla että vauva saattaa putkahtaa maailmaan milloin vain. :) Suppareita vaan lisää sinne!

Missäs muuten PI-KI luuraa kun ei ole kuulunut pitkiin aikoihin?

Nyt vaaka-asentoon.. Voikaa hyvin ja suppareita loppumetriläisille!

Mammis + O rv pari h vajaa 36 + Oona zzz

Vierailija
137/160 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoitan meidän kuulumiset ennen kuin alan valmistautua ruokakauppaan lähtöön - heh. Ollaan Helmin kanssa kahdestaan kotona kun mies lähti Ainon, mun isän ja veljen kanssa uimaan. Ihan hassua olla kotona kahdestaan pienen kanssa, yleensä täällä on hirmuinen älämölö mutta nyt hiirenhiljaista.

Tosi hienosti on lähtenyt sujumaan elämä, tosin iso kiitos siitä kuuluu tietysti miehelle, joka tekee nyt suurimman osan kaikesta täällä kotona. Aika hyvin jää kyllä itsellekin aikaa olla Ainon kanssa ja tehdä kotihommia ym., kun Helmi nukkuu vielä melko paljon. Parina viime päivänä on ehkä vähän enemmän neiti ollut hereillä ja seurustellut. Helmillä on sekä päivällä että yöllä yksi pidempi, noin 4-5 tunnin unipätkä, muuten hän nukkuu pienempiä unia ja tankkaa maitoa melko tiheään.

Itse olen toipunut tosi hyvin synnytyksestä, ainoa harmi on vaan se sama selkävaiva joka on ennenkin vaivannut, eli ilman särkylääkettä en oikein pärjäisi. Ryhtini on ihan pielessä ison mahan jäljiltä, kävelen maha pystyssä edelleen ja selkä on ihan notkolla. Nyt jo unikin maistuu paremmin, vielä pari päivää takaperin nukuin 5h vuorokaudessa, kun en saanut unta vaikka olisi tilaisuuksia ollutkin. Ollaan nyt nukuttu perhepedissä koko poppoo, niin saan itsekin vähän enemmän nukuttua. Enpä olis uskonut, että meidän sänkyyn mahtuu neljää henkeä... :)

Aino on ollut tosi reipas, vähän on mustis isästään, mutta niistäkin kiukuista ollaan selvitty. Rytmi on lievästi sekaisin, mutta ei olla otettu asiasta paineita - päiväunien kanssahan taisteltiin jo ennen vauvan syntymää. Tänään oltiin Ainon kanssa kahdestaan ulkoilemassa; yritän järjestää meille kahdenkeskisiä hetkiä, ettei käy niin että minä hoidan Helmiä ja isi Ainoa. Niin ja tänään Aino hauskuutti kysymällä, mistä tuo Helmi-vauva on oikein ostettu. :D

Sorry omanapaisuus, toivotan kaikille mukavaa loppuvuotta ja onnellista uutta vuotta 2009!

Karssuli, Aino 2v2kk ja Helmi 6pv

Vierailija
138/160 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea Karssulin kuulumisia, koska meillä on lähes samanikäiset pienet kotosalla. Tsemppiä sulle selän kanssa, toivottavasti saat sen pian kuntoon!

Täällä elämä rullailee vauhdikkaasti eteenpäin. Vauhdikkuutta tuo nimenomaan tyttönen, joka pitää isää ja äitiä aika lujilla. Eilen oli neidillä tosi kovat raivarit pariin kertaan ja rauhoitteluun meni hurjasti aikaa. Tänään onneksi vähän seesteisempi päivä. Tyttönen kyselee kovasti vauvan perään jos ei heti näe missä pikku nyytti nukkuu. Sitten kun vauva on lähettyvillä niin täytyy kuitenkin olla vieressä, koska isosiskon otteet meinaa olla vähän turhan ronskeja. Eli vähän hakusassa on suhtautuminen uuteen perheenjäseneen rakkaalla esikoisella. Ihan niin kuin Karssuli kirjoitti, minäkin olen yrittänyt päivittäin järjestää hetkiä, jolloin olen kahdestaan tyttösen kanssa. Aika paljon toki menee niin, että isä hoitaa esikoista ja minä vauvaa, mutta pyrimme järjestämään myös meille kahdenkeskistä aikaa. Tänään ensimmäistä kertaa tyttönen tuli oma-aloitteisesti minun syliin sairaalasta tuloni jälkeen. Ihanaa!

Lauantaina kävimme vauvan kanssa Hyvinkäällä, koska aloin olla tosi huolissani vauvan unisuudesta ja minusta hän vaikutti myös keltaisemmalta kuin kotiutuessamme. Onneksi menimme, koska vauva oli tosiaan hieman kellastunut mutta onneksi bilirubiiniarvo ei ollut niin korkea, että vauva olisi joutunut osastolle valohoitoon. Itkeä tihrustin sen tunnin ajan, kun odotimme verikokeen tulosta. Syyllistin myös itseäni aika rankasti, että olimmeko liian pitkään kotona. Kätilö yritti parhaansa mukaan lievittää minun huonoäiti-fiilistä. Minä kun luulin, että hyvällä imuotteella vauva saa ruokaa rinnalta tarpeeksi, mutta paino ei ollutkaan lähtenyt nousuun. Eli vauva on tosi erilainen kuin siskonsa: ei huuda ruokaa naama punaisena jos jää tissittelyn jälkeen nälkäiseksi. Nyt sitten herätellään 3-4 tunnin välein syömään. Imetän vain toisen rinnan ja lisämaitoa päälle. Rintapumpulla yritän sitten toisen rinnan lypsää, mutta tuo touhu ei oikein vielä luonnistu minulta.

Tänään oltiin neuvolassa ja nyt painoa oli alkanut tulemaan hienosti lisää. Vauva painoi 3730 g. Muita mittoja ei otettu tänään.

Täytyy herätellä vauvaa kohta syömään, joten nyt koneelta pois. Meillä on vähän vauvan rytmit vaihdelleet päivittäin, mutta joka yö olen saanut nukuttua useamman tunnin pätkän ainakin kertaalleen.

Tsemppiä loppumetriläisille!!!

t. iida-linnea ja tytöt 1v 7kk & 9 vrk

Vierailija
139/160 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaperhekuulumisista! Teillä kuuluu olevan kivat miehet (niinkuin suomalaiset nyky-isät ovatkin) kun ovat niin hienosti mukana jakamassa vastuuta. Ja hyvä Iida-Linnea kun osasit huolestua tuosta keltaisuudesta, hyvähän se bilirubiini on tutkituttaa niin ei tarvitse turhaan miettiä, onko kaikki hyvin. Oma enskani oli aluksi tosi keltainen ja olin silloin huolesta soikea ja itkin hormonimyrkyissä kuin mikäkin...

Huh, Mammiksella on ollut touhukas/kiva shoppailupäivä! :) Ihmeesti tunnut jaksavan puuhata, vaikka yhtä isovatsaisia taidetaan olla... :) Minä yritän keskittyä kasassa pysymiseen vielä pari päivää. Vaikka lantio on välillä kyllä niin tulessa, että luulen tarvitsevani kohta sellaiset muslimimiehen roikkuvat housut, minne vauva saa tipahtaa, jos on tipahtaakseen, sen verran juilii alaselkää ja supistelee. Varsinkin öiseen aikaan... On sellainen olo, että vauva syntyy nyt! Ei vaan nyt!

Ei Bicci haittaa, että menivät minun ja jonkun muun viikot sekaisin, itse koen olevani huono kommentoimaan kuulumisia kun tahtoo tapahtumat ja ihmiset usein sekoittua keskenään. :)

Olen paasannut meidän valmistuvasta remontista pitkin syksyä, mutta nyt se on ihan oikeasti tosi pitkällä ja varmaan noin viikon päästä voidaan alkaa kanniskella tavaraa yläkertaan. Sitten loppuu vihdoin tämä "juu tuohon nurkkaan ei kyllä nyt mahdu kun siinä on jo ruskea lipasto ja neljä tuolia pinossa"-elämänvaihe... Jippii! Viimeiset tapetit nousevat parhaillaan seinille ja ollaan miehen kanssa tosi tyytyväisiä jälkeen.

Mukavaa lähestyvää vuodenvaihdetta tonskalaisille!

Laventeli 37+4 ja Nasu-poika 3v. 1,5kk

Vierailija
140/160 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla I-L:n ja Karssulin elosta nelihenkisenä perheenä! I-L:n tyttönen kuulostaa juuri sellaiselta, mitä odotan meidän Nooan olevan kun tonska syntyy... saas siis nähdä! Luultavasti kunnon kiukkua luvassa...

Ihanan nimen Viiperon poitsu on saanut, meillä myös Eeli ollut harkinnassa... :)

Olikos se Laventeli juuri jonka enska oli syntynyt 36+ viikoilla? Hyvin olet päässyt sen yli ja kovin lupaavalta kuulostaa teidä "yöllinen" toiminta...

Itse myös siis jännään meneekö synnytys yli ja kuinka paljon kenties tuon 37+3 jolloin Nooa syntyi... Ja onnittelut remontin valmistumisesta!

Mammis muistaa sitten syodä, ettei tule huono-olo siellä shppailureissuilla!! :)) Löytyikö jotain kivaa?? Itseäni ärsyttää kun ei voi ostaa itselleen oikeastaa mitään... Uudet kengät olis kyllä kiva saada... Eilen käytiin mutsin kanssa ostamassa tonskalle toppahaalari kokoa 74, toivon siis ettei tulokas ole kovin paljon syntyessään suurempi kuin Nooa ja että kasvut menisivät suurinpiirtein samoin, olisi sitten syksy/ alkutalveksi pienelle puku... Miten Haikaranpesän keskustelu??? Eikös teillä ollut se tänään...

Omaa napaa sitten... Mua on alkanut mietityttää, että tajuankohan tarpeeksi ajoissa että synnytys on käynnistynyt... Terkka sanoi että todennäköisesti tulossa puolta nopeampi synnytys kuin enskan, joka kesti 5 h 50 min... Ja todella haluaisin ehtiä saamaan jotain kivunlievitystä..

Joka päivä on nyt ollut kipeähköjä menkkamaisia vihlasuja alavatsalla, liekö liitoskipuja vai ihan supistuksia... Lisäksi tietenkin noita ennakoivia kovettumisia tulee myös päivittäin... Kylkiin sattuu kun yrittää nukkua kyljellään ja selällään nukkuessa ei saa happea, nyt parina yönä ollutkin tyynyt molemmin puolin sekä mahan että selän alla. Iltaisin painaa kyljistä tosi paljon, niin etten voi olla seisaalteen, pitää siis tyytyä sohvalla röhnöttämiseen. ;(

Tänään oli neuvola: paineet ok, pissapuhdas, turvotusta jonkun verran, painoa 900 g/vko kiitos joulun! :) Kaveri edelleen rt:ssä mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt. Painoa tullut alusta jo huimat 15 ja risat! Sf-mitta olikuitenkin vain "32cm"...

Tulipas pitkästi juttua!! Pitäisi varmaan koittaa mennä päikille kun Nooakin nukkuu... On vielä ensi viikon keskiviikkoon asti mun kanssa kotona, sitten taas menee hoitoon.

bicci + hemmo 34+6 kera Nooa zzzzz