Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT*** vk34

22.08.2006 |

Elikäs availin meille nyt uuden pinon tälle viikolle kun vanha oli viikonlopun ja se oli jo tippunut niin kauas etten jaksanut edes etsiä!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olenkin jo muutaman viikon seurannut kirjoituksianne tuolla kuumeilupuolella, mutta nyt vasta rohkenin kirjoittaa! Mukavaa, että AIHA on perustanut meille oman ryhmän!

Plussasin juuri kp 28/28. Oireet alkoivat maanantaina, jolloin rinnat yhtäkkiä rupesivat tuntumaan raskailta ja aroilta kesken työpaikkaruokalaan menoa!! Tekikin mieli työkavereille heti mainita epäilyistäni, mutta en nyt sentään! Sen takia tämä keskustelufoorumi onkin mainio kun ei sitä kenen tahansa kanssa näitä asioita pysty puimaan!! Alun perin olin päättänyt testata vasta kun menkat ovat myöhässä, mutta sorruin testaamaan jo tänään, lähinnä koska oli niin kova päänsärky ja halusin tietää pitääkö tästä lähin taas yrittää pärjätä Panadolilla!

Minulla siis kaksi poikaa ennestään, 2 ja 3 v. Mutta täytyy sanoa, että oikein kunnolla olen tätä kolmatta vasta kuumeillut. Olikin tuossa heinäkuun alussa varhainen km, joten sekin vaikuttaa, että ei enää pidä näitä raskausasioita itsestään selvinä, ja rakkaus poikiani kohtaan vain syveni. Mutta innolla odotamme mieheni kanssa kolmosta!

Pojat menivät jo 18.30 nukkumaan, joten aikainen herätys tiedossa!

Hyvää yötä kaikille

Vierailija
2/10 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käympä tännekin vielä muistuttamassa uusia, että käykää laittamassa esittelyt tuonne ***kotilot***-esittäytyy listalle!

Terkut kaikille!

AIHA

Yk 3, kp 5/28 (plääh..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Kylläpä tuo viikonlopun pinkka olikin karannut kauas..[/color]

Minä siis ihan uutena " kotilona" kirjoittelen..

Minulla menossa rv 15+1.

Maha pullahti esiin jo rv 8 paikkeilla, joten mamma-vaatteisiin olen joutunut siirtymään tosi aikaisin!

Kaikki kyseleekin, että ei kai teille kaksosia ole tulossa..

Np-ultrassa näkyi vaan yksi sikiö ja sillä niskaturvotusta 3.2mm isomman tuloksen mukaan, joten maanantaina ollaan menossa lapsivesipunktioon!

Hiukan jännittää, että mitä sieltä löytyy!

Tuloksia joutuu odottamaan 2-3 viikkoa..se tuntuu varmaan ikuisuudelta..

Toivottavasti saadaan kuitenkin terveen paperit!

eipä tälläerää muuta

Vierailija
4/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nyt tänne odotuspuolelle kirjoittelee :) tänää olis viikkoja 6+5, ja näin se vaan totta on, että masu näkyy jo, joko on sit kunnon turvotusta, tai olisko useampi tulossa...ei mulla aikaisemmissa raskauksissa oo näkyny näin aikaisin masu, no kolmas kerta toden sanoo ;) hirveetä väsymystä ollu ja yöks mitä kuvotusta, oksentaa en ole joutunu, mutta hyi kamala mikä olo, jos ei aamulla ole nopeaa saanu jotain suuhunsa. Viime yönäkin tuli mieletön nälkä, pakko oli hakea vähän syömistä...sai unen päästä kii :)

Eka neuvola olis to 31.8 klo 8:15, joten eipä sinnekää kovin pitkää aikaa ole, nopeaa se nää viikot vierii, ja odotan jo innolla, että pääsisi sinne ultraan, että näkee kaiken olevan pikkuisella hyvin.

MaSa79 rv 6+5

Vierailija
5/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans olen ihmetellyt tätä mahan turvotusta vaikka viikkoja 8 ja risat. Kuopus täytti 4 joten edellisestä raskaudestakin on jo aikaa ja harrastan liikuntaa paljon, että pitäis olla vatsalihakset ok. Mut ei oikein tahdo tiukemmat housut mahtua kiinni. Mulla ollut tosi vaikeaa tää alku, olen ollut todella huonovointinen jo kolmatta viikkoa. Päivittäin joudun oksentamaan joskus illallakin. Lämmintä ruokaa en pysty syömään, vaalea leipä ja tuoremehut menee jotenkin alas. Nälkä kyllä on koko ajan, mut mitään ei tee mieli. Töissä olen yrittänyt vaan käydä, rankkaa on ollut. Mä varasin kuitenkin yksityiselle ajan alkuraskauden ultraan, menen ensi viikon tiistaina. En malttanut odotella. Toivotaan et alkais pian helpottaa tää oksentelu...Mukavaa viikkoa kaikille!

-NAKSU30- rv8+2

Vierailija
6/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin kaikki hajut niin voimakkaita, että hyh. Ja kaksi päivää on ollut sellainen tasainen ellotus. Ei mitään voimakasta, kun ei tee kakkavaipankaan vaihto pahaa. Kaikkea pystyn syömään, ja syön usein ja vähän. Suolaista tekee mieli! Mutta on vaan Olo isolla Oolla. Huomenna täytyykin jo tilailla se eka neuvola-aika, tänäänkin jo piti, mut sitten pyöri äitiä ja muuta sukulaista nurkissa niin siirsin soittamisen huomiseksi.

Mullakin on ihan vähän turvotusta mahan kohdalla, mutten usko, että johtuu raskaudesta, vaan siitä että lisään aromisuolaa nyt vähän kaikkeen mitä suuhuni laitan (epäterveellistä, tiedän, mutta siitä vaan tulee niin hyvä olo...) niin eiköhän se masu ole siitä johtuvaa turvotusta.

nyt rv6+0

Terkuin Anttuli

Vierailija
7/10 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ymmärtänyt oikein, että " kotilot" ovat kolmatta kertaa " raskautettuja" ? Uskaltauduin siis nostamaan kätösen pystyyn ja ilmoittautumaan. Rv on juuri nyt n.17 (luoja paratkoon edellisillä kerroilla muistin suurinpiirtein tunnin tarkkuudella missä vaiheessa ollaan...).

Raskaus on mennyt melko mutkattomasti, nyt on vain alkanut ilmenemään turhanpäiväisiä oireita; nivelkipua ja turvotusta, outoa ihottumaa jaloissa ja päänsärkyä viimeisen viikon aikana. TÄMÄ EI OLLUT TÄLLAISTA VIIMEKSI grr...Olen huomenissa menossa tohtorille josko tutkisi mikä tätä raihnaista kroppaa kolottaa; ovatko kyseessä listeria, parvorokko vai vihurirokko.Toivottavasti ei mikään noista vaihtoehdoista. Kahdesta jälkimmäisestä en tiedä, olenko sairastanut ne lapsuusiällä, tietääkseni ne jättävät " jäljen" elimistöön eli veren vastaaineista voitaneen tulkita, onko ne sairastettu. Olen niin vanhakin, etten ole ehtinyt saada rokotetta vihurirokkoon (33v). Olo on jokseenkin omituinen ja omatoiminen googlettaminen näiden oireiden perusteella ei mitenkään helpottanut olotilaani (sitä psyykkistä puolta siis)...

Että tällaista aktuellia meikäläisen kohdalla. Palaillaan ja kertokaapa, jos olette kokeneet mitään vastaavaa.

Vierailija
8/10 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän alkaa täällä odotuspuolellakin olla jo jonkin verran. Kiva juttu! Toivottavasti loput tuolta kuumepuolelta pääsevät pian tänne. Tervetuloa myös uudet kolmannen odottajat!

Oma olo on kuten ennenkin; kuvottaa pitkin päivää ja väsyttää kamalasti. Onneksi en oksetamaan ole joutunut, mutta muutaman kerran on ollut tosi lähellä. Masu näkyy jo selvästi ja normaalisti käytössä olevat housut kiristävät. Kyllä minulla silloin tokaakin odottaessa masu alkoi aika pian näkyä, mutta ei nyt ihan näillä viikoilla. Olen kyllä aika hoikka, joten sekin ehkä nopeuttaa tätä masun pullahtamista. Perjantaina olisi alkuraskauden ultra, jota pienellä jännityksellä odotan. Ekassa neuvolassa kävin jo viikolla 7+3 ja seuraava on sitten vasta viikolla 14.

On kyllä outoja oikeita Aktuelli-Ellillä. Toivottavasti tohtori löytää syyn eikä ole mitään vakavampaa. Eihän voisi olla herpesrakkuloita iholla (= ruusu)?

Hyvää viikonjatkoa kaikille! Käyn täällä aika kääntymässä kun töiltä sun muulta ehdin

adalat, rv 9+0

Vierailija
9/10 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin soitin neuvolaan, ja terveudenhoitaja siellä iloisesti onnitteli. Mä soitan kanssa huomenna sen alkuraskauden ultran, ja pyydän sen nvla-ajan jälkeen. Saanpa sitten merkinnän äitiyskorttiin, ei tarvitse neuvolassa mennä lääkäriin silloin vkon 12 tienoolla. Ainakin viimeksi oli näin. Aluksi ajattelin, että en mene alkuraskauden ultraan, mutta enhän mä malta olla menemettä!

Neuvola-aika on tasan rv 8+0, eli ihan hyvin sen jälkeen voin jo mennä ultraankin, silloin pitäis jotain jo näkyä!

Tänään on ollut aivan normaali olo, oikein hyvä itseasiassa =) Olen vähän siivoillut ja kyläillyt kun ollut ihan normaali olo. En kyllä kaipaa huonoa oloa, mutta heti kun on parempi olo, niin luulee, että kaikki ei ole hyvin!

Terkuin Anttuli

Vierailija
10/10 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä testi osoitti plussaa. Esikoinen neljä ja seuraava täytti juuri kolme. Hieman tuntuu vieläkin epätodelliselta... Raskauslaskurin mukaan la olis 27.4. Ihana ajankohta. Olinkin ajatellut että jos vielä vauva tulee, olis ihanaa jos se olisi toukovauva. Kesä ja helppoja kuukausia pukemisten suhteen edessä monta! Olen kertonut mieheni lisäksi vasta kahdelle ihmiselle.Kohta on pakko kertoa, kun mahan jo huomaa vaikka rv vasta jotain 5-6.Yksikin työkaveri katseli eilen selvästi mun vatsaa kun juteltiin ja kahteen kertaan.

Olen ollut vasta vuoden takaisin työelämässä edellisen kotirupeaman jälkeen. Vähän ehkä jopa hävettää täällä työpaikalla...että taas se jää kotiin, mutta tämä on kuitenkin hienoa!