*TONSKAT joulukuussa*
Aloittelen uutta pinoa, kun nythän on jo vuoden 2008 viimeinen kuukausi :)
Tässä linkki viime pinon viimeiseen sivuun:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (160)
Ihanaa, AA! Kyllä tuo kuulostaa jo ihan siltä itseltään. Toinen joulukuun tyttö tulossa teidän perheeseen. Saat siis reilun viikon levähtää jatkossa synttäreiden välillä :)
Hitsi, kun glögi pisti närästämään. Eilen syötiin illalla nachoja, ja sehän oli kyllä aika virhe närästyksen ja turvotuksen kannalta. Otin jo ennen nukkumaanmenoa sormuksen pois, ja vasta nyt päivällä uskalsin yrittää sitä sormeen... Onneksi mulle ei helposti tule mitään megaturvotusta.
Mullakin on noita MM:n mainitsemia supistuksia, mutta tosiaan aivan samaa sarjaa kuin kaksi vuotta sitten. Välillä vetää mahan tosi kireäksi, toisinaan lähinnä tulee menkkakipuja alaselkään ja -vatsaan. Eilen tuli jo aika kovia sellaisia, ja kestoakin yhdellä rutistuksella oli yli puoli minuuttia. Näitä lisää vaan vähitellen, kiitos! Mulle sopisi oikein hyvin, jos tilanne tässä vähitellen kypsyisi niin, että rv38-39 pääsisin sitten tositoimiin... :)
Nyt pitää hypätä keittiöön tekemään joulutorttuja, kun Noel vielä nukkuu...
Kandi & Sofia 35+
Nyt voi kai jo onnitella AA:ta! Varmasti saamme "virallisia" kuulumisiakin pian, mutta sen verran kerron, että tekstarilla sain jo tiedon, että kaikki meni hyvin ja sutjakasti :)
Kandi
Paaljon onnea AA:n perheelle! Ja etenkin tuoreelle isosiskolle Ainolle!
MIAMIK - kyllähän sen kasvohoidonkin voi tehdä sellasessa puoli-istuvassa asennossa. Hyvin pärjäsin Oonaakin odottaessa, about samoilla viikoilla olin yhteensä 4h putkeen "hoidettavana", kasvohoito, jalkahoito & käsihoito putkeen.. :) Vessassa tarvi vaan välillä käydä. hih! Toi on muuten ihan hyvä pointti ettei uida saa jos on paikat auki. Itsekin sitä mietin, mutta mullahan on ylläripylläri lekuri vasta rv 35 tms, mistäs mä sitä ennen moista tietäisin!? =P
KESIKSELLE & PI-KILLE kiittis napanuorakommenteista.. vaikka eihän ne tietty auttaneet "yhtään", vaan näin sit viime yön kokonaan painajaisia siitä ja vaikka mistä muusta. Jostain syystä oli huono yö.. Blaah. Täytyy vaan yrittää positiivisesti ajatella.. Ehkä sekin vaikuttaa asiaan että yksi ystävä joka on melkein samoilla viikoilla on kärvistellyt jo tovin onkelmien kanssa ja heillä on tällä hetkellä epäilys (akuutein) ettei vauva saa napanuorasta kaikkea tarvitsemaansa.. Ovat seurannassa ja tietysti toivotaan että kaikki on hyvin ettei ihan vielä tarvitsisi synnyttää.. Hui..
KANDI oli pistänyt viidakkorumpua kumisuttamaan - IHANAA AA & PERHE!!! :) Onnitellaan sitten kun saadaan ihan "virallinen" ilmoitus, mutta ihania uutisia että vihdoin pääsitte nyytinnoutoreissulle!
Ok, nyt on mentävä katsomaan ketkä menee Idolsin finaaliin ja sitten nukkumaan. Enää 3 työpäivää jäljellä! JEY! Voikaa hyvin ja huiskutukset kaikille!
Mammis + O rv 32+6 + Oona zzz
Sutjakastihan se sitten tuli vauva maailmaan, kun vauhtiin päästiin! :)
Mammikselle piti tulla sanomaan, että napanuoran kaulanympärillä oleminen on aika normaalia, eli siitä ei kannata nähdä painajaisia. Meillä oli tytöllä vissiin kaksi kertaa ja pojalla kerran, ja ihan terveitä lapsia molemmat ovat. Saanko kysyä, millaisia painajaisia sä tuosta näet? Ihan vaan, jos niitä vois vähän lievittää jotenkin... tosin jokainen odottava varmaan näkee painajaisia jostain aiheesta...
Saas nähdä käynnistyykö tää päivä tästä, en taas osannut nukkua viime yönä, pää on vähän jökissä ja poikakin päätti että aamu alkaa jo klo 7 kun yleensä nukkuu yhdeksään... no, yösyöttöjä tuli sit vaan kaksi, mutta silti oon ku jyrän alle jäänyt oman valvomisen takia.
-Osse, typykkä 2v hoidossa ja poju 4vk
Ja AA:kin on saanut vauvan kainaloon, ihanaa :) Tulen onnittelemaan myöskin sitten virallisen tiedon jälkeen.
Mammis, Aleksillakin oli syntyessään napanuora kaulan ympärillä, ja silti pisteitä sai 10-10-10. Saattoi kiertyä kaulan ympäri ulkokäännöksen aikana, tai sitten ihan muuten vain, varsin yleistä siis tuntuu olevan.
Osselle voimia väsymyksen kanssa. Meillä vauva syö useimmiten kaksi kertaa yössä, yhtenä yönä söi vain kerran mikä oli tosi luksusta. Mutta pieruja usein ähkii tunninkin syötön jälkeen, ja kun päälle lisätään Aleksin yöhulinat, niin väsymys on tuttu kaveri täälläkin..
Viipero, Aleksi 2v ja vauva 5vk molemmat nukkumassa, eikä äippä tiedä mitä kaikkea tekisi tällä harvinaisella vapaa-ajalla ;)
Kuten kandi kertoi, pääsimme sunnuntaina vauvanhakureissulle.
tyttö syntyi 7.12.2008 klo 14.54 pituutta 51 cm painoa 3368 g ja pipo 35 cm !
laitetaan nyt samalla se synnäri kertomus:
aamulla heräilin 8 maissa normaalisti Ainon tökkimiseen ja kiroilin että eikö se nyt millään synny, sillä lauantai iltana maha kovettui useasti niin että olin varma että yöllä lähdetään.
Laitoin aamiaista perheelle ja kävin pikaisesti suihkussa, hetkeä myöhemmin kävin vessassa ja paperiin jäi selkeästi punaista viivaa, sanoin miehelle että soitappa anopille että valmistautuu, tänään tulee varmasti löhtö sairaalaan.
10 aikoihin tuli ekat ns. kipeähköt supistukset jotka voimistuivat pikkuhiljaa ja niitä tuli 10-15 minsan välein.
Anoppi saapui ja 12 aikoihin soitin sairaalaan että supistukset tulee 3-5 minsan välein että kannattaako tulla, sanoivat että tule vaan.
Matkalla muutama kipeä supistus, mutta motkotin ukolle että ihan turhaan tässä mihenkään mennään joudutaan kuitenkin vaan turhaan odottamaan ja palloilemaan pitkin sairaalaa.
13.06 kirjasivat mut sairaalaan sisään 3 cm auki ja kalvorakkula painaa.
siirryttiin saliin jossa klo 14 vaihtuu kätilö ( onneksi ) Tässä välissä kerkesin noin 50 kertaa manaamaan että tosi tylsää jos tässä menee monta tuntia että ei täällä jaksa makoilla.
14.40 pintaan 8 cm auki 14.48 alkaa ponnistusvaihe 14.51 puhkaistaan kalvot ettei roisku lapsivesi joka paikkaan ja 14.54 on sohvi maailmassa.
synnytyksen kokonaiskesto 3 tuntia 54 minsaa josta ponnistusvaihe 6 minuuttia.
ihan luonuna mentiin, ei edes ilokaasua, ei tikkejä ei mitään eli aivan täydellistä.
Kipeetä teki mutta sisulla mentiin ja se kannatti !!
Päästiin jo kotiin tänään aamupäivästä kun halusin lähteä, keskiviikkona pitää mennä näyttäytymään , mutta kaikki on tosi hienosti. Vielä ei maito ole noussut mutta jotain tulee kuitenkin. Vointi on mitä parhain pikkasen tietysti kivistää kun istuu.
Nyt hetkeksi miehen kaikkuun ja sitten nukkumaan.
aa ae ja sohvi 1 vrk
Ai että teillä meni taas kaikki hyvin synnytyksen suhteen! Ilmiselvästi hyvää kannatti odottaa, kun kaikki meni noin nappiin :) Uskomaton vauhti tuossa avautumisessa kyllä, jos alle kahdessa tunnissa pääsit jo ponnistusvaihetta aloittelemaan... Mä en osaa odottaa nopeaa synnytystä, mutta itsekin toivon, että pärjäisin pelkällä ilokaasulla. En tosiaan tahtoisi selkäydinpuudutuksia, enkä oikein osaa sanoa mitään niistä muista lääkkeellisistä vaihtoehdoista.
Kävin äsken kävellen viemässä Noelin hoitoon, ja Sofia vilkastui taas supistusten jäljiltä. Aika kovasti painaa pieni pää tuonne alas, kun neiti venyttelee :) Kyllä taas AA:n kuulumisten jäljiltä nousi hirveä vauvakuume, tai siis synnytyskuume :) Mä en vaan peruspessimistinä jaksa uskoa, että tälläkään kertaa pääsisin synnyttämään normisti alakautta. Viimeksi pettymys oli niin valtavan suuri, etten viitsi vielä innostua miettimään alatiesynnytystä sen tarkemmin. Aika näyttää...
Jahas, pitäisi alkaa lajitella vauvanvaatteita pesua varten. Tänään aion vihdoin alkaa pestä niitä, kun tuntuu, että ehkä niitä jo kuukauden päästä tarvitaankin ;)
Kandi & Sofia 35+5
AA:n perheelle onnittelut pikkuisesta prinsessasta :) Kaikki sujui kyllä taas jälleen kerran oikein hyvin ja sutjakkaasti ;)
Me käytiin eilen ostamassa vaaville vaunut ja tuollahan ne nököttää makkarissa ja odottaa käyttäjäänsä :) Piti niin muka hakea vasta kun vauva syntynyt, mutta eihän me niitä maltettu sinne jättää! Ostettiin ne Gessleinin Swingit ja pehmeällä kantokassilla, kun se näytti niin ihanan suojaavalta.
Seuraavaksi pitäisi alkaa pestä noita kestovaippoja, harsot on vielä muoveissa ja Iguleen Nalle Nöttöset odottavat pesua myös. Postissa on kyllä tulossa niitäkin lisää, että josko tässä vielä muutaman päivän odottelisi. En oikein tiedä pesisinkö noita vauvan vaatteita. Idan odotusaikana pesin kaikki uudet pikkuiset vaatteet, mutta kun Ida syntyi ja tuli ostettua uusia niin ikuna en niille käyttöönottopesua tehnyt! Ja onhan tuo lipasto nyt aika täynnä niitä pojan värisiä vaatteita ja niistä ainakin puolet olleet jo käytössä siskon pojalla. Ne on siis ainakin pesty :) Äitini kauhisteli jo sitä kun olen laittanut pojan vaatteet lipastoon, mutta perustelin asiaa sillä että ainakin ne tytön ja pojan vaatteet on nyt eritelty :D Tytön väriset on muovipussissa :D Tai no, osa on kyllä ihan neutraalin värisiä jne...
MiaMik rv 34+0
Kuulostipa unelmasynnytykseltä, ei tikkejä eikä mitään... Tosi hienoa että kaikki meni kuin menikin noin hyvin!
Liekö saitilla paljon porukkaa tai sitten on meillä ihan "mopo" tämä yhteys kun ei tahdo päästä kirjoittelemaan... Kävin eilen yksityisesti lääkärillä ostamassa kai mielenrauhaa itselleni kun huolettaa vaan nuo supistelut. Kannatti käydä sikäli, että oli mahtavaa kuulla kaiken olevan kunnossa. Pian lähden neuvolaan ja saapa nähdä, miten terkka ottaa käyntini lekurilla, pitää varmaan vähän vainoharhaisena kun en malttanut odottaa ensi viikon neuvolalääkäriä. Oma pää vain tekee täällä kotosalla tepposet kun on aikaa miettiä jokaista kolotusta. Tämä eilinen lääkärikin kyllä povasi nopeaa toimintaa sitten kun sen aika on.
Osborne, tulin ottamaan osaa tuohon napanuorakeskusteluun, mitä ainakin Mammiksen kanssa olitte käyneet. Pelkään sitä, että vauva syntyy kotona ja napanuoran kanssa tulee ongelmia! Ihan älytön pelon aihe, mutta tuollaistakin kauhukuvaa olen mielessäni haudutellut. Voitko kertoa tarkemmin, miten nuo teidän lasten napanuoratilanteet hoidettiin? Osaisin sitten valmentaa miestä ja kertoa, miten se pitää vempauttaa pään yli, jos joutuu kätilöksi. Hehheh...
Oikeasti, kaikkeahan ei tarvitse pelätä itselle tapahtuvaksi, enkä käsitä näitä omia ajatuksenjuoksujani... Viimeksi en ollut ollenkaan tällainen vaan asennoiduin niin, että otetaan asiat niin kuin tuleman pitää. Nytkin viikkoja on ihan hyvin jos jotain alkaisi yllättäen tapahtumaan, sikäli suurta huolta ei enää vauvan takia ole. Tykkään mahastani tosi paljon ja haluaisin nauttia siitä mieluusti tuonne tammikuulle!
Myöskin meidän poika tykkää olla apuna ruuanlaitossa ja pyysi kassakonetta kauppaleikkejä varten 3-vuotislahjaksi. Eläimistä tykkää kovasti myös. Se tuntuu tosi kivalta kun muuten häneltä saattaa kuulla tämäntyyppisiä kommentteja että "ei tytöt voi tehdä sitä tai tätä, pojat vaan." Ihmeellistä, että tuollaiset lausahdukset tipahtelevat pienen pojan suusta, vaikka kukaan lähipiiristä ei niitä tietääkseni ole valmiiksi suuhun laittanut. Jotenkin tuntuu vain haistelevan kovasti, millaisia hommia kukakin tekee. Äiti laittaa ruokaa ja isi remontoi, sehän on selvä juttu pojan mielestä! Ja näin se juttu meillä kieltämättä aika lailla menee, mulla ei juuri porakone pysy kädessä kun en ole koskaan sellaisesta ollut hirveän kiinnostunut.
Ihana lumisade ulkona, alkaa joulufiilis pikkuhiljaa hiiviskellä mieleen...
Laventeli 34+4 ja Nasu 3v.
Ihania vauvauutisia!!
Hirmuisesti onnea Sonteri ja Niamey pojista ja AA tytöstä!!
Hermionelle valtavasti voimia ja halaus!! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin:)
Meillä on niin haipakkaa menoa nykyisin, etten millään ehdi kirjoittelemaan ja iltaisin en enää jaksa. Nyt harvinainen hetki kun vauva nukkuu ja mies tyttösen kanssa ulkoilemassa..
Oikein mukavaa joulun odotusta kaikille!!
T:Kamomilla ja tytöt 2v ja 3kk
En tiiä, muistaakos mua monikaan, mutta liityn joukkoonne, jos vaan sopii:):):) Meillä vihdoin meni pikkukakkostilaus perille ja nyt elellään jo onnellisesti rv 10+1 <3 Vähän yli vuosi sitten siis annettiin toiselle vauvalle "lupa" tulla ja yksi kohdunulkoinen raskaus oli meillä tässä loppukesällä. Mutta nyt siis ihana pikkuinen "Hippu" asustelee masussa ja kovasti toivotaan, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin<3 Laskettu aika tarkentui tänään ultrassa ja olisi 6.7.2009 eli heinävauvaa odotellaan.
Käytiin ekan kerran ultrassa jo rv 7+0, koska piti sulkea pois kohdunulkoisen raskauden uusiutumismahdollisuus. Silloin siis kaikki näytti hyvältä ja pikkuinen sydän sykki hurjaa vauhtia:) Tänään oli sitten vuorossa kunnan tarjoama "alkuraskauden" ultra, jossa laskettu aika tarkennettiin. Meidän kaupunki ei muita ultria tarjoakaan, joten yksityiselle aiotaan sitten jossain vaiheessa mennä 4D-rakenneultraan. Eilen kävin ekassa neuvolassa ja eipähän siellä mitään sen kummempia tapahtunut:)
Oon teidän juttuja käynyt aina epäsäännöllisen säännöllisesti lukemassa ja suurinpiirtein olen perillä siitä, mitä kenellekin kuuluu:) Paljon on ihania tonskavauvoja jo putkahdellutkin maailmaan (onnea kaikille!) ja lisää koko ajan tulossa:)
Tänään kerroimme raskausuutiset miehen vanhemmille ja onnenitkuhan siinä taisi kaikilta päästä:) Omalle perheelleni olen kertonut heti plussatestin tehtyäni ja todella onnellisia sielläkin ollaan meidän puolesta!
Jeps, eipä mulla tällä erää muuta kuin tätä omaa paisuvaa napaa:D Yritän kommentoida teidänkin juttuja, kunhan taas pääsen oikein kunnolla kärryille!
Rentouttavaa tiistai-illan jatkoa!
~ Viipuli ja Hippu rv 10+1 sekä tietty enskapoikanen 1 v 8 kk (niin ja on kai tuo ukkokultakin mainittava nyt kun vauhtiin pääsin:D) ~
AA:lle tätäkin kautta tosi, tosi paljon onnea! Ihanaa että kaikki sujui hyvin. =) Mitenkäs isosisko on ottanut tulokkaan vastaan?
Viipuli, minä ainaskin muistan sinut. Onnea tosi paljon odotukseen ja tervetuloa palstailemaan. =)
Täällä on ollut aamuetominen riesana jo useita päiviä ja fiilikset sen myötä vähän matalat. Päivisin en ole jaksanut konetta avata vaan tyttösen nukkuessa olen levännyt itsekin. Nyt väsymystä lisää vielä jatkuva sairastelu. Toivon totisesti, että vauvan syntyessä koko perhe saisi olla terveenä. Tyttösellä siis nuha jatkuu edelleen ja eilen sekä tänään on jostain syystä masu ollut ihan löysällä. Neiti on kyllä syönyt hyvin ja leikkinyt entiseen malliin, mutta kyllähän se huolettaa kun maha on ihan sekaisin. Mieskin tuli kesken päivän töistä huonon olon vuoksi. Kun vaan ei mulle mikään mahapöpö tarttuisi...
On ollut vähän huonoäiti-fiilis, kun tyttönen haluaisi ulkoilla kovasti, mutta en ole jaksanut lähteä joka päivä puistoilemaan. No, jospa tämä tästä. Onneksi nuha ei ole enää vaikuttanut yöuniin ja tyttönen on suostunut jatkamaan uniaan omassa sängyssään kun on käynyt vähän aikaa könyämässä isin ja äidin keskellä. Neiti kyllä herää viimeistään 6.30, mutta se on minusta ihan ok, jos yö on mennyt rauhallisesti.
Mulla on neuvola torstaina, joten tulen varmaan sen jälkeen viimeistään kirjoittelemaan kuulumiset jollen sitä ennen kerkiä. Perjantaina pääsen työpaikan pikkujouluihin. Ihanaa! Odotan myös ensi maanantaita tosi paljon, jolloin menen Hyvinkäälle koko- ja synnytystapa-arvioon.
Nyt hetkeksi telkun ääreen ja sitten nukkumaan.
Hyvää vointia kaikille!
T. iida-linnea, masussa uinuva "klasu" 37+2 ja tyttönen 1v 6kk zzzz
Pikaisesti ensin omaa napaa.. Flunssa iski, yskä on niin paha että pari kertaa on pitänyt oksentaa päälle ja yllättäen aina pahimpien yskänpuuskien jälkeen supistaa niin maan penteleesti.. Kuume nousi eilen ja tänään olisi pitänyt olla viimeinen työpäivä. Yh. No, kunhan tästä tokenen, käyn viemässä pullat ja siivoamassa pöydän jne. Nyt on vain pakko levätä ja toivoa että tää menisi nopeasti ohi. Ihan yllättäen tajusin eilen että periaatteessahan tämä vauva voi tulla milloin vain maailmaan! Ystäväni molemmat pojat tulivat rv 30 (mol. raskausmyrkytys + leikkaus) maailmaan ja eilen vaan kolahti että eihän tämä välttämättä jaksa masussa majailla niin kauaa kuin Oona.. Ääks.. Ja tietenkään mikään ei ole valmiina, paitsi pinnis meidän huoneessa.. Mutta pitäisi tosiaan alkaa pikkuhiljaa pesemään niitä vauvan vaatteita jne.. Miten tää aika meneekin näin nopeasti?
Ihanasti te kaikki kommentoitte sitä mun "napanuorakammoa"! :) En osaa oikein selittää miksi sitä pelkään, mutta se vain on joku "pinttynyt" ajatus tuolla pääkopassa. Ja unet on aina vähän erilaisia ja niihin liittyy yleensä joku muukin "pelko".. Toinen asia jota mietin aika usein, on että toimiiko istukka / napanuora kunnolla, että saahan vauva kaiken tarvitsemansa. Oonahan meni vähän "yliajalle" ja istukka oli kalkkeutunut. Silloin sitä mietti että jos olisikin vielä vierähtänyt esim viikko lisää, mikäköhän sitten olisi ollut tilanne.. Kaikkea sitä raskaushormoneissa miettiikin! ;)
AA - ONNITTELUT! Ihana kun pääsitte kotiutumaan noin pian ja kaikki meni ihan hirmu sutjakkaasti! Aika unelmalle kuulosti tämäkin synnytys! Sut on ihan selvästi "luotu tekemään lapsia".. ;) Ihanaa vauvantuoksuista arkea sinne ja tulehan kertomaan kuulumisia kun ennätät. Myös miten Aino on pikkusiskon vastaanottanut.
KANDI - mä myös olen tavallaan pessimisti tuon synnytyksen suhteen. Jotenkin on vaan semmonen olo että taas mennään leikkaukseen.. Haluaisin kuitenkin kokea sen alatiesynnytyksenkin, vaikka ne tuskat kyllä vähän pelottaa..
MIAMIK oli ostanut vaunut! :) Meillä on periaatteessa kaikki valmiina Oonalta, mutta vielä pähkäilen ostettaisko ne tuplat.. Kaukaloon lämpöpussi pitää tilata ja Oonalle sellanen WC-istuimen "pienennin".. Ekan vaippapaketin ostin, mutta vielä pitää miettiä että mitä muuta sitä tarvii. Ehkä sen tutin, liivinsuojia jne pientä. Ihana masukuva!
LAVENTELI - mitäs neuvolassa? Mun mielestä kyllä kannattaa siellä lääkärissä / neuvolassa käydä jos yhtään on sellainen olo. Varsinkin loppuvaiheessa.. Jos ei muuten, niin ainakin sen oman mielenrauhan vuoksi.
VIIPULI - onnittelut plussauksesta ja tarrasukkia pienokaiselle! Kyllähän me sut muistetaan! Tervetuloa porukkaan!
IL - kurjaa että aamuetominen on ollut riesana sairastelun lisäksi.. Ei ole kivaa, tiedetään. :( Toivottavasti nyt koko perhe paranisitte pian! Oli ihan "kauheeta" yrittää "väistellä" eilen Oonaa etten tartuttaisi tätä omaa tautiani neitiin, kun se halusi mua hoitaa soffalla maatessani, tuli antamaan pusuja ja paijaamaan..
Ok, nyt taidan etsiä leffavarastosta jonkun hyvän leffan ja alan tuijotella telsua. Kai sitä pitäisi yrittää syödäkin jotain kun en ole saanut ruokaa alas sitten eilisen lounaan..
Mammis + O rv 33+2 viettää hiljaiseloa masussa ja Oona 1v 8kk pph:lla leikkimässä
P.S. Kokeillaas tuleeko toi masukuva mukaan.. Otettiin viikko sitten.. Kamalan iso jötkäle!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=52dcd1e5-c68b-11dd-8b34-…!
Paljon onnea AA:n perheelle pienestä prinsessasta! Sulla on tosiaan sujuvia nuo synnytykset :) Mites isosisko on ottanut tulokkaan vastaan?
Viipuli - aivan ihania uutisia, onnea oikein paljon ja onnellista odotusaikaa!
Mahtavaa kuulla että olet jo noin hyvillä viikoilla ja ultrassakin kaikki hyvin :)
Pidän peukkuja että Mammis ja Kandi pääsisivät tällä kertaa molemmat synnyttämään alateitse! Ihana masu Mammiksella :)
Viipero, Aleksi 2v1kk ja vauva 5vk
Paljon onnea AA:n perheelle pienestä prinsessasta! Sulla on tosiaan sujuvia nuo synnytykset :) Mites isosisko on ottanut tulokkaan vastaan?
Viipuli - aivan ihania uutisia, onnea oikein paljon ja onnellista odotusaikaa!
Mahtavaa kuulla että olet jo noin hyvillä viikoilla ja ultrassakin kaikki hyvin :)
Pidän peukkuja että Mammis ja Kandi pääsisivät tällä kertaa molemmat synnyttämään alateitse! Ihana masu Mammiksella :)
Viipero, Aleksi 2v1kk ja vauva 5vk
Unohtui edellisessä viestissä mammikselle sanoa, että minä en pysty olla edes puoli-istuvassa asennossa ja sellainenkin asento ihan tuskaa että selkä suorana ja jalat nostettu koholle! Alkaa niin oksettamaan ja huimaamaan tai oikeastaan sitten melkein jo meinaan pyörtyäkin jos liian pitkään meinaan olla. Tästä syystä peruin tämän päivän hampilääkärinkin ja kasvohoidot saa nyt unohtua muutamaksi kuukaudeksi :)
Niin ja mammiksen massu näytti jotenkin aika pieneltä? Mitä sulla oli sf-mitta viime neuvolassa? Mulla oli sen 26,5cm rv 32+6 ja silti tuossa mun kuvassa näyttää että vauva on vielä kauhian korkealla!
Viipulikin taas raskaana, hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin! Eikös tammikuussa 2009 (alkaen tuolloin siis) kaikkien kuntien pidä tarjota kaksi ultraa raskauden aikana?!
I-L tiedän todellakin tunteen kun aamulla on etova olo! Se on ihan kauheeta ja siihen vielä heikotus päälle, huh huh. Ja flunssakin vielä! Onko sulla se hb nyt mitä? Mulla ihan selkeesti se oksetus ja heikotus liittyy matalaan hemppaan.
Voi vitsit kun mulla nyt pyörii päässä tämän vauvan matala syke. Koko ajan mietityttää onko kaikki hyvin! Sairaanhoitaja-tätinikin oli ehdottomasti sitä mieltä että mun pitäisi nyt marssia äippäpolille tutkituttamaan mm. napanuoran virtaukset jne. Hällä itsellään yhden pojan odotuksessa oli sykkeet välillä matalat ja tutkimuksissa selvisi että ilmeisesti sydänvikaa tai muuta vastaavaa ja pojalla olikin sitten Downin syndrooma ja lievä sydänvika. Arvatkaa onko ihanaa kuunnella näitä juttuja ja miettiä sitten pelko persuuksissa. Toissa iltana meinasin kyllä joutuakin käymään svo:lla. Iltapäivällä ja alkuillasta en tuntenut liikkeitä. Klo 19 aloin laskemaan liikkeitä eikä tullut tunnin aikana kymmentä. Mutta onneksi sitten toisen tunnin aikana tuli :)
Taidanpas nytkin vähän mielenrauhan vuoksi kuunnella mitä sykkeet sanoo...
MiaMik rv 34+1 ja uinuva Iitukka 2v++
Ai vitsit miten mua kyllästyttää nämä sivut, kun ei ikinä toimi kunnolla!!!
*Viipulille* mielettömästi onnea! On sua odotettukin tälle puolelle :)
*MiaMik*, voisithan sä seuraavassa neuvolassa pyytää päästä tarkempiin tutkimuksiin, mikäli vielä on syke matala. Tai voithan ottaa kotona säännöllisesti pulssia kotidopplerilla, ja soittaa polille saadaksesi kommenttia niihin arvoihin (leposykkeet, sykkeet makean syönnin jälkeen, sykkeet riehuessa yms.). Kaippa ne siellä ehtivät puhelimessa ainakin arvioida, kannattaako käydä näytillä.
*Mammis*, sulla on kyllä mahan kasvu tasoittunut! Aikaisemmin oli mun mielestä huomattavan iso maha, nyt vaan ihan normaalin iso :)
*I-L*, toivottavasti vältytte pahimmilta taudeilta. Kyllähän monet lapset ovat enemmän tai vähemmän kipeitä koko talvikauden, mutta ikäväähän se on. Toivottavasti Klasu on sitten oikein supervastustuskykyinen, niin teillä ei ole heti kahta pientä nuhanenää talossa :)
Mulla oli tänään lääkärineuvola, eikä siellä tullut hullua hurskaammaksi. Lääkäri kysyi onko painetta alapäässä, koska Sofian pää tuntui jo selvästi :) Kohdunsuu oli pehmeä, mutta sormelle kiinni vielä. Ja kaulaakin pari senttiä jäljellä.
Lääkärin mukaan synnytys voi tulla lähiviikkoina tai vasta la:n paikkeilla, ei osannut tuon tilanteen perusteella sanoa juuta tai jaata. Ei kuitenkaan vaikuttanut siltä, että ihan välttämättä menisi reilusti yli la:n. Eli ei mitään paniikkia, mutta vähitellen alan kyllä lisätä touhuilun määrää kotona :) Kohtahan tässä on joka tapauksessa aloitettava joulun valmistelut siivouksineen ja leipomisineen, eli voin samalla vähän hypähdellä ja kyykkiä ylimääräistä ;)
Kandi & Sofia, huomenna 36 täynnä..!
Kyllä nyt taitaa olla AA:n suuri päivä :) Onnea matkaan!
MM. Me ollan kanssa lähdössä Ideaparkiin ostoksille. Mun täytyy varmaan ottaa muovipussi taskuun mukaan jos yhtäkkiä lentää laatta. Sen verran huono olo..