*TONSKAT joulukuussa*
Aloittelen uutta pinoa, kun nythän on jo vuoden 2008 viimeinen kuukausi :)
Tässä linkki viime pinon viimeiseen sivuun:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (160)
Niameylle perheineen onnittelut!!!!
Onnittelut Sonterille ja Niameylle! Ihanaa kun tulee lisää poikia tänne tonskiin!!! Ja varsin komeat oli mitat Sonterin pojalla! Niameyn poika olikin ihan samankokoinen kuin meidän poikien serkkupoika syntyessään!
Me käytiin eilen neuvolassa ja pojulla on nyt mittaa 55,5cm (tullut sellanen sentti per viikko!!!) ja painoa 4260g ja pipo oli 37,1cm. Kaikki oli muutenkin hyvin, seuraava käynti onkin sitten parin viikon päästä. Jekovitit aloitettiin tiistaina, ja ne on sopineet ainakin toistaiseksi hyvin. Muutenkin on viikko alkanut hyvin, ollaan siis ekoja päiviä oltu poikien kanssa kolmistaan, kun mies meni töihin maanantaina. No, ei tässä montaa viikkoo ookaan kun on joulut ja miehellä vapaat, jippii! Meillä muuten nukuttiin toissayönä supermahtavasti, pikkumies hemmotteli äitiä ja nukku klo 22.30-5!!! Jollon jatkettiin vaipanvaihdon ja syömisen jälkeen vielä unia, ja ai että oli mammalla hyvä olla... No, viime yönä sitten valvotettiin senkin eestä, että tais olla vaan vahinko toi edellinen yö...
Eetu on edelleen aivan ihana vauvaa kohtaan. Käy vähän väliä silittelemässä ja pusimassa vauvaa. Muutenkin on käyttäytynyt ison pojan tavoin vauvan syntymän jälkeen. Aamulla jos vauva vielä nukkuu kun Eetu herää niiin heti kysyy "Eetupii?" Ja käy kattomassa missä vauva on, suloinen!
Hermionelle vielä tätäkin kautta voimia jaksaa!!! Mä kyllä todella toivon kanssa, että kuitenkin kaikki hyvin, ja vauvan saatte ens vuoden kesällä!
Pikkumillin autoilukokemus nostatti mun niskakarvat pystyyn, huh!
AA, jokohan oot suunnannut laitokselle nyyttiä lunastamaan?
Muuta en muista, kuin että Laventelille lepoa, lepoa ja lepoa, jotta pääset/jaksat tulla maanantaina Savanniin...
napero kera poikien päivää vajaa 3vkoa ja kuus päivää vajaa 2v10kk
valitettavasti !
Niameylle onnittelut pojasta, ihan pientä katkeruutta kyllä on, kun mää vielä tän mahani kanssa täällä hötkyn, mutta eipä noista pienokaisista tiijä koska ne maailmaan tupsahtaa ;D
Kiva juttu että IL pääsee hyvinkäälle sinne arvioon ja saa vielä apujakin tytsän hoidossa.
Hyvin oot Kandi ymmärtäny että koska se sohvi tulee, siinä on tarinaa jos tosiaan niilon päivänä maailmaan putkahtaa !
nyt syömään
aa ae ja sohvi 40+liian monta
Komea pikkumies teillä, Sonteri! <3 Meille näyttäisi olevan myös tulossa pikkukakkonen noin samaan laskettuun aikaan kuin Aurelia kaksi vuotta aiemmin... nooh tosi alussa ollaan, mutta katsellaan, heinäkuuhun pitkä aika on. Nauttikaa vauvantuoksusta!
t. Mirla
Huomenna on lomapäivä! :) Oona menee kyllä hoitoon.. Äippä meinaa mennä kasvohoitoon ja käydä shoppailemassa. Pitää ostaa kaikenlaista ja ikinä ei ole viikolla aikaa ja viikonloppuna ei huvita. Haen neitokaisen sitten hoidosta vähän normaalia aikaisemmin, jotta voidaan koko iltapäivä ja ilta hömpöttää. :)
Masu liikkuu koko ajan melkein milloin mihinkin suuntaan, kamalan vilkas on tämä vauveli. Kävin neuvolassakin TI. Painoa on tullut vähemmän kuin Oonasta tähän mennessä, terkkakin sitä kehuskeli.. Totesin vain että nyt ei ole ollut aikaa syödä samoin kuin Oonaa odottaessa.. ;) hih. Turvotus on täällä taas. Blaah. Eipä siihen taas auta mikään veden lipittäminen, ananaksen jne syönti, suolan poisjättäminen.. Kestettävä vaan taas tää loppuaika. HB oli 123 ja juuri tajusin että enhän mä ole syönyt rautaa lainkaan, eli senkin sitten aloitin vasta TI.. Yllättäen terkka on unohtanut moisesta mua muistuttaa, oletti että muistan itse.. pöh. Nyt sitten sekä terkka että harjoittelija olivat sitä mieltä että pää alaspäin masussa majaillaan. Esittelipä vauveli kantapäitänsäkin hienosti kun häntä "kiusattiin" tunnustelemalla.
Töitä on enää pari päivää jäljellä ensi viikolla - joten tosi hyvillä mielin alan olla. Pääsen sitten taas "rakentamaan" pesää, pesemään vauvan vaatteita ja mietiskelemään mitä sitä oikein vauvanhoidossa tarvitsikaan.. ;)
SONTERIN & NIAMEYN perheille hirmuisasti onnea!!! :)
MIAMIK - mulla on tullut joku pieni kammo tuon napanuoran kanssa.. Siis Oonallahan oli pikkasen kaulan ympäri napanuora ja nyt kammoksun että sama tämän kanssa.. Jos siis pääsisin normisti synnyttämään alateitse, pelkään ihan hirveästi että vauvalla on napanuora kaulan ympäri ja siinä käy huonosti.. :( Kaikkea sitä ajatteleekin.. Kävitkös uimassa? Se on kivaa puuhaa vieläkin, tosin mulla ei meinaa enää mahtua uikkari päälle.. ;) Ei ihan viittis ostaa mitään mammauikkaria näille viime metreille..
AA se vielä sinnittelee kotosalla.. Toivotaan nyt sinne kaikki mahdolliset supparit, flunssanselätysaaltoja ja hus vauvanhakureissulle!
BEJPILLE & Evelle huiskutukset - toivottavasti pääsette tän vuoden puolella ultraan! :)
PI-KI - vai on Arttukin sitten putkitettavaksi menossa. Hyvä niin, jos pääsisitte niistä kuureista ja kurjasta olosta eroon!
PIKKUMILLI pääsee oikein Budapestiin! Ihanaa! :) Me mennään vaan tähän lähelle kylpylään yhdeksi yöksi viikon päästä - Oona mummolaan - mutta kummasti sitäkin odottaa kuin kuuta nousevaa..
Kurjaa että KARSSULI joudut tässä vaiheessa vielä sokrurasitukseen.. Toisaalta, hyvähän se on vaan kun pitävät meistä huolta. :) Kiva kun sun äiti tulee auttelemaan, ota siitä ajasta ilo irti ja lepää kun vaan voit!
Miten kurja kokemus HERMIONE teillä onkaan takana! :( Kylläpä oikein alkoi sapettaan.. Pidämme kuitenkin kovasti peukkuja jotta seuraavan kerran siellä ultrassa olisi vähän toisenlaiset näkymät & fiilikset! :)
IL - niin taisi tyttönen teilläkin päättää että nyt on aika siirtyä isojen tyttöjen sänkyyn! :) Hienoa! Koittakaahan selättää flunssa!
Huiskutukset kaikille ja voikaahan hyvin! Nyt on mentävä iltapalan popsimispuuhiin ja soffalle lepäileen.. :)
Mammis + O rv 32+3 iltajumpilla + Oona melkein 1v8kk zzz varmaan 7 pupun kanssa ;)
Onnittelut Sonterille ja Niameylle perheineen!
AA:lle suppareita!!
Hermione, eikös se ollu niin et sen toisen oviksen mukaan sulla olis yks päivä vähemmän kuin mulla? Eli eilen 7+1? Muistanko ihan väärin? Jos noin on, niin silloinhan se mitta voisi olla hyvinkin oikein ja kaikki hyvin!
Juu ei ole mulle matala hemppa.. Kävin aamulla pikaseen terkalla mittauttaa ja oli lähemmäksi 150.. Elokuussa verenluovutuksessa oli kuitenkin vain 125. Terkka sanoi että jos keho on liian kuiva, niin se voi nostaa hemppaa. Ja turvotusta on kyllä, mutta muuten en ole jaksanut/saanut aikaiseksi juoda vettä. Eli pitää taas yrittää juoda pari viikko vettä ja katotaan sit uudestaa. Evestä se on ollu melko tasaisesti 123-137 koko ajan..
Ja en usko tän vuoden puolella ultraan pääseväni, kun vuoden lopussa on vasta 10+ viikkoja. No, kerrotaan silti läheisimmille, kävi miten kävi.
Huomenna lähdetään viikonlopuksi miehen siskon luokse Valkeakoskelle. Pääsee Eve leikkii serkkujen kanssa. :)
Nyt kattoo House!
Bejpi ja Tiuhti 7+1
Onnea Sonterille ja Niameylle pojista! :)
Hermionelle jaksuja ja haleja. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.
Olikos se MiaMik jonka masuvauvalla oli alhaiset sykkeet? Jonsulla oli kans maha-aikana aika alhaiset sykkeet. Yleensä 120-130. Loppuraskaudessa oli kerran 115-117 ja tuolloin meidänkin neuvolantäti säikähti sitä ja yritettiin asennon vaihdoilla ja tönimisillä saada sykettä korkeemmaksi, mutta ei auttanut. Se tätsy meinas jo soittaa polille, että mä lähen sinne heti tulemaan, mutta sitten se tarkisti jostain ohjekirjasta, että polille laitetaan lähete, jos sykkeet alle 100. Ei siis ollut Jonskulla hätää.
AA:lle suppareita. Toi 6.12 oliskin mitä loistavin syntymäpäivä teidän tytölle. :)
Eipä mulla muuta. Nautiskelen tässä omasta ajastani, kun se on nykyään enemmän, kun tiukilla. Sain lapset nukahtamaan vasta klo 23 jälkeen.
pesukarhu, Jonsku 2v7kk ja Sonja 3kk
Hienosti näyttää teillä lähteneen arki käyntiin!
AA, lähdeppä kuule juoksemaan neidin kanssa HopLopiin niin eiköhän synnytys käynnisty ;) Mulla ainakin sai aikaan eilen mukavia supistuksia, kun kiipesin ja konttasin neidin perässä ja laskin hyppyriliukumäkeä :D
Mammis, miten pystyt menemään kasvohoitoon? Pystytkö olla vielä selällään? Mun tekisi myös niin mieli mennä kasvohoitoon tai jalkahoitoon, mutta eihän siitä tule yhtään mitään kun en pysty olla selällään saatikka enää puoli-istuvassa asennossa. Kauhulla odotan jo ensi viikon hammaslääkäriä ja juurihoitoa :/ Niin ja uimaan en uskaltanut lähteä, kun flunssa oli niin kova ja korvatkin lukossa, saan niin helposti korvatulehduksen. Nyt Jepsis vielä eilen muistutti ettei vissiin saa mennä uimaan kun on ulkosuu sormelle auki!?
Kylläpäs pesukarhu on ollut myöhään hereillä. Mä jo miehelle sanoin pari päivää sitten että miten mä jaksan edes valvoa klo 23 asti, jos vauva menee vasta silloin yöunille ;) Ida meni ekat 3kk klo 22-23 nukkumaan ja silloin se vielä meni kun sai päivällä huilata rauhassa ilman esikoista :) Meillä mennään meinaa nykyään koko perhe viimeistään klo 21-22 nukkumaan.
Millillä kuulostaa olevan vilkas kaveri masussa. Mutta niin tämäkin vauva oli vielä noilla viikoilla ja varsinkin yöllä piti kovaa meteliä ja minua hereillä! Niin vaan hiljeni ja rauhoittui kuitenkin :)
Vitsit kun ei taas muista mitään mitä piti kommentoida, ei ole vielä edes wordia koneella apuna :D
Mua muistuttettiin siitä kotidopplerista, joka mulla on ollut jo monta viikkoa ja olen sitä ehkä joskus rv 14 viimeksi käyttänyt. Päätin sitten illalla kokeilla sitä ja vähän itse laskeskella sykettä. Ja voi vitsit sentään, 40 minuttia yhteensä laskeskelin ja ekat puoli tuntia oli koko ajan vain 110!!!! Vaikka vauva kyllä antoi välillä hentoja potkujakin. Hitto mä pelästyin, vaikka mitä sitä pelästyä kun vauvakin liikkuu koko ajan. Lopuksi sitten vauva alkoi jumppaamaan vähän enemmän ja nousihan se syke, mutta vain 130 asti ja täydessä touhussa! Toisaalta huolettaa, mutta toisaalta sitten taas ei. Vähän väliä sitä kuitenkin miettii, että voiko kaikki olla hyvin? Pesukarhun viesti Joonan sykkeistäkin vähän rauhoitti :)
Nyt menen herättämään tuota plikkaa...
MiaMik rv 33+ ja Ida 2v2kk
Onpa teillä suloiset piltit, kävin katselemassa kuvia... Aikas optimaalinen synnytys ja pojan kokokin oli kaikin puolin sopiva!
Napero, enköhän mä sinne Savanniin pääse kun olen koettanut rauhoittaa liikkumista. Säikähdin tosissani su-ma yönä klo 2-6 kestänyttä kramppailua puuhakkaan päivän päätteeksi ja masennuin taas, että taitaa jo pian vauva syntyä vaikka vielä ei olisi kuukauteen tarvis... Pessimisti ei pety, niinhän sitä sanotaan! Nyt on kuitenkin ollut parempi olo ja olen jo mielessäni kuvitellut vauvan tammikuisen syntymäpäivän. Epätietoisuus on raastavaa, mutta se taitaa kuulua taudin kuvaan.
Sitten eikun odottelemaan AA:n vauvauutisia, mahdollisesti itsenäisyyspäivälle osuvia sellaisia :)
Laventeli 34+0 ja Nasu 3v.
*Karssuli*, tiesithän muuten, ettei sinne sokerirasitukseen ole kuitenkaan aivan pakko mennä, jos et halua? Siis toki kannattaa mennä jos se helpolla järjestyy, mutta jos itse et ole asiasta huolissasi, voit vain kieltäytyä kunniasta. On ehkä moraalitonta muistuttaa näin, mutta tämä on kuitenkin tosiasia.
Mulle on terkka vihjaillut pari viimeistä neuvolakertaa et jospa menisin sinne rasitukseen, mutta kysyin ultraavalta lääkäriltä rv30, että onko mun tai vauvan koon kannalta huolta sokereista, ja hänen mielestään olisi ihan turhaa mennä rasitukseen, kun vauva on keskikäyrillä. Mulla ei siis ikinä ole ollut sokereissa mitään, ja sain Noelia odottaessa rasitustestistä tosi hyvät arvot. En siis ole painostuksesta huolimatta mennyt sokrurasitukseen nyt, ja nyt terkka sitten lupasi, että antaa olla :) Suoranaista huolestunutta käskyä mennä en missään vaiheessa ole saanut tässä odotuksessa, mutta aina se terkka sanoi, että "pitäisiköhän sun kuitenkin mennä vielä..."
Onnittelinkohan jo *Sonteria*? Upeat mitat pojalla, tuo 56cm kuulostaa aivan hurjalta! :)
Täällä lusmutaan kotona. Viime yö meni ihan penkin alle, kun tuo meidän toinen kissa pönki väkisin mahan päälle nukkumaan - ainakin 30 kertaa työnsin sen siitä pois, ja aina se hiipi toista kautta takaisin... Se vielä kehrää niin kovaa etten pysty nukkumaan, piti pistää korvatulpat korviin..! Viikonloppuna aletaan hahmotella kissaporttia tuohon makkarin ovelle, mulla on nyt mitta täynnä.
Eipä muuta tähän hätään. Paitsi että AA:lle tsemppiä huomiseen synnytykseen, eikös vain? :) Jos muuten tulee yllättävää lapsenvahtikriisiä, me ollaan koko perhe viikonloppuna täällä kotosalla...
Kandi & Sofia 35+
Tultiin juuri kauppareissulta, kävin samalla ostamassa Ainolle ekan joululahjan, sellaisen fisher pricen keittiöjutskan missä voi laittaa ruokaa tiskata,silittää ja vaikka mitä kivaa.
A meni nukkumaan ja mä huvitin itseäni katsomalla tallentimelta hiiren liikkeitä, yritetään selvittää mistä ne tulee sisään,tai se tässä tapauksessa. Aika huvittava tapaus, kävi välillä nuuskimassa kameraa ja viikset vaan viuhu siinä kameran linsissä. Näytti aika vaaralliselta otukselta kun tuollaisessa infrapunakamerassa kaikki "valoisa" kiiltää ja sellainen pieni metsähiiri menee pitkin lattiaa silmät vaan kiiluen..heh heh.
Kandille kiitokset, jos tulee hätä niin soitellaan sitten anoppi on aika hyvässä kunnossa joten koitan ensin sitä jos herättäis vaikka kesken yötä...kiusa se on pienikin kiusa.
nyt sohvalle pönöön, mulla oli viimeyönä taas ihan älyttömän huono uni, kuvittelin koko ajan että hiiret juoksee peiton alla.
aa ae ja sohvi ( joka syntyy huomenna ;D ) 40+6
Ekana suuret onnittelut kaikille vauvansa saaneille, ainakin [b]Sonteria ja Niameytä[/b] en ollutkaan onnittellut vielä :-)
Meilläpäin ei kuulu juurikaan uutta, vointi on pysynyt tosi hyvänä ja tänäänkin jo oon ehtinyt käydä ruokakaupassa hakemassa viikon ruuat ja siivota koko kämpän sillä aikaa, kun Lenni ulkoii puistotädillä. Pakko tosin myöntää, että supistelee taas aika paljon. Mulla vaan molemmissa raskauksissa kipeitä suppareita (ja nykyään ihan säännöllisiäkin aina tunnin-pari putkeen) on riittänyt jo alkuviikoilta asti ja hyvin on pysynyt kohdunsuu kiinni. Maanantaina juuri kävin kättärillä tsekkauttamassa, kun neuvolalääkärin mukaan vauvan pää tuntui jo ihan alhaalla ja kohdunkaulakin lähes olematon. No, ultra paljasti että vauva majailee perätilassa ja hyvin on kaulaa jäljellä :-)
[b]Hermionelle[/b] paljon tsemppiä epätietoisuuden keskelle! Lennistä kävin aikoinaan alkuraskausultrassa ja lääkärin mukaan silloin vastasi viikkoja 7+ jotain vaikka kuukautisten mukaan piti olla 9+0. Lopulta ekassa virallisessa utrassa todettiin sikiön olevan viikkoa isompi, kuin menkkojen perusteella olisi ollut viikot. Että kai noissa on aika paljon heittoa alkuvaiheessa. Jos kerran siellä näkyi sydän lyövän, niin eikös silloin uskota parhaaseen? Peukkuja pidän pystyssä ja virtuaalisia haleja lähetän!
[b]Mammikselle[/b] piti kommentoida, että Lenni syntyi käsi edellä, napanuora tiukasti kaulan ympärillä ja vielä 39 cm päänympäryksellä. Eikä meillä kummallakaan ollut mitään hätää missään vaiheessa ja ponnistuskin kesti vaan vartin. Joten ei se kai automaattisesti tarkoita hätää, jos se nuora on kaulan ympärillä. Muistaakseni Lennilläkin sydänäänet välillä laski äkisti ponnistusvaiheessa mutta aina sitten palasi hyviksi.
Mitähän muuta mulla oli mielessä... Ai niin, [b]Kandin[/b] kissariesaan piti todeta, että samasta syystä meillä on jo muutama vuosi nukuttu tiukasti makkarin ovi kiinni. Tosin meillä kissa jättää mut rauhaan ja yrittää änkeä itsensä miehen tyynylle :-)
Juupelis, nyt minä ja masu lähdetään löhöilemään sohvalle hyvin ansaitun päiväglögin kaveriksi. Mukavaa joulunodotusta kaikille!
Kesis rv 29 ja Lenni 1v8kk päikyillä
Olipas sulla reippaan oloinen synnytys.
AA. Meillä kanssa hiirulaisia. Tulevat sellaisesta seinästä tuolla keittiöstä mikä vähäsen vielä auki rempan jäljiltä. Miehellä on ollut hauskaa joka aamu kun on jahdannut niitä pirulaisia :D Mutta nyt me saatiin loukutettua ne, eikä pariin aamuun ole miehellä ollut karvaisia ystäviä aamupala seurana, muutakuin tietenkin koira :) Saas nähdä koska niitä tulee taas lisää..
Kyllä se teidän Sohvi varmaan huomenna syntyy :)
Bejpi. Niin minäkin olen täällä laskeskellut, että senhän pitäis olla just sen kokoinen tällä hetkellä kuin mitä se ovis oli. No seuraavaksi pääsen ainakin asiantuntijan käsiin kun ultra koittaa, oli lopputulos mikä sitten tahansa. Nyt mun on tavallaan ollut helpompi ajatella ettei tämä onnistu, niin pettymyskään ei ole sitten niin suuri. Ja olen jo jopa ihmeen hyvin sopeutunutkin siihen ajatukseen. Olen vaan tyytyväinen että sitten ainakin mennään tutkimuksiin hyvään paikkaan ja ollaan ehkä säkällä viisaampia kun seuraava raskaus koittaa. Mutta toistaiseksi olen yhä raskaana ja ilman mitään vuotoja ja muuta huolestuttavaa, koitan olla siitä onnellinen :)
Nyt taas lepäämään kun on siihen mahdollisuus, Milo on untenmailla kanssa :)
Hermione ja Onnimuru :)
Tulin vain onnittelemaan NIAMEYN PERHETTÄ uudesta tulokkaasta! :)
Ja HERMIONELLE erityistsempit <3
Han, S 1v10kk ja Basisti 33+6
Eli onnittelut KAIKILLE vauvansa saaneille - ainakin NIAMEYLLE ja SONTERILLE!!! =D Ja ketäs teitä kaikkia alkaakaan jo olla...
Ja HERMIONELLE paljon haleja..!!! Jospa kaikki kuitenkin kääntyisi vielä hyväksi! Pidetään peukkuja.
Oih ja voih, kun niin pikaisesti taas luin kuulumisia... Ketkäs oli jutelleet synnytyksestä, että jos/kun napanuora kaulan ympärillä? MAMMISKO? Ja KESIKSEN Lennillä oli? Niin oli nimittäin Artullakin. Ponn.vaihe 56min, ja lopulta turvauduttiin imukuppiin. Napanuora oli tiukasti kaulan ympäri, mutta hyvin kaikki kuitenkin meni. Pisteet oli 7/8/9.
Mitäs muuta... Kävin sok.rasituksessa tänään. Kaikki oli ok, arvot 4,8 ja 5,1 ja 4,9, joten oikein hyvät. Pelkäsin, että se litku on ihan kamalaa ja tulee paha olo siitä syömättämyydestä, mutta ei ollut, kumpaakaan! Litku oli sellasta cokiksen väristä ja hiilihapollista, maistukin vähän cokikselle, muttei ollut niin makeaa. Voisinpa käyttää sanaa HYVÄÄ, kun odotin sitä kamalaa sokerilitkua, mitä toisissa paikoissa juotetaan. Ja paha olokin pysyi poissa, kun sain maata sängyssä koko ajan :)
Mutta eipä tänne ihmeempiä... Täytyy lähteä vielä lataamaan pyykkikonea aamua varten valmiiks, niin ei tarvii kuin nappaa se päälle heti herättyä.
Ai niin, oliko se AA, kun oli ostanut leikkikeittiön??? Ei kun kuka se oli? Nimittäin ostin kans tänään sen Artulle joululahjaks :D Sellasen OBH Nordican keittiön. (Tai oikeestaan se on mummilta ja papalta sitten, ostin vaan, kun siihen satuin törmäämään.) Arttu kun rakastaa noita keittiöleikkejä! Se onkin varmaan ainoa ns. "tyttömäinen" leikki, mistä tykkää...muuten kun pitää olla kaikkea autoihin, mekaniikkaan, työkaluihin yms. liittyvää. ;) Kyllä ne lapset aika usein ihan pienestä asti leikkivät pojat poikien ja tytöt tyttöjen leikkejä, ihme kyllä! Vaikka tarjolla olisi nukkea tai muuta, niin ei Arttua kiinnosta. (On se joskus hetken leikkinyt, mutta parkkitalon huomattuaan nukke sai jäädä...)
Mutta nyt täytyy mennä - heipat!
Pi-Ki 26+0 ja Arttu tasan 1v9kk
Tämä tyttö on ilmeisesti päättänyt jäädä masuun ??!!
pi-ki, mä arvoin kanssa hetken noiden kahden keittiöjutskan välillä mutta päädyin sitten siihen värikkäämpään versioon, kun siinä oli niin kivoja toimintoja.
Meillä Aino on kova likka imuroimaan ja muutenkin siivoilemaan ( paitsi omia lelujaan ) pikkuinen imuri huutaa aina mukana kun minä tai mies römyluurataan.
Mä voisin lainata kandin kissoja jos ne metskais ton hiiren !
Anoppi oli eilen perunu tän päivän vieraat jos vauva syntyy, soitteli illalla että hän on ottanu taksin numeronkin ylös niin että pääsee äkkiä tänne.......ei taida olla kiirettä !!
Täytyy myöntää että alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tähän odottamiseen, eilen ja tänäänkin on ollu sellasia "kovia" harjoitussupistuksia maha menee ihan kivi kovaksi ja on sellaista menkkajomotusta potenssiin 4 mutta siihen se sitten jääkin nytkin "supistaa" mutta ei kunnolla.
herrrrrrrrrrrmostunut AA muumimummimuumi AE ja Sohvi 41
Ai niin HYVÄÄ ITSEPPÄISYYSPÄIVÄÄ !!
Ihan varmaan yöllä tulee lähtö, ihan yllätyksenä :) Mullakin oli Milosta ensin monta päivää kevyitä suppareita. Sitten oli ilta ettei supistanut kertaakaan ja seuraavana yönä alkoi ihan yhtäkkiä sellaiset megasupparit ettei tosikaan :) Ei ole varmaan enää hääviä odotella :(
Vielä kotona mutta en tiedä kuinka kauan, tunnin sisällä tullut 5-6 kipeää supistusta, anoppia odotellaan, luulempa että tänään on se suuri päivä, aamulla veristä vuotoa ja yöllä kevyitä supistuksia.
peukut pystyyn !
aa ae ja sohvi 41+1
ja siellähän taitaa olla jo muutaman tunnin päästä toinen prinsessa kainalossa :)
Mulla on nyt heikotus palannut ja voihan pöh sentään. Ihan kaamea olo taas ja vasta viikon oon ollut syömättä obsidania. Muutamana aamuna oli pari päivää sitten heikkoa oloa, mutta se helpotti pian. Tänään ei sitten helpota yhtään ja oksettaakin. Kauhia tuskahiki päässä imuroin äsken ja tein muutenkin viikkosiivousta kun Ida lähti isin kanssa lenkille. Huh huh ja kohta pitäisi lähteä yksin jouluostoksillekin.
Eilen kävin noin 40 minsan lenkillä ja illalla tulikin sitten taas pitkästä aikaa säännöllisiä supistuksia varmaa 2-3h. Kipeitä ne ei ollut, mutta sellainen paineen tunne tuli aina alaselkään supistuksen aikaan.
MiaMik rv 33+5
Hermionelle lämmin halaus ja voimia epäselvyyden kestämiseen! Sydämestäni toivon, että kaikki olisi teillä ok kun ultraan menette seuraavan kerran. Ja ehdottomasti (jos vaan voimia on) tehkää valitus lääkäristä! Kyllä vähän inhimillisyyttä pitäisi heiltä löytyä...
i-l