Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK opparista: minkä arvosanan sait ja paljonko näit vaivaa työn eteen?

Vierailija
27.10.2014 |

Olitko tyytyväinen arvosanaasi suhteessa opinnäytetyön tekemiseen nähtyyn vaivaan?

T: arvosanaa odotellessa

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtäsin neloseen ja sain vitosen. Se vaatimustaso vaan oli niin alhainen, että sellaisella työllä jonka kehtasin palauttaa, tuli vitonen. Mun työ oli tutkimusosaltaan Excel-harjoitus ja sen vaativuus vaikutti paljon siihen arvosanaan.

Hyvällä ja huolitellulla kieliasulla pääsee jo pitkälle. Ja sitten kun miettii, että se työ on kenen tahansa luettavissa netistä, niin ei sinne ihan silkkaa kuraa kehtaa laittaa. 

Mun työ oli rahoituksen alalta.

Vierailija
22/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:21"]

Vitosen sain vaikka oli se koko oppari työn ja tuskan takana. Jossain vaiheessa ajattelin, ettei täsät tule mitään!

Mutta eipä tuo arvosana paljoa työtöntä lämmitä.

[/quote]

Mulla sama, ei sillä arvosanalla tunnu olevan mitään virkaa kun ei töitä ole saanut. Sain stipendinkin, kaikkien kurssien keskiarvo oli mulla 4,8. Mutta kun sitä työkokemusta ei ole, niin ei noilla koulunumeroilla tunnu olevan mitään virkaa. Ja minä kun kuvittelin panostavani substanssiosaamiseen. *kolkkoa naurua*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 sain, kolmosta odotin. Teoria oli uskomatonta shittiä mutta tutkimusosio hyvin toteutettu, tosin siihenkin olisin osannut panostaa enemmänkin.

Vierailija
24/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaksi työtä, ja kummatkin tekniikan puolelle. Ensimmäisen työn tein englanniksi ja aiheena oli erään tehtaan valmistusprosessin kehittäminen ja optimointi. Varsinaisesti tähän liittyvää lähdeaineistoa oli tosi niukalti saatavilla silloin. Sain numeroksi nelosen, valvova opettaja tosin totesi, että oli viittä vaille viisi.

Toisen työn aiheena oli taas erityisillä mittauslaitteilla tehty laatututkimus tehtaan tuotteista. Tästa sain arvosanaksi myöskin nelosen, mikä oli kyllä työvoitto minulle. Sillä tuohon opparin tekoaikaan ensin minulle tehtiin käsileikkaus ja heti perään tapahtui rakkainpani traaginen kuolema, jonka johdosta olin jotenkin niin sokissa ja masentunut, etten kyennyt kuukausiin yhtään mihinkään. Jälkeenpäin ihmettelin, että miten yleensä hengissä selvisin tuosta ajasta. 

Kummatkin opinnot suoritin työnohessa kolmessa vuodessa kaikkineen.

Vierailija
25/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein gradua vuoden ja arvosana m. Tein yritykselle ja sain muutaman tonnin palkkion. Huhhuh, tilastotiede!:D

Vierailija
26/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2012 sain 5. Käytössä menetelmä, jota kukaan opettajista ei osannut ohjata, eli opettelin meneyelmän perusteet ja suomensin parikymmentä englanninkielistä artikkelia/tutkimusta. Hitonmoinen vaiva, 6 ois pitänyt saada asteikolla 1-5.

Vierailija
27/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ja tein paljon töitä sen eteen. Kävin kouluttamassa ihmisiä mm. Jyväskylässä, Vaasassa, Tampereella, Turussa, Porissa ja Raumalla.

Tradenomi

Vierailija
28/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosen sain. Tehtiin se kaverin kanssa. Aika paljon sitä hiottiin ja säädettiin, siksi ihan kiva että tuli hyvä arvosana. Varmasti paljon vähemmälläkin vaivalla olisi tuon numeron voinut saada.

Vierailija
29/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtäsin neloseen, sain vitosen. Ihan tärisin kun sain arvosanan, piti vielä varmistaa kansliasta. Sain myös stipendin. Aika paljon näin vaivaa, sivujakin taisi tulla liitteineen lähes 200. Tein yksin ja valmistuin tradenomiksi.

Vierailija
30/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sain v. 2011. Itse tutkimusosa sai kiitosta, mutta työ jäi suppeaksi teorian osalta ja numeroa alensi myös työn viivästyminen. Opparin tekeminen oli yhtä tuskaa, ikinä enää en siihen ryhdy. Aihe ei kiinnostanut mua, toimeksiantaja muutti aihetta kesken kaiken. Luojan kiitos Se on ohi!

Vierailija
31/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vitosen ja näin opparin eteen paljon vaivaa. Se kannatti, koska oppariani on käytetty lähdemateriaalina toisessa opinnäytetyössä.

Tuli fiilis, että olen saanut aikaan jotakin hyödyllistä.

Aiheena oli lastenkulttuuri.

Ei ehkä rakettitiedettä, mutta mulle tärkeää, että lapset voivat nauttia heille suunnatusta kulttuurista ja saavan siitä elämyksiä. Oli se sitten oopperaa, teatteria tai taidepaja taidemuseon näyttelyn yhteydessä.

Vierailija
32/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kakkosen ja olin todella pettynyt. Panostin oppariin tosi paljon, harmikseni sain sen kaikkein kamalimman ja vihatuimman ohjaajan joka siis tuon numeron antoi. Oli antanut muillekin huonoja ja tosiaan kuuluisa vaativuudestaan. No eipähän tuolla numerolla mitään virkaa sinänsä ole.

Vierailija
33/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 17:35"]

...Tyyliin männynkäpyjä syövien ihmisten suhtautuminen ranskan kieleen kesällä. ...

[/quote]

:D Totaaliputoaminen.

Saanko käyttää tätä? nimim. Opparin aihetta vailla

:D

Vierailija
34/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo itse päässyt edes alkuun. Sanotaanko ette tähän asti oon aika käyttyn jo stressaamiseen niin monta tuntia että en tie mitä itse kirjottamisesta tulee. En siis keksi millään mielenkiintoista aihetta minkä saisi rajattua 40 sivuun markkinoinnin alalta.

Vierailija
35/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun teveydenhuollon ko, arvosana 5, meitä oli neljän hengen porukka. Opparin teko oli hauskaa, mutta paikoin työlästä ja väsyttävää. Intensiivistä opparin tekemistä oli viimeiset 3 kk, ennen sitä puoli vuotta (kevätlukukausi) vähän löysempää tutkimussuunnitelman tekoa yms. valmistelua. Tosiaan kun tekijöitä oli 4 ja ollaan ystäviä keskenämme, niin opparista saatiin laaja ja tehtävät jaettiin tasaisesti niin, ettei kellää ollut hirveän paljon hommaa.

Vierailija
36/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain arvosanaksi 5 ja olin toisaalta yllättynyt. Mielestäni työ ei täyttänyt oppilaitoksen kiitettävälle arvosanalle asetettuja vaatimuksia kaikilta osin, mutta enpä voi sanoa että lähtisin tuosta valittamaankaan :P Tein kamalasti töitä ja piiskasin itseäni liikaakin töiden ohella saadakseni ot:n valmiiksi. Kiitettävä arvosana oli upea "palkinto" kovasta työstä, mutta toisaalta olisi käynyt nelonenkin, jos olisin osannut stressata vähemmän.

Vierailija
37/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK opinnäytetyö arvosana 4 ja YAMK arvosana 5. Molemmat vähäisellä työmäärällä ja vasemmalla kädellä. En todellakaan tiedä miten sain tuollaiset arvosanat, koska varsinkin tuo YAMK oli omasta mielestäni huono.

Vierailija
38/60 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keväällä opinnäytetyöstäni 5, liiketalouden puolelta. Näin vaivaa TODELLA paljon, sillä mm. haastattelut (sekä niihin kulunut aika litterointeineen...) olivat työläitä, joskin palkitsevia ja mielenkiintoisia. Itse aihe oli myös monipuolinen ja siitä olisi voinut kirjoittaa vaikka kuinka paljon. Työstin opparia puolisen vuotta. Sivuja kertyi huomaamatta ja pituudeltaan opparini lähentelikin jo gradun mittoja.

Ohjaajani oli melko nyrpeä kun kerroin tavoittelevani vitosta ja sanoi, että minun kannattaisi harkita haluanko tähdätä niin korkealle - kuulemma "se on vaikea saada". No, sainpahan sen kuitenkin ja ylpeä siitä. :)

Vierailija
39/60 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että helposti irtoaa tuo nelonen? Päättääkö siis yks ope vaan sen arvosanan vai useamman keskiarvo?

Vierailija
40/60 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opparista kolmosen, eli kultaista keskitietä mentiin. Tein opparin n. kahdessa kuukaudessa, joten kovin laaja se ei ollut. Tein asiakaskokemukseen perustuvan tutkimuksen kylpylähotellille. Teoriaosuudessa olevat otsikot, väliotsikot, lähdemateriaalin ja oikeastaan koko rungon kopioin muista oppareista, koska aihe on tosi suosittu. Tutkimukseen loin haastattelulomakkeen ja kävin sitten kylpylähotellilla haastattelemassa asioita nauhurin kanssa. Tutkimusosuudessa kävin sitten vastaukset ja mahdolliset kehityskohdat jne. läpi. Teoriaosuuden kirjoitin reilussa viikossa. Helppo oppari helposta aiheesta ja ei todellakaan ollut kunnianhimoa tämän suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi