Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko ei kestä että olen muuttunut.

Vierailija
04.11.2014 |

Isosiskoni on tosi vaativa ja vahva persoona, jolla on kiveen kirjoitetut mielipiteet. Hän on järkkymätön aika monessa asiassa. Minua ahdistaa, kun hän ei kuuntele yhtään jos olen eri mieltä tai ajattelen eri tavalla. Hän on aika negatiivinen ja pessimistinen ja minä taas yritän kovasti olla optimistinen. Sairastin masennuksen ja koen, että en selviydy elämästä jos annan negatiivisten ihmisten liikaa vaikuttaa elämääni.

Nyt tuntuu siltä kuin sisko olisi kuin uimareissulla nilkkaan kiinnitetty myllynkivi. Hänen kanssaan puhuminen ahdistaa ja jää moneksi päiväksi painamaan mieltä. Hän olettaa että olen yhtä negatiivinen kuin hän, vaikka en sellainen enää ole. Olen viime vuosina terapian myötä muuttunut muutenkin aika paljon, kasvanut ihmisenä jos niin voi sanoa. Mutta sisko ei jotenkin pysty hyväksymään etten ole samanlainen kuin aina ennen. Hän loukkaantuu jos olen eri mieltä tai näen asioissa valoisat puolet. Kaikki keskustelumme olivat vuosia sitten erilaisista asioista valittamista, kaikki oli aina huonosti. (ei ihme että masennuin) Nykyään olen päässyt valittamisen kierteestä eroon ja siskon kanssa muutos näkyy kaikista selvimmin. En osaa puhua hänen kanssaan enää mistään. Hän pysäyttää puheeni omalla valituksellaan jos alan kertoa kivoista jutuista.

Siskon näkeminen ahdistaa jo etukäteen. Olen sanonut suoraan, että oletko huomannut että olen muuttunut ja muuttanut elämänasennetta, mutta hän kuittaa sen nopeasti sanomalla että etkä ole ja jatkaa paasaamista. Tuntuu kuin hän tallaisi minut joka kerta lyttyyn vaikka tiedän ettei tarkoita sitä.

Mitä voin tehdä? Minun täytyy suojella itseäni, mutten halua tuupata häntä kokonaan pois elämästäni. En vain enää oikein keksi muutakaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että tapaatte/keskustelette jatkossa vain, jos hän osaa neljässä viidestä keskustelusta olla olematta negatiivinen...
Osta pilli, vihellä keskustelu poikki, kun kääntyy väärään suuntaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla