Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin alivuokralaisen ja täysi kaaos päällä!!

Vierailija
30.11.2008 |

Omistan omakotitalon ja otin nyt sitten tyhjillään olevaan yläkertaan vuokralaisen. mutta mutta.. ei toimi homma kunnolla. Sovimme, että vuokralaisen käyttöön tulee vain yläkerta ja keittiö ja pesutilat ovat yhteisessä käytössä. Ja oletin toki, että molemmat siivoavat jälkensä yhteisissä tiloissa. Mutta ei, vuokralainen tuntuu ajattelevan olevansa jonkinlaisessa täysihoidossa, koska jättää tavarat hujan hajan. Roskapussit lojuu keittiön lattioilla ja siivouksesta ei ole tietoakaan. Lisäksi sitä hänen tavaraa on keittiön kaapeissa niin paljon ettei omani edes mahdu kaappeihin. Toisekseen hän kulkee alakerrassa minun omissa asuintiloissani kuin omissaan. Makuuhuonetta myöten. Lisäksi hänen koira on jo repinyt eteisen seinät remonttikuntoon.. eikä elettäkään omistajan puolelta että korjaisi kuntoon.

Ihmetys on suuri. Itselle ei tulisi pieneen mieleenkään valloittaa koko taloa jos jollakulla asuisin alivuokralla. Olen aika kiltti ihminen ja en jaksaisi koko ajan sanoa asioista, jotka itselleni olisivat päivänselviä. Mutta kai se on vain sanottava? Hyväksikäytettäväksi en kuitenkaan halua joutua. Ja vuokra on todella pieni, luulin että se kannustaisi pitämään jo paikoista huolta.

Vuokralaista selvästi sapettaa koska olen joutunut jo puuttumaan hänen elämiseensä mm. viemällä hänen tavaroitaan hänen omiin tiloihinsa. Kuinka muuten voisin toimiakkaan, kun toinen ei itse ymmärrä siivota jälkiään?

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jo siivoojaan tuntitaksa. Tuohon menee useampi tunti, meneehän jo normaalikunnossa olevan pienen kodin siivoamiseen tunteja ja siivouslasku on 200e - puhumattakaan jos on törkykunnossa.

Vierailija
82/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tunne huonoa omatuntoa, vaan ota elämäsi haltuusi. Kiltteyttäsi ei arvostettu vaan jouduit hyväksikäytetyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voit olla noin saamaton.KYSEESSÄ ON SUN JA LAPSES KOTI. sä jätät kotisi vieraille ihmisille, ja se mies siellä on kyllä pukki kaalimaan vartijana.

sulta todennäköisesti lähtee kamat kävelemään ja talo poltetaan. mihin sitten palaat. Onhan sillä ukolla asunto ja sillä naisella on varmasti sukulaisia tms. mutta ei se ole sun ongelmas.

harvinaisen saamaton olet.

Vierailija
84/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se palaa nytkin kun olen täällä. Mutta kun ei ole laillista laittaa heti ulos!!!

Vierailija
85/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mistä löydätte lakipykälän, että voin käskeä sen heti ulos? Tuskin mistään?

Vierailija
86/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pienempi paha yhden joulun suunnitelmien muutos kuin hävitetty koti,. Ihmeen paljon tunnut luottavan naisen mieheen, itse olisin huomattavasti varovaisempi. Hän tuntuu saaneen sinut uskomaan itseensä, koska kertoo naisesta vähemmän positiivisia juttua - kuitenkin hän edelleen auttaa naista, viettää tämän kanssa joulua jne.

Oletko varma, etteivät ole samassa juonessa ja sinulla tyhjä talo kun tulet takaisin? Aiotko todella luottaa, että kyllä mies katsoo sen naisen perään.

Olet hullu jos jätät talon naisen haltuun ja poistut itse muualle.

Vierailija
87/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuule itse samantien pois, et oikeesti näytä haluavan tehdä asialle yhtään mitään. Vittu mua sieppaa sunkaltaiset nynnyt. Pitää nyt joku roti asiassa olla.

Anna samantien pankkikorttis ja se auto sille naiselle.

Ja jos sulla on lakimies niin pistä se saatana asialle, ehkä sillä on munaa tässä asiassa. sitä sulla ei nimittäin ole.

Vierailija
88/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa nyt ensin tänne se lakipykälä, jonka nojalla voin ulos heittää...

Vierailija
89/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla poksahtaa kohta suoni päästä ap:n takia ;))

sä aiemmin kirjoitit tuolla lakimiehestä, kysy siltä ne lakipykälät, tämä on vain keskustelupalsta.

Vierailija
90/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempänähän kirjoitin, että vuokralainen heitti jo että kaks viikkoa ei ole irtisanomisaika! Eli lakipykäliä kehiin, millä perusteella saa muka heti ulos?

Vierailija
91/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat käskeä ulos koska tahansa. Mikäli he eivät lähde, poliisi poistaa heidät. velat ja korvaussummat sovitaan myöhemmin, joko sovussa tai lakiteitse. Et voi periä vuokraa, ellei sopimusta ole, mutta toisaalta sinun ei tarvitse maksaa remontistakaan. Voit pitää niitä ystävän lahjoina. Anna turvakodin puhelinnumero.

Vierailija
92/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies palaa lomalta vasta uudenvuoden jälkeen.

Onhan meillä se tekstiviestillä ja suullisesti tehty soppari. Kyllä se on samallalailla pätevä ja juuri luin lakia, että suullisesti tehty sopimus tulkitaan toistaiseksi voimassa olevaksi.

Ehkä olen tyhmä, mutta lakitupaan en tämän takia halua joutua.

Vierailija
93/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sä et oikeesti halua tehdä asialle mitään. kai sulla on vakuutukset kunnossa, saat sit vakuutusrahoilla ostaa uuden kodin ja vuokrata yläkerran taas jollekkin ilman vuokrasopparia.

Vierailija
94/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jauhatte, että en halua tehdä asialle mitään? Teen heti kun etsitte sen lakipykälän, jonka perusteella minulla on laillinen oikeus heittää ihminen kodistaan ulos.

Vierailija
95/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa olla, kun saan vaan teidät silmilleni. Vuokralakia olen lueskellut ja sen mukaan meillä on kyllä soppari olemassa ja tuosta vain en voi ulos heittää. Ei syyksi riitä se, että te olette vihaisia.

Vierailija
96/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko niin saamaton saatana siinäkin asiassa?

Vierailija
97/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimus ja sen muutos tulisi lain mukaan tehdä kirjallisesti. Jos sopimus ei ole kirjallinen, sen katsotaan olevan voimassa toistaiseksi. Vapaa-ajan asunto voidaan vuokrata suullisesti myös määräajaksi.

Asuinhuoneiston vuokrasopimus sitoo osapuolia riippumatta siitä, onko se kirjallinen vai suullinen. Suullisen vuokrasopimuksen ehtoja voi vain olla vaikea näyttää toteen. Siksi vuokralainen voikin suullisen vuokrasopimuksen voimassa ollessa vedota laissa omaksuttuihin ratkaisuihin, joita vuokrasuhteessa on noudatettava, ellei muuta ole sovittu.

Vierailija
98/149 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai liian kiltti ihminen sitten kun en henno sanoa. Mutta pakko alkaa sanomaan, jos ei ihminen muuten asiaa ymmärrä.

Ja oma talo, oma laina. Ei silloin halua, että toinen ihminen tulee hajoittamaan paikkoja ilman huolta siitä että korjatakin voisi..

Olen nyt kuullut vähän muualta, että ko. ihmisellä on ollut siisteyden kanssa ongelmaa muuallakin, joten tokkopa onnistuu tämäkään..

Vierailija
99/149 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onkos hän sitten päävuokralainen vai mikä? Omistan talon kyllä, mutta yläkerran olen vuokrannut hänelle.

samoja sääntöjä mitä muuhunkin normaaliin asuinhuoneiston vuokraamiseen. Hae kirjastosta vaikka joku helppolukuinen lakikirja.

Vierailija
100/149 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voitte uskoa, että alkaa todellakin vtuttaa se kun kaveri ei viitsi raivata kamojaan omaan tilaansa vaan ne pyörii ympäriinsä!!!!