Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin alivuokralaisen ja täysi kaaos päällä!!

Vierailija
30.11.2008 |

Omistan omakotitalon ja otin nyt sitten tyhjillään olevaan yläkertaan vuokralaisen. mutta mutta.. ei toimi homma kunnolla. Sovimme, että vuokralaisen käyttöön tulee vain yläkerta ja keittiö ja pesutilat ovat yhteisessä käytössä. Ja oletin toki, että molemmat siivoavat jälkensä yhteisissä tiloissa. Mutta ei, vuokralainen tuntuu ajattelevan olevansa jonkinlaisessa täysihoidossa, koska jättää tavarat hujan hajan. Roskapussit lojuu keittiön lattioilla ja siivouksesta ei ole tietoakaan. Lisäksi sitä hänen tavaraa on keittiön kaapeissa niin paljon ettei omani edes mahdu kaappeihin. Toisekseen hän kulkee alakerrassa minun omissa asuintiloissani kuin omissaan. Makuuhuonetta myöten. Lisäksi hänen koira on jo repinyt eteisen seinät remonttikuntoon.. eikä elettäkään omistajan puolelta että korjaisi kuntoon.

Ihmetys on suuri. Itselle ei tulisi pieneen mieleenkään valloittaa koko taloa jos jollakulla asuisin alivuokralla. Olen aika kiltti ihminen ja en jaksaisi koko ajan sanoa asioista, jotka itselleni olisivat päivänselviä. Mutta kai se on vain sanottava? Hyväksikäytettäväksi en kuitenkaan halua joutua. Ja vuokra on todella pieni, luulin että se kannustaisi pitämään jo paikoista huolta.

Vuokralaista selvästi sapettaa koska olen joutunut jo puuttumaan hänen elämiseensä mm. viemällä hänen tavaroitaan hänen omiin tiloihinsa. Kuinka muuten voisin toimiakkaan, kun toinen ei itse ymmärrä siivota jälkiään?

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En YMMÄRRÄ, miten annat kävellä itsesi yli!

Vierailija
122/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaa. Lähti nyt sillä omalla katsastamattomalla autollaan reissulleen. Kun palaa sanon että ulos mahdollisimman pian. Ei nyt pienen lapsen kanssa viitsi heittää heti kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu se marmatus kun soitat Poliisille että akka lähti katsastamattomalla autolla liikenteeseen. Ja sitten olet niin juuttaan jääräpäinen kun se tulee, että alkaa heti pakkaamaan tavaroitaan. Paras teille molemmille!

Vierailija
124/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin juuri ukolleen. Ei kuulemma huoli nurkkiinsa hevillä sinnekään. Pyysi, että annan hetken aikaa että ehtii etsiä uuden asunnon. Eihän lainkaan puitteissa voi ketään taivasalle heittää...?

Vierailija
125/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin suututtaa sun puolesta. Että voi olla ihmiset törkeitä! Mutta kyllä mä sun pinnaa ihmettelen. Miten nyt et saa sitä raivon vimmalla ulos sieltä! Ei laki sua velvoita mihinkään sen suhteen, koska teillä ei ole sopimusta.

Vierailija
126/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko vaatia, että vuoden vaihteessa ulos?

Vierailija
127/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen takia pinna kestänyt, kun meillä on yhteisiä ystäviä ja en haluaisi tulla heille haukutuksi.. Vaikka kaipa noilla on tiedossa millainen tämä heidän toinen ystävänsä on.. tai sitten ei, tuskin ovat olleet samassa talossa asumassa.

Vierailija
128/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laki sanoo että suullinen sopimus tulkitaan toistaiseksi voimassa olevaksi...

Vierailija
129/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon lain olevan ap:n puolella, jos hän sanoo antaneensa ystävälleen katon pään päälle esim. vain pariksi viikoksi. Ei pitäisi olla mitään ongelmia saada loista pihalle.

Mä en ainakaan katselisi enää päivääkään.

Vierailija
130/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollainen vttuilukin ole jo syy pistää pihalle?

Vierailija
131/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein pysty tuohon vetoamaan, että antaisi katon muutamaksi viikoksi, koska tuo remontti vuokraa vastaan sovittu..

Vierailija
132/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se suullinen sopimus ollut, että vuoden loppuun? Jos, niin sitten pihalle.

Pistä ulos äläkä enää tuskaile! Kyllä sen kämpän äkkiä löytää, kunnilla ja kaupungeilla on vuokra-asuntoja.

Vierailija
133/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jahkaile. Ukkonsa puheli, että se on huomenna menossa kyselee vuokra-asuntoa ku ei ole muutenkaan tyytyväinen mun asettamiin "sääntöihin" asumiselle.

Mitä tuosta vttuilusta voisi sanoa? Olla hiljaa vaan viisaampana?

Vierailija
134/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko asiallisen tekstari esimerkin, jolla hoitaa asia?

Vierailija
135/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kirjattuna kirjeenä + tekstarina, jotta voit todistaa koska olet irtisanonut ja syyt ja koska irtisanominen astuu voimaan. mitä vähemmän olet tästä etenpäin tekemisissä sen parempi.

Vierailija
136/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös..

on se vaan kummaa miksi meikäläisen eteen ilmaantuu jatkuvasti ihmisiä, jotka yrittää hyötyä tavalla tai toisella.. mikä vika mussa oikein on? Kertokaas!?

Vierailija
137/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös..

on se vaan kummaa miksi meikäläisen eteen ilmaantuu jatkuvasti ihmisiä, jotka yrittää hyötyä tavalla tai toisella.. mikä vika mussa oikein on? Kertokaas!?

Pidä puolesi tästä lähtien, ei kukaan muukaan sitä puolestasi tee!! Ja tämä oli ystävällinen neuvo.

Vierailija
138/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua. Edellinen mieheni vei rahani, postini ja itsetuntoni. Nyt luulin saavani kaverin kaverista mukavan vuokralaisen ja lapsellekin vähän seuraa, mutta alkaa vanhat muistot nousta pintaan tämän ihmisen kanssa ja karvat nousee pystyyn!!

Olen vain niin huono sanomaan suoraan. Kuitenkin nöyristelen vaan huomenna vuokralaisen edessä.. Mistä ihmeestä voima ja oikeat sanat sanoa, että nyt ULOS!

Vierailija
139/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se paha vika, että uskon aina hyvään toisessa. Että toinen muuttuu ja parantaa tapansa... Vaan eipä taida ainakaan tämä ihminen muuttua mihinkään.

Vierailija
140/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot suoraan että on vaikka pari päivää aikaa kerätä kamansa. jos siinä sopparissa on allekirjoitus, en lukenut kaikki viestejä kun pisti sun saamattomuus sapettamaan, niin toimit sopparin mukaan.

Mutta jumalauta talo on sinun koti!!!!!!!

minä en ikinä vuokrais yläkertaa toiselle et vois lorvia mun nurkissa, en saatana soikoon. en edes sen lapsen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän