Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin alivuokralaisen ja täysi kaaos päällä!!

Vierailija
30.11.2008 |

Omistan omakotitalon ja otin nyt sitten tyhjillään olevaan yläkertaan vuokralaisen. mutta mutta.. ei toimi homma kunnolla. Sovimme, että vuokralaisen käyttöön tulee vain yläkerta ja keittiö ja pesutilat ovat yhteisessä käytössä. Ja oletin toki, että molemmat siivoavat jälkensä yhteisissä tiloissa. Mutta ei, vuokralainen tuntuu ajattelevan olevansa jonkinlaisessa täysihoidossa, koska jättää tavarat hujan hajan. Roskapussit lojuu keittiön lattioilla ja siivouksesta ei ole tietoakaan. Lisäksi sitä hänen tavaraa on keittiön kaapeissa niin paljon ettei omani edes mahdu kaappeihin. Toisekseen hän kulkee alakerrassa minun omissa asuintiloissani kuin omissaan. Makuuhuonetta myöten. Lisäksi hänen koira on jo repinyt eteisen seinät remonttikuntoon.. eikä elettäkään omistajan puolelta että korjaisi kuntoon.

Ihmetys on suuri. Itselle ei tulisi pieneen mieleenkään valloittaa koko taloa jos jollakulla asuisin alivuokralla. Olen aika kiltti ihminen ja en jaksaisi koko ajan sanoa asioista, jotka itselleni olisivat päivänselviä. Mutta kai se on vain sanottava? Hyväksikäytettäväksi en kuitenkaan halua joutua. Ja vuokra on todella pieni, luulin että se kannustaisi pitämään jo paikoista huolta.

Vuokralaista selvästi sapettaa koska olen joutunut jo puuttumaan hänen elämiseensä mm. viemällä hänen tavaroitaan hänen omiin tiloihinsa. Kuinka muuten voisin toimiakkaan, kun toinen ei itse ymmärrä siivota jälkiään?

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä ei toimi, et halua hänen enää asuvan täällä.

"nähtyäni tapojasi en halua solmia vuokrasopimusta kanssasi."

"odotan yläkertani olevan tyhjä ja avaimeni palautetun xx päivään mennessä, muutoin vien asian eteenpäin (poliisille)"

Vierailija
62/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ddfdddd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko poliisi?

Vierailija
64/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan vuokralainen voi näyttää toteen, että suullinen sopimus on ja saa näin lain määräämän irtisanomisajan.

Heti huomenna kysyt neuvoa juristilta. Siten saat parhaimmat neuvot, miten saat kyseisen naisen mahdollisimman nopeasti ulos.

Vierailija
65/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin. Minulla on kyllä juristi. Kysyn häneltä huomenna. Kyllähän tällainen hyväksikäyttö on loputtava.

Vierailija
66/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinkos laittaa sellaisen viestin ilman käräjien pelkoa, että ei tällainenelämä onnistu, toivottavasti etsit pian uuden asunnon?

Vierailija
67/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen erittain tyytymaton nykyiseen asuintilanteeseen, ja huomautuksistani huolimatta asiaan ei ole tullut parannusta. Haluankin, etta etsit asunnon muualta vuoden loppuun mennessa. Voimme neuvotella remonttiin kaytettyjen tarvikkeiden kustannusten korvauksista."

Vierailija
68/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edellinen. Tuo lähti.

Vierailija
69/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tuon, ei ole vastausta kuulunut..

Vierailija
70/149 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain häikkää kai koneellanikin, kun sivunvaihdon aikana jään jotenkin jälkeen viesteissä. No anyway, laitoin nyt viestiä Toivotaan että tehoaa. Infoan lisää kun jotain uutta.

Vierailija
71/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös jo aineita maksanut ja loput laittoivat omalla kustannuksellaan, kun nainen halusi?

Ei tuumaakaan periksi, eikä senttiäkään palauteta.

Jos vuokralainen uhittelee/uhkailee niin tee asiasta ilmoitus poliisille. Sinulla on oikeus asua rauhassa ja pelkäämättä kotonasi.

Vierailija
72/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vastannut viestiin mitään ja on kadonnut autoineen aamulla jo ennenkuin itse heräsin. Oliskohan etsimässä sitä uutta asuntoa..

Vierailija
73/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, huomasin vasta että ei ole se viesti lähtenyt mun kännystä eteenpäin sille vuokralaiselle eilen illalla. Vaan se mies kyllä puheli, että se etsii uutta paikkaa ja tänään käyny tekemässä hakemuksia. Ihme ukko muuten. Laittelee mulle mm. sellaisia viestejä että huolisitko vierees ym..

Vierailija
74/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt päästään asiaan. Sain juuri äkäisen viestin yläkerrasta.. Irtisanomisaika ei kuulemma ole kahta viikkoa ja hän odottaa MINULTA rahaa remppakuluihin. Siis tasataan vuokrarahoista rempparahat.

Vastasin vaan, että tässä on jo laskua rapiat 500 euroa ja että en hänelle tule maksamaan euroakaan vaan maksan ne muutamat ostokset mitä huoneeseen on hankittu suoraan ne maksaneelle miehelle, kunhan vuokralainen on ensin laskunsa maksanut minulle. Laitoin, että laskua on tullut myös rikotuista tavaroista sekä siivouskulut..

Vierailija
75/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistettyäni tuon yllä olevan tiedon menemään, tuli jo asiallisempi vastine: haluaisi nyt jutella kuten aikuiset ihmiset...

Vedätystä vaan taas tuokin, luulen. Eihän tuon ihmisen käytös ole ollut vuokralaisenakaan missään vaiheessa aikuisen ihmisen käytöstä. Joutuessaan tosiasioiden eteen alkaa hyvittely ja pinnaaminen sitä kautta. Ja saa sillä minut pian taas tuntemaan vain huonoa omaatuntoa, kun olen suoraan sanonut..

Vierailija
76/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisitte kuluissa tasan.Saattaapa ex mies ottaa hoiviinsa, kun muutakaan paikkaa ei ole.

Itse olisin onnellinen, kun lähtisi heti.

Vierailija
77/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy kannassasi sekä vaadi ne sulle maksettavat kulut. äläkä jousta tai et oikeesti pääse naisesta eroon. ja sano sille miestekstaajalle ettei kiinnosta (vai kiinnostaako)

Vierailija
78/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies kiinnosta ja rahat vaadin kyllä. Nainen ilmoitti lähtevänsä heti, kun saa asunnon. Mahdollisesti jo joulukuun aikana.

Vierailija
79/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion. Perhejoulu meillä kotikonnuilla. Hänen mies on tulossa jouluksi tänne ja lupasi katsella että hommat hoituu. Ja ehkä voin pyytää jonkun naapurin käväisemään yllätysvierailulla myös..

Vierailija
80/149 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on realistinen lasku tuosta siivouksesta? Kolme huonetta plus vessatilat. Kaikki oli todella törkyisessä kunnossa. 50 euroa?