Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?
Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.
Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.
T.Köyhällä on kylmä
Kommentit (361)
Minulla on Stadiumista ostettu 100e parka ja 60e toppahousut. Lisäksi Kiinasta tuodut ugg kopiot jotka ovat kyllä nahkaa ja lämpimät. Hyvä villis alle, kyllä tarkenen. Ei tartte villapaitaa jos kävelee, lapsen kanssa tulee vaan seisottua.
Tt4 kirjoitti:
Kyllä, ryöväystä ostaa kanadalaisen aikuisen tekemä takki, silloin ryövää työpaikan bangladeshilaiselta lapselta.
Halvemmalla saisi suomalaisen aikuisen tekemän untuvatakin. Paitsi että silloin jäisi kojootinloukuttaja ilman töitä.
Alicia Silverstone kertoo tässä lyhyessä pätkässä pari juttua, jotka jokaisen untuvatakkeja (ja untuvapeittoja, yms.) käyttävien/haluavien pitäisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Bruttotuloni ovat 7200 eur kuussa (pikkasen yli 4 KEUR nettona, kiitos verottajan), enkä voisi ikinä kuvitella ostavani CG:n takkia. Pari kertaa olen käynyt Stokkalla hipelöimässä, mutta aivoni eivät yksinkertaisesti veny siihen tilaan, että voisin kuvitella niiden olevan hintansa väärtejä. Varsinkin, kun on aivan ilmeistä, että niille käy samoin kuin UGG:eille, eikä niitä kukaan kehtaa enää käyttää kahden vuoden päästä.
No tota, CG on klassikko, joka tuli "pinnalle" n. 15 vuotta sitten. UGGitkin olleet enemmän tai vähemmän "muodissa" jo yli 10 v, piti niiden ulkonäöstä tai ei. Molemmat ovat enemmän talvisia käyttövaatteita kuin high fashionia.
No ilmeisesti jos ei ole varaa niin voi pölliä: veljeltäni pöllittiin varastosta joutsen takki.
Vierailija kirjoitti:
Alicia Silverstone kertoo tässä lyhyessä pätkässä pari juttua, jotka jokaisen untuvatakkeja (ja untuvapeittoja, yms.) käyttävien/haluavien pitäisi tietää.
Voi vittu, etkö sinä huomiohoro maailmanpelastaja voisi jatkaa aiheesta jossain aloittamassasi ketjussa etkä tulla häiriköimään joka ikistä keskustelua? Ai niin et, koska ketään ei kiinnosta.
Mulla on varaa, ja ostin juuri kk sitten parajumpersin talvitakin 950e. On aivan ihana ja lämmin! Ja ihan omilla rahoilla. On varaa koska olen valinnut opiskeluni ja ammattini oikein ja käynyt töissä myös jo opiskeluaikana. Sekä säästänyt niin ei tarvitse miettiä jos ostaa esim kalliin takin.
AI että menee pois muodista ja parin vuoden päästä ei enää kehtaa käyttää? :D
Itse olen käyttänyt uggeja jo kymmenisen vuotta (ostan uudet parin vuoden välein), koska minulla on herkästi paleltuvat varpaat. Ainoastaan huopikkaita voisin harkita, mutta toisaalta niissä olisi pakko olla aina villasukat tai kahdet, sekä pistää lampaankarvapohjallinen.
Samoin talvitakit, paras talvitakkini on myös kallein. Minun lämpimänä pysyminen on tärkeämpää kuin ulkonäkö. Minulla on mummon vanha minkkiturkki, jossa näytän lähinnä gorillaksi pukeutuneelta, mutta silti käytän tulipalo pakkasilla sitä, jos jostain syystä se minunparas talvitakkini (ganada goosen lämpimin) ei ole päällä.
Minulla on myös parajumpersin takkeja, Bossin takkeja, Burberryn, ja ties mitä. Silti sen huomaa käytännön käytössä -20c pakkasilla, mikä merkeistä on tehty ankariin sääolosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu, etkö sinä huomiohoro maailmanpelastaja voisi jatkaa aiheesta jossain aloittamassasi ketjussa etkä tulla häiriköimään joka ikistä keskustelua? Ai niin et, koska ketään ei kiinnosta.
En minä häiriköi, mutta mielestäni ihmisten pitää ottaa vastuu valinnoistaan. Jos pystyt katsomaan videon ja olemaan sen jälkeen sitä mieltä, että untuvatakki on oikea valinta, niin olkoon niin. Ja tuntui sinuakin kiinnostavan - ainakin sen verran, että ärsytyskynnys ylittyi ja vaivauduit kommentoimaan? Miksi moinen tunnekuohu, jos kerran on kyse täysin yhdentekeväsä asiasta?
Mulla on pari vuotta vanha henkan takki,ei maksanut juuri mitään ja on tosi lämmin,ei edes viitsi pitää alle 20° pakkasilla.
henkassakin voi tuurilla olla joitain hyviä rättejä,yleensä ihan perseestä ja koot mitä sattuu,muija niitä sieltä raahaa kun on töissä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä häiriköi, mutta mielestäni ihmisten pitää ottaa vastuu valinnoistaan. Jos pystyt katsomaan videon ja olemaan sen jälkeen sitä mieltä, että untuvatakki on oikea valinta, niin olkoon niin. Ja tuntui sinuakin kiinnostavan - ainakin sen verran, että ärsytyskynnys ylittyi ja vaivauduit kommentoimaan? Miksi moinen tunnekuohu, jos kerran on kyse täysin yhdentekeväsä asiasta?
Siitä, että spämmi ja aiheen ohi jankkaaminen on ärsyttävää. Ilmeisesti tarkoituksesi on vain häiriköidä keskusteluja kuten monilla muillakin palstan yhden asian sekopäillä. Mutta ole huoleti, tämän enempää en sinuun aio uhrata aikaa.
Vaikka olisi rahaa miten paljon tahansa, en ostaisi 600-1000e maksavaa takkia! Ihan silkkaa typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varaa, ja ostin juuri kk sitten parajumpersin talvitakin 950e. On aivan ihana ja lämmin! Ja ihan omilla rahoilla. On varaa koska olen valinnut opiskeluni ja ammattini oikein ja käynyt töissä myös jo opiskeluaikana. Sekä säästänyt niin ei tarvitse miettiä jos ostaa esim kalliin takin.
Sä varmaan tallaat kaupungilla hintalappu niskassa että varmasti "köyhät" näkee:D.
Mullakin ois varaa ostaa kallis takki, mutta en ole tyhmä. Käytän rahojani ihan muualle. Lämpimiä takkeja, ihan merkkituotteita saa jo 200-300 eurolla.
Oikeasti rikkaat ihmiset eivät kelaile takkiensa hintoja, eivätkä varsinkaan kirjoita tänne:D.
Olen opiskelija mutta minulla oli silti varaa ostaa 400e maksava peak performancen untuvatakki, sillä käyn opiskelujen ohella töissä jotta ei tarvitse kituuttaa. Kyllä jokainen nyt muutaman satasen saa säästettyä jotta voi ostaa kunnollisen lämpimän takin, jos ei, niin kannattaa varmaan tehdä asialle jotain. Itse en ainakaan halua palella ja priorisoin kunnolliset lämpimät vaatteet aika korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Aika dumidumia ostaa fjällräven tai goosea. Kunnon kelsiturkki se olla pitää. Käytettyinä saa halavalla.
Muuten hyvä, mutta kelsiturkki on julmetun painava untsariin verraten. Niskat jumiutuu pitkiä aikoja käytettynä.
Zalandosta ostin tarjouksesta talvitakin 53,95 €, normaalihinta 160 €.
Minä ostin Kierrätyskeskuksesta untuvatakin, hyväkuntoisen ja numeroa liian suuren. Alle mahtuu lämmintä, joten tarkenen kyllä. Maksoin takista 6€. Naapuri kehui, että onpas sulla hyvännäköinen takki.
Toisen roska on toisen aarre.
Minä ostan esim. Partiokaupasta normaalihinnalla todella lämpimän talvitakin, jolla pärjää missä pakkasessa tahansa. Kun ajattelee, että käytän sitä takkia 5-10 vuotta ennen kuin tarvitsen uuden, ei sen hinnaksi niin paljon tule.
Ostin henkkamaukasta kymmenen vuotta sitten talvitakin, elämäni paras ostos. Pysynyt hyvänä kaikki nämä vuodet.