Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
1/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan valinnoista kiinni. Voi ostaa satoja halpisrättejä tai muutaman laadukkaan ja kalliin vaatteen.

T. Toinen köyhä

Vierailija
2/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:34"]

No ei 5 tuntia viikossa mikään kauhean iso luku ole. Pakkasia ei todellakaan ole puolta vuotta. Ainakaan viime talvena en olis tehnyt talvitakilla yhtään mitään ja uskon että nyt käy samoin. 

[/quote]

Sitäpä minä sanoinkin, että jo 5:llä tunnilla sen talvitakin todellakin tarvitsee, saatika jos on lapsia tai koiria joiden kanssa joutuu ulkoilemaan.

Täällä Oulussa on jo ollut pakkasta. Pakkasta on usein vielä maaliskuussakin. Siinä tulee se 6 kk. 5h vko * 4 viikkoa * 6kk = 120 tuntia vuodessa. Se on kuitenkin aika monta tuntia viettää kylmissään. Jos sä et ole ikinä ulkona tai enintään hyppäät kotoa lämmitettyyn autoon, niin et varmaan talvitakkia tarvitsekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:48"]

Minä ostiin 400€n Fjällrävenin parkan kun odotin ensimmäistä lastani ja olin vielä töissä. Ostin myös hyvät talviulkoilukengät ja muuta vastaavaa tarviketta. Dinkkuaikana oli vielä hyvin rahaa ja osasin ennakoida sen, mistä olin hyvin tyytyväinen kun hoitovapaalla koko kuukausitulo oli sama kuin sen takin hinta. Kyllä muuten lämmitti pakkasella sekä takki että ajatus!

[/quote]

Olet sä ja kaikki muutkin muka aina ulkona pakkasilla??? Mä en usko.

[/quote]

Pysytkö siis sisällä useita kuukausia, kun on pakkasjakso? Minä en. Käyn töissä ja kaupassa. Ja käytän koiran ulkona kolme kertaa päivässä.

[/quote]

En. Mutta en mä huvin vuoksi uloskaan kylmällä mene. Ihan samalla lailla mäkin joudun käymään eri paikoissa. En todellakaan koe tarvetta mutta lämpimät käsineet on mun talvivaatteet. 

[/quote]

No näin vauvapalstalla on hauskaa kuulla ihmisistä jotka eivät mene "kylmällä huvikseen ulos". Lapset kuitenkin on kuin koiria, niiden kanssa on mentävä ulos vaikkei aina niin huvittaisikaan. Tai ei meidän lasten kanssa ainakaan jaksa koko päivää sisällä. Kun päivittäin on vähintään pari tuntia ulkona ei siinä enää lämpimät käsineet riitä vaikka olisi mitkä hyljerukkaset.

[/quote]

Ei ole lapsia kenen kanssa mennä ulos, mutta Suomen kaltaisessa kylmässä maassa laitan mieluusti rahaa helvetin kalliiseen ja sika lämpimään talvitakkiin, kun hytisen syväjäädytetystä bussipysäkillä 4 kuukautta vuodessa. 

En nyt tarkoita, että helvetin kallis automaattisesti on sika lämmin, mutta kyllä se laatu usein maksaa ja siitä olen valmis maksamaan. 

Vierailija
4/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:24"]

Minä ostiin 400€n Fjällrävenin parkan kun odotin ensimmäistä lastani ja olin vielä töissä. Ostin myös hyvät talviulkoilukengät ja muuta vastaavaa tarviketta. Dinkkuaikana oli vielä hyvin rahaa ja osasin ennakoida sen, mistä olin hyvin tyytyväinen kun hoitovapaalla koko kuukausitulo oli sama kuin sen takin hinta. Kyllä muuten lämmitti pakkasella sekä takki että ajatus!

[/quote]

[/quote]

Pysytkö siis sisällä useita kuukausia, kun on pakkasjakso? Minä en. Käyn töissä ja kaupassa. Ja käytän koiran ulkona kolme kertaa päivässä.

[/quote]

En. Mutta en mä huvin vuoksi uloskaan kylmällä mene. Ihan samalla lailla mäkin joudun käymään eri paikoissa. En todellakaan koe tarvetta mutta lämpimät käsineet on mun talvivaatteet. 

[/quote]

No näin vauvapalstalla on hauskaa kuulla ihmisistä jotka eivät mene "kylmällä huvikseen ulos". Lapset kuitenkin on kuin koiria, niiden kanssa on mentävä ulos vaikkei aina niin huvittaisikaan. Tai ei meidän lasten kanssa ainakaan jaksa koko päivää sisällä. Kun päivittäin on vähintään pari tuntia ulkona ei siinä enää lämpimät käsineet riitä vaikka olisi mitkä hyljerukkaset.

[/quote]

Mulla kakarat jo sen ikäisiä että ne enemmänkin välttää mun kanssa ulos menemistä. Silloin kun ne oli pieniä niin kauppakeskukset oli hyviä paikkoja ja totuus on että niissä oli muitakin mammoja joille ei välttämättä se perinteinen pihoilla ja puistoissa istuminen nappaa. 

Vierailija
5/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En ole aina ulkona pakkasilla (mulla on siisti sisätyö ja tykkään nukkua talvisaikaan sisätiloissa), mutta joka päivä on käytävä vähintään 3 kertaa koiran kanssa lenkillä. Ihan sama, onko +30 astetta vai -30 astetta.

Vierailija
6/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kokeilepa joskus pyöräillä 30 asteen pakkasessa puoli tuntia, niin saattaa tulla tunne, ettei pelkät lämpimät käsineet riitä.

Vierailija
7/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:06"]

Silloin kun ne oli pieniä niin kauppakeskukset oli hyviä paikkoja ja totuus on että niissä oli muitakin mammoja joille ei välttämättä se perinteinen pihoilla ja puistoissa istuminen nappaa. 

[/quote]

Mitä hemmettiä minä juuri luin :o! Veit pienet lapsesi kauppakeskuksiin viettämään aikaa? Ei voi olla todellista.

Vierailija
8/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenvaatteissa on tietty omat juttunsa, mutta näin miehenä sain muistaakseni 90 eurolla aivan todella lämpimän parkatakin dressmannilta vuosia sitten. Sen kanssa voi seisoskella paukkupakkasessa tunteja, eikä tule kylmä. Joten tuskin korkea hinta on mikään ehdoton vaatimus lämpimyydelle kuitenkaan.

Vierailija
9/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:11"]

Silloin kun ne oli pieniä niin kauppakeskukset oli hyviä paikkoja ja totuus on että niissä oli muitakin mammoja joille ei välttämättä se perinteinen pihoilla ja puistoissa istuminen nappaa. 

[/quote]

Mitä hemmettiä minä juuri luin :o! Veit pienet lapsesi kauppakeskuksiin viettämään aikaa? Ei voi olla todellista.

[/quote]

Mitä ihmeellistä siinä on?? Lepset viihtyy niissä ja ainakin stockalla oli ihan hoitajakin niitä varten palkattuna. En tiedä onko sitä palvelua enää. Niistä saa mieleisiä ruokia ja juomia ja leluosasto kiinnostaa tyttöjäkin. Ainoa ongelma on se tappelu ja mankuminen jostain lelusta. Arkisin päiväaikaan on myös tilaa hyvin kun ihmisiä paljon vähemmän paikalla. Paikkoja vaihtamalla sai myös kivaa vaihtelua. Aika äkkiä siinä se muutama tunti meni ja kuten sanoin siellä näki muitakin jotka samassa tilanteessa. 

Vierailija
10/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:08"]

[/quote]

[/quote]

En ole aina ulkona pakkasilla (mulla on siisti sisätyö ja tykkään nukkua talvisaikaan sisätiloissa), mutta joka päivä on käytävä vähintään 3 kertaa koiran kanssa lenkillä. Ihan sama, onko +30 astetta vai -30 astetta.

[/quote]

Mä satun tietämään että jotkut ulkoiluttaa koiraansa ulko-ovelta ja myös parvekkeella. Ei ne itse mene ulos juuri ollenkaan. Ei kovinkaan terveelliseltä kuulosta mennä ulos 30 asteen pakkasilla ja ei varmaan koirallekaan hyväksi. 

Vierailija
11/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:08"]

[/quote]

Kokeilepa joskus pyöräillä 30 asteen pakkasessa puoli tuntia, niin saattaa tulla tunne, ettei pelkät lämpimät käsineet riitä.

[/quote]

Ei kiitos ja en ymmärrä minkä takia kukaan niin tekisi. 

Vierailija
12/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:34"]

No ei 5 tuntia viikossa mikään kauhean iso luku ole. Pakkasia ei todellakaan ole puolta vuotta. Ainakaan viime talvena en olis tehnyt talvitakilla yhtään mitään ja uskon että nyt käy samoin. 

[/quote]

Sitäpä minä sanoinkin, että jo 5:llä tunnilla sen talvitakin todellakin tarvitsee, saatika jos on lapsia tai koiria joiden kanssa joutuu ulkoilemaan.

Täällä Oulussa on jo ollut pakkasta. Pakkasta on usein vielä maaliskuussakin. Siinä tulee se 6 kk. 5h vko * 4 viikkoa * 6kk = 120 tuntia vuodessa. Se on kuitenkin aika monta tuntia viettää kylmissään. Jos sä et ole ikinä ulkona tai enintään hyppäät kotoa lämmitettyyn autoon, niin et varmaan talvitakkia tarvitsekaan.

[/quote]

Tän voin jo ymmärtää. Etelässä ei tarvitse mutta pohjoisessa ostaisin. Tosin en mä ikinä suostuisi muuttamaan sinne. 

Vierailija
13/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:20"]

Olen rikas! Minulla on Fjällrävenin Kyla parka! Minulla on myös yli 300 000 euron asuntolaina! Minulla on varaa suosia suomalaista ruokaa ja ja siihen iloon menee 1500 euroa kuussa! Minulla on varaa matkustella mielin määrin, joka vuosi ollaan vähintään kuukausi kesällä muilla mailla vierahilla! 

Jes, minä yli-ihminen!

Olen myös masentunut, ylipainoinen, ylivelkaantunut, tympeässä työssä, ei ole kavereita ja käytän kaiken vapaa-aikani tällä palstalla provoja tehtaillen.

[/quote]

Kauheeta :D Olin ensin tosi iloinen sun puolesta ja nyt harmittaa!

Vierailija
14/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pointin takin hankinnasta vuosia kestävänä sijoituksena, mutta omasta mielestä olisi uskomattoman kyllästyttävää pitää samaa takkia vuosikymmenet. Sen takia ostan yleensä halvalla hyväkuntoisia kirppistakkeja, jotka voin laittaa sitten taas eteenpäin kiertoon, kun itse haluan vaihtelua. Ihan riittävän hyvin niissä tarkeneekin, ainakin se lämpö riittää minulle. Yhden Ganada Goosen hinnalla saa sitten jotain sata takkia, ihanaa!

Vierailija
15/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

Ja tästäpä saa hyvin aasinsillan palstan toiseen ketjuun: "Mikseivät ihmiset osaa enää elää varojensa mukaan?" No eipä kai, jos ovat syntymästään asti juoksennelleet pitkin kauppakeskusta ja hamuneet itselleen kaikenlaisia tavaroita, joita eivät oikeasti edes tarvitse mutta jotka näyttävät niin kivoilta siellä kaupan hyllyllä.

Vierailija
16/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea, kun päivitellään kalliiden takkien hintoja. Toisessa ketjussa puolestaan päivitellään, miten halpoja käsilaukkuja (mm. Guess) ihmiset kehtaavat käyttää, sillä tosinaisilla on useampi yli tonnin veska komerossaan.

Vierailija
17/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:14"]

Kannattaako siitä merkistä maksaa? Esim. Joutsenen untuvatakit ON todella lämpimiä ja maksavat puolet canada goosen hinnoista.

http://www.retkiaitta.fi/product/25395/joutsen-sara

[/quote]

Jos on todella kova ja kylmä tuuli niin joutsen takilla ei tee mitään. Joutsen takit eivät ole tuulenpitäviä.

Meinasin toissa talvella jäätyä pystyyn kun oli kova pakkanen ja todella kova, kylmä tuuli vaikka päällä oli joutsenen arctic untuva takki.

Vierailija
18/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni Hugo Bossin untuvatakin 450e talveksi, koska se nimenomaan on halvempi ja laadukkaampi kuon esimerkiksi canada gooze. Tosiaan olen opiskelija, mutta olen takkia varten säästänyt pitkän pennin kesätienisteista. :)

Vierailija
19/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:52"]

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

[/quote]

Jätä kahtena viikonloppuna ryyppääminen väliin, niin sinullakin on vittu varaa ostaa lämmin talvitakki saatana...

Vierailija
20/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:20"]

Olen rikas! Minulla on Fjällrävenin Kyla parka! Minulla on myös yli 300 000 euron asuntolaina! Minulla on varaa suosia suomalaista ruokaa ja ja siihen iloon menee 1500 euroa kuussa! Minulla on varaa matkustella mielin määrin, joka vuosi ollaan vähintään kuukausi kesällä muilla mailla vierahilla! 

Jes, minä yli-ihminen!

Olen myös masentunut, ylipainoinen, ylivelkaantunut, tympeässä työssä, ei ole kavereita ja käytän kaiken vapaa-aikani tällä palstalla provoja tehtaillen.

[/quote]

Heti alkoi tuntosarvet vipattaa sinun suuntaasi, oi ihana ihminen! Missä päin asut? Olisimme toisillemme täydellistä seuraa!

[/quote]

Joo, mäkin haluan tämän tyypin kaveriksi! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä