Joku valuttaa vettä lähes 24/7...
Asun kerrostalossa ja olen huomioinut, että joku asukas valuttaa vettä tuntikausia päivässä, myös yöaikaan. Ja tämä on päivittäistä, ei siis satunnaista vaan ihan jatkuvaa. Vesi kuuluu valuvan siis oikeasti valtaosan vuorokauden tunneista ja itse olen vaihtelevasti hereillä (myös öitä), joten sen kyllä huomaa.
Ilmeisesti muutkin ovat tämän huomanneet, sillä isännöitsijältä tuli lappu, että mikäli se ei lopu niin asiaa aletaan selvittämään. Sama valutus on jatkunut myös lapun tulon jälkeen.
Millaisia keinoja on selvittää oikea asukas? Suihkun ääni ei minua haittaa, mutta se, että kustannukset suurenevat kaikilta, haittaa.
En ole nipottaja, otan itsekin satunnaisesti pidempiä suihkuja, mutta ei kai kukaan voi olla päivittäin yli 10 tuntia suihkussa!?!?
Kommentit (5)
Mamut valuttavat vettä hanasta tuntikausia, kun haluavat jäähdyttää asuntoa. Lämmitykseen käytetään uunia ja luukku pidetään auki.
Tai sitten jonkun vessanpytty on rikki ja valuttaa vettä koko ajan. Meillä oli näin.
Joku viljelee hassista tai tislaa viinas
Meidän kämpässä lorisi patterit ja asia selvisi vasta kun alakerrasta valitettiin ja huoltomies tuli käymään. Olin kyllä itsekin kuullut sen lorinan, mutta en tajunnut, että se tuli meidän kodista kun kuulosti niin etäiseltä. Kuulosti vähän siltä kuin vettä valutettaisiin koko ajan (ei kovalla paineella).