Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
201/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun H&M takki on tosi lämmin. Maksoi ruhtinaalliset 35€.

Vierailija
202/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla. Mutta en laittanut kaikkia munia yhteen koriin, ostin kolme takkia joihin meni yhteensä 457 euroa (kevyttoppatakki 199 e, villakangastakki 129 e ja D:n parkatakki 129 e).

Kaikki löytyivät alennuksesta, joten oikeesti olisi menny lähemmäs 800 euroa. Nyt on takkia moneenlaiseen säähän. 

Mulla on sama tyyli, joka tilanteeen ja säähän on oma takki. Aleista ja kirppareilta olen ostanut. Tämä juontaa juurensa melko köyhään lapsuuteen jollon ei oikeasti ollut kuin se yksi puolisporttinen takki jolla pärjättiin niin arki, liikunta kuin juhla.

Sama pääte kenkiin mutta sitten laajenee jo offtopiciksi. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen pärjännyt ketjuliikkeen takilla. Laittaa alle neuletta ja muuta alupaitaa niin hyvin pärjää. Ei se hinta korreloi sitä onko takki lämmin vai ei.

Itse haluaisin takin, jonka alle ei tarviis hirveesti topata vaatteita. En minäkään kyllä usko siihen, että kallis takki on automaattisesti lämmin. Itse haluaisin takin, jolla pärjää bussia odotellessa ja ulkona kävellessä. Ei tarvii olla mikään eräilytakki. Mulla on kuitenkin talvisin aina kylmä ja haluaisin pärjätä nimenomaan yhdellä takilla, enkä kuten viime talvena paukkupakkasilla, kun piti laittaa kevytuntuvatakki + parkatakki. Siinä oli jo hieman hankala liikkua. 

Vierailija
204/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uutena ja käytettynä ostetut Canada Gooset. Oletan käyttäväni niitä 15 vuotta tai kauemmin. Tuona aikana minun ei tarvitse ostaa toista takkia. Pitkällä tähtäimellä yksi laadukas ja kestävä takki tulee edullisemmaksi kuin useampi halpa.

Vierailija
205/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?

Kyllä 2500 bruttona kk saavakin vielä harkitsee toisenkin kerran ostaa 1300 € takin. Tietysti jos saa nettona käteen monta tonnia kuussa niin tuollainen uhraus takkiin ei nyt ole niin kovin suuri.

Vierailija
206/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun H&M takki on tosi lämmin. Maksoi ruhtinaalliset 35€.

Mä kuljin ennen H&M:n yms ketjuliikkeiden takeissa kaikki talvet. Vaikka sellaisessa "villakangastakissa" ja ilman pipoa, oli sitten -5 tai -25. Ikä on tuonut mukavuudenhalua :D Enkä siis sano et ketjuliikkeiden takeissa on mitään vikaa.

Vierailija
207/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on henkasta joku talvitakki mikä on melkein käyttämätön kun niin kovia pakkasia että sen viitsii laittaa päälle on vain muutamana päivänä talvessa.

Viime talvena sain sponsorilta jonkun takin mikä pitää vettä,tuulta ym. On aika ohuen tuntuinen mutta viime talvenakin se päällä tarkeni -25 pakkasessa.

Kenkinä olleet sievit/jalaksen talvityökengät ja oikein kylmälle ottanut töistä mannesaappaat.

Vierailija
208/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Zalandosta S. Oliverin untuvatoppatakin ja maksoi noin 80 €. Ei ole tullut kylmä.

Vierailija
209/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sillä alkuperäisellä pilottitakilla,oliko se alpha n vai mikä? Pärjää kelissä kuin kelissä,kylmällä pistää kaulaliinan.

Vierailija
210/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun kai hyvätuloisiin, mutta ei kyllä ikinä tukisi mieleenkään ostaa 1000€ takkia. Ei siis tarvitsisi edes säästää tuollaisee, koska tuon verran aina on tilillä rahaa. Omistan 3 icepeakin takkia, joiden hinta ollut 100-300€ euroa per kappale. Eri takit hieman eri tarkoituksiin. Pitävät tuulta ja sadetta. Lämpimimmällä noista tarkenee mennä pelkällä t-paidalla vaikka pakkasta olisi yli 20 astetta. Omasta mielestäni erittäin laadukkaita ja hintansa arvoisia takkeja.

Tosin aika harvoin edes pidän toppatakkia talvella. Yleensä menen haglöffssin kuoritakilla ja puen alle t-paidan, lämpökerraston ja fleecen. Tuolla pärjää ihan hyvin -15 asteeseen asti. Helsingissä yleensä riittää, että pitää tuulta ja vettä, kun aika vähän täällä pakkasta nykyisin on.

Mitään gc parkatakkia en ostaisi edes senkään takia, kun parkatakit on mielestäni hölmön näköisiä.

Vierailija
211/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/fjallraven-kiruna-padded-naiste…

Kellään kokemuksia tästä takista? Riittääkö mihinkään paukkupakkasilla?

Vierailija
212/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi g1000 ei ole kovinkaan hyvä veden/tuulen pitävyys. Itse ostan aina vähintään g5000 takkeja

Vierailija
213/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi g1000 ei ole kovinkaan hyvä veden/tuulen pitävyys. Itse ostan aina vähintään g5000 takkeja

Vedenpitäville kalvoille ei ole mitään tarvetta pakkasella vaan ne vain heikentävät takin hengittävyyttä tai käytännössä estävät sen kokonaan. Canada Goosessakin on vain tiivis puuvillkakangas joka pitää tuulen. En ostaisi myöskään paksusti polyesteri vanulla topattua takkia sillä mulla on ollut yksi sellainen (halvalla sain)  ja en tiedä oliko vika vuorikankaassa vai toppauksessa mutta se ei päästänyt kosteutta tippaakaan läpi vaan vaikka alla oli vain paita se oli hikinen. Tuo takki oli täysin kelvoton eikä sitä voinut kertakaikkiaan pitää.  Untuvatakkien kanssa tai ohoempien vanutakkien kanssa ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.

Vierailija
214/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenpitäville kalvoille ei ole mitään tarvetta pakkasella vaan ne vain heikentävät takin hengittävyyttä tai käytännössä estävät sen kokonaan. Canada Goosessakin on vain tiivis puuvillkakangas joka pitää tuulen. En ostaisi myöskään paksusti polyesteri vanulla topattua takkia sillä mulla on ollut yksi sellainen (halvalla sain)  ja en tiedä oliko vika vuorikankaassa vai toppauksessa mutta se ei päästänyt kosteutta tippaakaan läpi vaan vaikka alla oli vain paita se oli hikinen. Tuo takki oli täysin kelvoton eikä sitä voinut kertakaikkiaan pitää.  Untuvatakkien kanssa tai ohoempien vanutakkien kanssa ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.

Hmm, eli taidan jättää ostamatta :D 

Vierailija
215/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa ei taida enää kummoisia pakkasia talvisin olla, mutta keski-suomessa ja siitä ylemmäs kyllä :D

Vierailija
216/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle vinkiksi, koita etsiä sieltä kirpparilta tai alesta paria numeroa tavallista vaatekokoasi isompi takki niin sen alle mahtuu kerrospukeutumalla enemmän paitoja päällekkäin.

Olen saanut lämpimän talvitakin ystävältä mutta nyt ongelmana on se että olen laihtunut reilusti ja takki on liian iso, löytyy lisäksi omia takkeja jotka ovat vielä suurempia kooltaan. En tiedä mitä teen talvella, liian isoja takkeja löytyy joten pitänee käyttää

Vierailija
217/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?

No onhan tuo nyt paljon. Jos tilillä olisi esim. 50 000 euroa, niin lohkaisee siitäkin omaan makuun vähän liikaa. 

Vierailija
218/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Suomessa ei taida enää kummoisia pakkasia talvisin olla, mutta keski-suomessa ja siitä ylemmäs kyllä :D

Kaikki asuvat onneksi Etelä-Suomessa.

Vierailija
219/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemuksia mutta en usko että riittää paukkupakkasilla ellet laita alle kerroksia.

Vierailija
220/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin oon itse pärjännyt h&m seppälä yms. alle satasen takeilla. Enkä kadehdi noita kalliita takkeja ostaviakaan. Btw, omat halpis takit on myös kestäneet ne melkein vuosikymmenen, että ei ne edes ole niin huonoja. Ja jos on halvempi viitsii vaihtaa aiemmin jos kyllästyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi