Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?
Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.
Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.
T.Köyhällä on kylmä
Kommentit (361)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:04"]On niitä muitakin lämpösiä takkeja idiootti
[/quote]Niinhän niitä on. Meidän taloudesta löytyy Canada Gooseja, Fjällräveniä ja North Facen untuvatakkeja. Ei tarvitse palella kun on vaihtoehtoja kunnon talvitakeista.
Järkevää porukkaa täällä. Tuskin kukaan tarvitsee tonnin takkia lämpimänä pysymiseen. Itse ostin USAsta viimeeksi käydessäni loppuunmyynnistä erittäin halvalla Hilfiger takin joka on kyllä lämmin vaikka minkälaisella pakkasella. En tosin useinkaan ole ulkona kun on oikein kyllä. Ei onneksi tarvitse lähteä minneään kun on työttömänä. Toivon kuitenkin että saan lähteä oikeaan kotimaahani pian täältä ilkeiden ihmisten ja pienien palkkojen sarvikuonulandiasta.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:00"]
Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?
[/quote]
Mulle se on saavuttamaton asia. En oikeasti usko olevani koskaan sellaisessa taloustilanteessa, että voisin ostaa 600-1000 euron talvitakin. En ikinä.
ap
[/quote]
Lämpimän saa kyllä halvemmalla
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:04"]
On niitä muitakin lämpösiä takkeja idiootti
[/quote]
On. Terveisin toinen idiootti.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:20"]Kohta se taas alkaa. Talvi. Joko kaikki ovat hankkineet lämpimän untuvatakin? Oma Canada Gooseni kävi keväällä pesussa ja on taas valmiina pitämään minut lämpimänä.
talvet menevät paljon kivuttomammin, kun on kunnon varusteet kylmää vastaan.
[/quote]
Ei suomessa tee enää mitään paksulla talvitakilla. Ehkä ihan pohjoisessa,mutta jos tuleva talvi on samanlainen kuin pari edellistä niin ei mitään talvitakkia edes tarvitse.
[/quote]jaa? Kyllä meillä oli ihan läpi talven pakkasia viime vuonnakin täällä Etelä-Suomessa. Ja edellistalvena oli oikein kunnon talvi, kun luntakin oli kuukausikaupalla. Kyllä täällä vielä talvivarusteita tarvitaan
[/quote]
No meilläpä ei ollutkaan. Yli 10 astewn pakkasia ei ollut viime talvena ollenkaan,eikä muuten sitä edellisenäkään. Tammi-helmikuussa tuli vähän lunta.Sitä edellis talvena vasta huhti-maaliskuussa.
Mullapa on Parajumpersin takki, toi CG on jo ihan mennyttä aikaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:31"]
Mullapa on Parajumpersin takki, toi CG on jo ihan mennyttä aikaa.
[/quote]
Ei ole, päinvastoin.
Minulla on Stadiumista ostettu toppatakki, ei ihan parkatakki mutta sinne päin. Todella lämmin, ja maksoi 100€. Sen alla oli pahimmilla pakkasilla (mitä viime talvena ei täällä edes ollut) kirpparilta löytämäni neuletakki, joka on 100% lampaanvillaa.
Kyllä tarkenee, ja jää rahaa muuhunkin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:31"]Mullapa on Parajumpersin takki, toi CG on jo ihan mennyttä aikaa.
[/quote]CG teki jo silloin takkeja kuin nämä Italialaiset leikkivät hiekkalaatikolla.
Parajumpers on ihan kaupunkilaisten muotitakki. Toivottavasti CG:n suosio tipahtaa ajalle ennen pissisten suosikkitakkia. Toki suosio ei tee erinomaisesta takista yhtään huonompaa.
Ostan omat takkini joko kirppareilta, ebaystä tai ulkomaiden outlet-myymälöistä pikkurahalla. Hyvin on näilläkin takeilla tarjennut. En ikinä ostaisi normaalihintaan minkäänlaista takkia ja jopa ebaystä löytyy hyviä takkeja kun vaan osaa etsiä. T. Pienituloinen
Tosi lämmin untuvatakki n. 70 eurolla alennusmyynnistä. Ei palele kovissakaan pakkasissa. Ollut käytössä jo 10 vuotta ja yhä siistissä kunnossa.
Pitkä, muhkea ja lämmin takki, ilmeisesti lähes käyttämätön, 20 euroa kirppikseltä. En olisi muuten tarvinnut, koska edellinen on vieläkin hyvässä kunnossa, mutta joskus täytyy lähteä talvipakkasilla hame päällä liikkeelle, joten pitkä takki on silloin mukavampi. Ja se oli oikean kokoinen, hyvän värinen ja niin hyväkuntoinen, että olisi ollut rikos jättää se ostamatta :) Todellinen pakkaskestävyys on tosin vielä testaamatta, koska viime talvena ei kunnon pakkasia ollut.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:40"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]Ei minun ole ikinä tarvinnut takista useita satoja maksaa ja olen tarennut, kun laitan alle lämmintä. En minä edes halua kymmeniä vuosia kestäviä takkeja, sillä onhan ne jo pois muodista pian ja näyttävät hassuilta. Turkkia en halua. Muutenkin, liian lämmin takki on leudolla talvella liian lämmin ja sitten pitää olla kuitenkin ohuempi takki. Selviää vähemmällä, kun ostaa yhden ei-liian väljän. Kun alle laittaa fleecen, tarkenee. [/quote]muoti on minulle ihan yhdentekevää. Ja minä taas en halua pukea alle kamalaa vaatekerrosta. Esim. Canada Goosella pärjää pelkällä t-paidalla vaikka pakkasta on parikymmentä astetta. Eikä kuitenkaan ole leudoillakaan pakkasilla liian lämmin kun lämpöä saa säädettyä huenolla keksinnöllä nimeltä vetoketju. [/quote] Tätä olen aina ihmetellyt näissä ketjuissa. Eikö tule kylmä tai vähintäänkin höntti olo, kun heiluu talvipakkasilla siinä t-paidassa töissä, virastoissa, kyläilemässä tms. Vai pidetäänkö se untuvatakki sisälläkin päällä kun se on niin rakas ja vetoketjukin löytyy... [/quote]Ne paikat jossa kyläilen on varustettu keskuslämmityksellä joten t-paidalla tarkenee. Samoin virastoissa on parikymmentä astetta lämmintä. Meillä kotona on talvella +23 astetta lämmintä. Minä pukeudun ulkoilmaa vastaan, sisätilat ovat suomessa yleensä lämmitettyjä riittävästi. Miksi siinä tulisi höntti olo? Minusta on hönttiä käyttää sisätiloissa pitkähihaisia, puhumattakaan villapaidoista tai fleeceistä. Ulkona talvella kylmää on, ei sisätiloissa.
[/quote]
Tiedätkö, paljonko säästäisit lämmityksessä, jos laskisit lämpötilaa kohtuulliseen 20 asteeseen? Okei, ihan oma asiasi, tiedetään.
Itse koen, että talvella 20 asteen pakkasilla tuppaa kaikenlaisissa julkisissa tiloissa olla sen verran viimaa ja vetoa, ettei t-paita ole se mukavin vaihtoehto. Oma työpaikkani on siten ilmastoitu, ettei t-paidassa tarkene kesälläkään.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:40"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]Ei minun ole ikinä tarvinnut takista useita satoja maksaa ja olen tarennut, kun laitan alle lämmintä. En minä edes halua kymmeniä vuosia kestäviä takkeja, sillä onhan ne jo pois muodista pian ja näyttävät hassuilta. Turkkia en halua. Muutenkin, liian lämmin takki on leudolla talvella liian lämmin ja sitten pitää olla kuitenkin ohuempi takki. Selviää vähemmällä, kun ostaa yhden ei-liian väljän. Kun alle laittaa fleecen, tarkenee. [/quote]muoti on minulle ihan yhdentekevää. Ja minä taas en halua pukea alle kamalaa vaatekerrosta. Esim. Canada Goosella pärjää pelkällä t-paidalla vaikka pakkasta on parikymmentä astetta. Eikä kuitenkaan ole leudoillakaan pakkasilla liian lämmin kun lämpöä saa säädettyä huenolla keksinnöllä nimeltä vetoketju. [/quote] Tätä olen aina ihmetellyt näissä ketjuissa. Eikö tule kylmä tai vähintäänkin höntti olo, kun heiluu talvipakkasilla siinä t-paidassa töissä, virastoissa, kyläilemässä tms. Vai pidetäänkö se untuvatakki sisälläkin päällä kun se on niin rakas ja vetoketjukin löytyy... [/quote]Ne paikat jossa kyläilen on varustettu keskuslämmityksellä joten t-paidalla tarkenee. Samoin virastoissa on parikymmentä astetta lämmintä. Meillä kotona on talvella +23 astetta lämmintä. Minä pukeudun ulkoilmaa vastaan, sisätilat ovat suomessa yleensä lämmitettyjä riittävästi. Miksi siinä tulisi höntti olo? Minusta on hönttiä käyttää sisätiloissa pitkähihaisia, puhumattakaan villapaidoista tai fleeceistä. Ulkona talvella kylmää on, ei sisätiloissa. [/quote] Tiedätkö, paljonko säästäisit lämmityksessä, jos laskisit lämpötilaa kohtuulliseen 20 asteeseen? Okei, ihan oma asiasi, tiedetään. Itse koen, että talvella 20 asteen pakkasilla tuppaa kaikenlaisissa julkisissa tiloissa olla sen verran viimaa ja vetoa, ettei t-paita ole se mukavin vaihtoehto. Oma työpaikkani on siten ilmastoitu, ettei t-paidassa tarkene kesälläkään. [/quote]En paljoakaan, koska meillä on maalämpö. Jos nyt pyöristellään, että meillä menisi lämmitykseen tuhat euroa vuodessa ja käytettään sitä 5% säästöä/aste, niin säästäisin ihan huimat 12,5 euroa/kk. Ei kiitos, mieluummin pukeudun edelleen t-paitaan talvellakin. Se on minusta kohtuullista. Enkä minä sitäpaitsi kesäpäivänäkään pukeudu kuin t-paitaan jos ulkona on yli 15 astetta lämpöä. Eli aion jatkossakin ostaa ja käyttää kunnon untuvatakkeja. Kaikkein paras talvitakki.
[/quote]
Minusta taas kyseinen takki on todella epäkäytännöllinen, jos joutuu 20 asteen pakkasella liikkumaan sisätiloissa t-paidassa. Eihän tuo käy edes monen työpaikan pukeutumiskoodiin. Enpä muista tuollaista pukeutujaa tavanneeni, mutta ainakin talvisaikaan tunnistan jos tavataan.
Itsekin haluaisin jonkun todella lämpimän talvitakin, mutta en mitään Canada Goosea. Ne nyt vaan sattuu olemaan susirumia.
Kestääkö kalliissa takissa kumarrella, ettei saumat ratkeile ja onko vetoketju taatusti kestävä?! Itsellä talvitakkeja, joista vetskari hajosi, kun kumartui. Vaihto on turhan kallista.
Olen opiskelija, joka tekee töitä 5-6 päivää kuussa. Ostan silloin tällöin Fjällrävenin vaatteita, useimmiten housuja ja kevyitä takkeja. Täksi talveksi tilasin juuri lämpöisen talvitakin samaiselta merkiltä. Ei mulla rahat ole vielä loppuneet :D Ja todellakin tarvitsen noita kyseisiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ostin heinäkuussa -50% joutsenen untuvatakin, edellinen kesti hyvänä 20v. Itse sanoisin, ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa.
osint saman joutsen takin 8v sitten 80e tarjouksessa (tai 99e). tuskin sataseen nyt tarvii kenenkkän 2000e/kk palkkalaiset vuotta säästää, säästäkää viihteestä hemmottelusta ja liikkumisesta ellette perusruualla pysy hengissä. tää on tätä ainaista rahankäyttöongelmaa - "jos ei jaksa harrastaa rasittavia lajeja ei paljon säästöönkään jää"
Mistäköhän turvapikanhakijat saa talvivaatteita kun tuet on kaikille samat?
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö kalliissa takissa kumarrella, ettei saumat ratkeile ja onko vetoketju taatusti kestävä?! Itsellä talvitakkeja, joista vetskari hajosi, kun kumartui. Vaihto on turhan kallista.
Jos vetoketju ei kestä normaalia käyttöä, siitä reklamoidaan. Jos toistuvasti vetskat hajoavat ja saumat ratkeavat kumartuessa, selvitetään oma vaatekoko ja aletaan ostaa oikean kokoisia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:30"]Hauska lukea, kun päivitellään kalliiden takkien hintoja. Toisessa ketjussa puolestaan päivitellään, miten halpoja käsilaukkuja (mm. Guess) ihmiset kehtaavat käyttää, sillä tosinaisilla on useampi yli tonnin veska komerossaan.
[/quote]
Omalla muijalla on kirparilta hommatut ja vaan idiootti maksaa yli 30€ laukusta. Muija on myös insinööri koulutukseltaa, joten paljon enemmän sillä ois varaa ostaakin sellanen kun näillä 1500€/kk tienaavilla joilla se lv löytyy.