Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?
Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.
Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.
T.Köyhällä on kylmä
Kommentit (361)
Aika jännä, mitenhän ihmiset selvisi talvesta ennen kuin canada goose tuli tunnetuksi suomessakin?
Nimim. Ihan yhtä lämpimiä untsareita saa kyllä 100-200 eurollakin. Eri asia sitten jos ei kelpaa cg:ea halvemmat...
Aika dumidumia ostaa fjällräven tai goosea. Kunnon kelsiturkki se olla pitää. Käytettyinä saa halavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri Fjällrävenin Kyla parka-takin. Maksoi 599€. Niin, ja ostin myös Sorelin talvikengät. Ne olivat kylläkin Hulluilla Päivillä alennuksessa, mitähän maksoivat, jotain 80€. Nyt ei pitäisi palella. Nettotulot kuussa 1600€.
Terveisin viisaasti hyvätuloiseen mieheen rakastunut nainen
Tässä näkee, miten juuri niillä persaukisimmilla on kaikkein tärkeintä yrittää näyttää hyvätuloiselta.
Mä en edes tarvitse, olen lämminverinen. Ostin juuri 100 euron maiharin ja se käy nyt pakkasella mutta leudolla ilmalla mulle liian lämmin. No tosiaan olen ulkona mitä on pakko. Puistoilut on vaan muistoissani.
Kyllä, ryöväystä ostaa kanadalaisen aikuisen tekemä takki, silloin ryövää työpaikan bangladeshilaiselta lapselta.
Miks ette tilaa niitä edullisesti ulkomailta?
Eihän vielä edes ole kylmä. Nahkarotsi+villapaita riittää.
Untuvatoppis. 20 eurolla kirpparilta. En muista merkkiä. Keskituloinen yh.
Mä olen aikamoinen vilukissa mutta olen jo kolme vuotta pärjännyt Nellyn halpistoppiksella, Jeane Blush merkkinen, maksoi alennuksessa 50e. On niin lämmin että jos käyn vain jossain missä ei tarvitse ottaa takkia pois niin pidän alla pelkkää t-paitaa ja pysyn lämpimänä.
Kasvot vaan palelee ihan hemmetisti vaikka kovasti yritän hautautua kaulahuivin alle.
Köyhällä ei oo varaa huonoon. Paras talvitakkiin oli äitini pitämä joutsen 5 v) jonka hän hylkäsi ja mä omin. Menin sillä 5 v ja nyt tyttöni käyttää takkia toistavuotta. Toki piti hihansuissa tuunata vähän. Todella lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän turvapikanhakijat saa talvivaatteita kun tuet on kaikille samat?
Varmaan samalla lailla kuin asunnottomat, alkoholistit ym. eli ilmaiseksi keräyksistä.
Ovathan parempien untuvatakkien hinnat karanneet tolkuttomiksi. Vaikka laatu onkin varmasti parasta mahdollista niin silti 800-1400 takista on posketon ylihinta. Samoin Fällrävenin vaatteet ovat aina olleet kalliita mutta kestäviä. Merkki on kuitenkin nykyään ylihinnoiteltu. Eivät jotkut Vietnamissa tehdyt puuvilla polyesteri housut ole 150€ väärti.
Untuvatakit ja canada goose takit on todella epäeettisiä ja niitä ei voi käyttää kuin ehta julma sadisti.
Itse ostin viime talvena 80 euron suomalaisen toppatakin ja oli tosi huono, topat meni pesussa kasaan ja sitten oli paikoin ohut kuin tuulitakki. Nyt minulla on 50 euron takki. Tänään tarkeni hyvin käydä lenkillä 25 asteen pakkasessa, alla fleese ja jalassa toppahousut ja toppakengät(nahattomat tietenkin). Vain poskia palelsi. Tätä ennen oli euron kirppistoppatakki ja sekin kesti monta vuotta. Tärkein lämpimyydessä on että on tarpeeksi pitkä ja on huppu ja että on ihonmyötäinen eli alakautta ei käy viima.
Ystävälläni on laadukas untuvatakki ja silti hän joutuu laittamaan villapaitoja alle.
Mulla CG Expedition (ovh n. 800) ja samanmallinen, todella raskas, paksu ja muhkea Everest -untuvatakki Stadiumista (ovh <200). Ei voi verrata mitenkään!!!
Toi Everestin takki on ulkonäöstään huolamatta vitsi. Sillä en viitsi edes yrittää pitempää reissua ulos näillä pakkasilla, vaikka laittaisi alle kerroksen villapaitoja ja lämpökerrastoja (kuka sitä paitsi lähtee tälläsissä vaatteissa siistiä pukeutumista edellyttäviin töihin?!). CG:llä taas tarkenee hyvin yli tunnin kävelymatkan pelkkä trikoo pitkähihainen alla. Hyvät katteethan merkillä toki on, mutta niin ne on halvemmillakin.
Zalando Loungessa on juuri nyt North Facen untuvatakkeja naisille hintaan 100-150€.
Vierailija kirjoitti:
Untuvatakit ja canada goose takit on todella epäeettisiä ja niitä ei voi käyttää kuin ehta julma sadisti.
Itse ostin viime talvena 80 euron suomalaisen toppatakin ja oli tosi huono, topat meni pesussa kasaan ja sitten oli paikoin ohut kuin tuulitakki. Nyt minulla on 50 euron takki. Tänään tarkeni hyvin käydä lenkillä 25 asteen pakkasessa, alla fleese ja jalassa toppahousut ja toppakengät(nahattomat tietenkin). Vain poskia palelsi. Tätä ennen oli euron kirppistoppatakki ja sekin kesti monta vuotta. Tärkein lämpimyydessä on että on tarpeeksi pitkä ja on huppu ja että on ihonmyötäinen eli alakautta ei käy viima.
Ystävälläni on laadukas untuvatakki ja silti hän joutuu laittamaan villapaitoja alle.
Miksi olet julman sadistin "ystävä"? Vanhan viisauden mukaan ystävät kertovat ihmisestä, joten taidat olla sairas paska itsekin. Siihen viittaa muukin kirjoituksesi...
Mä ostin muistaakseni 6v sitten 250e maksavan lämpimän takin, se on mulle todella kallis. Mutta ei sitä tarvi täällä Helsingissä käyttää kuin ehkä kuukauden ajan. Eli takki on vieläkin kuin uusi. Hyvä ostos oli. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Toinen asia on sitten se kun täälläkin on sitä porukkaa, joka haluaa joka talvi uuden takin ja tietenkin tiettyä merkkiä olevan. Siinä ei ole mitään järkeä. Kirpparilta saa sitten niitä vähemmän lämpimiä takkeja muutamalla eurolla ja ne sopii loistavasti tähän Etelä-Suomen säähän.
Mä ostin Stadiumista 100 € tollasen parkatakin, joka on todella, todella lämmin ja ihan kivan näköinenkin. Täällä oli tänään -25 astetta, ei tullut yhtään kylmä koiran kanssa yli 30 min lenkillä.
Jos olisi vielä pieniä lapsia ja olisin kotona, voisin investoidakin tuollaiseen useamman satasen ulkoilutakkiin, mutta kun enemmän tarviin toisenlaisia takkeja ja näitä superpakkasia on nykyisin aika vähän, tosin nyt kun noin sanon, niin varmaan koko talven pitelee miinus kahtakymppiä :D niin en oo investoinut.
Eli halvemmallakin saa ihan uutena ihan riittävän lämpimiä vaatteita.
Bruttotuloni ovat 7200 eur kuussa (pikkasen yli 4 KEUR nettona, kiitos verottajan), enkä voisi ikinä kuvitella ostavani CG:n takkia. Pari kertaa olen käynyt Stokkalla hipelöimässä, mutta aivoni eivät yksinkertaisesti veny siihen tilaan, että voisin kuvitella niiden olevan hintansa väärtejä. Varsinkin, kun on aivan ilmeistä, että niille käy samoin kuin UGG:eille, eikä niitä kukaan kehtaa enää käyttää kahden vuoden päästä.
Yhyy Yhyy. Köyhä saa olla, muttei tyhmä. Et sitten ole kuullut kerrospukeutumisesta? Olen varma, että sinullakin on varaa ostaa lämmin aluskerrasto.
Eli sen henkkamaukan kiinapaidan päälle ei ole tarkoituskaan suoraan laittaa 20 cm paksua naparetkeilytakkia.