Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
101/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:19"]

En ole edes nähnyt koskaan talvitakkia, joka maksaisi 1000€![/quote]
Mjah, mulla on, Monclerin untuvatakki. Tuo malli on jopa yksi edullisimmista, merkiltä löytyy paljon kalliimpiakin takkeja. Tykkään Monclerista (tosin en niistä kiiltävistä roskapussitakeista) - ovat lämpimiä, mutta naisellisia.

Vierailija
102/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:48"]

Minä ostiin 400€n Fjällrävenin parkan kun odotin ensimmäistä lastani ja olin vielä töissä. Ostin myös hyvät talviulkoilukengät ja muuta vastaavaa tarviketta. Dinkkuaikana oli vielä hyvin rahaa ja osasin ennakoida sen, mistä olin hyvin tyytyväinen kun hoitovapaalla koko kuukausitulo oli sama kuin sen takin hinta. Kyllä muuten lämmitti pakkasella sekä takki että ajatus!

[/quote]

Olet sä ja kaikki muutkin muka aina ulkona pakkasilla??? Mä en usko.

[/quote]

Pysytkö siis sisällä useita kuukausia, kun on pakkasjakso? Minä en. Käyn töissä ja kaupassa. Ja käytän koiran ulkona kolme kertaa päivässä.

[/quote]

En. Mutta en mä huvin vuoksi uloskaan kylmällä mene. Ihan samalla lailla mäkin joudun käymään eri paikoissa. En todellakaan koe tarvetta mutta lämpimät käsineet on mun talvivaatteet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan aika monellakin. Kyllä mä mielummin maksan muutaman satasen hyvästä talvitakista, kuin palelen koko talven. + se takki kestää monta vuotta, jos niin haluaa.

Vierailija
104/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opiskelija eikä mulla ole vuosiin ollu varaa talvitakkiin. Kirppikseltä löysin viime vuonna sellasen kevyttoppatakin vitosella, ei se hirveen lämmin ollut mutta lämpimämpi kuin tuulipuvuntakki.

Odotan kuin kuuta nousevaa, että joskus tienaisin niin, että voisin jonkun Kånkenin takin ostaa.

Vierailija
105/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:48"]

Minä ostiin 400€n Fjällrävenin parkan kun odotin ensimmäistä lastani ja olin vielä töissä. Ostin myös hyvät talviulkoilukengät ja muuta vastaavaa tarviketta. Dinkkuaikana oli vielä hyvin rahaa ja osasin ennakoida sen, mistä olin hyvin tyytyväinen kun hoitovapaalla koko kuukausitulo oli sama kuin sen takin hinta. Kyllä muuten lämmitti pakkasella sekä takki että ajatus!

[/quote]

Olet sä ja kaikki muutkin muka aina ulkona pakkasilla??? Mä en usko.

[/quote]

Pysytkö siis sisällä useita kuukausia, kun on pakkasjakso? Minä en. Käyn töissä ja kaupassa. Ja käytän koiran ulkona kolme kertaa päivässä.

[/quote]

En. Mutta en mä huvin vuoksi uloskaan kylmällä mene. Ihan samalla lailla mäkin joudun käymään eri paikoissa. En todellakaan koe tarvetta mutta lämpimät käsineet on mun talvivaatteet. 

[/quote]

No näin vauvapalstalla on hauskaa kuulla ihmisistä jotka eivät mene "kylmällä huvikseen ulos". Lapset kuitenkin on kuin koiria, niiden kanssa on mentävä ulos vaikkei aina niin huvittaisikaan. Tai ei meidän lasten kanssa ainakaan jaksa koko päivää sisällä. Kun päivittäin on vähintään pari tuntia ulkona ei siinä enää lämpimät käsineet riitä vaikka olisi mitkä hyljerukkaset.

Vierailija
106/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:40"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]Ei minun ole ikinä tarvinnut takista useita satoja maksaa ja olen tarennut, kun laitan alle lämmintä. En minä edes halua kymmeniä vuosia kestäviä takkeja, sillä onhan ne jo pois muodista pian ja näyttävät hassuilta. Turkkia en halua. Muutenkin, liian lämmin takki on leudolla talvella liian lämmin ja sitten pitää olla kuitenkin ohuempi takki. Selviää vähemmällä, kun ostaa yhden ei-liian väljän. Kun alle laittaa fleecen, tarkenee.  [/quote]muoti on minulle ihan yhdentekevää. Ja minä taas en halua pukea alle kamalaa vaatekerrosta. Esim. Canada Goosella pärjää pelkällä t-paidalla vaikka pakkasta on parikymmentä astetta. Eikä kuitenkaan ole leudoillakaan pakkasilla liian lämmin kun lämpöä saa säädettyä huenolla keksinnöllä nimeltä vetoketju. [/quote] Tätä olen aina ihmetellyt näissä ketjuissa. Eikö tule kylmä tai vähintäänkin höntti olo, kun heiluu talvipakkasilla siinä t-paidassa töissä, virastoissa, kyläilemässä tms. Vai pidetäänkö se untuvatakki sisälläkin päällä kun se on niin rakas ja vetoketjukin löytyy... [/quote]Ne paikat jossa kyläilen on varustettu keskuslämmityksellä joten t-paidalla tarkenee. Samoin virastoissa on parikymmentä astetta lämmintä. Meillä kotona on talvella +23 astetta lämmintä. Minä pukeudun ulkoilmaa vastaan, sisätilat ovat suomessa yleensä lämmitettyjä riittävästi. Miksi siinä tulisi höntti olo? Minusta on hönttiä käyttää sisätiloissa pitkähihaisia, puhumattakaan villapaidoista tai fleeceistä. Ulkona talvella kylmää on, ei sisätiloissa.

[/quote]

Tiedätkö, paljonko säästäisit lämmityksessä, jos laskisit lämpötilaa kohtuulliseen 20 asteeseen? Okei, ihan oma asiasi, tiedetään.

Itse koen, että talvella 20 asteen pakkasilla tuppaa kaikenlaisissa julkisissa tiloissa olla sen verran viimaa ja vetoa, ettei t-paita ole se mukavin vaihtoehto. Oma työpaikkani on siten ilmastoitu, ettei t-paidassa tarkene kesälläkään.
[/quote]En paljoakaan, koska meillä on maalämpö. Jos nyt pyöristellään, että meillä menisi lämmitykseen tuhat euroa vuodessa ja käytettään sitä 5% säästöä/aste, niin säästäisin ihan huimat 12,5 euroa/kk. Ei kiitos, mieluummin pukeudun edelleen t-paitaan talvellakin. Se on minusta kohtuullista. Enkä minä sitäpaitsi kesäpäivänäkään pukeudu kuin t-paitaan jos ulkona on yli 15 astetta lämpöä.
Eli aion jatkossakin ostaa ja käyttää kunnon untuvatakkeja. Kaikkein paras talvitakki.

Vierailija
107/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se taas alkaa. Talvi. Joko kaikki ovat hankkineet lämpimän untuvatakin? Oma Canada Gooseni kävi keväällä pesussa ja on taas valmiina pitämään minut lämpimänä.

talvet menevät paljon kivuttomammin, kun on kunnon varusteet kylmää vastaan.

Vierailija
108/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ole ikinä tarvinnut takista useita satoja maksaa ja olen tarennut, kun laitan alle lämmintä. En minä edes halua kymmeniä vuosia kestäviä takkeja, sillä onhan ne jo pois muodista pian ja näyttävät hassuilta. Turkkia en halua. Muutenkin, liian lämmin takki on leudolla talvella liian lämmin ja sitten pitää olla kuitenkin ohuempi takki. Selviää vähemmällä, kun ostaa yhden ei-liian väljän. Kun alle laittaa fleecen, tarkenee. 

Vierailija
109/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin viime tammikuussa BikBokista paksun puolipitkän talvitakin (paksua ja kovaa kangasta, samanlaista kuin näissä kalleissa), kyseistä mallia ei oltu myyty edes suomessa syksyllä/talvella ja tuli suoraan norjasta meille aleen. Maksoi 30€ ja pärjäsin hyvin lähemmäs -30 asteen pakkasella. Ja sorelin talvikengät alessa 50€, menevät todennäköisesti vielä pari vuotta ainakin kun en tuhoa vaatteitani :) 

Vierailija
110/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:20"]Kohta se taas alkaa. Talvi. Joko kaikki ovat hankkineet lämpimän untuvatakin? Oma Canada Gooseni kävi keväällä pesussa ja on taas valmiina pitämään minut lämpimänä.

[/quote]
Ei suomessa tee enää mitään paksulla talvitakilla. Ehkä ihan pohjoisessa,mutta jos tuleva talvi on samanlainen kuin pari edellistä niin ei mitään talvitakkia edes tarvitse.

Vierailija
111/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole turhan tarkka kauneudesta, löytää kunnon talvitakin.  No ostin villakangastakinkin jotta kehtaan käväistä kaupungilla.  Hyvä pohtia ennen pakkasia.

Vierailija
112/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:00"]

Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?

[/quote]

Varsinkin kun ajattomalla ja laadukkaalla takilla kulkee monta vuotta!

Vierailija
113/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]Ei minun ole ikinä tarvinnut takista useita satoja maksaa ja olen tarennut, kun laitan alle lämmintä. En minä edes halua kymmeniä vuosia kestäviä takkeja, sillä onhan ne jo pois muodista pian ja näyttävät hassuilta. Turkkia en halua. Muutenkin, liian lämmin takki on leudolla talvella liian lämmin ja sitten pitää olla kuitenkin ohuempi takki. Selviää vähemmällä, kun ostaa yhden ei-liian väljän. Kun alle laittaa fleecen, tarkenee. 
[/quote]muoti on minulle ihan yhdentekevää. Ja minä taas en halua pukea alle kamalaa vaatekerrosta. Esim. Canada Goosella pärjää pelkällä t-paidalla vaikka pakkasta on parikymmentä astetta. Eikä kuitenkaan ole leudoillakaan pakkasilla liian lämmin kun lämpöä saa säädettyä huenolla keksinnöllä nimeltä vetoketju.

Vierailija
114/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:20"]Kohta se taas alkaa. Talvi. Joko kaikki ovat hankkineet lämpimän untuvatakin? Oma Canada Gooseni kävi keväällä pesussa ja on taas valmiina pitämään minut lämpimänä.

[/quote]
Ei suomessa tee enää mitään paksulla talvitakilla. Ehkä ihan pohjoisessa,mutta jos tuleva talvi on samanlainen kuin pari edellistä niin ei mitään talvitakkia edes tarvitse.
[/quote]jaa? Kyllä meillä oli ihan läpi talven pakkasia viime vuonnakin täällä Etelä-Suomessa. Ja edellistalvena oli oikein kunnon talvi, kun luntakin oli kuukausikaupalla. Kyllä täällä vielä talvivarusteita tarvitaan

Vierailija
115/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo, se Kanaatan Hanhen mainostus alkaa taas!

Vierailija
116/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapi tulla minkälainen talvi tahansa, vaikka kuinka äkäinen, mun puolesta.

Reservissä on kolme kappaletta CG-takkia, eri mallia.

Joten tervetuloa talvi ja kovat pakkaset kaupan päälle.

Vierailija
117/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]Ei minun ole ikinä tarvinnut takista useita satoja maksaa ja olen tarennut, kun laitan alle lämmintä. En minä edes halua kymmeniä vuosia kestäviä takkeja, sillä onhan ne jo pois muodista pian ja näyttävät hassuilta. Turkkia en halua. Muutenkin, liian lämmin takki on leudolla talvella liian lämmin ja sitten pitää olla kuitenkin ohuempi takki. Selviää vähemmällä, kun ostaa yhden ei-liian väljän. Kun alle laittaa fleecen, tarkenee.  [/quote]muoti on minulle ihan yhdentekevää. Ja minä taas en halua pukea alle kamalaa vaatekerrosta. Esim. Canada Goosella pärjää pelkällä t-paidalla vaikka pakkasta on parikymmentä astetta. Eikä kuitenkaan ole leudoillakaan pakkasilla liian lämmin kun lämpöä saa säädettyä huenolla keksinnöllä nimeltä vetoketju.

[/quote]

Tätä olen aina ihmetellyt näissä ketjuissa. Eikö tule kylmä tai vähintäänkin höntti olo, kun heiluu talvipakkasilla siinä t-paidassa töissä, virastoissa, kyläilemässä tms. Vai pidetäänkö se untuvatakki sisälläkin päällä kun se on niin rakas ja vetoketjukin löytyy...

Vierailija
118/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:52"]

Jassoo, se Kanaatan Hanhen mainostus alkaa taas!

[/quote]

Mikä jottei, hyvvee tohtii mainostaakin.

Vierailija
119/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muitakin lämpösiä takkeja idiootti

Vierailija
120/361 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:23"]Ei minun ole ikinä tarvinnut takista useita satoja maksaa ja olen tarennut, kun laitan alle lämmintä. En minä edes halua kymmeniä vuosia kestäviä takkeja, sillä onhan ne jo pois muodista pian ja näyttävät hassuilta. Turkkia en halua. Muutenkin, liian lämmin takki on leudolla talvella liian lämmin ja sitten pitää olla kuitenkin ohuempi takki. Selviää vähemmällä, kun ostaa yhden ei-liian väljän. Kun alle laittaa fleecen, tarkenee.  [/quote]muoti on minulle ihan yhdentekevää. Ja minä taas en halua pukea alle kamalaa vaatekerrosta. Esim. Canada Goosella pärjää pelkällä t-paidalla vaikka pakkasta on parikymmentä astetta. Eikä kuitenkaan ole leudoillakaan pakkasilla liian lämmin kun lämpöä saa säädettyä huenolla keksinnöllä nimeltä vetoketju.

[/quote]

Tätä olen aina ihmetellyt näissä ketjuissa. Eikö tule kylmä tai vähintäänkin höntti olo, kun heiluu talvipakkasilla siinä t-paidassa töissä, virastoissa, kyläilemässä tms. Vai pidetäänkö se untuvatakki sisälläkin päällä kun se on niin rakas ja vetoketjukin löytyy...
[/quote]Ne paikat jossa kyläilen on varustettu keskuslämmityksellä joten t-paidalla tarkenee. Samoin virastoissa on parikymmentä astetta lämmintä. Meillä kotona on talvella +23 astetta lämmintä. Minä pukeudun ulkoilmaa vastaan, sisätilat ovat suomessa yleensä lämmitettyjä riittävästi.
Miksi siinä tulisi höntti olo? Minusta on hönttiä käyttää sisätiloissa pitkähihaisia, puhumattakaan villapaidoista tai fleeceistä. Ulkona talvella kylmää on, ei sisätiloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme